Coronavaccinaties en de cijfers
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Re: Coronavaccinaties en de cijfers
Het verhaal van "vergeten spuiten te bestellen" wordt ook steeds hallucinanter.
Factcheck: ja, er dreigt een tekort aan de juiste vaccinspuiten en injectienaalden
En het is weer niet ons binnenlands journaille dat de kat de bel aanbond, maar wel een Vlaming die in Sicilië resideert:
Link
Kathleen Depoorter (N-VA) en Sofie Merckx (PVDA) bevestigen het verhaal. Ook het riedeltje van FVDB dat dit recente informatie is klopt van geen kanten. Reeds op 26 juni(!) werd er op gewezen:
Belgisch surrealisme: tegenstrijdige vaccintellers in Vlaanderen en België
Factcheck: ja, er dreigt een tekort aan de juiste vaccinspuiten en injectienaalden
En het is weer niet ons binnenlands journaille dat de kat de bel aanbond, maar wel een Vlaming die in Sicilië resideert:
Link
Kathleen Depoorter (N-VA) en Sofie Merckx (PVDA) bevestigen het verhaal. Ook het riedeltje van FVDB dat dit recente informatie is klopt van geen kanten. Reeds op 26 juni(!) werd er op gewezen:
En ook onze beste tellers ter wereld zijn zich weer grandioos aan het belachelijk maken.Op 26 juni verspreidde de belangenorganisatie European Biosafety Network, waarin de leveranciers van medisch materiaal vertegenwoordigd zijn, een persbericht waarin ze de Europese lidstaten ertoe opriep om het nodige materiaal te bestellen, omdat tekorten dreigden. In dat bericht werd expliciet verwezen naar het gebruik van de juiste spuiten en naalden. Standaardspuiten en -naalden zijn niet aangewezen zijn voor deze grootschalige vaccinatiecampagne, zegt het bericht letterlijk, omdat die leiden tot een te groot verlies, wat niet aanvaardbaar is gezien de schaarste aan vaccins in de eerstkomende maanden.
Belgisch surrealisme: tegenstrijdige vaccintellers in Vlaanderen en België
Bij toeval stuurden de Vlaamse en federale overheid woensdagavond, met amper één uur verschil, elk hun eigen communicatie uit over de vaccinatiecijfers. In de mail van het Vlaams Agentschap Zorg en Gezondheid klonk het dat er al minstens 31.500 personen in Vlaanderen gevaccineerd zijn. In de mail van het federale coronacommissariaat stond dan weer dat er nog maar 15.093 vaccins in Vlaanderen zijn geregistreerd. Het is de voorbode van wat Belgisch surrealisme: de ene teller is straks de andere niet.
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
-
- Verbannen Gebruiker
https://www.hln.be/binnenland/rusthuize ... ~a0d68818/
Ik kan bevestigen dat dit klopt. Ik ken iemand, vrouw werkt in wzc. Ze hadden vaccins over en hebben familieleden opgebeld die daar ter plaatse gevaccineerd werden.
Ik kan bevestigen dat dit klopt. Ik ken iemand, vrouw werkt in wzc. Ze hadden vaccins over en hebben familieleden opgebeld die daar ter plaatse gevaccineerd werden.
Mijn schoonfamilie is op die manier gevaccineerd.
Waar zouden ze over 21 dagen een 'restje' regelen ?
Waar zouden ze over 21 dagen een 'restje' regelen ?
Is toch beter dan weggooien, heb ik dus geen probleem mee, goed initiatief.
Politici met Overregulitis zouden liever hebben dat ze weggegooid worden.
Politici met Overregulitis zouden liever hebben dat ze weggegooid worden.
-
- Verbannen Gebruiker
Waar maak jij je druk over
Gezond verstand gebruiken !!
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Schaarste? En dat zonder rood te worden?Wat dus absoluut niet mag, is het vaccin aan familieleden van bewoners en personeelsleden geven. "We begrijpen dat dat voor frustratie en onbegrip zorgt, maar gezien de schaarste van de vaccins rekenen we erop dat u daar op een correcte manier mee omspringt", staat in de brief.
Indien we ons voorbereid hadden en massaal aan het vaccineren gegaan waren misschien. Maar momenteel liggen er 132.194 vaccins in onze vriezers te wachten om in een bovenarm te geraken. Bron
We kunnen aan ons gezapig tempo nog een eindje weg...
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Spijtig dat we hier niet kunnen aanduiden met fluo. Dan kon ik alle superlatieven die CN graag gebruikt even bijkleuren.
Carpe Mendacium..
Als je boodschap zelf niet veel zaaks is moet je zo wel doen natuurlijk.
Wacht even... Straks komt hij vertellen dat hij geen superlatieven gebruikt en dat de belastingen onder Michel1 omlaag gegaan zijn !
Dat ze mensen met overschotten hebben ingeënt is volledig volgens afspraak. Er werd eerder al gezegd dat ze geen vaccins mogen verloren laten gaan en dat is maar juist ook. Als ze voldoende besteld hebben voor personeel en bewoners mag het overschot toch worden opgebruikt aan regelmatige bezoekers ?
Op zich niets mis mee behalve dat het een voorkeursgeneeskunde in de hand werkt.
Carpe Mendacium..
Als je boodschap zelf niet veel zaaks is moet je zo wel doen natuurlijk.
Wacht even... Straks komt hij vertellen dat hij geen superlatieven gebruikt en dat de belastingen onder Michel1 omlaag gegaan zijn !
Dat ze mensen met overschotten hebben ingeënt is volledig volgens afspraak. Er werd eerder al gezegd dat ze geen vaccins mogen verloren laten gaan en dat is maar juist ook. Als ze voldoende besteld hebben voor personeel en bewoners mag het overschot toch worden opgebruikt aan regelmatige bezoekers ?
Op zich niets mis mee behalve dat het een voorkeursgeneeskunde in de hand werkt.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Wel, je zult ongetwijfeld een hele reeks voorbeelden kunnen geven waar ik superlatieven gebruik? Zoals gewoonlijk zal er weer veel rond de hete brij gedanst worden zeker?
En dat van die belastingen is nogmaals een leugen waar je de laatste tijd wel vaker begint mee af te komen. Het Weverke-effect?
Voor de slechte verstaander en voor de laatste keer voor de hardhorige haelewyn: Onder Michel I is de personenbelasting gedaald (weliswaar veel te weinig).
PS of je zou het over de beste tellers moeten hebben?
-
- Verbannen Gebruiker
Het ene getal zegt hoeveel personen gevaccineerd zijn, het andere getal zegt hoeveel van die geregistreerden hun vaccin op de registratie voor vaccins website (Vaccinnet) is ingevoerd ... lijkt me logisch dat er daar een zekere vertraging op zit. Mocht het omgekeerd zijn dan pas zou ik me vragen beginnen stellen.CarpeNoctem schreef: ↑16 januari 2021, 05:54 En ook onze beste tellers ter wereld zijn zich weer grandioos aan het belachelijk maken.
In de mail van het Vlaams Agentschap Zorg en Gezondheid klonk het dat er al minstens 31.500 personen in Vlaanderen gevaccineerd zijn. In de mail van het federale coronacommissariaat stond dan weer dat er nog maar 15.093 vaccins in Vlaanderen zijn geregistreerd. Het is de voorbode van wat Belgisch surrealisme: de ene teller is straks de andere niet.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Euh, neen. Het ene getal (het Vlaamse) zegt hoeveel vaccins geleverd zijn.geebee schreef: ↑16 januari 2021, 11:33Het ene getal zegt hoeveel personen gevaccineerd zijn, het andere getal zegt hoeveel van die geregistreerden hun vaccin op de registratie voor vaccins website (Vaccinnet) is ingevoerdCarpeNoctem schreef: ↑16 januari 2021, 05:54 En ook onze beste tellers ter wereld zijn zich weer grandioos aan het belachelijk maken.
In de mail van het Vlaams Agentschap Zorg en Gezondheid klonk het dat er al minstens 31.500 personen in Vlaanderen gevaccineerd zijn. In de mail van het federale coronacommissariaat stond dan weer dat er nog maar 15.093 vaccins in Vlaanderen zijn geregistreerd. Het is de voorbode van wat Belgisch surrealisme: de ene teller is straks de andere niet.
Citaat:
Assumption is the mother of ...Het federale niveau gaf alleen de officieel geregistreerde vaccinaties via Vaccinnet en het federale wetenschapsinstituut Sciensano. ‘Daar kan enkele dagen vertraging op zitten’, zegt het coronacommissariaat.
Vlaanderen rekende dan weer op basis van het aantal vaccinaties dat al geleverd werd aan de woonzorgcentra. ‘Tot vandaag zijn in 234 woonzorgcentra al vaccins voor 26.503 bewoners geleverd’, klonk het daar. ‘Met de zesde dosis die uit de Pfizer-flacons gehaald kan worden, kunnen nog meer dan 5.000 personeelsleden gevaccineerd zijn.’ Het Agentschap gaat er daarbij wel van uit dat alle dosissen optimaal zijn toegediend.
In dit geval lijkt me de federale manier van tellen veel correcter.
Een reeks dan nog ? Je zal je moeten tevreden stellen met de inspanning die ik lever. Een reeks komt er uiteraard niet.Ik ben je knechtje niet.CarpeNoctem schreef: ↑16 januari 2021, 10:10Wel, je zult ongetwijfeld een hele reeks voorbeelden kunnen geven waar ik superlatieven gebruik? Zoals gewoonlijk zal er weer veel rond de hete brij gedanst worden zeker?
Hallucinanter ... Journaille (superlatief naar beneden voor slechte journalistiek)...CarpeNoctem schreef: ↑16 januari 2021, 05:54 Het verhaal van "vergeten spuiten te bestellen" wordt ook steeds hallucinanter.
En ook onze beste tellers ter wereld zijn zich weer grandioos aan het belachelijk maken.
Bij toeval stuurden de Vlaamse en federale overheid woensdagavond, met amper één uur verschil, elk hun eigen communicatie uit over de vaccinatiecijfers. In de mail van het Vlaams Agentschap Zorg en Gezondheid klonk het dat er al minstens 31.500 personen in Vlaanderen gevaccineerd zijn. In de mail van het federale coronacommissariaat stond dan weer dat er nog maar 15.093 vaccins in Vlaanderen zijn geregistreerd.
Een ander weet het altijd beter en zeker die die je uitkiest .. Tja, andere spuiten werken ook maar dat is minder efficient omspringen met het vaccin. Dan haal je maar 5 van de 5 dosissen uit een flesje en geen 6.
Dus, als we nou wat normale spuiten moeten gebruiken ipv superspuiten, wat doet dat eigenlijk ?
Er zijn trouwens nog trucs om die zesde dosis te halen uit één flesje.
Spuiten tekort : net zoals ze geen testmateriaal genoeg hadden ooit of mondmaskers edm... Dat wordt saai in Vlaanderen en in Belgie. Wat zeg ik al heel lang : too little , too late. Maar het zal altijd wel iets zijn natuurlijk, ook als ik het zelf had moeten organiseren. Misschien had ik dan al een burnout !
Een leugen waar jij al een jaar mee rondloopt : dat ik het beleid verdedig.. Dat moet toch zijn omdat je geheugen een zeef is, omdat je niet kan lezen of omdat je niet begrijpt wat je leest. Ik gok op 1 en 3 en in mindere mate 2.CarpeNoctem schreef: ↑16 januari 2021, 10:10 En dat van die belastingen is nogmaals een leugen waar je de laatste tijd wel vaker begint mee af te komen. Het Weverke-effect?
Voor de slechte verstaander en voor de laatste keer voor de hardhorige haelewyn: Onder Michel I is de personenbelasting gedaald (weliswaar veel te weinig).
PS of je zou het over de beste tellers moeten hebben?
Dat van die belastingen : De personenbelasting is gedaald maar ze hebben uit de zakken van de burger gehaald wat ze aan de andere kant lieten zitten. Plus opdeciemen. De regering Michel1 zat meer in de zakken van de Belg of Vlaming dan Di Rupo's belastingregering.
Laatste keer he ? Beloofd, neem ik aan ? Ok, ik hou je eraan.
Nog wat fake news : De beste tellers : Man ... Als dat geen fake nieuws is ? Komkommertijd ? Niets anders om over te zagen in jouw leven ?
Zoals je zelf zegt : Vlaanderen zal wel slechtst geteld hebben ? Nationaal niveau overstijgt het Vlaamse ? Dan hebben we BDW en zijn onafhankelijkheid hiervoor al voor geen zak nodig. Goed om weten. En eigenlijk stond dat al vast he.
Dat is de normale manier van doen in ons land. Geen nieuws.
Op een ander is het niet beter.. daar kunnen ze ook niet tellen. Vraag maar aan Trump. Die zal wel uitleggen waarom je het ene wel moet tellen en het andere niet.
Naargelang wat je best uitkomt natuurlijk, Carpe decipiat agricola.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Tja, je door jezelf zo geroemde talenkennis laat je andermaal in de steek. Het is duidelijk dat je niet weet wat een superlatief is.haelewyn schreef: ↑16 januari 2021, 12:26Een reeks dan nog ? Je zal je moeten tevreden stellen met de inspanning die ik lever. Een reeks komt er uiteraard niet.CarpeNoctem schreef: ↑16 januari 2021, 10:10Wel, je zult ongetwijfeld een hele reeks voorbeelden kunnen geven waar ik superlatieven gebruik? Zoals gewoonlijk zal er weer veel rond de hete brij gedanst worden zeker?
Hallucinanter ... Journaille (superlatief naar beneden voor slechte journalistiek)...
Omdat ik je graag zie en om je te helpen: Trappen van vergelijking
Dus: hallucinanter is een comparatief en journaille is zelfs geen bijvoeglijk naamwoord maar een zelfstandig naamwoord.
Oef, er zijn nog zekerheden in het leven...
Gratis tip: beperk je tot talen waar je toch een basiskennis van hebt ...
Laatst gewijzigd door CarpeNoctem op 16 januari 2021, 12:42, 1 keer totaal gewijzigd.