Coronavaccinaties en de cijfers
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Re: Coronavaccinaties en de cijfers
Het hangt er van af waarop ik reageer, in hoeverre ik de tekst van de originele post quote.
Om bv. gewoon een "Grin" emoticon te geven op een "lange post met veel afbeeldingen", zie ik weinig nut om de hele originele post te quoten.
Als het over inhoudelijke dingen gaat, zal ik eerder de concrete teksten waarop mijn reactie betrekking heeft, quoten.
Los daarvan, waren mijn opmerkingen in een recent verleden over quoting niet zozeer over *wat* er gequote wordt, maar wel over *correct* quoten.
Er zijn veel vooraanstaande virologen oa Fauci die al in april 2021 hebben gewaarschuwd dat besmette gevaccineerde mensen het virus nog altijd zeer gemakkelijk kunnen verspreiden.
Pierre Van Damme heeft dat in De Zevende Dag tegengesproken .. in september 2021. Sam Brokken is ontslagen.
Noch onze politici noch onze experten zijn niet bekwaam om
ons land doorheen deze crisis te loodsen.
https://www.pbs.org/newshour/amp/health ... till-vital
Toen was er nog geen enkel vaccin op de markt ...
Onze experten moeten zeker in vraag worden gesteld.
Pierre Van Damme heeft dat in De Zevende Dag tegengesproken .. in september 2021. Sam Brokken is ontslagen.
Noch onze politici noch onze experten zijn niet bekwaam om
ons land doorheen deze crisis te loodsen.
https://www.pbs.org/newshour/amp/health ... till-vital
Toen was er nog geen enkel vaccin op de markt ...
Onze experten moeten zeker in vraag worden gesteld.
The true terrorists of our world do not meet at the docks at midnight, or scream "Allahu Akbar" before some violent action. The true terrorists of our world wear 5000 dollar suits and work in the highest positions of finance, government and business.
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Natuurlijk hebben ze wel nut, ze bezorgen het immuunsysteem immers een "eerste kennismaking" met een onbekend virus eiwit waardoor er een eerste stapje gezet wordt naar resistentie. Dat eerste stapje is net goed genoeg om een minder ernstig ziektebeeld bij besmetting op te leveren. Maar dat is het dan ook, bescherming tegen besmetting is verre van onvoldoende, en dat was al van bij de eerste mutaties beta en gamma geweten en zeker bij delta. Men had de bevolking niet moeten wijs maken dat met vaccinatie het virus zou overwonnen worden en zeker geen corona safe tickets uitdelen terwijl data uit bv Israël duidelijk bewees dat de vaccins maar een heel tijdelijke infectie bescherming gaven.EarthNvstr1 schreef: ↑2 december 2021, 20:08 Kan je van de corona vaccins voorlopig dan wel zeggen dat ze *geen enkel* nut hebben gehad ?
-
- VIP member
- Contacteer:
Vaccins werken wel degelijk. Kijk maar naar de cijfers die er echt toe doen. Het aantal doden, stijgt trager nu en zat vorige winter ongeveer vijf keer hoger….
De hospitalisaties en de icu’s juist hetzelfde maar de kloof is minder groot dan bij het aantal overlijdens…
Ja ok u hebt zeker een punt.Sebastiaan1985 schreef: ↑2 december 2021, 20:31Vaccins werken wel degelijk. Kijk maar naar de cijfers die er echt toe doen. Het aantal doden, stijgt trager nu en zat vorige winter ongeveer vijf keer hoger….
De hospitalisaties en de icu’s juist hetzelfde maar de kloof is minder groot dan bij het aantal overlijdens…
The true terrorists of our world do not meet at the docks at midnight, or scream "Allahu Akbar" before some violent action. The true terrorists of our world wear 5000 dollar suits and work in the highest positions of finance, government and business.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Is er iemand die beweert dat gevaccineerde mensen het virus niet kunnen verspreiden ?
Ik denk niet dat oa Fauci iets heeft gezegd in de zin van:
Ik neem aan dat je "Noch onze politici noch onze experten zijn bekwaam om ons land doorheen deze crisis te loodsen." bedoelt.
Wie zou er volgens jou daar dan wel bekwaam voor zijn ?
Niet alleen "onze experten" ... alles mag in vraag gesteld worden wat mij betreft ...
Laatst gewijzigd door EarthNvstr1 op 2 december 2021, 20:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Net Emmanuel André bezig gezien in Ter Zake. Toch een serieus verschil met de mainstream tv en gazette experten.
Voor de liefhebbers hier om ook de kleine kinderen te vaccineren: Misschien moeten we gewoon ook alle wilde dieren vaccineren.
Van de deredactie:
“ Wilde dieren besmet met corona in Canada
In het Canadese Quebec zijn drie herten besmet geraakt met het coronavirus. Dat heeft de regering bekendgemaakt. Het zijn de eerste gemelde gevallen van een infectie bij wilde dieren in Canada.
"Op 29 november 2021 heeft het National Centre for Foreign Animal Disease van de Canadian Food Inspection Agency de eerste vaststelling bevestigd van SARS-CoV-2 bij drie wilde witstaartherten in Canada," aldus het ministerie van Milieu.
In recente rapporten zijn aanwijzingen gevonden dat COVID-19 in de Verenigde Staten is overgedragen van mensen op wilde witstaartherten, maar er zijn geen gevallen van overdracht van herten op mensen vastgesteld, aldus het ministerie.
De besmette herten leven in de bossen die grenzen aan de Amerikaanse staten Vermont en Maine. Allen waren "blijkbaar gezond" en "vertoonden geen klinische tekenen van de ziekte", aldus het ministerie.
Van de deredactie:
“ Wilde dieren besmet met corona in Canada
In het Canadese Quebec zijn drie herten besmet geraakt met het coronavirus. Dat heeft de regering bekendgemaakt. Het zijn de eerste gemelde gevallen van een infectie bij wilde dieren in Canada.
"Op 29 november 2021 heeft het National Centre for Foreign Animal Disease van de Canadian Food Inspection Agency de eerste vaststelling bevestigd van SARS-CoV-2 bij drie wilde witstaartherten in Canada," aldus het ministerie van Milieu.
In recente rapporten zijn aanwijzingen gevonden dat COVID-19 in de Verenigde Staten is overgedragen van mensen op wilde witstaartherten, maar er zijn geen gevallen van overdracht van herten op mensen vastgesteld, aldus het ministerie.
De besmette herten leven in de bossen die grenzen aan de Amerikaanse staten Vermont en Maine. Allen waren "blijkbaar gezond" en "vertoonden geen klinische tekenen van de ziekte", aldus het ministerie.
Het WHO geeft ook het advies om niet aan de kat/hond te komen van besmette mensen, en uit de buurt te blijven van je huisdier als je besmet bent.
In het Gidsland hebben ze ook de straathonden afgemaakt om het virus in te dijken...
In het Gidsland hebben ze ook de straathonden afgemaakt om het virus in te dijken...
Dit is ook voor mij de eerste keer dat ik zie dat er zo'n pijltje staat.
Wel handig, maar is dit nieuw of heb ik daar altijd al 'naast gekeken'
Naast gekeken...
Opinions are like assholes. Everybody has one and they all stink.
Hmmm 2 prikjes of misschien 3 als je de boosterprik neemt.
Niet pakken omdat je niet weet “wat erin zit”….. maar als je dan op de IC komt wel dit allemaal in laten spuiten… of pak je die dan ook niet? Maar nogmaals niks is verplicht ..... maar het zet je wel aan het denken ....misschien!!
Inclusief gratis pampersE10ne schreef: ↑3 december 2021, 14:09
Hmmm 2 prikjes of misschien 3 als je de boosterprik neemt.
Niet pakken omdat je niet weet “wat erin zit”….. maar als je dan op de IC komt wel dit allemaal in laten spuiten… of pak je die dan ook niet? Maar nogmaals niks is verplicht ..... maar het zet je wel aan het denken ....misschien!!
Op IC belanden als je je niet vaccineert is altijd een risico (net als je je wel vaccineert , btw), maar de vraag die mensen zich (individueel!!) stellen is: hoe groot is het risico?
En het antwoord is voor iedereen anders, aanvaard dat nu eens gewoon...
En afhankelijk van het antwoord, zal de beslissing om al dan niet te vaccineren volgen
Ik snap dat jij het leven van iemand beter kunt inschatten dan die persoon zelf (nee, eigenlijk niet).
Niet iedereen is zoals jij, dus komaan, hoe vaak moeten we dat nog uitleggen?
Dit is een crisis van mensen die niet snapt dat mensen anders zijn dan zichzelf, dat is het grote probleem in deze maatschappij momenteel...
Idem voor de maatregelen: iets dat geen invloed heeft op jou, is levensbelangrijk voor de andere.
Breng eens begrip op voor je medemens
PS: aan die redenering, zie je ook dat je geen enkele voeling hebt met die mensen (ik ook te weinig, btw). Je bent argumenten aan het weerleggen die ze niet gebruiken...
Dit is een crisis van mensen die hun eigenbelang boven het groepsbelang plaatsen.Aerolla schreef: ↑3 december 2021, 14:21
Dit is een crisis van mensen die niet snapt dat mensen anders zijn dan zichzelf, dat is het grote probleem in deze maatschappij momenteel...
Idem voor de maatregelen: iets dat geen invloed heeft op jou, is levensbelangrijk voor de andere.
Breng eens begrip op voor je medemens
Omwille van soms onzinnige redenen (bang voor een naald, goedgelovig spookverhalen geloven die geen enkele bron van waarheid bevatten, gewoon ikke-ikke-ikke, woke ...) wordt iets wat evident is - een spuit laten zetten om zichzelf maar ook de anderen te beschermen - toch niet gedaan.
Van mijn part mag iedereen een afwijkende mening hebben en mag iedereen zijn eigen ding doen ... zolang het niet de gezondheid van anderen en de volksgezondheid treft.
De huidige overbelasting van de ziekenhuizen: bijna alle bedden die worden ingenomen door niet-gevaccineerden hadden eenvoudig kunnen vermeden worden., nl. door je te laten vaccineren. Dan was er plaats vrijgekomen voor mensen met andere aandoeningen die nu een medische behandeling (kankerbehandeling, operatie hersentumor ...) moeten uitstellen omdat hun bed wordt ingenomen door iemand die nalaat van zich te laten vaccineren en die eenvoudig niet in het ziekenhuis hoefde te liggen.
Ik denk dat de niet-gevaccineerden beter eens aan hun medemensen zouden moeten denken ...