Coronavaccinaties en de cijfers
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Re: Coronavaccinaties en de cijfers
Blijkbaar worden ze zelfs vergoed (wist/dacht ik ook niet)azerty_123 schreef: ↑22 juni 2021, 22:35 Was niet een van de voordelen dat je sneller een vaccin kreeg als vrijwilliger in het centrum? Dat kan meegespeeld hebben voor sommigen
Zal ongetwijfeld ook meegespeeld hebben.David_DeWa schreef: ↑22 juni 2021, 17:11 Vrijwilligers worden toch maar per shift en niet per uur vergoed en de dokters en apothekers factureren sowieso en moeten toch tot het einde beschikbaar blijven.
Misschien maar als je - om dat "voordeel" te genieten - je eerst minstens 5 weken (indien Pfizer) of nog langer je in het "hol van de leeuw" moet gaan begeven en de hele dag door in relatief nauw contact komt met vreemden dan denk ik dat je kans op besmetting net iets groter is dan de doorsnee burger die een maand (of twee) langer geduld heeft. Met andere woorden : chapeau voor hen die het doen/gedaan hebben.
+1geebee schreef: ↑22 juni 2021, 22:44 Misschien maar als je - om dat "voordeel" te genieten - je eerst minstens 5 weken (indien Pfizer) of nog langer je in het "hol van de leeuw" moet gaan begeven en de hele dag door in relatief nauw contact komt met vreemden dan denk ik dat je kans op besmetting net iets groter is dan de doorsnee burger die een maand (of twee) langer geduld heeft. Met andere woorden : chapeau voor hen die het doen/gedaan hebben.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Inderdaad.geebee schreef: ↑22 juni 2021, 22:44 Misschien maar als je - om dat "voordeel" te genieten - je eerst minstens 5 weken (indien Pfizer) of nog langer je in het "hol van de leeuw" moet gaan begeven en de hele dag door in relatief nauw contact komt met vreemden dan denk ik dat je kans op besmetting net iets groter is dan de doorsnee burger die een maand (of twee) langer geduld heeft. Met andere woorden : chapeau voor hen die het doen/gedaan hebben.
Of zoals wel eens iemand laat vallen: hoe hoger het risico, hoe hoger het potentiëel rendement/verlies
Edit: toch maar even om duidelijk te zijn: "rendement" moet je in dit geval niet zien als "financiëel" of "bevoorrecht"
-
- Sr. Member
- Contacteer:
+2, chapeau voor de vrijwilligers.m-peeters schreef: ↑22 juni 2021, 22:47+1geebee schreef: ↑22 juni 2021, 22:44 Misschien maar als je - om dat "voordeel" te genieten - je eerst minstens 5 weken (indien Pfizer) of nog langer je in het "hol van de leeuw" moet gaan begeven en de hele dag door in relatief nauw contact komt met vreemden dan denk ik dat je kans op besmetting net iets groter is dan de doorsnee burger die een maand (of twee) langer geduld heeft. Met andere woorden : chapeau voor hen die het doen/gedaan hebben.
Irony is wasted on the dumb. Oscar Wilde.
In Leiden zoeken ze nog vrijwilligers die de afvullers die hun vakantie opnemen willen aflossen... Enige ervaring op een werkvloer is wel vereist.
Ik geef niet enkel beleggerstips, maak ook raad bij uw immo en heb ook al enkele jobaanbiedingen gepost. Dixit, heb jij nog een gaatje in september/oktober?
Ik geef niet enkel beleggerstips, maak ook raad bij uw immo en heb ook al enkele jobaanbiedingen gepost. Dixit, heb jij nog een gaatje in september/oktober?
-
- Verbannen Gebruiker
Dat was dan toch een wilde gok.azerty_123 schreef: ↑22 juni 2021, 22:35 Was niet een van de voordelen dat je sneller een vaccin kreeg als vrijwilliger in het centrum? Dat kan meegespeeld hebben voor sommigen
Als vrijwilliger krijg je alleen een vaccinatie als er tijdens de shift dat je uitvoert vaccins niet benut zijn. En dan te beginnen bij de oudste en zo naar onder. En dan nog eens het type vaccin dat tijdens die shift wordt uitgedeeld en over is.
Je kan dat vaccin uiteraard altijd weigeren.
De eerste maanden van de campagne waren de vrijwilligers allemaal al wat ouder. Ze zouden dus sowieso binnen een redelijke periode toch hun vaccin gekregen hebben. Gezien de coronamaatregelen toch voor iedereen blijven gelden, gevaccineerd of niet, heb je in de praktijk ook niet veel voordeel om iets vroeger gevaccineerd te worden.
En het argument dat je dat zou doen voor je eigen gezondheid of dit van je naaste omgeving gaat in dit geval ook niet echt op want als je zo denkt geef je, mijn mening, je ook niet op om een hele dag in een gesloten ruimte in contact te komen met honderden mensen.
Voor sommige jongere mensen kan het meegespeeld hebben. maar die heb ik pas in een later stadium van de campagne zien opduiken. Niet dat ze daar nu nog zoveel voordeel mee doen want als ze vlugger volledig gevaccineerd willen zijn kunnen ze zich beter vrijwillig opgeven voor een eenmalig J&J vaccin dan voor een willekeurige vaccin in een centrum.
Hangt van centrum tot centrum af.EarthNvstr1 schreef: ↑22 juni 2021, 22:42 Blijkbaar worden ze zelfs vergoed (wist/dacht ik ook niet)
Gaat van nul euro tot een max. van 35,41 euro per dag (dus niet per shift) met een belastingvrijstelling tot max. 2.600,90 € per fiscaal jaar. Dat is omgerekend max. nog geen 4 €/uur.
Als vrijwilliger kan je ook steeds afzien van enige vergoeding.
Het medisch (verplegend) personeel, dat als vrijwilliger werkt, krijgt doorgaans ook een hogere vergoeding dan het voetvolk.
Maar daar gelden, voor de vrijwilligers, dezelfde maxima.
Wel rekening houden met het feit dat niet al het medisch en organiserend personeel op vrijwillige basis werkt.
Wanneer je echt grof geld wil verdienen zonder er veel voor te moeten doen geef je je beter op als vrijwillig proefpersoon voor een klinische studie. Afhankelijk van de studie krijg je er tijdens de duur van de studie ook nog eens gratis kost, inwoon en entertainment bovenop.
Dat argument gaat dan ook weer niet echt op.geebee schreef: ↑22 juni 2021, 22:44 Misschien maar als je - om dat "voordeel" te genieten - je eerst minstens 5 weken (indien Pfizer) of nog langer je in het "hol van de leeuw" moet gaan begeven en de hele dag door in relatief nauw contact komt met vreemden dan denk ik dat je kans op besmetting net iets groter is dan de doorsnee burger die een maand (of twee) langer geduld heeft. Met andere woorden : chapeau voor hen die het doen/gedaan hebben.
Na je eerste vaccinatie krijg je onmiddellijk een vaccinatiekaart met de datum en uur voor je tweede vaccinatie (in het geval van een dubbel vaccin). Als je echt misbruik van de situatie wil maken en je hebt geluk krijg je dus na vier uur al een eerste vaccinatie en laat je je nadien nooit meer zien. Het opvolgingsvaccin krijg je sowieso.
Voilà, vakantie is geboekt. 8 weken Leiden is het geworden. 4 dagen all-in en dan 2 daagjes thuis, X10.
Benieuwd hoe die Kezen een plant runnen. Na BE, DU en CH is NL dus aan de beurt. Hopelijk mogen we ook eens naar CA, het land van Poldermol.
Benieuwd hoe die Kezen een plant runnen. Na BE, DU en CH is NL dus aan de beurt. Hopelijk mogen we ook eens naar CA, het land van Poldermol.
Een plant runnen ? Genoeg planten bij Leiden: hele bloembollenvelden !
Ondertussen heb ik mijn Belgische Coronacertificaat met de Nederlandse Coronacheck scan app gescand. Als reisvoorbereiding om straks geen verrassingen te hebben tijdens de vakantie. En zie daar: groen schermpje !
Het werkt zo waar. Ik ben er zelf verbaasd van.
Grappig genoeg werkt het bij de Nederlanders zelf wat minder goed. Die mogen niet naar binnen bij hun eigen feestjes.
Ondertussen heb ik mijn Belgische Coronacertificaat met de Nederlandse Coronacheck scan app gescand. Als reisvoorbereiding om straks geen verrassingen te hebben tijdens de vakantie. En zie daar: groen schermpje !
Het werkt zo waar. Ik ben er zelf verbaasd van.
Grappig genoeg werkt het bij de Nederlanders zelf wat minder goed. Die mogen niet naar binnen bij hun eigen feestjes.
Die app'jes ook ... Dat je daar zo blind op wil vertrouwen. Noem mij maar ouderwets maar ik zorg wel dat ik een papiertje op zak heb dat ze kunnen scannen. Als dan hun scanner niet werkt ... dan gaat het hek gewoon open.
Heb het enkele jaren geleden eens meegemaakt dat er teveel uitsupporters voor de ingang van het stadion stonden. Om geen narigheid te hebben en op hoop dat er binnen niks misloopt, hebben ze 500 mensen teveel in het vak toegelaten. Ze scanden 500 keer de badge van een steward zodat die 500 er officieel niet zaten ... Leuke toestanden zolang er niets misloopt.
Heb het enkele jaren geleden eens meegemaakt dat er teveel uitsupporters voor de ingang van het stadion stonden. Om geen narigheid te hebben en op hoop dat er binnen niks misloopt, hebben ze 500 mensen teveel in het vak toegelaten. Ze scanden 500 keer de badge van een steward zodat die 500 er officieel niet zaten ... Leuke toestanden zolang er niets misloopt.
-
- Verbannen Gebruiker
Update vanuit een vaccinatiecentrum.
Deze week temporisering opgelegd vanuit Vlaanderen wegens voor op schema.
Eergisteren J&J aan vrijwillige kandidaten toegediend. Massale respons.
Gisteren uitsluitend Pfizer-1 aan geboortejaar 1994-1995. Pfizer-2 dus op 5/8.
10 % no show.
In no time toegediend aan 16-17-jarigen welke op de QVAX lijst stonden.
Nu aftellen naar 11 juli.
Deze week temporisering opgelegd vanuit Vlaanderen wegens voor op schema.
Eergisteren J&J aan vrijwillige kandidaten toegediend. Massale respons.
Gisteren uitsluitend Pfizer-1 aan geboortejaar 1994-1995. Pfizer-2 dus op 5/8.
10 % no show.
In no time toegediend aan 16-17-jarigen welke op de QVAX lijst stonden.
Nu aftellen naar 11 juli.
Als overal 90% van de 20 tot 30 jarigen komt opdagen gaan we een grandioze vaccinatie graad bekomen, veel kans dat België ook eens positief in de wereld ranglijstjes komtDavid_DeWa schreef: ↑2 juli 2021, 09:49 Gisteren uitsluitend Pfizer-1 aan geboortejaar 1994-1995. Pfizer-2 dus op 5/8.
10 % no show.
Ja, de Pfizer spuit zit erin. +1 vaccinatie voor het team van 11 miljoen
En ik ben van 1986, niet elk vaccinatiecentrum zit al aan de geboortejaren 1990 en jonger.
En ik ben van 1986, niet elk vaccinatiecentrum zit al aan de geboortejaren 1990 en jonger.
74% aandelen, 16% obligaties, 10% cash
-
- Verbannen Gebruiker
Hier ook niet. Deze week, zoals ik schreef, 1994-1995.
En zoals ik ook schreef, sneller mag het niet gaan wegens voor op het gemiddelde in Vlaanderen.
Het centrum zelf zou op dit ogenblik op normale capaciteit dubbel zo snel kunnen vaccineren en indien nodig zelfs vier tot vijf keer zo snel. Dat laatste is bij gebrek aan voldoende vaccins wel nooit gehaald.
Gemiddeld oproep leeftijd scheelt idd per centra. De leeftijd van de inwoners uit de omschrijving heeft daar veel mee te maken. Toch in Vlaanderen. In BXL en Wallonië spelen weer andere factoren.
Minus achttienjarigen zijn last minute opgeroepen omdat ze, of hun ouders, hen hadden ingeschreven op de QVAX lijst.
-
- Verbannen Gebruiker
Ik heb het voor alle duidelijkheid wel over (een deel van) Vlaanderen.
Dat is België niet en al heel zeker de wereld niet.
Wat betreft de vaccinatiegraad behoort Vlaanderen al een tijdje tot de betere groep.
Wat aangeeft dat een groot deel van de bevolking nog nuchter en rationeel kan denken.
Net zoals een groot deel, niet dat deel dat gewoonlijk in of op de media het hoge woord voert, gewoon de zin van de beschermende maatregelen begreep en die zonder problemen kon opvolgen. Het deel dus dat door hun inzet en begrip ons zonder al te grote problemen door deze crisis helpt.