Coronavaccinaties en de cijfers
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Re: Coronavaccinaties en de cijfers
Ik vermoed dat alle drie je punten gaan over de eerste inenting? Ik zou graag mijn tweede (Pfizer) vervroegen maar betwijfel als ze hem zullen willen geven?pukkie007 schreef: ↑7 juli 2021, 18:24 Het is nu echt wel luilekkerland in de vaccinatiecentra:
- je mag zelf een aanvraag doen om langs te komen.
- je mag kiezen welk vaccin je wil ( van hetgene dat beschikbaar is natuurlijk).
- ook als je geen afspraak hebt, maken ze er één à la minute en mag je verder aanschuiven bij de opgeroepenen.
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Bij ons is later krijgen geen probleem. Vroeger wel...
>>>>>
Nieuwe lambdavariant duikt op in 32 landen: “Op te volgen, maar niet onrustwekkend”
https://www.hln.be/wetenschap/nieuwe-la ... ~a4d20305/
>>>>>
Nieuwe lambdavariant duikt op in 32 landen: “Op te volgen, maar niet onrustwekkend”
https://www.hln.be/wetenschap/nieuwe-la ... ~a4d20305/
-
- Sr. Member
- Contacteer:
De lockdown(s) gebeurde(n) vooral om Italiaans toestanden, met overspoeling van de ziekenhuizen te voorkomen.vortex schreef: ↑7 juli 2021, 08:00Toch een serieuze inlevering op de oorspronkelijke doelstellingen. Vanuit individueel perspectief is een ziekenhuisopname vermijden nog OK maar het feit dat je alsnog ziek kunt worden is toch al een ferme domper. Wie de jaarlijkse griepspuit laat zetten doet dat in de eerste plaats om niet ziek te worden. Veel erger is dat de vaccins niet meer volstaan om de verspreiding van het virus tegen te houden waardoor de kans op verdere mutaties heel groot blijft. Dit betekent ook dat we sowieso nog wel enkele virus golven gaan moeten verwerken en zeker in landen met weinig gevaccineerden nog veel slachtoffers kunnen vallen. Ook bij ons wordt het belang van zelfbescherming door vaccinatie belangrijker, we gaan wellicht niet meer op de groepsimmuniteit kunnen rekenen.Charlesvdw schreef: ↑6 juli 2021, 20:39 Interessant. Maar op zich is hospitalisatie een belangrijker eindpunt dan symptomen.
We mogen niet vergeten waarom we de vaccinaties doen. Ok, om niet te ziek te worden, maar vooral om niet in het ziekenhuis te belanden en dood te gaan.
Zoals Van Gucht net vertelde in het nieuws, dankzij de vaccinatie zie je in Engeland dat de ziekenhuiscijfers in Engeland eerder beperkt stijgen, ondanks de sterke stijging van het aantal infecties.
Al bij al is er ook een positieve kant aan dit verhaal, namelijk wie antistoffen heeft lijkt aanzienlijk minder kans op ernstige ziekte te hebben. Wat er dus op neer komt dat covid vrij snel naar een "banale" verkoudheid zal evolueren.
Maar ik ben het mee je eens dat voorkomen van besmetting nog beter is dan hospitalisatie voorkomen.
Irony is wasted on the dumb. Oscar Wilde.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Da's statistiek, hè. Als vaccinatie 93% van de hospitalisatie vermijdt tov de niet-gevaccineerden, is er toch nog steeds 7% die wel gehospitaliseerd wordt ondanks vaccinatie.Dixit schreef: ↑7 juli 2021, 08:18 Vandaag een heel betoog in De Standaard in die zin. Er liggen in de ziekenhuizen in Engeland meer volledig gevaccineerden dan niet-gevaccineerden.
Sterker nog: er liggen meer volledig gevaccineerde vijftigers in het ziekenhuis dan niet-gevaccineerde vijftigers. 'Logisch': er zijn veel meer gevaccineerde vijftigers.
Ook al is de individuele kans op een ziekenhuisopname klein, het kan toch nog raak zijn.
...
Irony is wasted on the dumb. Oscar Wilde.
Dat waren idd allemaal eerste inentingen, Carpe. Maar ik zou gerust durven bellen of zelfs langsgaan voor uw tweede Pfizer.
In nog geen 2 weken tijd horen we binnen onze vriendenkring dat er 4 mensen overleden zijn aan een onverwachte hartaanval. Ze kregen allen hun vaccin maar ze zullen niet onderzocht worden waarom ze een hartaanval kregen. Ik hoop dat dit louter toeval is.
Hierna volgt een grafiek voor zowel Pfizer als Astra uit de UK:
https://www.gov.uk/government/publicati ... -reactions
Hierna volgt een grafiek voor zowel Pfizer als Astra uit de UK:
https://www.gov.uk/government/publicati ... -reactions
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
De statistiek uit de USA (VAERS) is nogal summier:
Zou deze statistiek over de dodelijkste virussen wel waar zijn?
Lijkt me prut want het sterftecijfer van ebola is te positief voorgesteld. En dat is dan nog maar de eerste lijn...
Laatste lijn ook niet geloofwaardig als ik rond mij kijk.
Laatste lijn ook niet geloofwaardig als ik rond mij kijk.
Laatst gewijzigd door haelewyn op 8 juli 2021, 15:25, 1 keer totaal gewijzigd.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Ik was voordien al afgehaakt. Je ziet weleens death/dead verkeerdelijk gebruikt, maar zoals ze het hier spellen
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
1 op 10 corona zieken heeft hartproblemen
Zullen besmet geweest zijn met deltavariant
Goed dat vaccinatie hier zo snel gaat: al 65% bevolking minstens 1 spuitje
USA slechts 55,7 en zijn lang aan het vertragen. Zal moeilijk zijn ooit 60% vaccinatie te hebben
inderdaad Bantsee, in USA is er meer twijfel. Robert Kennedy is er zelfs een tegenstander van.
According to data from the CDC, more than 67% of American adults have received at least one shot and more than 157 million are fully vaccinated.
President Joe Biden announced plans to ramp up the federal government’s efforts to get more Americans vaccinated against COVID under a new program that includes “literally knocking on doors,”
Robert F. Kennedy, Jr., said:
“It’s a foreboding fork in the road to totalitarianism. We are now moving beyond the propaganda stage into this very coercive program where federal agents appear at American homes with the menacing message: ‘We know who you are and where you live. We have you on our list, we have your medical records, we want your neighbors to know that you are dangerous. We don’t recognize your property or privacy rights.”
According to data from the CDC, more than 67% of American adults have received at least one shot and more than 157 million are fully vaccinated.
President Joe Biden announced plans to ramp up the federal government’s efforts to get more Americans vaccinated against COVID under a new program that includes “literally knocking on doors,”
Robert F. Kennedy, Jr., said:
“It’s a foreboding fork in the road to totalitarianism. We are now moving beyond the propaganda stage into this very coercive program where federal agents appear at American homes with the menacing message: ‘We know who you are and where you live. We have you on our list, we have your medical records, we want your neighbors to know that you are dangerous. We don’t recognize your property or privacy rights.”
Kritisch zijn betekent ook de betrouwbaarheid van je bronnen checken en niet zomaar alles aannemen wat in je kraam past.
Los van de betrouwbaarheid van de bron van deze gegevens, wil ik graag opmerken dat ook de besmettingsgraad een rol speelt: als slechts 2 mensen het ebolavirus hebben en 1 ervan sterft, dan kom je inderdaad aan 50% mortaliteit.
Als 2 miljoen Belgen besmet zijn met COVID en 0,15% sterft eraan, dan zijn dat 3000 doden.
Laatst gewijzigd door anonymous9433 op 8 juli 2021, 11:44, 1 keer totaal gewijzigd.
m-peeters u hebt een goede opmerking. (kijk wel je berekening best eens na. Heel wat universitairen kunnen niet goed meer rekenen) Dat is ook de reden dat ik de cijfers van de voor Covid (Delta) in UK gehospitaliseerde gevaccineerden niet vermeld. Als 80% in UK gevaccineerd is, is het ook logisch dat er bij de huidige gehospitaliseerden zo'n 60% al hun 2 vaccins kregen.
Ik kan de bron van die dodelijke ziektes niet achterhalen. Vandaar mijn vraag wat jullie ervan vonden.
Over die andere statistieken hoorde ik nog niks, wellicht omdat die van de regering (UK, USA) zelf komen. Maar hoe weten die in godsnaam of de dode die overleed aan zijn hart te wijten is aan een vaccin? In België is daar wellicht geen onderzoek naar?
Ik kan de bron van die dodelijke ziektes niet achterhalen. Vandaar mijn vraag wat jullie ervan vonden.
Over die andere statistieken hoorde ik nog niks, wellicht omdat die van de regering (UK, USA) zelf komen. Maar hoe weten die in godsnaam of de dode die overleed aan zijn hart te wijten is aan een vaccin? In België is daar wellicht geen onderzoek naar?