Coronavaccinaties en de cijfers
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Re: Coronavaccinaties en de cijfers
Die opmerking was dan ook niet zozeer voor jou bestemd. Het was meer een algemene mijmeringCharlesvdw schreef: ↑20 juni 2021, 06:23@CarpeNoctem: ik probeer niemand te bekeren (zou raar zijn voor een atheïst), maar ik probeer wel halve waarheden en feitelijke onjuistheden te corrigeren.
Hier kan je een spreadsheet downloaden waar je per vaccin ziet hoe ver ze gevorderd zijn.haelewyn schreef: ↑20 juni 2021, 09:12Hoeveel daarvan gaan er binnen een redelijke tijd op de markt komen..CarpeNoctem schreef: ↑20 juni 2021, 04:53 Het zijn er veel meer dan 70.
Momenteel 287 kandidaat-vaccins:
Ik kan mij toch een aantal scenario's voor de geest halen waar wachten misschien wel het betere plan is. Moest ik 20 jaar zijn zonder onderliggende aandoeningen zou ik toch ook nog wat de boot afhouden.
Da's niet per definitie zo.
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Daarover verschillen we dan van mening. Het zij zo.
-
- Verbannen Gebruiker
De antivaxers zijn fundamenteel, principieel, mordicus tegen elk vaccin. Of het nu griep, kinkhoest, mazelen, ...is: tegen.
Corona staat nu in de picture. Dus evenzeer tegen coronavaccins.
Het heeft dan ook geen zin met hen te discussiëren.
Ze maken sowieso maar een kleine minderheid uit. Dus niet veel energie in steken.
Denk aan Trump: verkocht leugens aan 100 per dag. Het heeft geen zin deze te weerleggen. Trump zelf ga je niet overtuigen. Zijn aanhangers ook niet. En alle andere weten dat hij leugens verkoopt
De FDA heeft den Astra nooit goedgekeurd. Daar sta je dan mooi als Vlaming met 2 Astra's in je lijf, je komt de concertzaal in NY niet in voor een concertje van den Bruce. Stel je voor dat de Britten straks hetzelfde doen voor diegenen met een J&J-shot. Het kluwen wordt nog groter.
Misschien kunnen ze, speciaal voor anti vaxxers, het vaccin in een hamburger "verpakken"m-peeters schreef: ↑20 juni 2021, 08:50 So what? Die volgens jou gevaarlijke lipide nanodeeltjes die zich verspreiden in het lichaam zijn gewoon vetbolletjes, niet meer of niet minder. Eén van de lipiden die in het mRNA-vaccin zitten is cholesterol.
En, halen anti-vaxxers aan, we weten toch allemaal dat cholesterol niet gezond is!
De dosis cholesterol die je toegediend krijgt bij injectie van het mRNA-vaccin ligt zo’n 500 keer lager dan de hoeveelheid cholesterol in een hamburger ...
-
- Verbannen Gebruiker
Ik moet mezelf corrigeren. In de USA waar de conservatieven bijna de helft van de bevolking uitmaken, is de vaccinbereidheid tegen corona angstvallig laag.amturingas schreef: ↑20 juni 2021, 11:36 De antivaxers zijn fundamenteel, principieel, mordicus tegen elk vaccin. Of het nu griep, kinkhoest, mazelen, ...is: tegen.
Ze maken sowieso maar een kleine minderheid uit. Dus niet veel energie in steken.
Republicans were less likely to say they've already been vaccinated, at 45 percent, and more likely to say they do not plan to get vaccinated, at 41 percent. Just 4 percent of Democrats and 27 percent of independent voters said they do not plan to get vaccinated, according to this latest poll.
Conservatief denken, en antivax: er is een duidelijke band.
Dit zien we ook in Vlaanderen: bij Groen en Vlaams Belang is de vaccinbereidheid veruit het laagst. Bij Vooruit veruit het hoogst.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Ergens wel logisch n.m.i. en dus is dat op zich weinig debat waard. (gewoon mijn mening)amturingas schreef: ↑20 juni 2021, 12:13 Conservatief denken, en antivax: er is een duidelijke band.
-
- Verbannen Gebruiker
Zo lang het maar een kleine minderheid is, is het niet belangrijk. Maar in de USA gaan ze nooit aan een vaccinatiegraad van 80% geraken.EarthNvstr1 schreef: ↑20 juni 2021, 12:34Ergens wel logisch n.m.i. en dus is dat op zich weinig debat waard. (gewoon mijn mening)amturingas schreef: ↑20 juni 2021, 12:13 Conservatief denken, en antivax: er is een duidelijke band.
Als het, ik zeg maar iets, de bedoeling is om een vaccinatiegraad van 85% of 90% te behalen, dan moet je een manier vinden om de conservatieve denkers toch te overhalen zich te laten vaccineren.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Ja, ik wens de USA daar dan ook veel succes mee ...amturingas schreef: ↑20 juni 2021, 12:42 Zo lang het maar een kleine minderheid is, is het niet belangrijk. Maar in de USA gaan ze nooit aan een vaccinatiegraad van 80% geraken.
Als het, ik zeg maar iets, de bedoeling is om een vaccinatiegraad van 85% of 90% te behalen, dan moet je een manier vinden om de conservatieve denkers toch te overhalen zich te laten vaccineren.
Hamburgers!amturingas schreef: ↑20 juni 2021, 12:42 dan moet je een manier vinden om de conservatieve denkers toch te overhalen zich te laten vaccineren.
Euh ... Groen conservatief?amturingas schreef: ↑20 juni 2021, 12:13Ik moet mezelf corrigeren. In de USA waar de conservatieven bijna de helft van de bevolking uitmaken, is de vaccinbereidheid tegen corona angstvallig laag.amturingas schreef: ↑20 juni 2021, 11:36 De antivaxers zijn fundamenteel, principieel, mordicus tegen elk vaccin. Of het nu griep, kinkhoest, mazelen, ...is: tegen.
Republicans were less likely to say they've already been vaccinated, at 45 percent, and more likely to say they do not plan to get vaccinated, at 41 percent. Just 4 percent of Democrats and 27 percent of independent voters said they do not plan to get vaccinated, according to this latest poll.
Conservatief denken, en antivax: er is een duidelijke band.
Dit zien we ook in Vlaanderen: bij Groen en Vlaams Belang is de vaccinbereidheid veruit het laagst. Bij Vooruit veruit het hoogst.
Gratis een Big Mac ! (met een aantal lipide nanodeeltjes van een mRNA-vaccin verwerkt in de hamburgers)vortex schreef: ↑20 juni 2021, 12:57Hamburgers!amturingas schreef: ↑20 juni 2021, 12:42 dan moet je een manier vinden om de conservatieve denkers toch te overhalen zich te laten vaccineren.
Volgens de regering werden beide vaccins wel goedgekeurd en zijn ze 100% veilig. Dus geen idee waarom je aan 'doemdenken' doet?pukkie007 schreef: ↑20 juni 2021, 11:43 De FDA heeft den Astra nooit goedgekeurd. Daar sta je dan mooi als Vlaming met 2 Astra's in je lijf, je komt de concertzaal in NY niet in voor een concertje van den Bruce. Stel je voor dat de Britten straks hetzelfde doen voor diegenen met een J&J-shot. Het kluwen wordt nog groter.
-
- Verbannen Gebruiker
Als het over mensen gaat, zijn ze progressief: sexuele geaardheid, transgenders, personen met andere huidskleur, religies, ...
Maar als het over technologie, medische wetenschap e.d. gaat, zijn ze nogal dikwijls conservatief: de wetenschap & technologie houden risico's in waardoor ze onvoorziene (negatieve) neveneffecten hebben of aan de controle van de mens ontsnappen. Ook de vrees dat ze voor verkeerde doeleinden gebruikt zullen worden, vb keuze van geslacht sturen.
Niet alle technologie wordt afgezworen uiteraard (toch niet bij de meesten ).
-
- Verbannen Gebruiker
Zoals alle antivaxers verspreiden pukkie007, criticus,... bewust verkeerde informatie.Kevva schreef: ↑20 juni 2021, 14:56Volgens de regering werden beide vaccins wel goedgekeurd en zijn ze 100% veilig. Dus geen idee waarom je aan 'doemdenken' doet?pukkie007 schreef: ↑20 juni 2021, 11:43 De FDA heeft den Astra nooit goedgekeurd. Daar sta je dan mooi als Vlaming met 2 Astra's in je lijf, je komt de concertzaal in NY niet in voor een concertje van den Bruce. Stel je voor dat de Britten straks hetzelfde doen voor diegenen met een J&J-shot. Het kluwen wordt nog groter.
Hij doet niet aan doemdenken; hij doet aan systematische, moedwillige desinformatie.
Laat hem doen. Onmogelijk er tegen in te gaan.
'Springsteen on Broadway' clears way for AstraZeneca recipients to attend show
Published June 19, 2021 12:24 p.m. ET
The Canadian Press
Share this story:
Bruce Springsteen performs at the 12th annual Stand Up For Heroes benefit concert at the Hulu Theater at Madison Square Garden on Monday, Nov. 5, 2018, in New York. (Brad Barket/Invision/AP)
Canadians fully immunized with two shots of the Oxford-AstraZeneca COVID-19 vaccine may now attend a highly anticipated Broadway production featuring Bruce Springsteen, but at least one Canadian hoping to take in the show still has questions about whether or not he can attend.
David Screech said Saturday he was pleased to hear that the theatre staging “Springsteen on Broadway” had amended rules that previously barred AstraZeneca recipients from attending the production featuring The Boss in an acoustic performance.