Coronavaccinaties en de cijfers
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Re: Coronavaccinaties en de cijfers
Als het zo "eenvoudig" is om dat te doen zou ik dat ook moeten overwegen
Ik ken een aantal mensen in de US (student uit India en een Europeaan die daar werkt) en die hebben beiden ondertussen twee prikken gekregen. First come, first served principe daar ipv de volgorde hier.

Schrijf het maar al op: we krijgen dit jaar een andere invulling van het begrip Indian Summer.Arkimedes schreef: ↑14 april 2021, 12:57Stond er in je oproepingsbrief ook al gelijk bij dat dit vaccin - of het nu van Pfizer, Astra Zeneca, Moderna of J&J komt doet er niet toe - niet zal werken tegen de B.1.617 variant die vanuit India op ons afkomt?spaarfreakje schreef: ↑14 april 2021, 02:59 Hoera! Geboekt voor PFIZER op wo 28 april.
Ik wens iedereen die echt Pfizer wil, ook toe dat ie hetzelfde geluk heeft als ik.
Op naar de 85% vaccinatiegraad voor Vlaanderen !
Dat wordt nog lachen bij het naar TV kijken, hoe al die 'experts' ons dat gaan proberen uitleggen ...
Een harde lockdown van Mei tot September.
https://www.youtube.com/watch?v=23ORU2CZ5K4
Het gezwam over Johnson & Johnson kan beginnen ...
Had ik voorspeld
Had ik voorspeld

Inderdaad.
Profi.
Ik had gisteren een boom opgezet met de onderzoekers, gegeven dat ik gisteren mijn vaccin immers niet kreeg. Die voorspelden ook al, dat het EMA met dezelfde zever als voor Astra Zeneca zou komen, namelijk 'het verband is er, maar de voordelen zijn groter.'
Maar dat ligt toch nog wat meer genuanceerd. Het vectorvirus is anders, de mRNA codering erin is anders, de dosering is anders en... er zijn veel minder gevallen !
Maar hoe wordt dit opgevat.
Astra Zeneca: "Bwoh. Het is brol. Maar dood is ook maar dood. Gaan met die banaan, jongens."
Janssen: "Dood is ook maar dood. Gaan met die banaan, jongens."
En vervolgens wordt Janssen geassocieerd met de brol van AZ. "Meer van hetzelfde."
Beetje spijtig voor de Leidse onderzoekers.
Overigens heeft J&J er zelf de blok opgegooid. AZ heeft dat nooit gedaan. Die moesten meerdere keren door de autoriteiten op hun fikken worden getimmerd.
Profi.
Ik had gisteren een boom opgezet met de onderzoekers, gegeven dat ik gisteren mijn vaccin immers niet kreeg. Die voorspelden ook al, dat het EMA met dezelfde zever als voor Astra Zeneca zou komen, namelijk 'het verband is er, maar de voordelen zijn groter.'
Maar dat ligt toch nog wat meer genuanceerd. Het vectorvirus is anders, de mRNA codering erin is anders, de dosering is anders en... er zijn veel minder gevallen !
Astra Zeneca: "Bwoh. Het is brol. Maar dood is ook maar dood. Gaan met die banaan, jongens."
En vervolgens wordt Janssen geassocieerd met de brol van AZ. "Meer van hetzelfde."
Overigens heeft J&J er zelf de blok opgegooid. AZ heeft dat nooit gedaan. Die moesten meerdere keren door de autoriteiten op hun fikken worden getimmerd.
Cain zal daar wel zijn gat aan vegen zoals aan alles en iedereen. Jammer dat zijn quarantaine maar zo kort duurt. Het soort soort (geen tikfout...) waarvoor ook een online quarantaine niet zou misstaan.
Dixit schreef: ↑20 april 2021, 19:45 Inderdaad.
Profi.
There are growing concerns about rare - and sometimes fatal - cases of blood clots, especially in younger people. But health regulators worldwide point out the risk from Covid-19 is far greater.
Based on figures from the UK medicines regulator, if 10 million imaginary people were given the AZ vaccine, you might expect to see 40 of these clots. About 10 people would die - a one-in-a-million chance.
That's roughly the same risk as being murdered in the next month or - if you get in a car and drive for 250 miles - the risk of dying in a road accident on that journey.
In de UK is de lockdown gedaan.
Met dank aan het AZ vaccin
, en andere

Met dank aan het AZ vaccin

Juist. En dat was dus het punt van de Janssen-onderzoeker.NTO schreef: ↑20 april 2021, 20:24Dixit schreef: ↑20 april 2021, 19:45 Inderdaad.
Profi.
There are growing concerns about rare - and sometimes fatal - cases of blood clots, especially in younger people. But health regulators worldwide point out the risk from Covid-19 is far greater.
Based on figures from the UK medicines regulator, if 10 million imaginary people were given the AZ vaccine, you might expect to see 40 of these clots. About 10 people would die - a one-in-a-million chance.
Als je de 10 miljoen Belgen vaccineert met AZ, dan zijn er 40 bloedproppen en 10 doden.
Als je de 10 miljoen Belgen vaccineert met Janssens, dan zijn er 9 bloedproppen en 1 dode.
Is toch een verschil...
En daarenboven heeft AZ gewoon zijn dossier verkloot. De phase 3 om zeep helpen door per ongeluk halve spuiten toe te dienen en dat dan uit te leggen als "We found the winning solution !"
Stelletje zotten.
In beide gevallen is de kans om dood te gaan heel erg klein. Maar in het eerste geval is het nog steeds een bende halve zolen. En die helpen het vertrouwen in Janssen om zeep.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Ik blijf erbij dat alle risicopatienten (leeftijd of comorbiditeiten) het recht hebben Pfizer te vragen, indien ze dat zouden verkiezen.
T.e.m. 30 juni heeft Pfizer de levering van 5 780 000 vaccins bevestigd, waarmee dus 2 890 000 mensen volledig gevaccineerd kunnen worden. Dat is 30% van de bevolking. Bovenop de vaccinatiegraad die nu al bereikt is, komt het op 40 à 50%.
Tegelijk kunnen niet-risicopatienten nu al hun prik met AZ of Johnson krijgen, indien ze dat willen.
Waar haalt een beschaafde overheid het recht zijn risicopatienten een evt. extra risico op te dringen (hoe klein dan ook) op straffe van verlies van de status risicopatient?
Ik snap echt niet dat er nog geen rechtszaken aanhangig gemaakt zijn?
Geen haar beter dan Poetin
T.e.m. 30 juni heeft Pfizer de levering van 5 780 000 vaccins bevestigd, waarmee dus 2 890 000 mensen volledig gevaccineerd kunnen worden. Dat is 30% van de bevolking. Bovenop de vaccinatiegraad die nu al bereikt is, komt het op 40 à 50%.
Tegelijk kunnen niet-risicopatienten nu al hun prik met AZ of Johnson krijgen, indien ze dat willen.
Waar haalt een beschaafde overheid het recht zijn risicopatienten een evt. extra risico op te dringen (hoe klein dan ook) op straffe van verlies van de status risicopatient?
Ik snap echt niet dat er nog geen rechtszaken aanhangig gemaakt zijn?
Geen haar beter dan Poetin

In België sterven 28.000 mensen per jaar aan kanker. Waarom heb je daar nog nooit tegen geprotesteerd?
En bijna evenveel aan hart- en bloedvaten ziektes. Waarom heb je daar nog nooit tegen geprotesteerd?
650 verkeersdoden per jaar. Waarom heb je daar nog nooit tegen geprotesteerd?
Elk medicijn heeft risico's. Jij vindt dus dat de overheid elk medicijn moet verbieden, want er is een extra risico.spaarfreakje schreef: ↑21 april 2021, 00:19 Waar haalt een beschaafde overheid het recht zijn risicopatienten een evt. extra risico op te dringen (hoe klein dan ook) op straffe van verlies van de status risicopatient?
Elk operatie heeft risico's. Jij vindt dus dat de overheid elke operatie moet verbieden, want er is een extra risico.
Elk kankerbehandeling heeft risico's. Jij vindt dus dat de overheid elke kankerbehandeling moet verbieden, want er is een extra risico (er vallen 28.000 doden per jaar aan kanker).
Elk behandeling tegen ziektes hart- en bloedvaten heeft risico's. Jij vindt dus dat de overheid elke behandeling moet verbieden, want er is een extra risico (er vallen 27.000 doden per jaar hieraan).
Per jaar 650 doden in het verkeer. Jij vindt dus dat de overheid het verkeer moet verbieden, want extra risico's.
Per jaar tientallen doden door ongevallen op het werk. Jij vindt dus dat de overheid het werk moet verbieden, want extra risico's.
Ik snap dat heel goed. Iedereen is zoals jij: zich afvragen waarom de anderen nog geen rechtszaak aanhangig hebben gemaaktIk snap echt niet dat er nog geen rechtszaken aanhangig gemaakt zijn?
Geen haar beter dan Poetin![]()

-
- Hero Member
- Contacteer:
Appelen met appelen vergelijken hé.
Bij alles wat je aanhaalt, moet je dus stellen dat de overheid -boven de hoofden van de dokters- een bepaald medicijn 'willekeurig' oplegt aan bepaalde patienten; wetende dat sommige medicijnen bepaalde -zij het zeldzame- dodelijke bijwerkingen heeft.
Crimineler kan toch niet?
Idd ik zal geen rechtsgeding starten, omdat men bij voorbaat verloren is; net zoals niemand een rechtsgeding tegen Poetin start.
Parlement, gerecht, alles is momenteel in handen van een 'oorlogs'-bestuur.
Enkel revolutie kan werken.
Daar staan we niet zo ver af.... gelet op wat in ter Kamerenbos te zien was en elders in Europa.
De meesten houden zich voorlopig nog gedeist, wat wijs is.
Wacht maar Beke e.a. zullen binnenkort wel jankend hun falen moeten inzien.
Ze hebben niet enkel het virus nooit onder controle kunnen krijgen.
Stilaan maar zeker verliezen ze ook de greep op de bevolking.
Zal niet lang meer duren.
Rendez-vous in oktober?
Bij alles wat je aanhaalt, moet je dus stellen dat de overheid -boven de hoofden van de dokters- een bepaald medicijn 'willekeurig' oplegt aan bepaalde patienten; wetende dat sommige medicijnen bepaalde -zij het zeldzame- dodelijke bijwerkingen heeft.
Crimineler kan toch niet?
Idd ik zal geen rechtsgeding starten, omdat men bij voorbaat verloren is; net zoals niemand een rechtsgeding tegen Poetin start.
Parlement, gerecht, alles is momenteel in handen van een 'oorlogs'-bestuur.
Enkel revolutie kan werken.
Daar staan we niet zo ver af.... gelet op wat in ter Kamerenbos te zien was en elders in Europa.
De meesten houden zich voorlopig nog gedeist, wat wijs is.
Wacht maar Beke e.a. zullen binnenkort wel jankend hun falen moeten inzien.
Ze hebben niet enkel het virus nooit onder controle kunnen krijgen.
Stilaan maar zeker verliezen ze ook de greep op de bevolking.
Zal niet lang meer duren.
Rendez-vous in oktober?