Coronavaccinaties en de cijfers
Re: Coronavaccinaties en de cijfers
Sanofi - Glaxo Smith Klein vaccin is (pas sinds 1 maand) "klaar" om ingespoten te worden. "La douce France" heeft het merendeel van belastinggeld/subsidies in deze franse multinational Sanofi geinvesteerd. Genoeg vaccinatiecentra capaciteit en medewerkers op dit moment. "Le moment de gloire est arrivé" voor "La douce France" en zijn president. Verplichting vaccinatie zorgsector en nationaal paspoort voor festivals, cafés, restaurants, disco's ... kan doorgedrukt worden. Aktiegroepen zowel links als rechts van het politieke front kunnen nog weinig weerstand bieden.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Sanofi-vaccin gaat maar eind dit jaar goedgekeurd worden, fase 3 studie is nog lopende.
Ik denk niet dat dat nu speelt bij Macrons beslissing.
Het lijkt me eerder een indirecte manier om Fransen aan te moedigen (of de facto verplichten) om zich te laten vaccineren.
Ik denk niet dat dat nu speelt bij Macrons beslissing.
Het lijkt me eerder een indirecte manier om Fransen aan te moedigen (of de facto verplichten) om zich te laten vaccineren.
Irony is wasted on the dumb. Oscar Wilde.
-
- Verbannen Gebruiker
Update uit het werkelijke leven.
Heden uitsluitend Pfizer-1 toegediend aan 17 tot 12 jarigen. Pfizer-2 volgt over 3 weken.
Hoge graad van no show in deze leeftijdsgroep.
Opvallend is, in vergelijking met 30+, de hoge zenuwachtigheid en angstaanvallen bij jongeren voor het krijgen van een non-vein gerelateerd spuitje, tot het preventief aanbrengen van een verdovingspleister toe.
Morgen uitsluitend J&J uit de stocks, voor herkansing voor weigeraars of no show eerste oproep. Gemiddeld gaat minder dan 5% in op de herkansing.
Heden uitsluitend Pfizer-1 toegediend aan 17 tot 12 jarigen. Pfizer-2 volgt over 3 weken.
Hoge graad van no show in deze leeftijdsgroep.
Opvallend is, in vergelijking met 30+, de hoge zenuwachtigheid en angstaanvallen bij jongeren voor het krijgen van een non-vein gerelateerd spuitje, tot het preventief aanbrengen van een verdovingspleister toe.
Morgen uitsluitend J&J uit de stocks, voor herkansing voor weigeraars of no show eerste oproep. Gemiddeld gaat minder dan 5% in op de herkansing.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Dat er bij de jeugd grote no-show is, is niet erg, maar iedereen in die categorie die wel een vaccin neemt is mooi meegenomen in kader van groepsimmuniteit.
Jammer van het lage percentage herkansers wel, dit wijst erop dat het echt bewuste vaccinweigeraars zijn. Mss moet onze regering hier ook de Macronstrategie toepassen
Jammer van het lage percentage herkansers wel, dit wijst erop dat het echt bewuste vaccinweigeraars zijn. Mss moet onze regering hier ook de Macronstrategie toepassen
Het preventief aanbrengen van een verdovingspleister ? Ik neem aan dat u een grapje maakt. Hoog tijd dat men deze vaccinatie verplicht maakt om niet van de ziekteverzekering uitgesloten te worden.
-
- Verbannen Gebruiker
De vaccinatie bij 12 tot 17 jaar moet je inderdaad zien als bonus, die jongeren hebben er zelf geen persoonlijk voordeel bij en ze zullen door de vele contacten die ze hebben vanzelf wel immuun worden of al zijn.Charlesvdw schreef: ↑16 juli 2021, 20:09 Dat er bij de jeugd grote no-show is, is niet erg, maar iedereen in die categorie die wel een vaccin neemt is mooi meegenomen in kader van groepsimmuniteit.
Vind het dom om de vaccinweigeraars enkel J&J als laatste kans aan te bieden, een deel gaat immers hun eerste AZ aanbod geweigerd hebben uit angst voor die tromboses en dan is J&J natuurlijk niet de oplossing. Voor ze de Macron strategie toepassen zou men eerst een zicht moeten krijgen naar de reden van weigering. Die trombose angst zal al een van de redenen zijn maar ook bv iemand die de ziekte heeft doorgemaakt kan beslissen om zich niet te laten vaccineren wegens toch al immuun. Die eerste kun je misschien nog overhalen met een Pfizer spuit, de tweede kun je gelijk stellen met gevaccineerd. Wat er dan nog overblijft is misschien niet meer de moeite om nog veel energie in te steken, hardnekkige gevallen gaan zich door een certificaat toch niet laten overhalen. Gaan we daarvoor een ganse maatschappij inrichten om corona certificaten te controleren met bijhorende wetgeving en handhaving, kost bakken geld en frustratie met wat als effectieve opbrengst? Die 1 of 2% extra gevaccineerden op onze toch al hoge vaccinatiegraad gaan het verschil niet maken, voor Frankrijk waar maar de helft een spuit wil, zal het wel wat uitmaken. De beste overtuiging gaat zijn dat alleen nog de niet gevaccineerden in het ziekenhuis belanden en sterven, dat begint zich in de VS al voor te doen, staten met weinig gevaccineerden beleven een nieuwe besmettingsgolf door de delta variant, waardoor de vaccinatie bereidheid daar weer toeneemt.
Ik hoop inderdaad dat ze die boodschap elke dag blijven meegeven, dat het voornamelijk niet gevaccineerden zijn die nog in het ziekenhuis belanden.
-
- Verbannen Gebruiker
Eenvoudig te verklaren: J&J kan je langer bewaren en niet meer aan iedereen toedienen. Pfizer dat niet gebruikt wordt kan niet lang daarna niet meer gebruikt worden en ook nog aan jongeren toegediend worden.
Pfizer wordt momenteel dus bij voorkeur gebruikt om jongeren welke vrijwillig ingaan op een uitnodiging hun eerst en tweede dosis te kunnen toedienen.
Je kan onwilligen niet tot in het oneindige eieren onder hun gat blijven leggen. Zeker niet als dat ten koste van anderen zou gaan.
Het grootste deel van de no shows laat gewoon niet eens weten dat ze niet zullen ingaan op de uitnodiging. Laat staan dat men hun reden kent. Iedereen heeft het recht om dwars te gaan liggen. Dat ze er dan ook maar de gevolgen van dragen.
Ferguson - Hebt u cijfers over het aantal gehospitaliseerde en dode gevaccineerde Belgen gevonden? Ik vond enkel die van Israël en het oogt mijn inziens niet mooier voor de gevaccineerden aldaar. Meer dan 80% kreeg er zijn vaccins. Dat is dus hoog. Zie tabel in bijlage. Of is het gelogen dat die tabel van het dashboard van het Israëlische ministerie van Volksgezondheid komt?
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Ik weet van 2 oudjes die té erg opzagen tegen naar het vaccinatiecentrum gaan, en die door hun huisarts met J&J gevaccineerd zijn.
Je bent deontologisch oneerlijk. Je gooit hier zelf willekeurig wat informatie op het forum (enkel die informatie die in je kraam past) en dan vraag je aan andere om deze al dan niet te bevestigen. Niet echt professioneel voor iemand met "criticus" als nickname.criticus schreef: ↑17 juli 2021, 23:26 Ferguson - Hebt u cijfers over het aantal gehospitaliseerde en dode gevaccineerde Belgen gevonden? Ik vond enkel die van Israël en het oogt mijn inziens niet mooier voor de gevaccineerden aldaar. Meer dan 80% kreeg er zijn vaccins. Dat is dus hoog. Zie tabel in bijlage. Of is het gelogen dat die tabel van het dashboard van het Israëlische ministerie van Volksgezondheid komt?
Maar goed ik doe een poging:
- de cijfers voor besmettingen en hospitalisaties zijn sowieso vrij laag in Israël (maar recent terug stijgende).
- in de bovenste grafiek zie je dat het percentage gevaccineerden daalt naarmate de leeftijd daalt. De coronagevallen situeren zich vooral bij de middelbare leeftijd.
- volgens mij is er geen overeenstemming tussen de bovenste tabel en de onderste grafiek (voor wat betreft het aantal besmettingen of gevallen), maar dat moet je zelf maar proberen te verklaren want jij hebt per slot van rekening deze info opgezocht en gepost. In de bovenste tabel zijn er veel minder gevallen bij niet-gevaccineerden dan bij gevaccineerden, in de onderste tabel zijn er ongeveer evenveel gevallen bij niet-gevaccineerden als bij gevaccineerden (want de blauwe volle lijn en stippellijn lopen min of meer gelijk).
- op de onderste grafiek blijkt dat het aantal gevallen met besmettingen gelijk is voor gevaccineerden en niet-gevaccineerden. Als 80% van de bevolking gevaccineerd is, dan betekent dit dus dat de vaccinatie werkt. Ook zie je dat er nog nauwelijks hospitalisaties zijn. Nauwelijks een tiental per dag met weliswaar meer gevaccineerden (ca. 7 per dag) dan niet gevaccineerden (ca. 3 per dag) maar vergeet niet dat 80% al gevaccineerd is.
Algemeen zou je kunnen besluiten dat Israël min of meer groepsimmuniteit heeft bereikt maar alert moet blijven voor opflakkeringen, iets wat bij ons ook het geval zal zijn na 1 september als zowat iedereen gevaccineerd is. Als jij hier een pleidooi voor niet-vaccinatie van wil maken, dan moet je misschien volgende keer zelf conclusies proberen te trekken uit data die jijzelf aanlevert in plaats van willekeurig wat niet-overeenstemmende data op het forum te gooien.
Als ik naar https://datadashboard.health.gov.il/COVID-19/general surf krijg ik geheel andere grafieken en tabellen te zien en op die site staat geen letter Engels. Wat jij toont als procent gevaccineerden zijn de percentages van een eerste dosis, de totale vaccinatie graad ligt een stuk onder de 80%.criticus schreef: ↑17 juli 2021, 23:26 Ferguson - Hebt u cijfers over het aantal gehospitaliseerde en dode gevaccineerde Belgen gevonden? Ik vond enkel die van Israël en het oogt mijn inziens niet mooier voor de gevaccineerden aldaar. Meer dan 80% kreeg er zijn vaccins. Dat is dus hoog. Zie tabel in bijlage. Of is het gelogen dat die tabel van het dashboard van het Israëlische ministerie van Volksgezondheid komt?
In de eerste tabel gaat het over besmettingscijfers, zegt niks over de ernst of het aantal ziekenhuisopnames. Het is geweten dat de vaccins er niet meer zo goed in slagen om een besmetting met de delta variant te voorkomen maar wie gevaccineerd is maakt een veel kleinere kans om zwaar ziek of in het ziekenhuis te belanden, dat zie je dus wel in de tweede grafiek voor zover die als waarheidsgetrouw te nemen is.
Net als bij ons vallen de meeste besmettingen bij de jongeren waar er net als bij ons veel minder van volledig gevaccineerd zijn. Dus door alles op een hoopje te gooien en wat foute interpretatie van data probeer je alweer het nut van vaccinaties te ondermijnen. Waarom doe je dat eigenlijk en wat hoop je er mee te bereiken?
Hieronder besmettingen per leeftijd en geslacht bron
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
https://www.hln.be/buitenland/opnieuw-m ... ~a7248446/
Op die site van Israël verdrinkt ge helaas in de gegevens. Soms lukt het met Google Translate om dat Hebreeuws deels te vertalen. Er zijn ook grafieken bij waar er met drie kleuren wordt gewerkt: full gevaccineerden, half en null. Die tonen wel aan dat er procentueel wat minder gevaccineerden ziek worden, maar het verschil is helaas niet wat werd verhoopt. De vaccins zijn dus minder doeltreffend tegen de deltavariant. Voorzichtigheid in omgang met anderen blijft m.i. wenselijk of je nu niet of wel gevaccineerd bent. Dat slechte nieuws wordt min of meer ook bevestigd door dat artikel in HLN.
Op die site van Israël verdrinkt ge helaas in de gegevens. Soms lukt het met Google Translate om dat Hebreeuws deels te vertalen. Er zijn ook grafieken bij waar er met drie kleuren wordt gewerkt: full gevaccineerden, half en null. Die tonen wel aan dat er procentueel wat minder gevaccineerden ziek worden, maar het verschil is helaas niet wat werd verhoopt. De vaccins zijn dus minder doeltreffend tegen de deltavariant. Voorzichtigheid in omgang met anderen blijft m.i. wenselijk of je nu niet of wel gevaccineerd bent. Dat slechte nieuws wordt min of meer ook bevestigd door dat artikel in HLN.
Het slechte nieuws dat de vaccins minder doeltreffend zijn om een delta besmetting te voorkomen is een gekend gegeven, het goeie nieuws; ze zijn echter wel nog heel doeltreffend om ziekenhuis opnames en sterfgevallen te voorkomen. En laat nu juist het aantal ziekenhuisopnames de belangrijkste factor zijn om maatregelen op af te stemmen. Voor wie gevaccineerd is, is covid een laag risico ziekte geworden, je wordt misschien nog ziek maar de kans dat je in een ziekenhuis of op het kerkhof beland is heel klein.