Coronavaccinaties en de cijfers
Re: Coronavaccinaties en de cijfers
Waar heb ik precies mijn betoog omgekeerd ?David_DeWa schreef: ↑28 juli 2021, 17:16 Maar toch blij om te horen dat er nu forumleden zijn welke de Vlaamse experten beginnen op te voeren als bewijs van hun gelijk. Tezamen met de ommekeer in het eerdere betoog van Dixit, de overheid moet maatregelen nemen enz., bemerk ik een kleine kentering in de SG-koers. Dat we dat nog mogen meemaken. Alles komt tenslotte toch nog goed.
Ik heb een vrij consequente hekel aan domme kakkers. De Bankjespolizei, de Eerste Bereden Pizzadozenbrigade, de Openluchtmaskerfetisjisten en de Raamregelrukkers kunnen mijn goedkeur dus absoluut niet wegdragen. Daarmee zijn Cathy en Dokter Erika niet mijn vriendinnen geweest, inderdaad. Maar het vaccin is altijd de oplossing van het probleem geweest. Dus als die politiekers ineens het licht zien en dat verplichten, dan heb ik daar geen problemen mee. Science will prevail.
-
- Hero Member
- Contacteer:
U vroeg waarom. Over vaccins weet ik niets. Schijnbaar is er wel een verschil tussen de vaccins. Na vragen aan mensen die geacht worden het te weten wat het verschil is tussen die vaccins lieten ze mij weten dat het nog altijd gevaarlijk is. Het Deltavirus des te meer...en wij denken maar we gaan door zoals vroeger. Niet dus, sommige vaccins kunnen het beter aan dan andere vaccins, maar denk niet dat ''wij'' nu vrij zijn. Pas op.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Nee, dat denk ik inderdaad ook nietJozefien1969 schreef: ↑30 juli 2021, 21:26U vroeg waarom. Over vaccins weet ik niets. Schijnbaar is er wel een verschil tussen de vaccins. Na vragen aan mensen die geacht worden het te weten wat het verschil is tussen die vaccins lieten ze mij weten dat het nog altijd gevaarlijk is. Het Deltavirus des te meer...en wij denken maar we gaan door zoals vroeger. Niet dus, sommige vaccins kunnen het beter aan dan andere vaccins, maar denk niet dat ''wij'' nu vrij zijn. Pas op.
Vroeg me gewoon af waarom je wou weten welk vaccin ik kreeg. (voor mocht dat veel uitmaken)
Laatst gewijzigd door EarthNvstr1 op 31 juli 2021, 16:17, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Verbannen Gebruiker
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Dit is gewoon reageren om te reageren, en om ruzie te zoeken.
Irony is wasted on the dumb. Oscar Wilde.
-
- Verbannen Gebruiker
Charel, wanneer ga je nu je eigen verzoeken op jezelf toepassen?
Of ga jij nu, nadat je geprobeerd hebt om te bepalen wanneer iemand mag reageren, nu ook al proberen te sturen wie op wie mag reageren?
Dan moet je solliciteren voor moderator. Dan kan je in alle vrijheid alles verwijderen wat je niet zint of forumleden die niet in jouw pas lopen bannen.
Of ga jij nu, nadat je geprobeerd hebt om te bepalen wanneer iemand mag reageren, nu ook al proberen te sturen wie op wie mag reageren?
Dan moet je solliciteren voor moderator. Dan kan je in alle vrijheid alles verwijderen wat je niet zint of forumleden die niet in jouw pas lopen bannen.
Gevaccineerden zijn toch besmettelijker dan gedacht: “Een booster zal wel degelijk nodig zijn”
Gevaccineerden verspreiden het coronavirus even gemakkelijk als wie niet gevaccineerd is. Dat meldt het Center for Disease Control and Prevention (CDC), zeg maar het Amerikaanse Sciensano, in een nieuw rapport. Wie gevaccineerd is, draagt namelijk evenveel virusdeeltjes als wie geen vaccin kreeg. “Dat nieuws is verontrustend en eigenlijk heel verwonderlijk”, zegt immunoloog Geert Leroux-Roels.
https://m.gva.be/cnt/dmf20210730_971955 ... rZmHcph3qY
Gevaccineerden verspreiden het coronavirus even gemakkelijk als wie niet gevaccineerd is. Dat meldt het Center for Disease Control and Prevention (CDC), zeg maar het Amerikaanse Sciensano, in een nieuw rapport. Wie gevaccineerd is, draagt namelijk evenveel virusdeeltjes als wie geen vaccin kreeg. “Dat nieuws is verontrustend en eigenlijk heel verwonderlijk”, zegt immunoloog Geert Leroux-Roels.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Het blijft nog altijd zo dat vaccins heel goed beschermen ernstige ziekte, hospitalisatie en overlijden.
Vaccins beschermen beter tegen ernstige ziekte, hospitalisatie en overlijden, maar minder sterk tegen infectie op zich. Wisten we ook al ,wordt nog eens vermeld in het document.
Citaat uit het CDC-document:
"Risk of severe disease or death reduced 10-fold or greater in vaccinated •
Risk of infection reduced 3-fold in vaccinated"
Wat nieuw is, nog niet geweten voordien, is dat mensen die een doorbraakinfectie hebben (=Covid krijgen ondanks vaccin) een even hoge virale lading hebben als besmette niet-gevaccineerden. Waaruit je kan concluderen dat mensen met een doorbraakinfectie even besmettelijk zijn als niet-gevaccineerden.
Het blijft wel een gegeven dat mensen met een doorbraakinfectie veel minder kans hebben op ernstig verloop dan niet-gevaccineerden die besmet raken.
Het dient ook aangestipt te worden dat doorbraakinfecties bestaan -omdat de vaccins geen 100% bescherming geven tegen infectie- maar dat dergelijke doorbraakinfecties niet lijden tot grote uitbraken als de contacten van de mensen met doorbraakinfecties ook gevaccineerd zijn.
Vaccins beschermen beter tegen ernstige ziekte, hospitalisatie en overlijden, maar minder sterk tegen infectie op zich. Wisten we ook al ,wordt nog eens vermeld in het document.
Citaat uit het CDC-document:
"Risk of severe disease or death reduced 10-fold or greater in vaccinated •
Risk of infection reduced 3-fold in vaccinated"
Wat nieuw is, nog niet geweten voordien, is dat mensen die een doorbraakinfectie hebben (=Covid krijgen ondanks vaccin) een even hoge virale lading hebben als besmette niet-gevaccineerden. Waaruit je kan concluderen dat mensen met een doorbraakinfectie even besmettelijk zijn als niet-gevaccineerden.
Het blijft wel een gegeven dat mensen met een doorbraakinfectie veel minder kans hebben op ernstig verloop dan niet-gevaccineerden die besmet raken.
Het dient ook aangestipt te worden dat doorbraakinfecties bestaan -omdat de vaccins geen 100% bescherming geven tegen infectie- maar dat dergelijke doorbraakinfecties niet lijden tot grote uitbraken als de contacten van de mensen met doorbraakinfecties ook gevaccineerd zijn.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
In een lokaal rusthuis zijn 2 gevaccineerde bewoners besmet geraakt door een niet-gevaccineerde buitenlandse verpleegkundige, die 2 weken naar het thuisland was geweest.
De 2 bewoners zijn niet erg ziek, en het heeft zich niet verspreid naar de rest van het rusthuis.
De persoon die me dit vertelde vond dat nogal dramatisch, ik vind het verhaal geruststellend: de bejaarden werden niet erg ziek en er was geen uitbreiding naar de rest van het rusthuis. Dus de vaccins werken.
Dat er nog 2 bejaarden positief testen ondanks vaccinatie vind ik niet erg. Zolang ze niet erg ziek worden.
Het verhaal is natuurlijk wel een motivatie om vaccinatie van zorgpersoneel te verplichten.
De 2 bewoners zijn niet erg ziek, en het heeft zich niet verspreid naar de rest van het rusthuis.
De persoon die me dit vertelde vond dat nogal dramatisch, ik vind het verhaal geruststellend: de bejaarden werden niet erg ziek en er was geen uitbreiding naar de rest van het rusthuis. Dus de vaccins werken.
Dat er nog 2 bejaarden positief testen ondanks vaccinatie vind ik niet erg. Zolang ze niet erg ziek worden.
Het verhaal is natuurlijk wel een motivatie om vaccinatie van zorgpersoneel te verplichten.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Dat een booster nodig is, lees ik niet in de oorspronkelijke bron https://context-cdn.washingtonpost.com/ ... 65.#page=1Adhemar schreef: ↑31 juli 2021, 19:14 Gevaccineerden zijn toch besmettelijker dan gedacht: “Een booster zal wel degelijk nodig zijn”
De CDC ziet er wel een reden in om de mondmaskerplicht te behouden.
- DeanThe2nd
- Verbannen Gebruiker
The tree of liberty must be refreshed from time to time with the blood of patriots and tyrants. Thomas Jefferson.
There is one thing more wicked in the world than the desire to command, and that is the will to obey. W.K. Clifford.
There is one thing more wicked in the world than the desire to command, and that is the will to obey. W.K. Clifford.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Who can blame a child to not understand...
-
- Sr. Member
- Contacteer:
ALS je een doorbraakinfectie hebt (en de meeste gevaccineerden hebben dat NIET), dan kan je anderen besmetten, ja.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Wellicht wilde ik weten of u goed beschermd was. *wink*EarthNvstr1 schreef: ↑30 juli 2021, 21:39Nee, dat denk ik inderdaad ook nietJozefien1969 schreef: ↑30 juli 2021, 21:26
U vroeg waarom. Over vaccins weet ik niets. Schijnbaar is er wel een verschil tussen de vaccins. Na vragen aan mensen die geacht worden het te weten wat het verschil is tussen die vaccins lieten ze mij weten dat het nog altijd gevaarlijk is. Het Deltavirus des te meer...en wij denken maar we gaan door zoals vroeger. Niet dus, sommige vaccins kunnen het beter aan dan andere vaccins, maar denk niet dat ''wij'' nu vrij zijn. Pas op.
Vroeg me gewoon af waarom je wou weten welk vaccin ik kreeg. (voor mocht dat veel uitmaken)
Had men dat in het jaar onderzoek van een honderdtal onderzoekscentra al niet kunnen concluderen?
Ik zie ze binnen een half jaar nog afkomen met de uitleg dat de vaccins toch niet werken, werk voor niets.
70% vaccinatiegraad en we hebben weer vrijheid
80% vaccinatiegraad en we hebben weer vrijheid
90% vaccinatiegraad en we hebben weer vrijheid
Nu lees je al begrippen als vaccinatiesamenleving, blijvend leven met mondmaskers, ...
Waar gaan ze nog met afkomen....?
Ik zie ze binnen een half jaar nog afkomen met de uitleg dat de vaccins toch niet werken, werk voor niets.
70% vaccinatiegraad en we hebben weer vrijheid
80% vaccinatiegraad en we hebben weer vrijheid
90% vaccinatiegraad en we hebben weer vrijheid
Nu lees je al begrippen als vaccinatiesamenleving, blijvend leven met mondmaskers, ...
Waar gaan ze nog met afkomen....?
Portefeuille: Aedifica - Ageas - Alfen - Alibaba - AMG - Barco - Bpost - Cofinimmo - ING - KBC - KBC Ancora - Montea - Nvidia - Shell - Shurgard - Solvay - Syensqo - Umicore - VGP - Xior