Corona-virus.
Re: Corona-virus.
Waarom moet dat vaccineren eigenlijk een jaar duren?
Slowakije slaagt erin op 3 weken gans de bevolking te testen via sneltest a rato van 20 minuten per persoon.
Een ´piquur´ zetten gaat toch rapper?
En m´n oostblokcollega´s vieren kerst zonder belemmeringen dankzij een sneltest van een euro of 5. (€4.35 om exact te zijn)
In België al ergens gezien..?
https://eenvandaag.avrotros.nl/amp/is-m ... mitsen-en/
https://www.google.com/amp/s/www.forbes ... heway/amp/
https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ~bea8835f/
Slowakije slaagt erin op 3 weken gans de bevolking te testen via sneltest a rato van 20 minuten per persoon.
Een ´piquur´ zetten gaat toch rapper?
En m´n oostblokcollega´s vieren kerst zonder belemmeringen dankzij een sneltest van een euro of 5. (€4.35 om exact te zijn)
In België al ergens gezien..?
https://eenvandaag.avrotros.nl/amp/is-m ... mitsen-en/
https://www.google.com/amp/s/www.forbes ... heway/amp/
https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ~bea8835f/
In Belgie stierven er in 2019 646 mensen in het verkeer. Dit is slechts 0.00005 % van het aantal Belgen. Ik vraag me af waarom er zo veel middelen moeten gaan naar veiliger wegen en waarom de brave burger beperkt wordt in zijn vrijheid met allerlei onnodige verkeersreglementen om dit uiterst minieme aantal verkeersdoden nog verder naar beneden te krijgen.
De vaccins worden niet met 5 of 15 miljoen tegelijk geleverd. Maar beetje bij beetje...als er bij de eerste lichting 300.000 vaccins zijn kan je niet ineens alle Belgen inspuiten.
Tenzij ge het aanlengt met Spa blauw.
Het lijkt me leuker om aan te lengen met Scotch.
Alcohol ontsmet en verdooft dus dat zou geen probleem mogen zijn.
Alcohol ontsmet en verdooft dus dat zou geen probleem mogen zijn.
Ja, zover had ik ook wel gedacht.
Alleen...
Die rekening klopt niet, als je per producent leest hoeveel ze wanneer beschikbaar willen hebben.
Niet vergeten dat België 3 vaccins heeft besteld.
België heeft ze besteld.
Sterker nog: België heeft ze gemaakt ! Pfizer Puurs, GSK Wavre, Janssens Beerse.
En Takeda Lessines en MSD Heist hebben ook nog wat plannen.
En toch... weten de Belgische overheden het zo te verzieken, dat we blij mogen zijn om in 2021 een vaccin te krijgen.
"We kunnen pas beginnen met vaccineren als de vaccins in België zijn gearriveerd."
Euh... Croo'tje, Connard Rousseau en VDB... die ZIJN er al !
Sterker nog: België heeft ze gemaakt ! Pfizer Puurs, GSK Wavre, Janssens Beerse.
En Takeda Lessines en MSD Heist hebben ook nog wat plannen.
En toch... weten de Belgische overheden het zo te verzieken, dat we blij mogen zijn om in 2021 een vaccin te krijgen.
"We kunnen pas beginnen met vaccineren als de vaccins in België zijn gearriveerd."
Euh... Croo'tje, Connard Rousseau en VDB... die ZIJN er al !
Bvb, in de UK zijn er al 800,000 vaccins uit Puurs toegekomen, nog 4 miljoen worden er verwacht tegen eind deze maand.
Hoeveel er naar de USA al zijn vertrokken met United wet ik niet juist- maar wij kunnen wel nog wat wachten.
Hoeveel er naar de USA al zijn vertrokken met United wet ik niet juist- maar wij kunnen wel nog wat wachten.
Van mij mag je tegen 220km/uur tegen een boom knallen. Maar doe het dan goed want ik wil niet via de sociale zekerheid en belastingen je hospitalisatie en revalidatie meebetalen.Brembos schreef: ↑6 december 2020, 19:27In Belgie stierven er in 2019 646 mensen in het verkeer. Dit is slechts 0.00005 % van het aantal Belgen. Ik vraag me af waarom er zo veel middelen moeten gaan naar veiliger wegen en waarom de brave burger beperkt wordt in zijn vrijheid met allerlei onnodige verkeersreglementen om dit uiterst minieme aantal verkeersdoden nog verder naar beneden te krijgen.
Dat telt wel niet he...
We zijn hier niet in de USSR
Als er een ferrari op je oprit staat, wordt die niet automatisch eigendom van jou...
Zeggen dat die vaccins staatseigendom zijn, lijkt verdacht veel op communisme
-
- VIP member
- Contacteer:
Doe je getal maar maal 100 om het percentage te kennen dus 0.005%...Brembos schreef: ↑6 december 2020, 19:27In Belgie stierven er in 2019 646 mensen in het verkeer. Dit is slechts 0.00005 % van het aantal Belgen. Ik vraag me af waarom er zo veel middelen moeten gaan naar veiliger wegen en waarom de brave burger beperkt wordt in zijn vrijheid met allerlei onnodige verkeersreglementen om dit uiterst minieme aantal verkeersdoden nog verder naar beneden te krijgen.
Maar nog niet alle 3 zijn zeker toegelaten in Europa, hebben alle stappen doorlopen. Van wat ik gehoord heb zal er in januari nog maar een volledig klaar zijn om mee te beginnen.
Als je met x prioriteiten wil gaan inenten moet je dat ook nog overzichtelijk houden. Het versnelt de boel niet echt..
Verder : de Volvo V40 wordt in België gebouwd dacht ik. Het is niet zo dat de eerste exemplaren allemaal gebruikt worden om de Belgische bestellingen mee op te vullen. Lijkt mij redelijk normaal...
En om in dezelfde analogie door te gaan : waarom al die controles op vliegvelden ... voor die paar vliegtuigen die in een jaar gekaapt worden is het toch te gek dat we al die mensontwaardige controles moeten ondergaan ... alléé, we spreken hoop en al van een paar vliegtuigen en dat op miljoenen die ieder jaar de lucht in gaan ...Brembos schreef: ↑6 december 2020, 19:27In Belgie stierven er in 2019 646 mensen in het verkeer. Dit is slechts 0.00005 % van het aantal Belgen. Ik vraag me af waarom er zo veel middelen moeten gaan naar veiliger wegen en waarom de brave burger beperkt wordt in zijn vrijheid met allerlei onnodige verkeersreglementen om dit uiterst minieme aantal verkeersdoden nog verder naar beneden te krijgen.
En zo kunnen we blijven zagen over alles he.geebee schreef: ↑6 december 2020, 23:40 En om in dezelfde analogie door te gaan : waarom al die controles op vliegvelden ... voor die paar vliegtuigen die in een jaar gekaapt worden is het toch te gek dat we al die mensontwaardige controles moeten ondergaan ... alléé, we spreken hoop en al van een paar vliegtuigen en dat op miljoenen die ieder jaar de lucht in gaan ...
Mensen sterven van de honger, mensen sterven aan kanker, mensen sterven aan hartaanvallen, mensen sterven door van de trap te vallen, ...
Als maatschappij hebben we de verplichting om dat naar redelijke normen proberen te voorkomen alleen zijn we met corona naar mijn inziens de redelijkheid flink voorbij geschoten.
Er zijn mensen aan gestorven maar de hoofddoodsoorzaak is Belgie is geen corona, zelfs niet met de "vermoedde coronadoden" erbij.
Ik had begrepen dat de strategie altijd was om de ziekenhuizen niet te overbelasten, ondertussen zijn ze niet meer overbelast maar blijven we dagelijks horen dat het einde van de wereld nog altijd nabij is want ... corona...
Hoe weet jij nu dat de ziekenhuizen niet meer overbelast zijn? Ben je al eens gaan kijken in het ziekenhuis?
De reguliere zorg is nog altijd niet overal opnieuw opgestart.
Als men nu dezelfde fout maakt als een paar maand geleden door alles weer opnieuw te lossen zitten we binnen anderhalve maand met een derde golf.
De cijfers dalen trouwens bijna niet meer en het aantal opnames stijgt weer.
Akkoord dat het ´overkill´ (pun intended) was om onze economie de nek om te draaien en vele generaties met een gigantische schuld op te zadelen gewoon om (hoog)bejaarden een paar extra levensmaanden te bezorgen. Dan hadden ze beter niks gedaan.Krikke schreef: ↑7 december 2020, 08:42
Er zijn mensen aan gestorven maar de hoofddoodsoorzaak is Belgie is geen corona, zelfs niet met de "vermoedde coronadoden" erbij.
Ik had begrepen dat de strategie altijd was om de ziekenhuizen niet te overbelasten, ondertussen zijn ze niet meer overbelast maar blijven we dagelijks horen dat het einde van de wereld nog altijd nabij is want ... corona...
Maar de maatregelen hebben wel een totale collaps van de gezondheidszorg vermeden.
Zelfs met de maatregelen lagen de ziekenhuizen bijna vol.
Hoofdzakelijk (maar niet alleen!) met bejaarde, zwaarlijvige mannen met andere aandoeningen.