Coronavaccinaties en de cijfers
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Re: Coronavaccinaties en de cijfers
Dat de aarde rond is ? Nee merci. Ik geloof daar niet in evenals de maanlanding. Nee dat verhaaltje pakt niet bij mij.
Irony is wasted on the dumb. Oscar Wilde.
https://www.hln.be/binnenland/hof-van-b ... ~a9eeff07/
Hof van beroep bevestigt rechtsbasis van Corona maatregelen.
Hof van beroep bevestigt rechtsbasis van Corona maatregelen.
Helaas kan je niet kiezen. Maar je hebt sowieso veel kans dat het Pfizer zal zijn. AZ is een aflopend verhaal, J&J levert nauwelijks en gaat mogelijk dezelfde weg op en Moderna is minimaal.
Niet vaccineren, niet testen ... dan wordt het ook niet op reis gaan. Of toch niet naar het buitenland.
Welk verhaaltje? Ben jij één van de non-believers die denkt dat Covid-19 niet bestaat. Waar komen die 25.000 EXTRA doden dan vandaan (extra want bovenop de normale sterftecijfers)? En zitten dan alle verplegers, dokters, vrijwilligers ... mee met de politiekers in "het grote complot"?
-
- Verbannen Gebruiker
In normale omstandigheden kan je inderdaad niet kiezen.
Anderzijds bepaalt zowat ieder vaccinatiecentrum de interpretatie van reservelijst naar eigen goeddunken.
Vandaag werd hier 0.a. J&J-1 en AZ-2 toegediend.
Op de J&J lijnen zaten verschillende veertigers en vijftigers die in de nabije toekomst al een uitnodiging voor Pfizer gekregen hadden maar waarbij de 2de prik hun vakantieplannen zou doorkruisen.
Een eenvoudig telefoontje naar de lokale reservelijst volstond om dat te schrappen en stante pede nog een eenmalig J&J vaccin te krijgen.
Deel uitmaken van een bevoorrechte groep, in de ruimste zin van het woord, wil in Vlaanderen ook nogal eens helpen.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Vandaag online de bevestiging gedaan ....David_DeWa schreef: ↑4 juni 2021, 12:31Hier staat dat wel gewoon op de uitnodiging tot vaccinatie.EarthNvstr1 schreef: ↑3 juni 2021, 21:48 Pfizer dus veronderstel ik ?
Waarom delen ze dat niet gewoon mee ?
Ik kan me wel voorstellen als je naar een vaccinatiecentrum moet waar je binnen een bepaald slot een eigen datum kan prikken het moeilijker wordt om het vaccin toe te kennen want ze weten op voorhand niet wat de juiste leveringen binnen dat ruim slot zal zijn.
Jij bent blijkbaar opgeroepen naar een vaccinatiecentrum dat en een vaste prikdatum toekent maar geen vaccin vermeldt op de uitnodiging?
Kan je op de site (van je vaccinatiecentrum) dan niet zien welke vaccins er de lopende week worden toegekend?
Hier is dat gewoon vrij raadpleegbaar.
Online kreeg ik wel (op voorhand) de vermelding van de fabrikant (Pfizer dus).
Ik ben misschien gewoon wat "misvormd" doordat ik gewoon geen plannen maak tot "alles (zo goed als) veilig is", dus eender welke datum/data/datums zijn ok voor mij

-
- Verbannen Gebruiker
Tja, wat is zo goed als veilig?
Ik maak wel plannen maar pas ze gewoon flexibel aan naargelang de toestand van de dag.
Met een ander uitgangspunt kom ik zodoende wel tot hetzelfde besluit.
Zelf ben ik al twee keer gevaccineerd en de partner zal ook 2 keer gevaccineerd zijn tegen de tijd van ons volgende reisplan uitgevoerd moet worden.
Maar hoe de toestand dan zal zijn en wat dan de plannen zijn van de landen van bestemming welke ons er in en door moeten laten kan ik nu toch niet weten.
Ik maak wel plannen maar pas ze gewoon flexibel aan naargelang de toestand van de dag.

Zelf ben ik al twee keer gevaccineerd en de partner zal ook 2 keer gevaccineerd zijn tegen de tijd van ons volgende reisplan uitgevoerd moet worden.
Maar hoe de toestand dan zal zijn en wat dan de plannen zijn van de landen van bestemming welke ons er in en door moeten laten kan ik nu toch niet weten.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Zo goed als veilig zie ik als op zijn minst "volledig gevaccineerd" incl. de tijd om "werkzaam te zijn".David_DeWa schreef: ↑8 juni 2021, 20:19 Tja, wat is zo goed als veilig?
Ik wist al maanden geleden dat ik niet als eerste in aanmerking zou komen voor vaccinatie, aangezien mijn relatief jonge leeftijd en geen medische voorgeschiedenis (lees: risico patient)
Waarom zou ik dan een vakantie gaan boeken in zomer 2021 met een hoop onzekerheden ?
Ik begrijp de mensen die een "pleasure" vakantie al hebben geboekt voor deze zomer zonder zicht op "bescherming tegen corona" echt niet.
En dan gaan die nu ook nog klagen dat hun vaccinatie data niet aangepast kunnen worden i.h.k.v. hun geboekte vakantie.
Er zijn er die met een tegoedbon opgescheept zitten die ze voor een bepaalde tijd moeten gebruiken.
Geannuleerde vakanties van vorig jaar etc..
Geannuleerde vakanties van vorig jaar etc..
Iedereen zijn privé-situatie is anders: wij zijn een gezin van 5. We moeten voor onze zomervakantie, naast de vaccinatiedatums, ook rekening houden met 2 werkgevers en 3 scholen. In concreto kunnen we enkel in juli of augustus op reis gaan want in september beginnen de scholen opnieuw.
Wij gaan “zo veilig mogelijk op reis”. Voor ons betekent dat: 2 gevaccineerden en 3 niet of deels gevaccineerden. We gaan naar het buitenland maar blijven binnen Europa. We gaan naar een bestemming waar de coronacijfers beter zijn dan hier in België en zullen daar de geldende maatregelen naleven.
Wij gaan “zo veilig mogelijk op reis”. Voor ons betekent dat: 2 gevaccineerden en 3 niet of deels gevaccineerden. We gaan naar het buitenland maar blijven binnen Europa. We gaan naar een bestemming waar de coronacijfers beter zijn dan hier in België en zullen daar de geldende maatregelen naleven.
Hoe gaat ge dat ooit geregeld krijgen? De conrona-cijfers kunnen elke dag in gelijk welke streek veranderen. Stel je boekt 10 dagen Kroatië en 3 dagen voor je vertrekt zijn de 'cijfers' daar slechter dan in eigen land ... Je zal toch enkel compromissen en variabelen moeten incalculeren. 

-
- Verbannen Gebruiker
Dat is dan jouw interpretatie om er mee om te gaan.EarthNvstr1 schreef: ↑8 juni 2021, 20:36 Zo goed als veilig zie ik als op zijn minst "volledig gevaccineerd" incl. de tijd om "werkzaam te zijn".
Waar niets mis mee is want iedereen heeft er een eigen mening over.
Ik deel die mening niet. Maar dat is het dan ook maar.
Ligt voor de hand. Nog aan toevoegen: en ik ken niemand in de lokale politiek?Ik wist al maanden geleden dat ik niet als eerste in aanmerking zou komen voor vaccinatie, aangezien mijn relatief jonge leeftijd en geen medische voorgeschiedenis (lees: risico patient)

Jonge leeftijd is ook relatief.
Ik heb deze week mensen van +80 zien voorbijkomen voor hun 2de vaccinatie en op dezelfde dag twintigers voor prik 2 en veertigers voor hun one shot. Terwijl ik in dezelfde zone mensen ken van achteraan in de vijftig die nog moeten gevaccineerd worden.
Groot gelijk maar het is niet altijd zo eenvoudig als je denkt.Waarom zou ik dan een vakantie gaan boeken in zomer 2021 met een hoop onzekerheden ?
Ik begrijp de mensen die een "pleasure" vakantie al hebben geboekt voor deze zomer zonder zicht op "bescherming tegen corona" echt niet.
En dan gaan die nu ook nog klagen dat hun vaccinatie data niet aangepast kunnen worden i.h.k.v. hun geboekte vakantie.
Ik heb één geplande vakantie die definitief geschrapt is en één die nog loopt in augustus en september. Maar dat zijn geen boekingen die in 2021 gedaan zijn maar vakantiedata die al tig keer verschoven zijn. Ik zou deze inderdaad ook kunnen laten schrappen en laten terugbetalen. Maar daar heb ik niet veel aan.
We klagen niet over de vaccinatiedata want hebben tijd en gelegenheid genoeg om data te verschuiven.
Moest ik en mijn vriendin gebonden zijn aan een rigide werkschema en alleen vakanties kunnen boeken die niet terugbetalen of terugbetalen in tegoedbonnen zou ik idd ook niet geboekt hebben.
Iedere situatie is dus anders.
-
- Verbannen Gebruiker
Iedereen zijn situatie is inderdaad anders.m-peeters schreef: ↑9 juni 2021, 08:22 Iedereen zijn privé-situatie is anders: wij zijn een gezin van 5. We moeten voor onze zomervakantie, naast de vaccinatiedatums, ook rekening houden met 2 werkgevers en 3 scholen. In concreto kunnen we enkel in juli of augustus op reis gaan want in september beginnen de scholen opnieuw.
Maar mensen zullen in dezelfde situatie ook anders reageren.
In jouw situatie, theoretische veronderstelling want ik zou me nooit in zo'n situatie manoeuvreren

Waarmee ik niet wil zeggen dat jouw of mijn keuze de betere is. Zie regel één en twee.
Zolang men er niemand anders mee voor de voeten loopt doet tenslotte ieder wat hij wil.
Iedereen zijn situatie is anders. En iedereen reageert ook anders. Volledig akkoord.David_DeWa schreef: ↑9 juni 2021, 09:38Iedereen zijn situatie is inderdaad anders.m-peeters schreef: ↑9 juni 2021, 08:22 Iedereen zijn privé-situatie is anders: wij zijn een gezin van 5. We moeten voor onze zomervakantie, naast de vaccinatiedatums, ook rekening houden met 2 werkgevers en 3 scholen. In concreto kunnen we enkel in juli of augustus op reis gaan want in september beginnen de scholen opnieuw.
Maar mensen zullen in dezelfde situatie ook anders reageren.
In jouw situatie, theoretische veronderstelling want ik zou me nooit in zo'n situatie manoeuvreren, had ik anders gereageerd en een jaar buitenland overgeslagen.
Waarmee ik niet wil zeggen dat jouw of mijn keuze de betere is. Zie regel één en twee.
Zolang men er niemand anders mee voor de voeten loopt doet tenslotte ieder wat hij wil.
Ik begrijp ook dat velen in mijn situatie niet op buitenlandse reis zouden gaan maar ik vind het onderscheid binnenland/buitenland utopisch. België is geen eiland maar omringd door verschillende andere landen. Waarbij mensen dagelijks de grens overschrijden (niet alleen voor toerisme maar vooral voor het werk of om andere redenen). En het virus stopt heus niet aan een landsgrens. Wie naar Blankenberge gaat, is niet veiliger dan wie naar Cadzand of Duinkerke gaat.
Het belangrijkste voordeel van een binnenlandse reis is in mijn ogen dat je minder administratieve rompslomp (PLF) moet vervullen en ook geen mogelijk nadelige gevolgen (quarantaine ...) riskeert. Maar op het vlak van gezondheid denk ik niet dat je in het buitenland (binnen Europa en in een regio met lagere besmettingscijfers dan België) meer risico loopt dan in België.
Het argument van sommigen dat wie naar het buitenland trekt het virus hier importeert verbaast me al helemaal. Alsof België een virusvrij eiland is ... Trouwens, er zullen deze zomer ook vele buitenlanders naar België komen.
Maar nogmaals, iedereen is (binnen bepaalde grenzen) vrij en verstandig genoeg om voor zichzelf te beslissen wat hij/zij deze zomer doet. Ciao!🏖
Laatst gewijzigd door anonymous9433 op 9 juni 2021, 12:40, 2 keer totaal gewijzigd.
Ik ga alvast 4 keer naar het buitenland op reis deze zomer. Telkens met voorzorgen, en niet naar toeristische hotspots.
Het virus kent geen grenzen, en zelf voel ik me ook eerder Europeaan dan Belg. Ik zie niet in waarom ik zou stoppen aan een lijn die ze in 1830 op een kaart getekend hebben, het virus gaat dat ook niet doen.
Het virus kent geen grenzen, en zelf voel ik me ook eerder Europeaan dan Belg. Ik zie niet in waarom ik zou stoppen aan een lijn die ze in 1830 op een kaart getekend hebben, het virus gaat dat ook niet doen.
ETF-portefeuille: +37,87% sinds opstart in december '19.
Laatste update: 1/1/2024
Laatste update: 1/1/2024
-
- Verbannen Gebruiker
Daar zijn we het dan wel over eens.m-peeters schreef: ↑9 juni 2021, 12:17 Iedereen zijn situatie is anders. En iedereen reageert ook anders. Volledig akkoord.
Ik begrijp ook dat velen in mijn situatie niet op buitenlandse reis zouden gaan maar ik vind het onderscheid binnenland/buitenland utopisch. België is geen eiland maar omringd door verschillende andere landen. Waarbij mensen dagelijks de grens overschrijden (niet alleen voor toerisme maar vooral voor het werk of om andere redenen). En het virus stopt heus niet aan een landsgrens. Wie naar Blankenberge gaat, is niet veiliger dan wie naar Cadzand of Duinkerke gaat.
Het belangrijkste voordeel van een binnenlandse reis is in mijn ogen dat je minder administratieve rompslomp (PLF) moet vervullen en ook geen mogelijk nadelige gevolgen (quarantaine ...) riskeert. Maar op het vlak van gezondheid denk ik niet dat je in het buitenland (binnen Europa en in een regio met lagere besmettingscijfers dan België) meer risico loopt dan in België.
Het argument van sommigen dat wie naar het buitenland trekt het virus hier importeert verbaast me al helemaal. Alsof België een virusvrij eiland is ... Trouwens, er zullen deze zomer ook vele buitenlanders naar België komen.
Maar nogmaals, iedereen is (binnen bepaalde grenzen) vrij en verstandig genoeg om voor zichzelf te beslissen wat hij/zij deze zomer doet. Ciao!🏖
Ik heb in augustus ook een lang week-end gepland naar Duitsland en in september een reis van meerdere weken door Frankrijk en in Spaans Baskenland.
Het is ook niet de kans op besmetting die me zou tegenhouden maar, zoals je schrijft, de regels die het buitenland last minute nog zou uitvaardigen of erger, onderweg. Maar daar ik met niemand rekening moet houden op die reis neem ik dat klein risico erbij. En de reis is verzekerd. We gaan tijdens de reis ook nauwelijks contact hebben met andere reizigers. Als het echt terug zou mislopen zelfs met bijna niemand. Ook eigen vervoer mee.
De kans om het virus te ex- of importeren is in ons geval dan ook redelijk klein. In elk geval veel lager dan op een binnenlands festival of stadsterras met massa's mensen van wie je niet weet hoe ze de regels naleven.
Wat de algemene regels ook zijn, het individueel gedrag blijft steeds de bepalende hoofdzaak.
De vaccinatiedata spelen voor ons ook niet meer mee.
Ik heb inmiddels genoeg info hoe je dat in je voordeel zou kunnen ombuigen.

Maar heb om allerlei redenen dat deels aan me voorbij laten gaan.