Coronavaccinaties en de cijfers
Re: Coronavaccinaties en de cijfers
Je bent er al 2 posts op rij in geslaagd over iets totaal anders te beginnen dan wat ik zei...
Wie sprak er hier over een complot?
Dat heeft er even veel mee te maken als snelheid vs vacinatiebereidheid...
Ik neem er dus nota van dat je het met me eens bent, maar zeg dat dan gewoon, volgende keer :3
Wie sprak er hier over een complot?
Dat heeft er even veel mee te maken als snelheid vs vacinatiebereidheid...
Ik neem er dus nota van dat je het met me eens bent, maar zeg dat dan gewoon, volgende keer :3
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
+1David_DeWa schreef: ↑5 juli 2021, 14:49 Als er iets is dat ik geleerd heb tijdens deze pandemie is dat als het er op aankomt je in het echte leven nog kan rekenen op een groot deel van je medemensen. Tenminste dat deel dat in stilte doet wat er gedaan moet worden.
Dat dit niet de minderheid is die zich anoniem en online een expert in alles en nog wat waant had ik al door.
(niet dat je dit per se "tijdens deze pandemie" had kunnen leren)
De meerderheid "handelt" (of ageert) meestal stilzwijgend inderdaad. (ook ik)
Laatst gewijzigd door EarthNvstr1 op 5 juli 2021, 21:04, 1 keer totaal gewijzigd.
U lanceert complot. Er is chantage voor vaccinatie. U denkt dat het echt is daarom ziet u niet dat het complot is.
Dat andere punt: meer Belgen gevaccineerd dan USA en Israël. Twee laatsten werden eerst hemel ingeprezen omdat ze zo goed vaccineren. Ze zouden eerst klaar zijn van iedereen. USA zit ook vol complotgelovigen en daarom valt vaccinatie stil. Zo complotgelovig dat chantage niet helpt. U begrijpt hen beter dan ik.
-
- Verbannen Gebruiker
Ok, niet dan.
Kleine correctie, 90% van de mensen uit jouw entourage.... 90% van de bevolking heeft inmiddels lak aan al die regeltjes,
Ik was afgelopen weekend nog in een provinciestad.
Het viel me op, hoewel het volgens de regels niet meer moest, dat een meerderheid van de voorbijgangers en fietsers in het centrum alsnog een mondmasker droeg. De meerderheid draagt dus in de publieke ruimte zelfs nog een mondmasker terwijl het niet meer moet. Waarom zouden ze er dan geen gedragen hebben of tegen hun goesting als het wel nog moest?
En dat zijn niet eens mensen uit mijn entourage want ik ken die voorbijgangers doorgaans niet.
Ik heb geen probleem met het onthouden van de regels. Ik ben nochtans geen ingenieur noch doctorandus.wie kent ze trouwens op dit moment nog van buiten, met regeltjes en een onbestaande bereidheid om ze op te volgen gaan we er echt niet komen. Iedereen met een beetje gezond verstand weet dat en laat zich vaccineren.
Ik heb in mijn leven wel voor moeilijkere zaken en regelgeving gestaan.
Ik ga het nog moeten toegeven. Ik was weer te optimistisch en zal Haelewyn alsnog gelijk moeten geven.
Uiteraard moet er zoveel mogelijk gevaccineerd worden. Moes tik het daar niet mee eens zijn hielp ik er niet actief aan mee.
Maar met vaccinatie alleen ga je er op dit ogenblikniet geraken. Toch niet met de huidige graad van volledige vaccinatie.
Laatst gewijzigd door David_DeWa op 5 juli 2021, 21:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Kan je aanduiden waar ik het woord complot gebruik?
Ofwel dementeer ik, ofwel verzin je iets
In het eerste geval zou ik het graag weten...
Het tweede lijkt me echter waarschijnlijker gezien mijn leeftijd (alhoewel, jongdementie)
Ik weet niet of ik complotdenkers beter begrijp dan jij, geen idee, ik ken je niet goed genoeg, maar ik zal het als compliment opnemen voor mijn mensenkennis
Ofwel dementeer ik, ofwel verzin je iets
In het eerste geval zou ik het graag weten...
Het tweede lijkt me echter waarschijnlijker gezien mijn leeftijd (alhoewel, jongdementie)
Ik weet niet of ik complotdenkers beter begrijp dan jij, geen idee, ik ken je niet goed genoeg, maar ik zal het als compliment opnemen voor mijn mensenkennis
-
- Verbannen Gebruiker
Dat is een plausibele mogelijkheid.EarthNvstr1 schreef: ↑5 juli 2021, 20:36 (niet dat je dit per se "tijdens deze pandemie" had kunnen leren)
De meerderheid "handelt" (of ageert) meestal stilzwijgend inderdaad.
Mijn probleem is dat ik voor de pandemie overwegend met de duistere kant van de maatschappij in aanraking kwam.
Dat had mijn maatschappijvisie wellicht wat te negatief bijgekleurd.
Gelukkig is dat nu weer wat bijgesteld in positieve zin.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Niet alles is wat het lijkt inderdaadDavid_DeWa schreef: ↑5 juli 2021, 21:03 Mijn probleem is dat ik voor de pandemie overwegend met de duistere kant van de maatschappij in aanraking kwam.
Dat had mijn maatschappijvisie wellicht wat te negatief bijgekleurd.
Gelukkig is dat nu weer wat bijgesteld in positieve zin.
Ja, dat kan ik bevestigen. Ook ik was in een klein provinciestadje. Zierikzee, Nederland.David_DeWa schreef: ↑5 juli 2021, 21:00Kleine correctie, 90% van de mensen uit jouw entourage.... 90% van de bevolking heeft inmiddels lak aan al die regeltjes,
Ik was afgelopen weekend nog in een provinciestad.
Het viel me op, hoewel het volgens de regels niet meer moest, dat een meerderheid van de voorbijgangers en fietsers in het centrum alsnog een mondmasker droeg. De meerderheid draagt dus in de publieke ruimte zelfs nog een mondmasker terwijl het niet meer moet. Waarom zouden ze er dan geen gedragen hebben of tegen hun goesting als het wel nog moest?
En dat zijn niet eens mensen uit mijn entourage want ik ken die voorbijgangers doorgaans niet.
En daar had je ook regelmatig een stel halve zolen met mondmaskers op.
In de winkels. Hmmm... nu, ja, OK. Belgen, rare lui.
Buiten. Juist ja. Belgen. Vreemde figuren. Kalm blijven, dan worden zij hopelijk ook niet gevaarlijk.
En op de fiets. Ook Belgen. Tijd om 0800-Mannen-In-Witte-Jassen-Kom-Ze-Halen te bellen.
Geen Nederlanders met mondmaskers gezien. Ook geen Duitsers (heb je daar ook veel).
De mondkapjes zijn trouwens in de aanbieding. 50% korting EN twee halen = 1 betalen.
Ze gooien ze nog net niet gratis naar je kop - dat is voor volgende week gepland.
Dus David: sla uw slag !
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Hoog tijd om nog eens wat cijfers te posten:
Israël - het lichtend voorbeeld - lijkt maar niet boven de 60% vaccinatiegraad te raken. Ze waren razendsnel uit de startblokken geschoten en hebben daar dan ook snel de vruchten van geplukt. Hun 7-daags gemiddelde zakte al in april tot 0 tot 2 doden/dag.
In de VS lijkt het ook stil te vallen.
Wij zijn rijkelijk laat in gang geschoten en raakten lange tijd zelfs niet boven het EU-gemiddelde maar momenteel net wel. Ik denk dat we in de long run de VS en Israël gaan voorbijraken. Wij zitten momenteel op 3 doden/dag met ons 7-daagse gemiddelde.
En nog eens echte wetenschappers eren: gisteren was het 87 jaar geleden dat Maria Salomea Skłodowska het leven liet. Gestorven aan leukemie die ze waarschijnlijk mede gekregen had door experimenten in haar labo.
Iets wat MVR niet rap gaat overkomen
Israël - het lichtend voorbeeld - lijkt maar niet boven de 60% vaccinatiegraad te raken. Ze waren razendsnel uit de startblokken geschoten en hebben daar dan ook snel de vruchten van geplukt. Hun 7-daags gemiddelde zakte al in april tot 0 tot 2 doden/dag.
In de VS lijkt het ook stil te vallen.
Wij zijn rijkelijk laat in gang geschoten en raakten lange tijd zelfs niet boven het EU-gemiddelde maar momenteel net wel. Ik denk dat we in de long run de VS en Israël gaan voorbijraken. Wij zitten momenteel op 3 doden/dag met ons 7-daagse gemiddelde.
En nog eens echte wetenschappers eren: gisteren was het 87 jaar geleden dat Maria Salomea Skłodowska het leven liet. Gestorven aan leukemie die ze waarschijnlijk mede gekregen had door experimenten in haar labo.
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Het zijn cijfers die gebaseerd zijn op de totale bevolking ... misschien is 40 % van de bevolking wel jonger dan 18 ? ... in Israël wonen ook veel chassidische joden en als ik niet voorgelogen ben door de fake news-media staan die ook niet te springen om zich te laten inenten met een lichaamsvreemde stof en al zeker niet als het niet koosjer-vriendelijk is klaargemaaktCarpeNoctem schreef: ↑5 juli 2021, 21:37 Israël - het lichtend voorbeeld - lijkt maar niet boven de 60% vaccinatiegraad te raken. Ze waren razendsnel uit de startblokken geschoten en hebben daar dan ook snel de vruchten van geplukt.
Edit : eventjes gegoogled en mijn aanname blijkt waar te zijn: De bevolking van Israël is zeer jong in verhouding tot de westerse wereld. Zo'n 30% van de Israëli's zijn jonger dan14 jaar, tegenover 17 % in de Westerse landen. De bevolking van Israël bestaat uit 75,5 % Joden en 20,4 % Arabieren.
Daar heb je je verklaring
Amerika zal ook zo ongeveer zijn maximum bereikt hebben, enkel de democraten laten zich daar vaccineren ... vaccineren is daar een politieke keuze geworden ...
-
- Verbannen Gebruiker
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Ik was niet zozeer op zoek naar een verklaring. De gezonde bevolkingspiramide van Israël is mij welbekend.
Dit daarentegen komt wel uit de koker van je fake news-media. Dat de vaccins er zo snel kwamen was deels te danken aan operatie Warp Speed, het programma van de vorige Republikeinse regering. Zelfs jullie grote oranje schrikbeeld heeft zich reeds in januari laten vaccineren.
https://edition.cnn.com/2021/03/01/politics/trump-melania-vaccinated-white-house/index.html
Alhoewel je kan discussiëren als deze wel een republikein is
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Het is niet omdat 90% de regeltjes nog volgt dat ze dat met plezier of met overtuiging doen hé. Ik volg ook nog die regeltjes gewoon omdat het moet, niet omdat ik er van uit ga dat het volgen van regeltjes dit virus zal doen verdwijnen. Dit is wat ik schreef en wat jij tegenspreekt.
En omdat je toch zo graag mensen in een vakje duwt: in mijn entourage volgt ook nog zowat iedereen de voornaamste regeltjes, zeker in openbare ruimtes, niemand is echter zo naïef te geloven dat het volgen van regeltjes zal volstaan om een volgende golf te vermijden, laat staan om van dit virus verlost te geraken. Zowat iedereen in mijn entourage laat zich dan ook vaccineren in de wetenschap dat dit de enige manier is om terug naar een normaal leven te kunnen. Puur uit eigen belang en gezond verstand, wie wil er immers niet terug naar een normaal leven. Diegene die dat willen romantiseren met de gedachte dat men zich laat vaccineren voor het algemeen goed zijn naïef, mocht er geen eigen voordeel zijn, zou je amper aan een kwart bereidheid geraken. Maar ik heb begrip voor jou mening en die van je entourage die wellicht dezelfde zelf isolatie gedachte nastreven, kikken op regeltjes, virologen adoreren en het volle vertrouwen in onze overheid hebben. Zo, lees dit maar als een koekje van eigen deeg.
Laatst gewijzigd door vortex op 6 juli 2021, 08:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Je hebt gelijk dat er via allerlei regeltjes in verband met reizen een druk wordt uitgeoefend om zich te laten vaccineren, met een volledige vaccinatie is reizen immers een stuk gemakkelijker. Heel wat jongeren die aanvankelijk twijfelachtig staan tegenover vaccineren (wegens weinig eigenbelang) zullen zich hierdoor dan toch maar laten vaccineren, ik ken er zo ook een paar in mijn entourage die zich kandidaat gesteld hebben voor de eenmalige injectie met J&J. Tot zover de vaststelling en bevestiging van jouw punt. Nu kan ik over die druk (chantage is wat te sterk uitgedrukt) alleen maar positief over zijn, als we met dergelijke middelen een persoonlijk voordeel kunnen creëren waardoor twijfelaars zich alsnog laten vaccineren, is dat alleen maar goed om een zo groot mogelijke groepsimmuniteit op te bouwen en het is nog steeds geen verplichting. Veel minder begrip heb ik voor de Brusselse zorg medewerkers waarvan de helft zich niet laten vaccineren, in die sector mogen ze wat mij betreft de druk ook wat opvoeren, zij komen beroepsmatig immers dagelijks in contact met risico groepen.Aerolla schreef: ↑5 juli 2021, 14:51 Ik denk vooral dat het corona paspoort voor groot deel verantwoordelijk is voor de vaccinatiegraad. wat vaccinatie in praktijk quasi verplicht om te reizen.
En onze politici die ermee dreigden "als je je niet laat vaccineren, mag je nergens meer binnen"
En ja, dan heb je als brave burger weinig andere keuze he... (buiten de verpleger omkopen bij het vaccineren)
Maar dat soort chantage zijn dingen die sowieso op termijn in je gezicht ontploffen, dus of het zo verstandig is, weet ik niet
Ja maar die loopt dan weer andere risico'sCarpeNoctem schreef: ↑5 juli 2021, 21:37 Gestorven aan leukemie die ze waarschijnlijk mede gekregen had door experimenten in haar labo.