Coronavaccinaties en de cijfers
Re: Coronavaccinaties en de cijfers
Johnson & Johnson is inmiddels bezig het protocol voor de studie aan te passen waaraan ik meewerk.
Zoals eerder gemeld test "ENSEMBLE 2" uit of twee spuitjes toch nog beter werken dan een. Tot op heden waren er twee groepen: de gelukkigen die 2 spuitjes kregen en de pechvogels die 2 spuitjes zout water zouden krijgen.
Iedereen heeft er al eentje gehad (januari/februari), maar niemand weet wat het was.
De verandering zal zijn, dat het tweede spuitje gegarandeerd een echte zal zijn. Aldus ontstaan er twee groepen:
- Zij die dan 2 spuitjes hebben
- Zij die dan 1 spuitje hebben gekregen
En de studie zal ook niet meer dubbelblind zijn. We zullen dus weten wat het eerste spuitje was.
Maar in ieder geval: in april is iedereen gevaccineerd ! En in principe officieel (vaccinnet / green certificate en andere zooi).
Nu voorzag het originele protocol al, dat er ontblinding zou volgen op het moment dat iemand zijn uitnodiging van Wouter Beke kon tonen.
Maar ik vermoed nu, dat het Ethisch Comité in The States heeft ingegrepen. Die arme Belgen lopen zo veel risico door al die kl?terijen - dan kunnen en moeten ze tenminste toch de mensen beschermen die onder de hoede staan van J&J !
Zoals eerder gemeld test "ENSEMBLE 2" uit of twee spuitjes toch nog beter werken dan een. Tot op heden waren er twee groepen: de gelukkigen die 2 spuitjes kregen en de pechvogels die 2 spuitjes zout water zouden krijgen.
Iedereen heeft er al eentje gehad (januari/februari), maar niemand weet wat het was.
De verandering zal zijn, dat het tweede spuitje gegarandeerd een echte zal zijn. Aldus ontstaan er twee groepen:
En de studie zal ook niet meer dubbelblind zijn. We zullen dus weten wat het eerste spuitje was.
Maar in ieder geval: in april is iedereen gevaccineerd ! En in principe officieel (vaccinnet / green certificate en andere zooi).
Nu voorzag het originele protocol al, dat er ontblinding zou volgen op het moment dat iemand zijn uitnodiging van Wouter Beke kon tonen.
Maar ik vermoed nu, dat het Ethisch Comité in The States heeft ingegrepen. Die arme Belgen lopen zo veel risico door al die kl?terijen - dan kunnen en moeten ze tenminste toch de mensen beschermen die onder de hoede staan van J&J !

Bij ons kijkt men op het einde van de dag wie er niet geweest is.spaarfreakje schreef: ↑24 maart 2021, 22:55 Ja maar, ook als er maar 1 iemand tot dan toe een 'no-show' is, moet die partner zijn spuitje kunnen krijgen.
Wellicht sparen jullie alles op tot 16u om politie, brandweer, kleuterleidsters of buitenschoolse opvang te vaccineren.
Bij ons geeft er namelijk geen mens om dat het jou beter paste om om 15 uur te komen als er op je uitnodiging 10 uur stond.
Maar dat is niet officieel.
In de praktijk zegt niemand er iets van en krijg je gewoon je spuit.
Dat maakt ook dat we pas 's avonds rond een uur of vijf weten dat er x aantal mensen niet komen.
We weten pas dan hoeveel spuiten teveel opgetrokken zijn en die worden aan bv. de politie of andere prioritaire groepen gegeven (ook bejaarden).
Volle flesjes worden de volgende werkdagen gegeven aan mensen die door een andere dienst opgeroepen worden. Dat zijn meestal 80 en zelfs 85+'ers op dit moment.
Om 17 uur zijn we officieel toe. In de praktijk wordt het elke dag later omwille van de reden hierboven.
Begeleiders van mensen die uitgenodigd zijn krijgen GEEN extra spuit.
Er vragen er elke dag erg veel om. Teveel verzoeken ... Jammer : die moeten op hun beurt wachten.
Wij zijn ook nagenoeg elke dag een uur later aanwezig dan voorzien om de extra opgeroepenen te bedienen.
Na het Paasverlof gaan we in 2 shiften beginnen werken, van 06,30 tot 22,15.
Hoe we dan nog extra's gaan oproepen weet ik ook nog niet, politie etc is dan wel het eenvoudigst
Hoe we dan nog extra's gaan oproepen weet ik ook nog niet, politie etc is dan wel het eenvoudigst
Verwachten jullie echt voldoende vaccins op voorraad om elke werkdag 16uur te prikken?R1150GS schreef: ↑25 maart 2021, 11:50 Wij zijn ook nagenoeg elke dag een uur later aanwezig dan voorzien om de extra opgeroepenen te bedienen.
Dan moet het echt wel vooruit gaan voor de algemene bevolking.
Benieuwd of Beke dit gaat waarmaken.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Heeft inderdaad te maken met het feit dat het etisch niet verantwoord is iemand een placebo in te spuiten, als er al een werkend vaccin op de markt is.Dixit schreef: ↑25 maart 2021, 08:34 Johnson & Johnson is inmiddels bezig het protocol voor de studie aan te passen waaraan ik meewerk.
Maar ik vermoed nu, dat het Ethisch Comité in The States heeft ingegrepen. Die arme Belgen lopen zo veel risico door al die kl?terijen - dan kunnen en moeten ze tenminste toch de mensen beschermen die onder de hoede staan van J&J !![]()
Groot probleem voor de vaccins die nog in fase 3 zijn of er nog moeten aan beginnen. Of voor bijkomende studies ivm varianten e.d.
Ik begrijp wel niet waarom dat dubbelblind zijn verdwijnt, want daardoor zijn de resultaten toch minder betrouwbaar?
Weten dat je voor april sowieso 1 werkzame dosis hebt gekregen, zou toch voldoende moeten zijn?
Gelukkig dat Beke daar niets mee te maken heeft....Predah schreef: ↑25 maart 2021, 13:46Verwachten jullie echt voldoende vaccins op voorraad om elke werkdag 16uur te prikken?R1150GS schreef: ↑25 maart 2021, 11:50 Wij zijn ook nagenoeg elke dag een uur later aanwezig dan voorzien om de extra opgeroepenen te bedienen.
Wij verwachten wel een serieuze versnelling te maken.
8 en 9 April verwachten we 6500 spuiten te zetten (verdeeld over 2 dagen)
Vanaf 20 April zouden we heel veel vaccins moeten toekrijgen. Ziekenhuizen etc hebben tegen dan gedaan, dus alles van Pfizer, AZ, Moderna en J&J komt dan naar de vaccinatiecentra.
Het personeel is al voorzien, dus het zou dan moeten echt beginnen vooruitgaan voor de brede bevolking.
Op vrt nieuws kan je zien dat er 1,9 miljoen geleverd zijn, maar er zijn er 1,1 gezet.Predah schreef: ↑25 maart 2021, 13:46Verwachten jullie echt voldoende vaccins op voorraad om elke werkdag 16uur te prikken?R1150GS schreef: ↑25 maart 2021, 11:50 Wij zijn ook nagenoeg elke dag een uur later aanwezig dan voorzien om de extra opgeroepenen te bedienen.
Er liggen er nog 800.000 te wachten.
Dus kan het toch sneller?
Of zie ik het mis?
Het eerste dat er moet gebeuren is verdelen onder de gemeenschappen.
Die 800.000 zijn overschotten van de 3 gemeenschappen samen geteld, veronderstel ik.
De vaccinatiecentra zijn niet de enigen die vaccins ontvangen. En bij hen geldt zeker : wat ze niet krijgen kunnen ze niet inspuiten.
Vaccins worden in ons land nogal stevig opgestapeld om als tweede dosis gegeven te worden. In andere landen legt men daarvoor vaak kleinere voorraden aan.
Er is ook nog het transport in alle stadia.
Er is een doorlooptijd van 1 a 2 weken voor de vaccins, tussen bij de fabriek buiten gaan en in de arm terecht komen.
Die 800.000 zijn overschotten van de 3 gemeenschappen samen geteld, veronderstel ik.
De vaccinatiecentra zijn niet de enigen die vaccins ontvangen. En bij hen geldt zeker : wat ze niet krijgen kunnen ze niet inspuiten.
Vaccins worden in ons land nogal stevig opgestapeld om als tweede dosis gegeven te worden. In andere landen legt men daarvoor vaak kleinere voorraden aan.
Er is ook nog het transport in alle stadia.
Er is een doorlooptijd van 1 a 2 weken voor de vaccins, tussen bij de fabriek buiten gaan en in de arm terecht komen.
Waarom vaccineren we niet gewoon wat sneller?
https://www.tijd.be/dossiers/coronaviru ... 93492.html
Heel lezenswaardig.
Heel lezenswaardig.
Update:
https://covid-vaccinatie.be/nl
De helft van de opgeslagen vaccins zouden nog moeten geregistreerd worden.
Dat is toch gezegd geweest door een expert in 'De Afspraak' op Canvas.
https://covid-vaccinatie.be/nl
De helft van de opgeslagen vaccins zouden nog moeten geregistreerd worden.
Dat is toch gezegd geweest door een expert in 'De Afspraak' op Canvas.
Volgens https://covid-vaccinatie.be/nl
zijn er 2.1M geleverd en 1.1M mensen gevaccineerd, ongeveer de cijfers die jij citeert dus,
maar je ziet ook dat van die 1.1M mensen er 0.45M bij die ook 2e dosis al gekregen hebben
en dus 1.55M pikuren gezet
en nog 0.5M op voorraad
Correcte analyse die ik ook reeds maakte bij het Informed Consent gesprek. Maar daarop werd tegengeworpen, dat 1 shot al zo goed werkt, dat er een risico is, dat er dan te weinig COVID-slachtoffers vallen onder de placebokandidaten. En dan is de studie ook om zeep.spaarfreakje schreef: ↑25 maart 2021, 13:51Heeft inderdaad te maken met het feit dat het etisch niet verantwoord is iemand een placebo in te spuiten, als er al een werkend vaccin op de markt is.Dixit schreef: ↑25 maart 2021, 08:34 Johnson & Johnson is inmiddels bezig het protocol voor de studie aan te passen waaraan ik meewerk.
Maar ik vermoed nu, dat het Ethisch Comité in The States heeft ingegrepen. Die arme Belgen lopen zo veel risico door al die kl?terijen - dan kunnen en moeten ze tenminste toch de mensen beschermen die onder de hoede staan van J&J !![]()
Groot probleem voor de vaccins die nog in fase 3 zijn of er nog moeten aan beginnen. Of voor bijkomende studies ivm varianten e.d.
Ik begrijp wel niet waarom dat dubbelblind zijn verdwijnt, want daardoor zijn de resultaten toch minder betrouwbaar?
Weten dat je voor april sowieso 1 werkzame dosis hebt gekregen, zou toch voldoende moeten zijn?
Goed punt over het ontblinden. De twee groepen zullen automatisch ontstaan en het is niet van tevoren noodzakelijk om te weten tot welke je behoort.
Volgens mij hebben de allereersten al twee shots gehad. Dus die zullen moeten worden ontblind, zodat de zoutwaterkandidaten alsnog een derde shot krijgen. Als men dan toch bezig is... ontblind dan maar de hele studie.
Duidelijkel perro schreef: ↑25 maart 2021, 14:25 Waarom vaccineren we niet gewoon wat sneller?
Heel lezenswaardig.
Blijft enkel nog de vraag, wanneer gaat AZ zich aan zijn beloften houden.
Regeltjes maar door de klojo's, zowel politici als virologen, de vaccinaties wat sneller laten gaan kan uiteraard niet. Beloven en ineens was de zomer van 21 ook weer voorbij en zaten we dichter bij het begin van de marathon dan bij het einde haha
Er zijn 1,1 miljoen eerste en 460,000 tweede spuiten gegeven, er zijn wat spuiten die verloren gaan, dus ongeveel 1,6 miljoen zijn er al gebruikt. Vandaag worden er ook weer schat ik 40,000 gebruikt, en er kan wel 2 dagen tussenzitten tussen het geven van de inspuiting en de registratie, naargelang de plaats waar deze toegediend wordt.