Coronavaccinaties en de cijfers
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Re: Coronavaccinaties en de cijfers
Hoe meer zielen hoe meer vreugd
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
En nog een uitvlucht voor ons verschroeiende vaccinatietempo:
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf202103 ... 13FD8938D3
De gevaccineerden werden nog besmet doch hadden weinig last maar konden het toch nog doorgeven aan niet-gevaccineerden.
De gevaccineerden werden nog besmet doch hadden weinig last maar konden het toch nog doorgeven aan niet-gevaccineerden.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Op zich niks nieuws, gevaccineerden kunnen nog besmet worden, kunnen het nog doorgeven, en kunnen zelfs nog in het ZH geraken. Alleen is de kans veel kleiner.
De drie gevallen in de link werden zelf niet ziek, dat vind ik positief. Een reden temeer om iedereen zsm te laten vaccineren.
De drie gevallen in de link werden zelf niet ziek, dat vind ik positief. Een reden temeer om iedereen zsm te laten vaccineren.
Irony is wasted on the dumb. Oscar Wilde.
Er worden meer dan 2 miljoen vaccindosissen geleverd de komende 5 weken. Ook Moderna bevestigt deze keer op voorhand de levering ipv dat ze sporadisch binnenvallen (toevallig wanneer de VS al ver gevorderd is?)
De huidige vaccinvoorraad is 471.000 stuks. Pronostiek hoeveel die zal bedragen binnen 5 weken of dus op 2 mei?
Mijn gok: 471.000 + 2 miljoen - 1,8 miljoen = 671.000
De huidige vaccinvoorraad is 471.000 stuks. Pronostiek hoeveel die zal bedragen binnen 5 weken of dus op 2 mei?
Mijn gok: 471.000 + 2 miljoen - 1,8 miljoen = 671.000
74% aandelen, 16% obligaties, 10% cash
Inderdaad dat vind ik eveneens positief. Reden te meer om zoveel mogelijk mensen zo snel mogelijk te vaccineren.Charlesvdw schreef: ↑28 maart 2021, 12:51 Op zich niks nieuws, gevaccineerden kunnen nog besmet worden, kunnen het nog doorgeven, en kunnen zelfs nog in het ZH geraken. Alleen is de kans veel kleiner.
Bij griep kan je ook opnieuw besmet worden, EN je eet ook elke maaltijd. Waarom zanikken??anonymous schreef: ↑28 maart 2021, 13:59Inderdaad dat vind ik eveneens positief. Reden te meer om zoveel mogelijk mensen zo snel mogelijk te vaccineren.Charlesvdw schreef: ↑28 maart 2021, 12:51 Op zich niks nieuws, gevaccineerden kunnen nog besmet worden, kunnen het nog doorgeven, en kunnen zelfs nog in het ZH geraken. Alleen is de kans veel kleiner.
En niets is 100%. Zo is bvb Pfizer "slechts" 95 % werkzaam. Je kan uiteraard tot de 5 % behoren...
-
- Hero Member
- Contacteer:
De 95% werkzaamheid heeft te maken met de milde symptomen niet de ernstige
Inderdaad, maar toch is er een -zéér gering- aantal personen die geen of minder immuniteit opbouwen. Niets is 100%
Vaak ouderlingen....
Er zijn ook de andere varianten waartegen je minder of niet beschermd bent met de huidige vaccins.
Beeld je in wat er gebeurt als die varianten voet aan onze grond krijgen. Terug naar start zoals zo vaak voordien ?
Er zijn ook de andere varianten waartegen je minder of niet beschermd bent met de huidige vaccins.
Beeld je in wat er gebeurt als die varianten voet aan onze grond krijgen. Terug naar start zoals zo vaak voordien ?
Ik ben het 100% mee eens dat iedereen zich zo snel mogelijk moet laten vaccineren! Zeker ivm de varianten.
Ik wou alleen maar een punt maken dat niets 100% zeker is.
Ik wou alleen maar een punt maken dat niets 100% zeker is.
VS vaccineren 3,5 miljoen mensen op één dag
In de Verenigde Staten zijn zaterdag 3,5 miljoen doses van coronavaccins toegediend. Dat zei Witte Huis-adviseur Andy Slavitt op Twitter. Daarmee werd het kersverse record van vrijdag - 3,4 miljoen doses - meteen scherpgesteld. Bovendien werden volgens het Witte Huis zondag voor de derde dag op rij meer dan 3 miljoen mensen ingeënt.
In vijf weken worden 2,13 miljoen vaccins geleverd: vaccinatietrein kan onder stoom komen
Er zit alweer een exponentiële stijging aan te komen, maar nu mogen we daar eindelijk eens blij om zijn: het gaat namelijk om de vaccins. De volgende vijf weken verwacht ons land 2,135 miljoen dosissen, evenveel als de voorbije drie maanden. De vaccinatietrein kan onder stoom komen.
https://www.hln.be/binnenland/in-vijf-w ... ~adf1071b/
In de Verenigde Staten zijn zaterdag 3,5 miljoen doses van coronavaccins toegediend. Dat zei Witte Huis-adviseur Andy Slavitt op Twitter. Daarmee werd het kersverse record van vrijdag - 3,4 miljoen doses - meteen scherpgesteld. Bovendien werden volgens het Witte Huis zondag voor de derde dag op rij meer dan 3 miljoen mensen ingeënt.
In vijf weken worden 2,13 miljoen vaccins geleverd: vaccinatietrein kan onder stoom komen
Er zit alweer een exponentiële stijging aan te komen, maar nu mogen we daar eindelijk eens blij om zijn: het gaat namelijk om de vaccins. De volgende vijf weken verwacht ons land 2,135 miljoen dosissen, evenveel als de voorbije drie maanden. De vaccinatietrein kan onder stoom komen.
https://www.hln.be/binnenland/in-vijf-w ... ~adf1071b/
De mogelijke problemen met het AZ-vaccin zijn definitief van de baan ... het krijgt een nieuwe naam, nl. Vaxzevria.
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20210330_93190318
Een beetje zoals met andere firma's/politieke partijen/producten die de perceptie tegen hebben dus ... een nieuwe naam en de mensheid vergeet de voorgeschiedenis ervan.
Marketinggewijs vind ik de nieuwe naam niet echt - voor de Nederlandssprekende markt althans - goed gekozen ... vaxzevria ... vax zever ?
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20210330_93190318
Een beetje zoals met andere firma's/politieke partijen/producten die de perceptie tegen hebben dus ... een nieuwe naam en de mensheid vergeet de voorgeschiedenis ervan.
Marketinggewijs vind ik de nieuwe naam niet echt - voor de Nederlandssprekende markt althans - goed gekozen ... vaxzevria ... vax zever ?