Coronavaccinaties en de cijfers
Re: Coronavaccinaties en de cijfers
Ik val in herhaling maar juist daarom is het misdadig om hier en nu het virus tegen te houden. De vaccinatie van ruim 90% van de ouderen en risico groepen laat het toe om ons zonder ziekenhuis overrompeling die 13 keer betere bescherming via natuurlijke weg te verwerven. De bescherming die de vaccins nu nog geven is maar tijdelijk, over een half jaar zullen ze niet meer volstaan om weer volop ernstig zieken te hebben. Ook bij een eventuele nieuwe variant gaat de immuniteit door een delta besmetting stukken beter beschermen dan de afgezwakte alfa immuniteit van de vaccins. Dus iedereen met verzwakt immuunsysteem een derde spuit en alle beperkingen direct afschaffen. Het argument dat er een groter risico op het ontstaan van een nieuwe variant is bij ruimere verspreiding weegt niet op tegen het voordeel van sterkere immuniteit tegen de meest recente variant. Die nieuwe varianten gaan er sowieso toch komen, genoeg dichtbevolkte landen waar de vaccinatie graad nooit het noodzakelijke niveau zal halen en waar het virus wel vrij kan verspreiden.Charlesvdw schreef: ↑28 augustus 2021, 21:55 https://www.medrxiv.org/content/10.1101 ... .full-text
Nu blijkt uit onderzoek in Israel dat een "echte" besmetting veel meer (13 keer meer !) beschermt dan dubbele vaccinatie met Pfizer.
Dit gaat volgens mij de enige en unieke kans zijn om volgend jaar niet weer in een lockdown scenario te komen met volle ziekenhuizen en weer een noodzakelijke algemene vaccinatie campagne. Of er dan nog 70% van de bevolking bereid is zich te laten vaccineren valt nog af te wachten, het smoesje van vaccinatie brengt vrijheid en het normale leven terug zal in elk geval niet meer geloofd worden.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Ik wil niet ziek komen en zou me dan express moeten laten besmetten zeg je?
Wat hij volgens mij bedoelt: beter nu matig ziek ( en betere antistoffen krijgen) worden, mede door vaccinatie, dan binnen x maand, zwaar ziek worden als de vaccinaties uitgewerkt geraken.
-
- Hero Member
- Contacteer:
ooh zo. Maar het probleem is dat ik nog niet besmet ben geweest sinds de pandemie startte. Ben ook wel vrij voorzichtig.
Dat geldt voor ongeveer 70% van de bevolking, we zijn tot nu toe met zijn allen vrij voorzichtig geweest en dat was zeker nodig omdat er anders nog meer doden waren en nog meer zwaar zieken in de ziekenhuizen zouden liggen. Nu is er een ander verhaal, we zijn massaal gevaccineerd en genieten een goeie maar tijdelijke bescherming tegen ernstige ziekte. Als we voorzichtig blijven en zoveel mogelijk besmettingen gaan voorkomen verzwakt onze groepsafweer, tot op een punt dat het virus weer de overhand zal nemen en we weer meer zwaar zieken gaan zien. Dus ja, beter nu een besmetting oplopen met geen of matige symptomen dan volgend voorjaar met uitgewerkte vaccin immuniteit.Timoootjex schreef: ↑29 augustus 2021, 11:12 ooh zo. Maar het probleem is dat ik nog niet besmet ben geweest sinds de pandemie startte. Ben ook wel vrij voorzichtig.
Ik denk dat dit de piste is dat NL bewandelt.
Tijd zal uitwijzen of het de beste is.
Tijd zal uitwijzen of het de beste is.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Sowieso mijn leven verandert niet of de maatregelen nu verder versoepelen of niet. Maar in de winkel zal ik het meest schnrik hebben. en op het ov nog meer.
Angst is zoals altijd zeer slechte basis om beslissingen te nemen.
Voor ziekte waar je 0,15% kans hebt om aan te overlijden, ===als je 65 + bent dan nog.
Iedereen stapt vlot in een auto, waar kans op dodelijk ongeluk hoger is.
Waanzinnige angstpsychose die nu velen alle normaliteit wil doen tegenhouden.
Voor ziekte waar je 0,15% kans hebt om aan te overlijden, ===als je 65 + bent dan nog.
Wel een beetje realistisch blijven hé, in 2019 waren er 644 verkeersdoden, voetgangers, fietsers, enz.. inbegrepen. Momenteel met relatief weinig virus circulatie en hoge vaccinatie sterven er dagelijks 6 mensen aan covid (2190 op jaarbasis), mag duidelijk zijn dat covid nog steeds een pak dodelijker is dan het verkeer. Reden om bang te zijn? Ja voor wie niet gevaccineerd is of geen antistoffen heeft door eerdere besmetting en tot de risico groep behoort is er nog steeds een reëel risico bij een besmetting. Moeten daarom maatregelen blijven? Nee, zolang er geen aanwijzing is dat de ziekenhuizen terug vol lopen, alles terug zoals voor corona.kingsfan schreef: ↑29 augustus 2021, 17:26 Angst is zoals altijd zeer slechte basis om beslissingen te nemen.
Je statistieken kloppen langs geen kanten:kingsfan schreef: ↑29 augustus 2021, 17:26 Angst is zoals altijd zeer slechte basis om beslissingen te nemen.
- verkeersdoden 2020 in België: 499 doden (in 2019: 644 doden)
- COVID doden 2020 in België: 17.966 EXTRA doden (extra, omdat er ook nog andere doden waren met covid symptomen maar met eveneens andere aandoeningen en die toegeschreven zijn aan die andere aandoeningen) of 36 x zoveel als het aantal verkeersdoden
En wat die sterftekans betreft: in Nederland gaat het RIVM uit van 1 tot 1,3% sterftekans in geval van besmetting. Dit is globaal gezien (voor de ganse bevolking dus ongeacht de leeftijd). Ik weet niet waar jij die 0,15% vandaan haalt voor 65+.
Nu, 1% lijkt misschien weinig maar op een bevolking van 11 miljoen mensen zijn dat ruim 110.000 mogelijke doden (indien niet wordt ingegrepen d.m.v. maatregelen, vaccins, medicijnen, en ook verspreid over meerdere jaren).
Je moet de pandemie niet overschatten maar ook niet onderschatten. Met bepaalde maatregelen ben ik het ook niet eens. En de cijfers zijn vooral over het verleden, vandaag de dag is de pandemie grotendeels onder controle (6 doden per dag, nog altijd 5 X zoveel als het aantal verkeersdoden).
Misschien moet je wel de oefening maken verkeersdoden 0-60 jaar tegenover covid-doden 0-60 jaar...
(of 18-60 jaar , whatever)
Dat is iets relevanter....
Hoe dan ook, dat maakt zelfs niet uit voor zijn punt: zo lang het geen factor 1000 verschil is...
Waarmee we wel de uitdaging voor de komende 5 jaar hebben aangeraakt: de angstpsychose bij sommige mensen wegwerken
Hoe dan ook, dat maakt zelfs niet uit voor zijn punt: zo lang het geen factor 1000 verschil is...
Waarmee we wel de uitdaging voor de komende 5 jaar hebben aangeraakt: de angstpsychose bij sommige mensen wegwerken
Jullie weten welk vaccin ik heb gekregen. Er is er maar eentje van nodig en je kan er onmiddellijk mee gaan dansen - enfin, dat viel tegen. En ik heb er twee van gekregen, want de studie wilde weten of twee beter dan eentje zijn.
Hoe dan ook: misschien had ik toch op die uitnodiging van 2x Moderna moeten ingaan. Het is uit principe: het J&J-vaccin is immers Nederlandse technologie.
Toch zijn de resultaten (met 1 shot) niet heel sterk. Ongeveer in de categorie "Astra Zeneca". Vandaar dat ik het ook wel 'het vaccin van d'n Aldi' noemde.
Dat bleek niet correct.
Het is het vaccin van de Action !
Ah ja... Action is ook Nederlands.
Hoe dan ook: misschien had ik toch op die uitnodiging van 2x Moderna moeten ingaan. Het is uit principe: het J&J-vaccin is immers Nederlandse technologie.
Toch zijn de resultaten (met 1 shot) niet heel sterk. Ongeveer in de categorie "Astra Zeneca". Vandaar dat ik het ook wel 'het vaccin van d'n Aldi' noemde.
Dat bleek niet correct.
Het is het vaccin van de Action !
Ah ja... Action is ook Nederlands.
En toch is ter plaatse gaan vaccineren de enige juiste manier om in Brussel veel mensen te bereiken.
Maar tijdje geleden zag ik hier vlak bij het werk ook een bus staan voor te vaccineren(vlakbij appartementsgebouwen). Toen ik voorbij liep had ik wel niet de indruk dat er veel volk was. (eigenlijk niemand)
Wel meer dan volk genoeg bij de mensen die vaccineren (zoals in Vlaanderen, quoi)
Toch wel 10 man staff voor 0 klanten te bedienen, misschien 2 klanten tegelijk op het hoogtepunt van de dag. (en ik kwam dan nog voorbij onder de middag, je zou denken dat dat het hoogtepunt is)
Maar tijdje geleden zag ik hier vlak bij het werk ook een bus staan voor te vaccineren(vlakbij appartementsgebouwen). Toen ik voorbij liep had ik wel niet de indruk dat er veel volk was. (eigenlijk niemand)
Wel meer dan volk genoeg bij de mensen die vaccineren (zoals in Vlaanderen, quoi)
Toch wel 10 man staff voor 0 klanten te bedienen, misschien 2 klanten tegelijk op het hoogtepunt van de dag. (en ik kwam dan nog voorbij onder de middag, je zou denken dat dat het hoogtepunt is)
Ja, ja, de Brusselaar wordt gesoigneerd !
Ik denk er zelf overigens over om er in Nederland een gratis Pfizer in te laten schieten. Daar weten ze ook van gekkigheid niet meer hoe ze van hun vaccins af moeten komen.
Dan hebben we toch wat gecompenseerd voor het vaccin van d'n Action.
Ik denk er zelf overigens over om er in Nederland een gratis Pfizer in te laten schieten. Daar weten ze ook van gekkigheid niet meer hoe ze van hun vaccins af moeten komen.
Dan hebben we toch wat gecompenseerd voor het vaccin van d'n Action.
Aerolla schreef: ↑30 augustus 2021, 15:29 Misschien moet je wel de oefening maken verkeersdoden 0-60 jaar tegenover covid-doden 0-60 jaar...
Doden boven de 60 jaar oud tellen niet mee, of wat? Die mensen mogen sterven, ze hebben toch al lang genoeg geleefd.
En een factor 36 is toch ook al veel. Als je pretendeert dat er meer verkeersdoden vallen dan covid doden, maar uit cijfers blijkt dat in 2020 er 36 x meer covid doden zijn gevallen dan verkeersdoden, dan lijkt me dat heel relevant.