Coronavaccinaties en de cijfers
Re: Coronavaccinaties en de cijfers
Ik betwijfel dat sterk. Ik denk niet dat op 2 weken tijd en met een volledige vaccinatie het aantal covid ziekenhuis bedden zou stijgen van 1747 naar 3494 en op intensieve van 341 naar 682. Als dat het geval zou zijn, dan betekent dit ook dat met de huidige vaccinatiegraad we over 2 weken bijna 700 covid ziekenhuisbedden nodig hebben en 1364 op intensieve. Geen prettig vooruitzicht en hopelijk ook onjuist ..,verbanneling schreef: ↑29 november 2021, 18:42Heb je al een paar keer uitgelegd dat je de bezetting niet als een statisch cijfer mag zien. Die overbelasting zou er met 100% vaccinatie ook gewoon aankomen, alleen een week of 2 later, net als de maatregelen die ook maar genomen worden wanneer de bedden al zo goed als vol liggen. Kijk maar eens naar de cijfers van 2 weken geleden, de helft van vandaag, zowel bij gevaccineerden als bij niet-gevaccineerden een verdubbeling.m-peeters schreef: ↑29 november 2021, 17:51
Daarin verschillen we dan wel van mening: ik leg de schuld WEL bij de niet-gevaccineerden. Voor de overbezetting van ziekenhuizen welteverstaan.
Als zij zich zouden laten vaccineren dan zou de bezetting van de covidbedden met bijna 50% dalen en zou de ziekenhuiscapaciteit, in het bijzonder op intensieve, niet zo onder druk staan. Zij kunnen dat heel eenvoudig oplossen: zich laten vaccineren.
Kunnen doen of moeten doen, een groot verschil. Jij wil ook de risicogroep verplichte maatregelen opleggen, ik niet. Ik wil dat enkel bij de groep van niet-gevaccineerden doen. Daarin verschillen we van mening.verbanneling schreef: ↑29 november 2021, 18:42Wat ze sowieso wel kunnen doen is risico mijden en juist zij hebben daar de meeste baat bij. Als er geen specifieke maatregelen mogelijk zijn, dan wordt het weer maatregelen voor iedereen, ook voor diegene die er zelf geen baat bij hebben maar wel de nadelen, is dat dan beter? Liever iedereen treffen met economische schade tot gevolg, scholen in quarantaine, kinderen vanaf 5 jaar verplicht vaccineren, want dat is waar jij met vaccinatieplicht op aanstuurt, alleen maar om diegene die de grootste risico's lopen alle vrijheden te gunnen?m-peeters schreef: ↑29 november 2021, 17:51 De gevaccineerde zwakkeren (de zgn. risicogroep) kunnen niks doen; zij hebben hun "plicht" gedaan en hebben zich al laten vaccineren. Preventief opsluiten van hen (zelf tijdelijk en proportioneel) zullen zij - terecht - als een straf zien. Denk maar aan de sluiting van rusthuizen, serviceflats ...
In het verkeer lopen motorrijders een grotere kans op hoofdletsels, daarom is voor hen een helm verplicht, wat jij verwacht is dat ook automobilisten een helm dragen want anders voelen motorrijders zich gestraft.
Iedereen treffen? Neen, enkel de niet-gevaccineerden …
Je vergelijking met de helmplicht slaat nergens op. In mijn ogen is het vaccin de helm. De gevaccineerden - ook de risicogroep - dragen al een helm. De niet-gevaccineerden dragen geen helm maar rijden toch met de motor rond en zorgen voor veel verkeersdoden. Wel, ik zeg dan: pak de niet-gevaccineerden hard aan maar niet de anderen die al een helm dragen.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Dat de bezetting van ziekenhuis/icu geen statisch cijfer is, lijkt mij duidelijk voor iedereen, ook voor m-peeters.verbanneling schreef: ↑29 november 2021, 18:42Heb je al een paar keer uitgelegd dat je de bezetting niet als een statisch cijfer mag zien. Die overbelasting zou er met 100% vaccinatie ook gewoon aankomen, alleen een week of 2 later, net als de maatregelen die ook maar genomen worden wanneer de bedden al zo goed als vol liggen. Kijk maar eens naar de cijfers van 2 weken geleden, de helft van vandaag, zowel bij gevaccineerden als bij niet-gevaccineerden een verdubbeling.m-peeters schreef: ↑29 november 2021, 17:51 Daarin verschillen we dan wel van mening: ik leg de schuld WEL bij de niet-gevaccineerden. Voor de overbezetting van ziekenhuizen welteverstaan.
Als zij zich zouden laten vaccineren dan zou de bezetting van de covidbedden met bijna 50% dalen en zou de ziekenhuiscapaciteit, in het bijzonder op intensieve, niet zo onder druk staan. Zij kunnen dat heel eenvoudig oplossen: zich laten vaccineren.
Dat een "overbelasting" er met 100% vaccinatie ook (uitgesteld) zou aankomen, dat is maar de vraag. Dat hangt ook af van alle andere maatregelen natuurlijk.
Het reduceren van de impact van niet-gevaccineerden op die overbelasting, lijkt mij in ieder geval zinvol.
Ik denk eigenlijk dat m-peeters en verbanneling daar hetzelfde over denken.
Het enige verschil lijkt mij dat m-peeters "verplichte vaccinatie" als oplossing ziet, waar verbanneling dat niet als oplossing ziet.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
verbanneling is toch duidelijk dat het gaat over *gerichte* maatregelen, dacht ik ?
Waarom vraag je niet eens aan verbanneling enkele voorbeelden die hij ziet als zo'n "gerichte maatregelen voor risicogroepen" ?
Waarom dan wel *enkel* de niet-gevaccineerden "treffen" ?
En hoe wil je die dan "treffen" ?
- DeanThe6th
- Verbannen Gebruiker
Ah, kijk, Yarisje heeft het begrepen. Proficiat, dat is een bank vooruit.
Aiaiaiai, Yarisje, Yarisje, Yarisje, toch. Meteen weer uit de bocht. Dat is dan weer een bank achteruit, maar wel eerst in de hoek staan met je handen boven je hoofd.
Kijk, hier kan ik dan weer mee leven. En omdat iedereen vindt dat maatregelen en wetten op hun eigen lijf geschreven moeten zijn, stel ik voor dat je maar recht hebt op ziekenzorg als je vetpercentage onder de, laten we zeggen, 15% blijft (voor als ik me nog eens blesseer en 'vet' sta) bij een bmi van minimaal 25.
Dat is precies dezelfde logica, alleen omgekeerd dan en veel beter gefundeerd. Want waarom moeten we middelen steken in mensen die zich de moeite niet genomen hebben een sterk en gezond lichaam te bouwen dat ziekten kan afweren?
Voortbordurend, best ook ieder jaar een fysieke proef afleggen. Wie geen 100kg kan heffen, geen 100 push-ups kan en geen 10km binnen een uur al lopend kan afleggen => geen recht op ziekenzorg.
Hemel of hel, waarom daar stoppen? Mensen die dat niet kunnen, zijn toch compleet waardeloos, best dat die zich ook niet kunnen voortplanten. Voor de overblijvers, een prachtige wereld vrij van ziekte, want de zwakkelingen die gastheer spelen voor al die ziekten zodat deze groot en sterk kunnen worden, hebben we ausrangiert! Ook heel veel ruimte, zuivere lucht, zuiver water, overvloed van vanalles en nog wat voor de overblijvers. Waar wachten we eigenlijk nog op?
De magische woorden van een groot man poppen ineens tevoorschijn in dat brein met gaten van me en ik heb ze altijd als waarheid gezien:
https://www.youtube.com/watch?v=8cApMrsdYzsThere is no reason to be alive if you can't do deadlift!
Jon Pall Sigmarsson
The tree of liberty must be refreshed from time to time with the blood of patriots and tyrants. Thomas Jefferson.
Si vis pacem, para bellum.
Si vis pacem, para bellum.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Tot hier was ik geïnteresseerd wat je verder te vertellen had.DeanThe6th schreef: ↑29 november 2021, 20:55Ah, kijk, Yarisje heeft het begrepen. Proficiat, dat is een bank vooruit.
Aiaiaiai, Yarisje, Yarisje, Yarisje, toch. Meteen weer uit de bocht. Dat is dan weer een bank achteruit, maar wel eerst in de hoek staan met je handen boven je hoofd.
Kijk, hier kan ik dan weer mee leven. En omdat iedereen vindt dat maatregelen en wetten op hun eigen lijf geschreven moeten zijn, stel ik voor dat je maar recht hebt op ziekenzorg als je vetpercentage onder de, laten we zeggen, 15% blijft (voor als ik me nog eens blesseer en 'vet' sta) bij een bmi van minimaal 25.
Dat is precies dezelfde logica, alleen omgekeerd dan en veel beter gefundeerd. Want waarom moeten we middelen steken in mensen die zich de moeite niet genomen hebben een sterk en gezond lichaam te bouwen dat ziekten kan afweren?
Voortbordurend, best ook ieder jaar een fysieke proef afleggen. Wie geen 100kg kan heffen, geen 100 push-ups kan en geen 10km binnen een uur al lopend kan afleggen => geen recht op ziekenzorg.
Hemel of hel, waarom daar stoppen? Mensen die dat niet kunnen, zijn toch compleet waardeloos, best dat die zich ook niet kunnen voortplanten. Voor de overblijvers, een prachtige wereld vrij van ziekte, want de zwakkelingen die gastheer spelen voor al die ziekten zodat deze groot en sterk kunnen worden, hebben we ...
Vanaf hier niet meer:
DeanThe6th schreef: ↑29 november 2021, 20:55 ... ausrangiert! Ook heel veel ruimte, zuivere lucht, zuiver water, overvloed van vanalles en nog wat voor de overblijvers. Waar wachten we eigenlijk nog op?
De magische woorden van een groot man poppen ineens tevoorschijn in dat brein met gaten van me en ik heb ze altijd als waarheid gezien:https://www.youtube.com/watch?v=8cApMrsdYzsThere is no reason to be alive if you can't do deadlift!
Jon Pall Sigmarsson
Voor je begint te praten over verplichte vaccinatie, wacht dan eerst op aangepaste vaccins
Als je vaccinatie wil verplichten moet je in mijn ogen ook keuze geven: de WHO heeft acht verschillende vaccins goedgekeurd, dan moeten die acht ook verkrijgbaar zijn (en best ook wachten op het vaccin van Valneva, dat op een klassieke manier werkt en waar de 'antivaxxers' meer open voor zullen staan dan de mRNA vaccins)
Je moet een uitzondering maken voor de mensen die de ziekte reeds hebben doorgemaakt
Ik zou de vaccinatie ook enkel verplichten voor de risicogroepen. Om het eenvoudig te houden: iedereen ouder dan 45 en de mensen met onderliggende gezondheidsproblemen
Als je vaccinatie wil verplichten moet je in mijn ogen ook keuze geven: de WHO heeft acht verschillende vaccins goedgekeurd, dan moeten die acht ook verkrijgbaar zijn (en best ook wachten op het vaccin van Valneva, dat op een klassieke manier werkt en waar de 'antivaxxers' meer open voor zullen staan dan de mRNA vaccins)
Je moet een uitzondering maken voor de mensen die de ziekte reeds hebben doorgemaakt
Ik zou de vaccinatie ook enkel verplichten voor de risicogroepen. Om het eenvoudig te houden: iedereen ouder dan 45 en de mensen met onderliggende gezondheidsproblemen
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Tja... "wachten" is altijd een optie natuurlijk.
Daar zit inderdaad iets in ... als je het zou willen verplichten.Adhemar schreef: ↑29 november 2021, 21:05 Als je vaccinatie wil verplichten moet je in mijn ogen ook keuze geven: de WHO heeft acht verschillende vaccins goedgekeurd, dan moeten die acht ook verkrijgbaar zijn (en best ook wachten op het vaccin van Valneva, dat op een klassieke manier werkt en waar de 'antivaxxers' meer open voor zullen staan dan de mRNA vaccins)
Waarom ?
Waarom verplichten voor "de risicogroepen" ? Welke zijn dan "de risicogroepen" ?
Waarom "iedereen ouder dan 45" ? Waarom "de mensen met gezondheidsproblemen" ?
Of algemeen: waarom zou je de vrijheid om je niet te laten vaccineren laten afhangen van dubieuze factoren ?
Hemel of hel, waarom daar stoppen? Mensen die dat niet kunnen, zijn toch compleet waardeloos, best dat die zich ook niet kunnen voortplanten. Voor de overblijvers, een prachtige wereld vrij van ziekte, want de zwakkelingen die gastheer spelen voor al die ziekten zodat deze groot en sterk kunnen worden, hebben we ausrangiert! Ook heel veel ruimte, zuivere lucht, zuiver water, overvloed van vanalles en nog wat voor de overblijvers. Waar wachten we eigenlijk nog op?
[/quote]
Zet er een leeftijdstabel tussen en we hebben een deal, Dean.
Het grote verschil is dat ik de niet-gevaccineerden wil aanpakken en verbanneling zowel de niet-gevaccineerden als de risicogroepen. En tegen dat laatste ben ik helemaal tegen.EarthNvstr1 schreef: ↑29 november 2021, 20:20Dat de bezetting van ziekenhuis/icu geen statisch cijfer is, lijkt mij duidelijk voor iedereen, ook voor m-peeters.verbanneling schreef: ↑29 november 2021, 18:42
Heb je al een paar keer uitgelegd dat je de bezetting niet als een statisch cijfer mag zien. Die overbelasting zou er met 100% vaccinatie ook gewoon aankomen, alleen een week of 2 later, net als de maatregelen die ook maar genomen worden wanneer de bedden al zo goed als vol liggen. Kijk maar eens naar de cijfers van 2 weken geleden, de helft van vandaag, zowel bij gevaccineerden als bij niet-gevaccineerden een verdubbeling.
Dat een "overbelasting" er met 100% vaccinatie ook (uitgesteld) zou aankomen, dat is maar de vraag. Dat hangt ook af van alle andere maatregelen natuurlijk.
Het reduceren van de impact van niet-gevaccineerden op die overbelasting, lijkt mij in ieder geval zinvol.
Ik denk eigenlijk dat m-peeters en verbanneling daar hetzelfde over denken.
Het enige verschil lijkt mij dat m-peeters "verplichte vaccinatie" als oplossing ziet, waar verbanneling dat niet als oplossing ziet.
By the way, een “verplichte vaccinatie” zie ik niet als iemand onder dwang een naald in zijn arm steken maar eerder als iemand dwingen tot vaccinatie door hem het leven zuur te maken (geen toegang tot horeca, geen toegang tot publieke ruimte …).
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Wat bedoel jij met "aanpakken" en wat bedoelt verbanneling met wat hij zegt ?
Awel ... verwoordt dat dan misschien ook zo ... zodat het tenminste duidelijk is wat je bedoelt.
Los daarvan vind ik "geen toegang tot horeca, geen toegang tot publieke ruimte …" niet direct "het leven zuur maken".
Laatst gewijzigd door EarthNvstr1 op 29 november 2021, 22:30, 2 keer totaal gewijzigd.
Omdat hij die al heeft gegeven: tijdelijk en proportioneel isoleren, voor hun eigen goed.EarthNvstr1 schreef: ↑29 november 2021, 20:25verbanneling is toch duidelijk dat het gaat over *gerichte* maatregelen, dacht ik ?
Waarom vraag je niet eens aan verbanneling enkele voorbeelden die hij ziet als zo'n "gerichte maatregelen voor risicogroepen" ?
Snap ik niet, het verschil met verbanneling is juist dat ik enkel de niet-gevaccineerden maatregelen wil opleggen en niet de gevaccineerde risicogroep. En hoe? Door hen het openbare leven moeilijk te maken (geen horeca, geen evenementen, geen toegang tot publieke ruimtes …).EarthNvstr1 schreef: ↑29 november 2021, 20:25Waarom dan wel *enkel* de niet-gevaccineerden "treffen" ?
En hoe wil je die dan "treffen" ?
Een halve misser, dat heb je goed opgemerkt. Maar mijn verzoek om geen laatste posts te quoten, die heb ook jij genegeerd ... , Earth.
Je mag gerust nog maatregelen toevoegen (geen openbaar vervoer, geen werk behalve thuiswerk, geen werk in verzorging, …). Het gaat erom dat je coronamaatregelen oplegt aan niet-gevaccineerden en niet aan gevaccineerden (ook niet aan risicogroepen) …EarthNvstr1 schreef: ↑29 november 2021, 21:47Awel ... verwoordt dat dan misschien ook zo ... zodat het tenminste duidelijk is wat je bedoelt.
Los daarvan vind ik "geen toegang tot horeca, geen toegang tot publieke ruimte …" niet direct "het leven zuur maken".