Coronavaccinaties en de cijfers
Re: Coronavaccinaties en de cijfers
In het kader van de GDPR zou ´k willen vragen dat je je indrukwekkende database een beetje aanvult:haelewyn schreef: ↑21 januari 2021, 22:26Het is misschien een netto ontvanger en die hebben alleen recht om te spreken als het in bijval van de loontrekkenden is.amturingas schreef: ↑21 januari 2021, 21:39
- een blinde is niet naar school geweest
- een blinde is niet in staat rechten te studeren
....![]()
Niet mijn stelling hoor. Die van Fakkel.
Ik heb er geen probleem mee dat gehandicapten steun trekken en inspraak hebben.
Ik heb enkel een probleem met profiteurs. Je weet wel, mensen die wel kunnen maar niet willen werken. Die hoeven geen uitkering en die hoeven geen stemrecht. Als je er voor kiest niet bij te dragen tot de maatschappij moet je niet verwachten dat die maatschappij jou onderhoudt laat staan zich laat ondergraven door jou.
Wow. Voeten omhoog, het niveau komt voorbij. (Het is trouwens dummkopf, probeer misschien nog eens in een 4de taal die je niet beheerst.)haelewyn schreef: ↑21 januari 2021, 21:19 Vandaag nog een extra slag van de molen gehad ?
Beetje de tekstjes van CN gaan kopiëren die zelfs bij hem al niet erg geslaagd waren ? Sukkel !
Je begrijpt gewoon zelf niet wat je lult... Of die 20k doden in BE een absolute top zijn of niet in de wereld, ze blijven dood. Of hun familie nog kan rekenen op een ziekenhuisbed of niet, is daarentegen wel belangrijk want die leven nu nog.
Gewoon gezeik en melodrama van jouw kant dus.
De 'ik weet alles beter approach'. Van bleiter foopah dan nog wel, godbetert.
Als België niet of wel slechter is in alles , zal de familie van die 20.000 mensen daar niet wakker van liggen. Net zoals de familie van een Duits slachtoffer niet blij zal zijn dat het bij hen veel beter is. Of de kinderen van een Franse bejaarde - ook daar zijn er meer dan genoeg gestorven.
De vaccinaties die we kwijt waren maar toch niet... De laatste van Europa maar Nederland was nog later... Etc etc.
Gelul.
Wat ben je toch al een flinke peuter he !
Beweringen aantonen :
Het gaat over JOUW beweringen, dumkopf.
JIJ zegt dat België in ALLES slecht is. En je denkt dat dat bewezen is met dat ene grafiekje. Bewijs jij jouw bewering eens. Bewijs dat ALLES slechter is.
Gaat het licht met het uur meer uit in je bovenkamer ?
Daar heb je dan weer wel gelijk in.. thanks dumkopf.
Ik denk dat iedereen hier op basis van bovenstaande post (en voorgaanden) ondertussen wel voor zichzelf kan uitmaken hoe serieus we de posts van haelewyn nog moeten nemen. Dus zie, elk nadeel heb zijn voordeel.
-
- Verbannen Gebruiker
En maar rond de pot draaien ... nooit een duidelijk antwoord geven ....Fakkel schreef: ↑22 januari 2021, 07:57Ook humor, zeker?amturingas schreef: ↑21 januari 2021, 21:39
Wat bedoel je? Het is lomp om een contract te laten lezen door een blinde, want:
- een blinde is te dwaas om een contract na te lezen
- een blinde is te dom om een contract na te lezen
- een blinde is niet naar school geweest
- een blinde is niet in staat rechten te studeren
- een blinde is niet te vertrouwen
- een blinde is een misdadiger
- een blinde is corrupt
- een blinde is een terrorist
- een blinde is een zielige sukkel
- een blinde is ....?
Ik wil je geen woorden in de mond leggen. Vandaar:
Waarom vind je dat het lomp is om een blinde een contract te laten nalezen?
Waw. Indrukwekkend. Jij moet nogal the life of the party zijn.
Nooit A zeggen, nooit B zeggen, ...
Altijd maar ontwijken, en ontwijken, ....
Mja, in het begin van die corona heisa was hij iemand met een afwijkende mening, maar die dat wel op een beschaafde en onderbouwde manier bracht. Nu is het gewoon raaskalderij en geschoffel zonder enige intentie om de bal te spelen. Hij verlaagt zich tot de divisie van de trollen en veel-pseudoniemen zoals Weverke.
Edit: replay sloeg op post eerder, maar de huisnar is er tussen gekropen met zijn debiliteiten. (Wonderswaardig hoeveel posts hij / zij inmiddels geplaatst heeft zonder NVA te noemen.)
Edit: replay sloeg op post eerder, maar de huisnar is er tussen gekropen met zijn debiliteiten. (Wonderswaardig hoeveel posts hij / zij inmiddels geplaatst heeft zonder NVA te noemen.)
Inderdaad.Fakkel schreef: ↑22 januari 2021, 08:21 Mja, in het begin van die corona heisa was hij iemand met een afwijkende mening, maar die dat wel op een beschaafde en onderbouwde manier bracht. Nu is het gewoon raaskalderij en geschoffel zonder enige intentie om de bal te spelen. Hij verlaagt zich tot de divisie van de trollen en veel-pseudoniemen zoals Weverke.
Jaja .. .Dat zal allemaal wel.Fakkel schreef: ↑22 januari 2021, 08:01In het kader van de GDPR zou ´k willen vragen dat je je indrukwekkende database een beetje aanvult:
Ik heb er geen probleem mee dat gehandicapten steun trekken en inspraak hebben.
Ik heb enkel een probleem met profiteurs. Je weet wel, mensen die wel kunnen maar niet willen werken. Die hoeven geen uitkering en die hoeven geen stemrecht. Als je er voor kiest niet bij te dragen tot de maatschappij moet je niet verwachten dat die maatschappij jou onderhoudt laat staan zich laat ondergraven door jou.
En dan is er nog die groep werkgevers die niemand aannemen die niet erg goedkoop en in perfecte gezondheid verkeert. Die mogen we natuurlijk ook niet vergeten.
Het zou immers zeer kortzichtig zijn zich te verbazen over mensen die niet werken maar toch nog 'iets' kunnen..
Geen kleine groep trouwens. Meer dan 90 procent van de werkgevers neemt niemand aan met een arbeidsbeperking, zelfs niet met een subsidie van 40 procent van het loon..
Want alles moet sneller, perfecter, beter, en vooral constant op kruissnelheid + 10 km/u.
Die werkgevers hebben ook niet veel recht om te spreken in het publieke debat. Eigenlijk horen ze zich braaf op hun stoeltje met hun zweepje te bevinden en zouden ze eigenlijk hun smoel beter dicht houden over dingen die ze denken te snappen .. maar waarvan het omgekeerde wel waar is.
Natuurlijk wel : ze hebben de mogelijkheid om er zelf iets aan te doen maar ze doen zelf niets.
Die andere vorm van luiheid, snap je ?
Niet alle zonden van de wereld op hun kap laden : te veel mensen die eigenlijk niets meer kunnen worden door de nieuwe wind in de politiek toch naar de werkloosheid gestuurd. Of te vaak mensen die wel nog iets kunnen maar die geen enkele normale werkgever nog aanneemt.
Openbaar ambt afgebouwd en quota voor de minder- of anders validen. Daar kan (door de afbouw) ook vele jaren niemand meer terecht..
Natuurlijk, als je het van een grote afstand en met je eigen sausje erover bekijkt is het allemaal heel snel en makkelijk uitgemaakt.

Niet iedereen die voor Fakkel of de grote leider uit A. een profiteur is, is dat ook daadwerkelijk. Al bestaan ze wel degelijk, die profiteurs.
Voila Fakkel, je hebt je antwoord weer eens gekregen. Ik voel me niet aangesproken door je verhaal maar ik verdedig wel liever diegenen die je wel aansprak dan de eikels uit onze maatschappij zoals een Mr. Thijs, die zelfs denkt dat hij in het debat over Coronamaatregelen ook iets in de pap te brokken heeft.
Voor veel centen zal hij daar wel de belangen gaan verdedigen van wie niets tekort heeft om de maatregelen die hij doorduwt diegenen te zien treffen die aan de andere kant van de loonkloof staan in dit land.
Stop dat krapuul liever in een kartonnen doos en stuur ze met Bpost naar de Noordpool.
Ook hier moet je je niet aangesproken voelen. Je bent immers net iemand die zijn job voor zijn brood doet, net als een ander.
Laat dit een herhaling zijn over wat ik al eerder zei.. het kan me geen barst schelen.
Als de zever van een ander er bij kan, de mijne ook. Cheerio !
Laatst gewijzigd door haelewyn op 22 januari 2021, 09:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Cijfers man ! Cijfers !
Ben je al begonnen met bewijzen dat ALLES in Belgie slechter gaat ?
Van een beetje favoritisme, vasthouden aan je eigen visie ook al raakt die de kant of de wal niet .. en van uit je eigen duim gezogen leugens verkondigen ben je ook nog niet gestorven he Fakkel.Fakkel schreef: ↑22 januari 2021, 08:21 Mja, in het begin van die corona heisa was hij iemand met een afwijkende mening, maar die dat wel op een beschaafde en onderbouwde manier bracht. Nu is het gewoon raaskalderij en geschoffel zonder enige intentie om de bal te spelen. Hij verlaagt zich tot de divisie van de trollen en veel-pseudoniemen zoals Weverke.
Waar zitten mijn andere pseudoniemen ? Je moet me maar op 1 pseudoniem weten te pakken man, en je hebt me helemaal. Ferm he ?
Op jouw niveau (zo ergens tussen nergens en toch denken dat het wat is) gaan mensen soms rare visioenen krijgen en een vertekend zelfbeeld. Ik ken je niet goed genoeg maar ik denk dat dat jou ook te pakken heeft.
Je doet het dus geen haar beter dan wat je veroordeelt.
De samenvatting van de laatste drie dagen is nog altijd :
Belgie doet het slechter in alles en slechter dan iedereen. En we bewijzen dat met een grafiek waar we slecht scoren (tweede in de wereld) in doden per 100.000 inwoners door corona.
Maar daar bewijs je alleen mee dat de cijfers zoals die gegeven worden (in elk land zelfs verschillend samengesteld) aantonen dat we het slecht doen in de strijd tegen Corona. Dat klopt ook.
De cijfers die 'ze' tonen bewijzen niet dat we het in ALLES slechter doen dan de rest van de wereld.
Waarop die laatste groep altijd maar herhaalt : Geef me cijfers ..
Neen mannen.. het is jullie bewering !!!! Kom zelf maar met cijfers.
Die ene groep is wel gekend om te blijven raaskallen zoals met het voorbeeld :
1.Belgie is de slechtste in deze grafiek.
2 >>> Neen, ze staan tweede...
1.En toch is Belgie de slechtste...
En dan een eeuwige herhaling.
Het lijkt op Trumpiaanse gedragingen he... De verkiezingen zijn nog steeds gestolen daar !
Of dat nu in jullie waarheid past of in jullie beeld van de maatschappij en de problemen die er zijn : Het IS de bal spelen ... De bal ligt (nogmaals) in bovenstaande samenvatting.
@ Haelewyn: Ik hoop dat je het niet erg vindt dat ik er een 2-in-1-voordeelpakket van maak, en een paar posts van je samentrek.
Jij catalogeert mensen in jouw database in een bepaald groepje. Mensen die denken zoals jij versus mensen die niet denken zoals jij. En mensen die niet denken zoals jij, die denken per definitie allemaal hetzelfde over elk onderwerp.
Maar nu terug over die karikatuur. Ik veronderstel dat CN die niet zelf getekend heeft, maar geleend heeft uit één of ander tijdschrift of een krant. En dat die dus momenteel al “gezien” is door een hoop mensen. Ik heb geen weet van algehele verontwaardiging van de blinden-en-slechtzienden. Die mensen zullen dus minder verzuurd zijn dan Weverke met z’n nieuwe nick die ‘k niet kan onthouden of jij. Ze zullen er wel de humor van ingezien hebben, of het alleszins niet de moeite hebben gevonden om er veel rel over te maken. Een cartoon over een blinde zeg, stel u voor, the horror, hoe durft men…
Zou kunnen. Die snijden dan wel in eigen vel want nadien staan ze dan te janken dat ze geen volk vinden. Ik zal voor m’n eigen firma spreken: vroeger schijnbaar nog verpakkingswerk uitbesteed aan gevangenen, tegenwoordig via een beschutte werkplaats in house. Geen van beide verwezenlijkingen kan ik op mijn conto schrijven, het bestand al toen ik hier binnen kwam en ik zet het gewoon verder. Natuurlijk, ook dat staat onder druk, en zal waarschijnlijk dit jaar of volgend jaar gerobotiseerd worden. Dat kan je ‘mij’ of de firma verwijten, maar feit is dat we moeten concurreren met o.a. China en dat de consument (ja, jij dus ook) altijd maar goedkoper wil. Dat is een mes dat aan 2 kanten snijdt.
Een zweepje zat niet in de standaard uitrusting, ik moet je ontgoochelen. En anders had ik het wel meegenomen voor thuis, denk dat ik er daar nuttiger gebruik zou van maken, in andere toepassingen. Overigens, jij hebt ook de mogelijkheid er iets aan te doen, en bv bewust Belgisch te kopen, maar waarschijnlijk sta je toch gewoon in de Action, Primark, of op Alibaba op zoek naar het goedkoopste. In uw database zal waarschijnlijk wel staan dat ik nog altijd de voorkeur geef aan meer betalen aan een lokale handelaar dan via een buitenlandse webshop bestellen. Dat is een druppel op een hete plaat, maar vele druppels etc. Maar het is natuurlijk makkelijker om moord en brand te schreeuwen dan effectief te beginnen blussen.haelewyn schreef: ↑22 januari 2021, 09:18 Die werkgevers hebben ook niet veel recht om te spreken in het publieke debat. Eigenlijk horen ze zich braaf op hun stoeltje met hun zweepje te bevinden en zouden ze eigenlijk hun smoel beter dicht houden over dingen die ze denken te snappen .. maar waarvan het omgekeerde wel waar is.
Natuurlijk wel : ze hebben de mogelijkheid om er zelf iets aan te doen maar ze doen zelf niets.
… En dan haal je er de politiek bij, terwijl je database je zou moeten leren dat er op dit moment geen enkele partij is die mijn stem ‘verdient’. Die Grote Leider uit Antwerpen al zeker niet, dus waarom je mij daarmee op 1 lijn zet, I don’t know.haelewyn schreef: ↑22 januari 2021, 09:18 Niet alle zonden van de wereld op hun kap laden : te veel mensen die eigenlijk niets meer kunnen worden door de nieuwe wind in de politiek toch naar de werkloosheid gestuurd.
Niet iedereen die voor Fakkel of de grote leider uit A. een profiteur is, is dat ook daadwerkelijk. Al bestaan ze wel degelijk, die profiteurs.
Nu sleur je er weer Johnny Thijs (denk ik?) bij, maar geen idee wat die er opeens bij komt doen of te zeggen heeft of had over Corona, dat deel van het journaal zal ik niet gezien hebben. Is die ooit met een lief van jou gaan lopen of zo, want een paar maand geleden deed je dat ook al eens, toen kon ik ook totaal niet volgen. Google levert me dit op, wat ik dus niet wist, maar waar ik de link naar mezelf ook niet snap. https://www.tijd.be/dossiers/coronaviru ... 48953.html . Tenzij je wil zeggen dat ik m’n mond moet houden over Corona. Nou, oké, maar dan jij ook, ‘k zie niet in waarom jij méér zou zijn dan ik. Nu, als je dit topic herleest, zal je zien dat ik eigenlijk niet veel meer post over corona (en dat deze “ontsporing” er komt door een cartoon), omdat in mijn ogen alles al wel een keer TE VEEL gezegd is. Dus nog eens een grafiekje over Timboektoe dat beter of slechter is dan Belgistan, I don’t give a fuck, and I scroll down.haelewyn schreef: ↑22 januari 2021, 09:18 Voila Fakkel, je hebt je antwoord weer eens gekregen. Ik voel me niet aangesproken door je verhaal maar ik verdedig wel liever diegenen die je wel aansprak dan de eikels uit onze maatschappij zoals een Mr. Thijs, die zelfs denkt dat hij in het debat over Coronamaatregelen ook iets in de pap te brokken heeft.
Stop dat krapuul liever in een kartonnen doos en stuur ze met Bpost naar de Noordpool.
Ook hier moet je je niet aangesproken voelen. Je bent immers net iemand die zijn job voor zijn brood doet, net als een ander.
Euh… Begrijpend lezen… Waar zeg ik dat je andere pseudoniemen hebt? Ik zeg dat je je qua niveau verlaagt tot het groepje van trollen en mensen die elke week ’n ander pseudoniem hebben. Dat is niet hetzelfde als “je hebt verschillende pseudoniemen” noch “je bent een trol”. Waar slaat die opmerking over “vasthouden aan eigen visie” op? Het ging over een post met een karikatuur van een blinde waar Weverke helemaal door uit z’n plaat ging en jij (als enige) het nodig vond aan die kant van de streep te gaan staan. Welke leugens? Herlees je eigen posts van een jaar terug en van nu, en aanschouw het verschil in schrijfstijl.
Waar slaat dit in godsnaam op? Had je het in het Arabisch getypt dan zou ik de essentie nog begrepen hebben via Google Translate.haelewyn schreef: ↑22 januari 2021, 09:18 Op jouw niveau (zo ergens tussen nergens en toch denken dat het wat is) gaan mensen soms rare visioenen krijgen en een vertekend zelfbeeld. Ik ken je niet goed genoeg maar ik denk dat dat jou ook te pakken heeft.
Je doet het dus geen haar beter dan wat je veroordeelt.
Ik heb een hele hoop tekst weggelaten omdat die totaal niet relevant is. Wat eender wie hier al dagen of weken loopt te memmen over cijfers, I don’t give a fuck. Ik heb het hier al eens gezet, ik hou me NIET bezig met dagelijkse vergelijkingen met andere landen. Maar die “jullie” heb ik in het vet gezet omdat dit de essentie is: voor jou is het “wij” versus “zij”. Ja, eergisteren heb ik wat cijfers over Italië opgezocht omdat jij beweerde dat het daar een fiasco was, wat het momenteel totaal niet is. Maar voor de rest laat ik die hele cijferdiscussie aan mij voorbijgaan. Of België eerste staat of zevende of tweehonderdste, je zal daar nog weinig commentaar van mij bij gelezen hebben. België doet het slecht en het beleid trekt op geen zak. Dat is mijn mening en ik denk voorwaar dat we daar zelfs op 1 lijn zitten. En wat ’n ander doet interesseert me dan weinig.haelewyn schreef: ↑22 januari 2021, 09:18 De samenvatting van de laatste drie dagen is nog altijd :
Belgie doet het slechter in alles en slechter dan iedereen. En we bewijzen dat met een grafiek waar we slecht scoren (tweede in de wereld) in doden per 100.000 inwoners door corona.
(…)
Of dat nu in jullie waarheid past of in jullie beeld van de maatschappij en de problemen die er zijn : Het IS de bal spelen ... De bal ligt in bovenstaande samenvatting.
Jij catalogeert mensen in jouw database in een bepaald groepje. Mensen die denken zoals jij versus mensen die niet denken zoals jij. En mensen die niet denken zoals jij, die denken per definitie allemaal hetzelfde over elk onderwerp.
Maar nu terug over die karikatuur. Ik veronderstel dat CN die niet zelf getekend heeft, maar geleend heeft uit één of ander tijdschrift of een krant. En dat die dus momenteel al “gezien” is door een hoop mensen. Ik heb geen weet van algehele verontwaardiging van de blinden-en-slechtzienden. Die mensen zullen dus minder verzuurd zijn dan Weverke met z’n nieuwe nick die ‘k niet kan onthouden of jij. Ze zullen er wel de humor van ingezien hebben, of het alleszins niet de moeite hebben gevonden om er veel rel over te maken. Een cartoon over een blinde zeg, stel u voor, the horror, hoe durft men…
Ik kan me in verschillende dingen vinden die je schrijft, zoals dat ooit ook al was.
Als je dat echt wil, zou ik ze hier wel opnoemen.
Je hoeft niet te zwijgen over eender wat. Ik ook niet. Dat was eigenlijk de insteek van enkele paragrafen.
En ik heb nooit beweerd dat eender wie zijn mening niet zou mogen verkondigen. Jij wel.
Ik reken jou niet bij de werkgevers, eerder bij de bedienden.
Het is niet omdat Jan en Bart dezelfde mening hebben over IETS dat Jan ook voor Bart zou stemmen.
Dat is een conclusie die je zelf trekt.
'''''Die snijden dan wel in eigen vel want nadien staan ze dan te janken dat ze geen volk vinden.''''
Wel neen. Er zijn nog altijd veel minder vacatures dan het lijkt. Er zijn een massa onbestaande, outdated en valse vacatures daarentegen wel beschikbaar (vaak meer dan één keer per jobaanbieding) op de VDAB computer.
Dan zeg je natuurlijk als buitenstaander : er zijn VEEL jobs en ze raken niet ingevuld.
Mijn ervaring is het omgekeerde. Er is weinig werk en voor iedere part time job (administratie bv) heeft een potentiële werkgever binnen 2 kalenderdagen 70 kandidaten.
Dat dat anders zal liggen voor bouwkundig ingenieurs met ervaring in appartementbouw geloof ik ook wel.
Sinds Corona er is koop ik nog meer in eigen streek.
Ik zou ook een Belgische auto willen kopen maar ik heb al een auto en de mijne kan nog lang voort.
Ik probeer, waar ik kan, de middenstand te bevoordelen met aankopen en ik probeer om niet te erg naar de prijs te kijken.
In Action en andere dumpingstores probeer ik niets te kopen. Ik hou niet van dat winkelmodel.
Johnny T : het enige wat ik tegen hem heb is dat hij het schoolvoorbeeld is van een manager die politiek sterk gedragen was. Een man die met plezier het geld uit de zakken van de werknemer haalt maar loopt te bleiten als hij zelf geen opslag krijgt.
Ik heb iets tegen die vent, inderdaad. Zijn inbreng in de Coronadiscussie heb je inderdaad gemist.
''''''Dus nog eens een grafiekje over Timboektoe dat beter of slechter is dan Belgistan, I don’t give a fuck, and I scroll down.''' Ik ben het hier zelfs met je eens.
Maar net zoals men in US niet zomaar de een of andere roeptoeter moet laten verkondigen dat de verkiezingen gestolen zijn moeten we hier het constant gelul niet tolereren dat BE slechtst is in ALLES want we bewijzen dat wel met één grafiekje. Larie en apekool is dat.
Je bewijst niet dat je auto slecht is door een meting van de bandenspanning.
Italie : globaal was het nooit zo slecht als lokaal in Noord Italie. Maar laat daar nou net heel veel volk wonen... Je zal er maar één van zijn.
Iedere grafiek verloopt in ups and downs. Italie heeft nog niet zo lang geleden een zware nieuwe golf gehad. Laat ons hopen voor hen dat het niet weer slecht wordt. Dat het er NU even wat beter is neemt het verleden niet weg.
Mij kan die karikatuur over de blinden niets schelen. Ik vond het er niet over of onsmaakvol.
Natuurlijk steun ik dat ander forumlid wel in zijn aanpak : Als zijn tegenstanders denken van ieder miniem detail een groot drama te kunnen maken, waarom zou hij dan diezelfde bal niet spelen ?
Ik twijfel er niet aan dat het ook zo gegaan is en dat hij zelf niets heeft tegen cartoons.
Natuurlijk : als cartoons en prentjes belangrijker worden dan wat de echte en komplete waarheid is, als ze gebruikt worden om te verdoezelen dat één visie maar zeer gedeeltelijk is, dan heb ik er ook weer iets tegen. Dan is het een instrument om den boer te bedriegen.
Als je dat echt wil, zou ik ze hier wel opnoemen.
Je hoeft niet te zwijgen over eender wat. Ik ook niet. Dat was eigenlijk de insteek van enkele paragrafen.
En ik heb nooit beweerd dat eender wie zijn mening niet zou mogen verkondigen. Jij wel.
Ik reken jou niet bij de werkgevers, eerder bij de bedienden.
Het is niet omdat Jan en Bart dezelfde mening hebben over IETS dat Jan ook voor Bart zou stemmen.
Dat is een conclusie die je zelf trekt.
'''''Die snijden dan wel in eigen vel want nadien staan ze dan te janken dat ze geen volk vinden.''''
Wel neen. Er zijn nog altijd veel minder vacatures dan het lijkt. Er zijn een massa onbestaande, outdated en valse vacatures daarentegen wel beschikbaar (vaak meer dan één keer per jobaanbieding) op de VDAB computer.
Dan zeg je natuurlijk als buitenstaander : er zijn VEEL jobs en ze raken niet ingevuld.
Mijn ervaring is het omgekeerde. Er is weinig werk en voor iedere part time job (administratie bv) heeft een potentiële werkgever binnen 2 kalenderdagen 70 kandidaten.
Dat dat anders zal liggen voor bouwkundig ingenieurs met ervaring in appartementbouw geloof ik ook wel.
Sinds Corona er is koop ik nog meer in eigen streek.
Ik zou ook een Belgische auto willen kopen maar ik heb al een auto en de mijne kan nog lang voort.
Ik probeer, waar ik kan, de middenstand te bevoordelen met aankopen en ik probeer om niet te erg naar de prijs te kijken.
In Action en andere dumpingstores probeer ik niets te kopen. Ik hou niet van dat winkelmodel.
Johnny T : het enige wat ik tegen hem heb is dat hij het schoolvoorbeeld is van een manager die politiek sterk gedragen was. Een man die met plezier het geld uit de zakken van de werknemer haalt maar loopt te bleiten als hij zelf geen opslag krijgt.
Ik heb iets tegen die vent, inderdaad. Zijn inbreng in de Coronadiscussie heb je inderdaad gemist.
''''''Dus nog eens een grafiekje over Timboektoe dat beter of slechter is dan Belgistan, I don’t give a fuck, and I scroll down.''' Ik ben het hier zelfs met je eens.
Maar net zoals men in US niet zomaar de een of andere roeptoeter moet laten verkondigen dat de verkiezingen gestolen zijn moeten we hier het constant gelul niet tolereren dat BE slechtst is in ALLES want we bewijzen dat wel met één grafiekje. Larie en apekool is dat.
Je bewijst niet dat je auto slecht is door een meting van de bandenspanning.
Italie : globaal was het nooit zo slecht als lokaal in Noord Italie. Maar laat daar nou net heel veel volk wonen... Je zal er maar één van zijn.
Iedere grafiek verloopt in ups and downs. Italie heeft nog niet zo lang geleden een zware nieuwe golf gehad. Laat ons hopen voor hen dat het niet weer slecht wordt. Dat het er NU even wat beter is neemt het verleden niet weg.
Mij kan die karikatuur over de blinden niets schelen. Ik vond het er niet over of onsmaakvol.
Natuurlijk steun ik dat ander forumlid wel in zijn aanpak : Als zijn tegenstanders denken van ieder miniem detail een groot drama te kunnen maken, waarom zou hij dan diezelfde bal niet spelen ?
Ik twijfel er niet aan dat het ook zo gegaan is en dat hij zelf niets heeft tegen cartoons.
Natuurlijk : als cartoons en prentjes belangrijker worden dan wat de echte en komplete waarheid is, als ze gebruikt worden om te verdoezelen dat één visie maar zeer gedeeltelijk is, dan heb ik er ook weer iets tegen. Dan is het een instrument om den boer te bedriegen.
Ik zou me aangesproken voelen als ik ooit beweerd had dat België het het slechtst doet op letterlijk alles. Maar voor de zoveelste keer: je verdraait mijn woorden weeral omdat dat dan beter in je kraam van ontwijkende antwoorden past.
Ben je er al uit hoe we erin geslaagd zijn om de overrompeling van de ziekenhuizen totaal te vermijden (juij team van 11 miljoen) en toch zo goed als het meeste doden per capita te hebben (aiai team van 11 miljoen) ? Want die overrompeling, dat is je "niet te kwantificeren parameter waarop België het goed deed" zeker ? Overrompeling vermijden betekent alleszins niet aantal doden vermijden, want daar zijn we niet in geslaagd.
Waarschijnlijk de reportage van The New York Times over de Belgische aanpak nog niet gelezen zeker. Ahnee, want een kritische noot mag niet bij de schapen.
Toch even een noot over de blinden. Weverke gaat door het lint over een cartoon en denkt dat de blinden daardoor gestigmatiseerd worden. Ik kan je zeggen dat diegene die het hardste zouden kunnen lachen met die cartoon de blinden zelf zijn. Ik heb het genoegen gehad om tijdens een opleiding les te krijgen van een blinde man. Ik heb nog nooit en ik herhaal nog nooit zo hard gelachen als tijdens de lessen van die man. Hij lanceerde de ene na de andere blindenmop. Na elke les rolden we al lachend naar buiten. Een fantastisch mens die vrede had met zijn handicap.
We hadden een enorm respect voor die man.
Dus Weverke, geen zorgen. De enige die niet kan lachen met die cartoon dat ben jij zelf.
We hadden een enorm respect voor die man.
Dus Weverke, geen zorgen. De enige die niet kan lachen met die cartoon dat ben jij zelf.
Alleen jammer dat hij die cartoon niet kon zien natuurlijk

Dat vrede hebben met die handicap : dat weet ik nog niet zo zeker ... veel mensen lachen hun onzekerheid/handicap weg naar de buitenwereld maar van binnen is het vaak niet zo hoor ... als je aan iemand vraagt : hoe gaat het ... 99/100 keer zal je als antwoord "goed" krijgen maar zoals we allen weten is het meestal niet zo.
-
- Hero Member
- Contacteer:
@FTP en Geebee
Je handicap kan je accepteren maar echt vrede nemen ermee is nog een heel ander verhaal.
Zie naar Greta Thunberg. Ik denk dat ze in de pers enzo echt stoere taal en er anders voordoet dan ze is als er geen aandacht is.
Je handicap kan je accepteren maar echt vrede nemen ermee is nog een heel ander verhaal.
Zie naar Greta Thunberg. Ik denk dat ze in de pers enzo echt stoere taal en er anders voordoet dan ze is als er geen aandacht is.
Het haar van A De Croo groeit nog trager dan de vaccinatiesnelheid. Hij wil de grenzen dicht voor de 8% echte plezierreizigers. Als premier van de 7 de partij kan hij toch (altijd) zijn zin doen, of die van Magnette.