Corona-virus.
Re: Corona-virus.
Yeah right ... lees het zoals jij wil, ik zal het wel lezen zoals hij het echt bedoeld heeft.
De volgende keer dat ik hem aan de lijn heb zal ik het hem zeggen.Aerolla schreef: ↑2 november 2020, 12:47Misschien, maar geen excuus om niet neutraal te berichten, dan moet hij daar de conclusie uit trekken dat hij niet meer kan functioneren als correspondent...geebee schreef: ↑2 november 2020, 12:43 Dat Bjorn Soenens niet neutraal rapporteert over Trump ga ik niet ontkennen ... zou het misschien kunnen zijn dat Bjorn Soenens gedegouteerd geraakt is, hij leeft en woont tenslotte in de US en zal van heel nabij gemerkt hebben hoe een land in vier jaar tijd fundamenteel veranderd is door de persoon Trump, dat de tegenstellingen bijna onoverbrugbaar geworden zijn ? Zou het kunnen ?
Misschien kunnen we ditzelfde principe - neutrale journalistiek - toepassen op de Amerikaanse nieuwszender Fox (en nog een paar van die andere proTrump-zenders).
Iedere journalist die een vraag stelt aan Trump die niet naar zijn gedacht is krijgt ofwel "fake news" naar zijn hoofd geslingerd ofwel "you're a bad journalist".
Als ik zou zeggen onder de 140 dan zou het hier heel saai worden met ons tweetjesCarpeNoctem schreef: ↑2 november 2020, 12:50Dat hangt er vanaf. Als je deze met een IQ boven de 140 wil euthanaseren zullen er hier niet bijster veel afvallen vrees ik...
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Niemand is gebaat bij valse bescheidenheidgeebee schreef: ↑2 november 2020, 13:03Als ik zou zeggen onder de 140 dan zou het hier heel saai worden met ons tweetjesCarpeNoctem schreef: ↑2 november 2020, 12:50 Dat hangt er vanaf. Als je deze met een IQ boven de 140 wil euthanaseren zullen er hier niet bijster veel afvallen vrees ik...
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Waw, pretentiegeebee schreef: ↑2 november 2020, 13:03Als ik zou zeggen onder de 140 dan zou het hier heel saai worden met ons tweetjesCarpeNoctem schreef: ↑2 november 2020, 12:50
Dat hangt er vanaf. Als je deze met een IQ boven de 140 wil euthanaseren zullen er hier niet bijster veel afvallen vrees ik...
Ik heb het altijd al gezegd: dat diploma burgerlijk ingenieur heb ik niet gehaald op intelligentie, maar dat was gewoon gemakkelijker dan iedereen denkt
Om maar te zeggen: wat hier op het forum wordt gezegd is niet representatief voor al dan niet intelligentie, denk ik persoonlijk.
Wat mijn IQ is weet ik niet, en ik wil het ook niet weten...
Maar ik vertrouw erop dat ik niet bij de domste van dit forum behoor (al zou je dat op basis van mijn posts niet altijd zeggen ^^ )
Geef mij maar de kogel, wegens geen diploma en allicht zo goed als geen IQ. Ik ben wel nog geen 60+, krijg ik dan gratie?
Hoezo weinig doen? In geen enkel land ter wereld zijn zo veel regeltjes ingevoerd en gaandeweg gewijzigd als hier. Je moet alleen nog maar eens kijken hoeveel regeltjes onze jongste maatregelen bevatten. Vind het wel straf dat je term "veel beter" en de cijfers van de eerste golf in één zin gebruikt, die cijfers waren toen al (bij) de hoogste ter wereld. In vergelijking met ons doet Zweden het op alle vlakken beter, hun bevolking is niet getergd door een zondvloed aan regulities, hun economie is niet stilgelegd, hun bevolking heeft geen last van corona moeheid, hun gezondheidssyteem staat niet op instorten en ze hebben de helft minder slachtoffers. Zij gaan nu bijkomende maatregelen nemen terwijl ze op 7 dagen aan 200 gevallen per 100.000 zitten. Hier is men pas wakker geworden bij 1500 en pas bij +2000 gaan we in lockdown, na eerst nog enkele dagen winkelen a volonté toe te laten. Blijft mij verbazen dat je de Belgische aanpak zo blijft verdedigen, zelfs al ben je ziende blind, het moet toch duidelijk zijn dat het op geen kl* trekt, de cijfers zijn daar ijskoud het bewijs van.
Roep maar niet te luid, de VS en NY beleven hun derde golf, wij staan nog voor de tweede, hoop van niet maar het zou mij niks verbazen mochten we daar nog over gaan, met onze politiekers kan dat allemaal. Het is nu toch te laat maar mocht men van in het begin wat minder en duidelijke regels gesteld hebben in plaats van totaal loos te gaan in een regeltjes diarree die door elke politieker en TV-viroloog anders uitgelegd werden, dan zou er nu misschien wat minder afkeer tegen regeltjes, politiek en corona zijn.
Neen. Domheid (met een hoog IQ ?? ) en gezwets of demagogie moet men blijven aanvallen. Somebody's gotta do it.
Niets doen... Inderdaad. Ik was mis. Tussen augustus en oktober hebben virologen en hun deskundige collega's herhaaldelijk gewaarschuwd dat we veel te weinig deden. De oude regering versoepelde de maatregelen op een moment dat het slechter ging. De nieuwe regering was even spoorloos en deed eerst niets, daarna weinig, daarna toch een lockdown maar dan wel een afgeroomd exemplaar.
Jaja... Er is zeer veel gedaan in België om te voorkomen dat we aan 20.000 besmettingen per dag kwamen.
Man man man.. miserie !
Nop, enkel CN en Geebee overleven het...
Geen paniek: zij zijn wel veroordeeld op voortplanten met elkaar, dus ik weet niet of het een betere optie is
Pretentie : zeker weten !Aerolla schreef: ↑2 november 2020, 13:09
Waw, pretentie
Ik heb het altijd al gezegd: dat diploma burgerlijk ingenieur heb ik niet gehaald op intelligentie, maar dat was gewoon gemakkelijker dan iedereen denkt
Om maar te zeggen: wat hier op het forum wordt gezegd is niet representatief voor al dan niet intelligentie, denk ik persoonlijk.
Wat mijn IQ is weet ik niet, en ik wil het ook niet weten...
Maar ik vertrouw erop dat ik niet bij de domste van dit forum behoor (al zou je dat op basis van mijn posts niet altijd zeggen ^^ )
Het maken van belabberde conclusies uit juiste feiten en cijfers is geen kunst alhoewel dat in bepaalde politieke kringen wel een belangrijke job is.
Mja... Burgerlijk ingenieur... Het bevestigt mijn theorie dat een universitair diploma geen bewijs is van licht in de bovenkamer.
Niet bij de domsten .... Mmhh.. perceptie zeker ?
Je pretendeert dat die cijfers jouw gelijk bewijzen maar het omgekeerde is waar.CarpeNoctem schreef: ↑2 november 2020, 12:48Bwa, dat komt in vlagen. Soms denk ik eraan om haelewijn in zijn wanen te laten maar meestal is het sterker dan mezelf
En er komen elke dag ook nieuwe cijfers, da's natuurlijk plezant om haelewijn daar met zijn neus in te wrijven
(ik weet het, ik ben een slecht mens)
Het lijkt op de stelling van Trump dat covid bijna weg is uit USA waar de cijfers gewoon stijgend waren.
En dat vind je dan weer flink gedaan van jezelf.
Wie nog niet weet welk vlees er in het potje zit, zal het nooit doorhebben.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Neen, net niet. Cijfers liegen nu eenmaal niet.
Het gezwam dat jij daarrond verkoopt is integendeel wat ervoor zorgt dat je telkens aan het zwemmen moet slaan. Kijk gewoon naar de pure cijfers zonder al dat gespin van de hoernalisten en er zal een wereld voor je opengaan.
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Ach man tracht eens de context van die toespraak te snappen. Hij had het over de snelle werking van UV en javel om virus op oppervlakten te doden en vroeg zich af of er niet "something like that" was om virus in een lichaam te doden. Willes nilles dat anders interpreteren getuigt van domheid of het moedwillig beschadigen van iemand. In jou geval zal het wel om beiden gaan
Trouwens dat "something like that" bestaat ondertussen en is door Trump in hoogst eigen persoon getest, namelijk de synthetisch aangemaakte antilichamen van Regeneron, die antilichamen doden het virus in een lichaam even efficiënt als UV of javel op oppervlakten
-
- VIP member
- Contacteer:
Voor unief moet je toch op zijn minst bewijzen dat je meer doorzettingsvermogen hebt en kritischer kan denken dan de gemiddelde mens...haelewyn schreef: ↑2 november 2020, 13:25
Pretentie : zeker weten !
Het maken van belabberde conclusies uit juiste feiten en cijfers is geen kunst alhoewel dat in bepaalde politieke kringen wel een belangrijke job is.
Mja... Burgerlijk ingenieur... Het bevestigt mijn theorie dat een universitair diploma geen bewijs is van licht in de bovenkamer.
Niet bij de domsten .... Mmhh.. perceptie zeker ?
De mensheid overleeft al tienduizenden jaren epidemieën, hier geraken we ook wel door. Het is ons gedrag in "goede" tijden dat veel erger is dan ons gedrag tijdens de pandemie.
Een wijsheid die de mensheid altijd vergeet : voorkomen is beter dan genezen. We kunnen al misschien eens stoppen met de biodiversiteit in de planten- en dierenwereld omzeep te helpen....
Zweden doet het beter dan België maar is geen voorbeeld voor de wereld. Alles behalve.
Ze handelen nu wel sneller. Goed voor hen. Maar hier trekt de gemiddelde forumbezoeker de conclusie dat niets doen en niets blijven doen de beste keuze is. Dat Zweden niets doet. Wel integendeel : ze grijpen veel sneller in. Zoals het moet. Predik dus niet : veel minder doen is het beste.. zie maar naar Zweden.
België doet het de laatste maanden erg slecht. De slechtste in heel Europa. Ik verdedig de aanpak van België niet. Waar haal je dat uit. Je moet wat minder de anderen hun dwaasheden kopiëren.
Maar het is meer dan duidelijk dat een Lockdown ons bracht naar 50 besmettingen per dag. En minder doen bracht ons hier. Bij 20.000 (geen 2000 !!!!!) per dag. De ene periode was goed werk. De andere niet.
Als je daar geen conclusie uit kan trekken... Jammer zeker ?
Het is niet omdat USA 7 golven heeft gehad in 3 maanden dat wij met 1 golf noodzakelijk beter of sneller af zijn. Het doel is niet : minder golven.
Dat we USA nog kunnen voorbij steken omdat we het zo voorbeeldig doen kan zijn.. met de onbenullen die hier wonen of in de politiek zitten.
Maar er moet meer gedaan worden en sneller. Niet minder en trager. Niet per se Zweden kopiëren omdat zij toevallig ongeveer de 20ste zijn van de 150 landen in het klassement. Leren uit hun goede zaken : dat is vooral op tijd ingrijpen.
Voor de rest zijn er 20 landen waar meer van te leren is.
Ik wil je fierheid niet de kop indrukken over je diploma maar als het dan toch zo fantastisch is allemaal wil ik er wel aan toevoegen dat ik waarde hecht aan de mening van virologen etc.Sebastiaan1985 schreef: ↑2 november 2020, 13:38
Voor unief moet je toch op zijn minst bewijzen dat je meer doorzettingsvermogen hebt en kritischer kan denken dan de gemiddelde mens...
Wat onze burgerlijk ingenieur er over vertelt is echter van het niveau om je bloot gat te laten zien en spontaan in diarrhée uit te breken.
Als je niet snapt dat je als tandarts op de unief niets geleerd hebt over economie, dan ja... Ben je nog altijd een dwaas met een universitair diploma. Die bestaan. Ze zijn niet dun gezaaid zelfs.
Net als de advocaten en architecten, zelfs verpleegkundigen die ondanks hun dik (?) diploma zelfs van hun eigen job niets bakken.