Coronavaccinaties en de cijfers
-
- Verbannen Gebruiker
Re: Coronavaccinaties en de cijfers
Als je essentiële zaken uit een quote weglaat, en er 2 personen quoten, en je becommentarieert, is het totaal niet duidelijk op wie je reageert
Dan moet je maar de moeite doen om het te gaan lezen. En anders weet je niet waar het over gaat. Jammer.
Trouwens : MIJN quote was naar mijn gevoel volledig genoeg en zeker meer volledig dan wat je kopieert.
Ik ken hier al leukerds genoeg die willen komen vertellen wat / hoe ik of een ander wel of niet moet posten.
Daar veeg ik mijn kont mee af, met dergelijk advies.
Wat een ander daarover denkt vind ik niet belangrijk.
Trouwens : MIJN quote was naar mijn gevoel volledig genoeg en zeker meer volledig dan wat je kopieert.
Ik ken hier al leukerds genoeg die willen komen vertellen wat / hoe ik of een ander wel of niet moet posten.
Daar veeg ik mijn kont mee af, met dergelijk advies.
Als je te veel vervoegde werkwoorden in één zin zet, vind ik het helemaal niet meer duidelijk. So what ?amturingas schreef: ↑15 januari 2021, 14:50 Als je essentiële zaken uit een quote weglaat, en er 2 personen quoten, en je becommentarieert, is het totaal niet duidelijk op wie je reageert
-
- Verbannen Gebruiker
haelewyn en Weverke waren de beste vrienden ...haelewyn schreef: ↑15 januari 2021, 14:55 Daar veeg ik mijn kont mee af, met dergelijk advies.
Als je te veel vervoegde werkwoorden in één zin zet, vind ik het helemaal niet meer duidelijk. So what ?amturingas schreef: ↑15 januari 2021, 14:50 Als je essentiële zaken uit een quote weglaat, en er 2 personen quoten, en je becommentarieert, is het totaal niet duidelijk op wie je reageert
Wie nu nog denkt dat Weverke en amturigas andere nicknames voor dezelfde persoon zijn
Bwwoaaaaahhhhhhhh...... Ik vond die nick 'weverke' toch sympathieker.
En voor de rest : ik heb tegen niemand iets. Zolang ze maar niet tegen mijn enkels pissen.
En voor de rest : ik heb tegen niemand iets. Zolang ze maar niet tegen mijn enkels pissen.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Terwijl de kritiek op onze trage vaccinaties toeneemt ( er liggen bijna dubbel zoveel vaccins in onze vriezers dan er al in bovenarmen zijn geïnjecteerd) worden we een handje geholpen door Pfizer:
Pfizer zal tijdelijk minder vaccins leveren aan Europa
Dit betekent niet dat we het tempo van de betere landen gaan halen maar wel dat onze vriezers minder rap gaan vollopen
Pfizer zal tijdelijk minder vaccins leveren aan Europa
Dit betekent niet dat we het tempo van de betere landen gaan halen maar wel dat onze vriezers minder rap gaan vollopen
Laatst gewijzigd door CarpeNoctem op 15 januari 2021, 16:14, 1 keer totaal gewijzigd.
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
In Noorwegen nemen ze al voorzorgen nadat 23 mensen overleden zijn na het krijgen van het vaccin.Charlesvdw schreef: ↑14 januari 2021, 21:19Misschiens eens checken hoeveel rusthuisbewoners er gestorven zijn de week voor het toedienen van een vaccin ?anonymous schreef: ↑14 januari 2021, 18:24 Oei.
Onderzoek naar mogelijk oorzakelijk verband tussen overlijden 82-jarige en coronavaccin
Een onderzoek moet uitwijzen of het overlijden van een 82-jarige met gezondheidsproblemen verband houdt met de toediening van het coronavaccin vijf dagen eerder. Dat meldt het federaal geneesmiddelagentschap FAGG donderdag. Er zal een autopsie worden uitgevoerd.
"Deze casus zal verder worden onderzocht om te zien of er een oorzakelijk verband is tussen de vaccinatie en het overlijden", meldt het FAGG op zijn website.
Norway Warns of Vaccination Risks for Sick Patients Over 80
Norwegian officials said 23 people had died in the country a short time after receiving their first dose of the vaccine. Of those deaths, 13 have so far been autopsied, with the results suggesting that common side effects may have contributed to severe reactions in frail, elderly people, according to the Norwegian Medicines Agency.
“For those with the most severe frailty, even relatively mild vaccine side effects can have serious consequences,” the Norwegian Institute of Public Health said. “For those who have a very short remaining life span anyway, the benefit of the vaccine may be marginal or irrelevant.”
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
@Kingsfan
1. ivm euthanasie: hun toenmalige voorzitter, Stefaan De Clerck meen ik, verklaarde reeds jaaaren geleden dat de CDV al jaren niet meer christelijk was. Denk dat ze het nu nog veel minder zijn.
Vandaar mijn vraag. Hier moet iets anders achter zitten.
Ben zelf overtuigd katholiek gebleven maar meen dat dit louter een zaak is tussen een mens en zijn Schepper.
2. ivm negatieve wilsverklaring
Je schrijft: 'Sommigen hadden bij vol verstand een negatieve wilsverklaring opgesteld, waarin duidelijk stond, geen levensverlengende behandeling, (zoals sondevoeding bij niet meer herkennen van voeding,) meer bij gevorderde dementie, maar als ze dement worden kan dit papier in de vuilbak en beslist familie.....'
Lees op het internet nochtans:
'Met een negatieve wilsverklaring kunt u bepalen wat u niet meer wilt ondergaan, wanneer u dit zelf niet meer kunt vertellen (bijv. door dementie of een coma).'
...
'De inhoud van de negatieve wilsverklaring is wettelijk afdwingbaar. Met andere woorden: artsen moéten hiermee rekening houden.'
https://www.vlaanderen.be/negatieve-wilsverklaring
Is er iets veranderd in de toepassing ?
1. ivm euthanasie: hun toenmalige voorzitter, Stefaan De Clerck meen ik, verklaarde reeds jaaaren geleden dat de CDV al jaren niet meer christelijk was. Denk dat ze het nu nog veel minder zijn.
Vandaar mijn vraag. Hier moet iets anders achter zitten.
Ben zelf overtuigd katholiek gebleven maar meen dat dit louter een zaak is tussen een mens en zijn Schepper.
2. ivm negatieve wilsverklaring
Je schrijft: 'Sommigen hadden bij vol verstand een negatieve wilsverklaring opgesteld, waarin duidelijk stond, geen levensverlengende behandeling, (zoals sondevoeding bij niet meer herkennen van voeding,) meer bij gevorderde dementie, maar als ze dement worden kan dit papier in de vuilbak en beslist familie.....'
Lees op het internet nochtans:
'Met een negatieve wilsverklaring kunt u bepalen wat u niet meer wilt ondergaan, wanneer u dit zelf niet meer kunt vertellen (bijv. door dementie of een coma).'
...
'De inhoud van de negatieve wilsverklaring is wettelijk afdwingbaar. Met andere woorden: artsen moéten hiermee rekening houden.'
https://www.vlaanderen.be/negatieve-wilsverklaring
Is er iets veranderd in de toepassing ?
Er zijn ook al veel mensen gestorven binnen de 24 uur na het drinken van een kop koffie of binnen de week na het nemen van een bus.CarpeNoctem schreef: ↑15 januari 2021, 16:13 [
Norwegian officials said 23 people had died in the country a short time after receiving their first dose of the vaccine. Of those deaths, 13 have so far been autopsied, with the results suggesting that common side effects may have contributed to severe reactions in frail, elderly people, according to the Norwegian Medicines Agency.
“For those with the most severe frailty, even relatively mild vaccine side effects can have serious consequences,” the Norwegian Institute of Public Health said. “For those who have a very short remaining life span anyway, the benefit of the vaccine may be marginal or irrelevant.”
In België zijn +13000 mensen gevaccineerd. Daar is er 1 van gestorven.
Neem elke willekeurige groep van bejaarden in een minder goeie gezondheid (als ze nog als nieuw zijn gaan ze niet naar een WZC) en kijk of er daar in die groep niet 1 op 13.000 sterft binnen 1 a 2 weken.
De andere kant van de medaille : ik heb altijd al geweten dat een griepvaccin niet gegeven werd aan mensen die een virusinfectie doormaakten of ziek waren. Ik geloof wel dat hun overlijden misschien wat bespoedigd is geworden door hen te vaccineren op een slecht moment.
Er zijn er zelfs die gestorven zijn tijdens sex!
@ sparspaar
In de praktijk zal men meestal een negatieve wilsverklaring bij een demente negeren als er familie is. Met alle problemen vandien.
Zelfs de grote euthanasie expert, prof distelmans kon of wou me niet helpen toen de familie van een patient zijn wilsverklaring wou laten respecteren in imelda bonheiden. Familie wil de erfenis dus kunnen niet mee beslissen klonk het daar , zelfs met 2 wilsverklaringen in de hand van betrokken patient zelf.verhuisd naar ander ZH, wil is daar wel direkt gerespecteerd.
Zeer groot verschil in toepassing van deze wet tussen instellingen, ik heb meerdere mensen getransfereerd naar meer open- minded instellingen om hun wil te doen uitvoeren. Gelukig had ik een "leifarts" die me hierbij hielp. Overal was de wet nochtans hetzelfde.
Ik heb respect voor uw persoonlijke overtuiging als ze niet aan anderen worden opgedrongen.
In de praktijk zal men meestal een negatieve wilsverklaring bij een demente negeren als er familie is. Met alle problemen vandien.
Zelfs de grote euthanasie expert, prof distelmans kon of wou me niet helpen toen de familie van een patient zijn wilsverklaring wou laten respecteren in imelda bonheiden. Familie wil de erfenis dus kunnen niet mee beslissen klonk het daar , zelfs met 2 wilsverklaringen in de hand van betrokken patient zelf.verhuisd naar ander ZH, wil is daar wel direkt gerespecteerd.
Zeer groot verschil in toepassing van deze wet tussen instellingen, ik heb meerdere mensen getransfereerd naar meer open- minded instellingen om hun wil te doen uitvoeren. Gelukig had ik een "leifarts" die me hierbij hielp. Overal was de wet nochtans hetzelfde.
Ik heb respect voor uw persoonlijke overtuiging als ze niet aan anderen worden opgedrongen.
Snap het niet. Negeren ZELFS als er familie is of ENKEL als er familie is ?kingsfan schreef: ↑15 januari 2021, 17:34 @ sparspaar
Zelfs de grote euthanasie expert, prof distelmans kon of wou me niet helpen toen de familie van een patient zijn wilsverklaring wou laten respecteren in imelda bonheiden.
Het is bij het ZH dus niet afdwingbaar maar een ander ZH kiezen is een uitweg ?
Inderdaad, maar best overleg met een huis of leifarts om transfer veilig en gecoordineerd te doen gebeuren.
Ontvanger moet goed weten wat daar verwacht wordt maar dat kan gelukkig al in verschillende kwaliteitsvolle Zhn in ons land die wel de wet respecteren.
Familieleden willen regelmatig hun ouders of grootouders zolang mogelijk laten leven , dus hun eigen wens gaat bij hen duidelijk boven die van de patient. Niet iedereen kan evengoed afscheid nemen, goed dat er toch stilaan een mentaliteitswijziging merkbaar is in de maatschappij. Na enkele gesprekken krijgt men soms familie wel op lijn van de zorg die de wens van de patient voorop stelt.
Voor de zorg maakt het niet veel uit, dag na overlijden ligt er iemand anders. Maar als men dan de wens van een terminaal demente eens kent moet men die ook respecteren.
Ontvanger moet goed weten wat daar verwacht wordt maar dat kan gelukkig al in verschillende kwaliteitsvolle Zhn in ons land die wel de wet respecteren.
Familieleden willen regelmatig hun ouders of grootouders zolang mogelijk laten leven , dus hun eigen wens gaat bij hen duidelijk boven die van de patient. Niet iedereen kan evengoed afscheid nemen, goed dat er toch stilaan een mentaliteitswijziging merkbaar is in de maatschappij. Na enkele gesprekken krijgt men soms familie wel op lijn van de zorg die de wens van de patient voorop stelt.
Voor de zorg maakt het niet veel uit, dag na overlijden ligt er iemand anders. Maar als men dan de wens van een terminaal demente eens kent moet men die ook respecteren.
Bij dementie zie je het aankomen en is er tijd om aan het idee te wennen.kingsfan schreef: ↑15 januari 2021, 18:52 Familieleden willen regelmatig hun ouders of grootouders zolang mogelijk laten leven , dus hun eigen wens gaat bij hen duidelijk boven die van de patient. Niet iedereen kan evengoed afscheid nemen, goed dat er toch stilaan een mentaliteitswijziging merkbaar is in de maatschappij.
Bij een plotselinge comateuze toestand van een geliefde is het moeilijker om te zeggen : laat hem / haar maar gaan en hoop je te lang op een mirakel dat niet meer komt.
Als de patiënt zelf nooit een wens heeft geuit om wel of niet in vegetatieve toestand verder te leven edm wordt het al helemaal moeilijk om over het leven van je dierbare te beslissen.
Laat ons dus vooral niet vergeten dat dit allemaal zeer emotionele beslissingen zijn die door een buitenstaander veel nuchterder en sneller worden beoordeeld.
Laat ons ook niet hoog van de toren blazen dat we het allemaal beter weten omdat we het vaker gezien hebben.
Als het een familielid van jezelf is zal je weten wat ik bedoel. Als het om een vreemde en onbekende gaat tijdens het uitvoeren van je job zien die dingen er anders uit.
Ik heb zelf aan beide kanten van de lijn gestaan en het is zeer verschillend.
A propos ! We zitten over de 2 miljoen doden wereldwijd.
Sommigen hier zullen zeggen : ge moet dat relativeren !
En nog anderen zeiden dat het maar 4 weken ging duren want Trump heeft het gezegd ! :-)
Sommigen hier zullen zeggen : ge moet dat relativeren !
En nog anderen zeiden dat het maar 4 weken ging duren want Trump heeft het gezegd ! :-)