Coronavaccinaties en de cijfers
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Re: Coronavaccinaties en de cijfers
Hm, ze weten nu pas dat mensen met doorbraakinfecties evenveel virus dragen als besmette niet-gevaccineerden, da's niet zo gek, er zijn nog niet zo lang gevaccineerden.BDE86 schreef: ↑31 juli 2021, 22:21 Had men dat in het jaar onderzoek van een honderdtal onderzoekscentra al niet kunnen concluderen?
Ik zie ze binnen een half jaar nog afkomen met de uitleg dat de vaccins toch niet werken, werk voor niets.
70% vaccinatiegraad en we hebben weer vrijheid
80% vaccinatiegraad en we hebben weer vrijheid
90% vaccinatiegraad en we hebben weer vrijheid
Nu lees je al begrippen als vaccinatiesamenleving, blijvend leven met mondmaskers, ...
Waar gaan ze nog met afkomen....?
Verder volg ik je volledig, de maskers zijn "ons paspoort naar de vrijheid", maar als het aan de virologen ligt, gaat de volledige vrijheid er nooit meer komen.
Normaal gezien heb ik niet zoveel vertrouwen in de politici, maar wat dit betreft denk ik wel dat de politici ons uiteindelijk onze vrijheden wel gaan teruggeven.
Irony is wasted on the dumb. Oscar Wilde.
- DeanThe2nd
- Verbannen Gebruiker
The tree of liberty must be refreshed from time to time with the blood of patriots and tyrants. Thomas Jefferson.
There is one thing more wicked in the world than the desire to command, and that is the will to obey. W.K. Clifford.
There is one thing more wicked in the world than the desire to command, and that is the will to obey. W.K. Clifford.
- DeanThe2nd
- Verbannen Gebruiker
Charlesvdw schreef: ↑31 juli 2021, 22:30 Normaal gezien heb ik niet zoveel vertrouwen in de politici, maar wat dit betreft denk ik wel dat de politici ons uiteindelijk onze vrijheden wel gaan teruggeven.
The tree of liberty must be refreshed from time to time with the blood of patriots and tyrants. Thomas Jefferson.
Moet toch voldoende getest zijn op ratten, cavia's, apen, ...Charlesvdw schreef: ↑31 juli 2021, 22:30Hm, ze weten nu pas dat mensen met doorbraakinfecties evenveel virus dragen als besmette niet-gevaccineerden, da's niet zo gek, er zijn nog niet zo lang gevaccineerden.BDE86 schreef: ↑31 juli 2021, 22:21 Had men dat in het jaar onderzoek van een honderdtal onderzoekscentra al niet kunnen concluderen?
Ik zie ze binnen een half jaar nog afkomen met de uitleg dat de vaccins toch niet werken, werk voor niets.
Nu lees je al begrippen als vaccinatiesamenleving, blijvend leven met mondmaskers, ...
Verder volg ik je volledig, de maskers zijn "ons paspoort naar de vrijheid", maar als het aan de virologen ligt, gaat de volledige vrijheid er nooit meer komen.
Normaal gezien heb ik niet zoveel vertrouwen in de politici, maar wat dit betreft denk ik wel dat de politici ons uiteindelijk onze vrijheden wel gaan teruggeven.
Gaat er echt niemand gedacht hebben we gaan eens wat ratten vaccineren en dan een ervan dat virus inspuiten en zien wat dat geeft op de rest van de hoop? Of ligt dat puur aan die Indische variant die er toen nog niet was? Vanwaar dan die percentages van 94 a 95% bescherming? Waren allemaal beesten van middelbare leeftijd zonder onderliggende aandoeningen of wat?
Portefeuille: Aedifica - Ageas - Alfen - Alibaba - AMG - Barco - Bpost - Cofinimmo - ING - KBC - KBC Ancora - Montea - Nvidia - Shell - Shurgard - Solvay - Syensqo - Umicore - VGP - Xior
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
...
"do nothing" ... people still die
Clearly people don't have the solution
but they do have control.
Laatst gewijzigd door EarthNvstr1 op 31 juli 2021, 23:28, 1 keer totaal gewijzigd.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
There are two kinds of people in the world.
Those who think,
and those who don't.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Ieder mens denkt op zijn of haar manier! Maar covid19 zal nog enkele jaren blijven. Wees voorzichtig. En concludeer niet wie wel of niet denkt. Het zou eens andersom kunnen zijn.
Waarom dan niet op de Engelse manier?Charlesvdw schreef: ↑31 juli 2021, 22:30Hm, ze weten nu pas dat mensen met doorbraakinfecties evenveel virus dragen als besmette niet-gevaccineerden, da's niet zo gek, er zijn nog niet zo lang gevaccineerden.BDE86 schreef: ↑31 juli 2021, 22:21 Had men dat in het jaar onderzoek van een honderdtal onderzoekscentra al niet kunnen concluderen?
De ouderen en zwakkeren zijn op dit moment voldoende beschermd, de rest van de bevolking worden beperkt in hun vrijheden uit schrik voor besmettingen. Daarbij komt ook nog eens dat gevaccineerden het virus toch kunnen overbrengen..
Waarop wacht men eigelijk op?
Tot de vaccins hun werking verliezen? Dat zal weer leuk worden
70%, 80%, 90% vaccinatiegraad, het maakt allemaal niet zoveel uit zolang iedereen van over de hele wereld België binnen en buiten loopt. Het virus stopt niet aan de grens van Vlaanderen, Brussel of Wallonië.
Of gaat men jaar in jaar uit in een hoekje zitten huilen met een ei in de broek, en iedereen terug vol spuiten als het aantal corona-doden terug begint te stijgen? Ben eens benieuw hoe hoog de vaccinatiegraad dan nog zal zijn..
-
- Verbannen Gebruiker
Bedankt voor de outing.
Persoonlijk ken ik weinig andere mensen, ik ik zie er dagelijks nogal wat, die de voorbije periode met een ei in hun broek en huilend in een hoekje hebben gezeten. Voor de meeste mensen gingen het dagelijkse leven, mits wat aanpassingen, gewoon zijn gang.
De meerderheid van de mensen zijn nog altijd in staat om zich aan wijzigende omstandigheden aan te passen. En dit zonder veel problemen. Voor diegenen die daar moeite mee hebben is er onlangs nog bijkomende hulp voorzien
-
- Hero Member
- Contacteer:
Ik ben al gewoon tevreden dat ik eens een bios bezoek kan doen of een restaurant bezoek. Voor mij is de situatie die er nu is meer dan voldoende. Voor andere mensen zijn ze nog gelimiteerd maar ik ben niet ongelukkig. Reizen zou ik weer willen doen maar in de huidige situatie zie ik dat imo niet als noodzaak + toch wat schrik ook voor praktische zaken. Zou dan liever een binnenlandse trip doen. Ben wel volledige gevaccineerd en let nog altijd wel wat op.
-
- Verbannen Gebruiker
Top.
Dus nog iemand die niet door een andere regio gegijzeld wordt.
Alles wat je opsomt mag je doen.
De enige beperkingen die jij je oplegt is een eigen beslissing en geen gevolg van een levensstijl in een andere binnenlandse regio. Niets mis mee en wellicht een verstandige beslissing maar dus niet opgelegd door een ander, laat staan een gijzeling.
Blijkbaar gaat het ook niet zo slecht in goede horecazaken. Als je niet ruim op voorhand reserveert geraak je er doorgaans niet meer binnen. Zelfs niet met twee.
De bemerkingen voor massa events geldt trouwens niet alleen in Vlaanderen maar eveneens in heel wat andere landen.
Beslissingen voor een derde boosterprik zijn ook geen paniekreactie van lokale hypochonders, laat staan al in Vlaanderen, maar worden momenteel genomen in een strak geregisseerde regio die hier enkele tijd geleden nog als voorbeeld gold.
Dus nog iemand die niet door een andere regio gegijzeld wordt.
Alles wat je opsomt mag je doen.
De enige beperkingen die jij je oplegt is een eigen beslissing en geen gevolg van een levensstijl in een andere binnenlandse regio. Niets mis mee en wellicht een verstandige beslissing maar dus niet opgelegd door een ander, laat staan een gijzeling.
Blijkbaar gaat het ook niet zo slecht in goede horecazaken. Als je niet ruim op voorhand reserveert geraak je er doorgaans niet meer binnen. Zelfs niet met twee.
De bemerkingen voor massa events geldt trouwens niet alleen in Vlaanderen maar eveneens in heel wat andere landen.
Beslissingen voor een derde boosterprik zijn ook geen paniekreactie van lokale hypochonders, laat staan al in Vlaanderen, maar worden momenteel genomen in een strak geregisseerde regio die hier enkele tijd geleden nog als voorbeeld gold.
- DeanThe2nd
- Verbannen Gebruiker
Humor, het beste medicijn tout court. N1, Dean.
Vaccins werken +90% tegen besmetting met de alfa variant, ze werken nog maar 60% tegen besmetting met de delta variant, bescherming tegen ernstig ziekteverloop is nog zeer goed. Van zodra de vaccinatie campagne is afgewerkt en iedereen die dat wil beschermd is tegen ernstige covid ziekte, moet het virus veel meer ruimte krijgen zodat we verder de natuurlijk opgebouwde weerstand verhogen (wat het VK nu doet). Indien men dat niet doet bestaat de kans dat we bij een volgende variant voortkomend uit de delta nog veel minder beschermd zullen zijn door het vaccin. Met het gevolg dat er weer een lockdown en een nieuwe vaccinatie campagne opgestart mag worden. Weerstand opbouwen via contact met het virus gaat de enige weg zijn die kan werken, een vaccinatiesamenleving gaat nooit werken, bij een volgende ronde gaat de vaccinatiegraad nog minder zijn en mondmaskers hebben maar een heel beperkt effect, onvoldoende om een airborn virus met een reproductie cijfer van 8 in toom te houden.BDE86 schreef: ↑31 juli 2021, 22:21 Had men dat in het jaar onderzoek van een honderdtal onderzoekscentra al niet kunnen concluderen?