Coronavaccinaties en de cijfers
Re: Coronavaccinaties en de cijfers
https://coronavirus.data.gov.uk/details/healthcare
Het aantal opnames in het UK ligt momenteel wel nog altijd 4 keer zo hoog als in de zomer van vorig jaar, ondanks het vaccin en de actuele lockdown. We moeten dus nog niet te vroeg victorie kraaien, denk ik dan bij mezelf.
Het aantal opnames in het UK ligt momenteel wel nog altijd 4 keer zo hoog als in de zomer van vorig jaar, ondanks het vaccin en de actuele lockdown. We moeten dus nog niet te vroeg victorie kraaien, denk ik dan bij mezelf.
Aandelenportefeuille netto met 1154% gestegen sinds opstart in Nov '08. YTD bruto excl dividenden: -3,5% (tem 28 feb '25)
Momenteel: 38% Rapid7, IVU, Illumina, BlackLine, Tenable; 62% cash
Momenteel: 38% Rapid7, IVU, Illumina, BlackLine, Tenable; 62% cash
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Mooie link. Maar die toont toch sterk dalend cijfers, en de daling lijkt nog niet te stoppen.
Irony is wasted on the dumb. Oscar Wilde.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Grote voorraad vaccins Astrazeneca in Italië voor België bestemd, niet voor VK
Na de berichten over grote hoeveelheden vaccins van Astrazeneca die in Italië opgeslagen zijn, heeft de regering in Rome een inspectie van de firma bevestigd. De inspectie wees naar verluidt uit dat de gecontroleerde partijen entstof voor België bestemd waren
Na de berichten over grote hoeveelheden vaccins van Astrazeneca die in Italië opgeslagen zijn, heeft de regering in Rome een inspectie van de firma bevestigd. De inspectie wees naar verluidt uit dat de gecontroleerde partijen entstof voor België bestemd waren
als die van tonderwijs niet naar school moeten, moeten ze ook NIET prioritair een spuit krijgen, zoals pipo Weyts vraagt
Volgens mij is iedereen van de regering peppi en kokki.
En zeker die van de EU.
De trein der traagheid is er niets tegen. Hoe blijft het komen dat die vaccins niet komen/geprikt worden.
De EU lijkt een derde wereldland.
En zeker die van de EU.
De trein der traagheid is er niets tegen. Hoe blijft het komen dat die vaccins niet komen/geprikt worden.
De EU lijkt een derde wereldland.
Inderdaad, je moet het zien om het te geloven.anonymous schreef: ↑24 maart 2021, 18:12 Flater 5676.
https://www.hln.be/binnenland/coordinat ... ~aba94440/
Gisteren ook gezien in het vaccinatiecentrum.
Dus bvb iemand komt met zijn partner om 10 uur in het centrum binnen, van de 'overschotjes' mag die partner dan eventueel een inenting krijgen. ( Was aangekondigd om 09:50!) Wel nog wat vroeg om te weten of en hoeveel er gaan over zijn om 16,00 wanneer we sluiten....
Dus iets voor 16,00 worden de politie etc opgeroepen om personeel te sturen dat nog niet is ingeënt of een 2de spuit mag hebben (als het juiste merk voorhanden is natuurlijk). Maar dat mag officieel niet van de heren uit Brussel...
Je mag die job van centrumverantwoordelijke hebben, je kunt je niet voorstellen hoeveel uren per dag dat die werkt. Niet geschikt voor personen met hoge bloeddruk en/of hartproblemen..
Die doet meer dan zijn uiterste best, tegen wil en dank.
Elke dag verandert er minstens één regeltje. En ondertussen je personeel nog gemotiveerd houden.
Maar tot hiertoe zijn we allen nog 100% gemotiveerd.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Ja maar, ook als er maar 1 iemand tot dan toe een 'no-show' is, moet die partner zijn spuitje kunnen krijgen.
Wellicht sparen jullie alles op tot 16u om politie, brandweer, kleuterleidsters of buitenschoolse opvang te vaccineren.
Dat klopt niet omdat, hoewel die mensen wel in de vuurlinie staan, ze meestal niet tot de huidige prioriteitsgroep behoren en eigenlijk ook geen of verwaarloosbaar risico op overlijden of hospitalisatie lopen.
Gelukkig weet ik er het fijne ni van. Wellicht weer politieke scoringsdrang, want anders had ik die centrumverantwoordelijke een rechtszaak aan zijn been gelapt. Zeker weten.
Hij/zij moet het juist doen.
En in Brussel hetzelfde!
Wellicht sparen jullie alles op tot 16u om politie, brandweer, kleuterleidsters of buitenschoolse opvang te vaccineren.
Dat klopt niet omdat, hoewel die mensen wel in de vuurlinie staan, ze meestal niet tot de huidige prioriteitsgroep behoren en eigenlijk ook geen of verwaarloosbaar risico op overlijden of hospitalisatie lopen.
Gelukkig weet ik er het fijne ni van. Wellicht weer politieke scoringsdrang, want anders had ik die centrumverantwoordelijke een rechtszaak aan zijn been gelapt. Zeker weten.
Hij/zij moet het juist doen.
En in Brussel hetzelfde!
Nadat ik gisteren dus ben gevaccineerd en met eigen ogen heb gezien hoe die mensen daar werken kan ik enkel maar een immens respect hebben voor alle vrijwilligers die daar met hart en ziel hun job doen.R1150GS schreef: ↑24 maart 2021, 21:01Inderdaad, je moet het zien om het te geloven.anonymous schreef: ↑24 maart 2021, 18:12 Flater 5676.
https://www.hln.be/binnenland/coordinat ... ~aba94440/
Gisteren ook gezien in het vaccinatiecentrum.
Dus bvb iemand komt met zijn partner om 10 uur in het centrum binnen, van de 'overschotjes' mag die partner dan eventueel een inenting krijgen. ( Was aangekondigd om 09:50!) Wel nog wat vroeg om te weten of en hoeveel er gaan over zijn om 16,00 wanneer we sluiten....
Dus iets voor 16,00 worden de politie etc opgeroepen om personeel te sturen dat nog niet is ingeënt of een 2de spuit mag hebben (als het juiste merk voorhanden is natuurlijk). Maar dat mag officieel niet van de heren uit Brussel...
Je mag die job van centrumverantwoordelijke hebben, je kunt je niet voorstellen hoeveel uren per dag dat die werkt. Niet geschikt voor personen met hoge bloeddruk en/of hartproblemen..
Die doet meer dan zijn uiterste best, tegen wil en dank.
Elke dag verandert er minstens één regeltje. En ondertussen je personeel nog gemotiveerd houden.
Maar tot hiertoe zijn we allen nog 100% gemotiveerd.
Er kunnen er velen een puntje aan zuigen aan het professionalisme van deze mensen.
Ik doe niet snel mijn hoed af voor iets maar daarvoor wel.
Bedankt.
absoluut dank en respect voor al de medewerkers in vaccinatiecentra!
Dat heeft ook zijn nadelen, het zal wel frequent voorkomen dat mensen wat te laat arriveren voor hun spuit, je kan dan moeilijk zeggen: "sorry te laat, we hebben je spuit aan iemand anders gegeven". Eenmaal prioritaire beroepen van de reservelijst gevaccineerd zijn zullen gewone burgers per leeftijdscategorie zich op die lijst kunnen inschrijven. Hier zijn ze nog bezig met 85+ en krijgen 75+ hun uitnodiging maar kunnen 65 plussers die zich op afroep kunnen aanmelden wel al op de reservelijst inschrijven.spaarfreakje schreef: ↑24 maart 2021, 22:55 Ja maar, ook als er maar 1 iemand tot dan toe een 'no-show' is, moet die partner zijn spuitje kunnen krijgen.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell