Coronavaccinaties en de cijfers
Re: Coronavaccinaties en de cijfers
… als de Casper niet zien wil!
Vandaag neem ik vrijaf. Even wat gaan sporten in “d’Ardennen”, een trailwedstrijd in de mooie natuur in het Zuiden van het land. CN is all yours today …
Niet toevallig heb je die cartoon gekozen. Dat was Meneerke Peeters.CarpeNoctem schreef: ↑5 december 2021, 09:04 't Zou kunnen dat enkel de oudere generatie deze herkent ...
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Soms moet je eens een open deur intrappen, om zeker te zijn dat geen hor in zit
(het is eigenlijk vooral voor m-peeters bedoeld ...)
Nu goed, van die hysterie heb ik dus nog niets gezien.
Een foto van een winkel met een ontsmettingsflacon en een rol keukenpapier vind ik niet direct een hysterisch beeld.
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Deze dan, in een goed verluchte studio met meer dan voldoende afstand, als enige aan tafel een mondmasker dragen om het gepeupel te tonen dat de zojuist goedgekeurde maatregelen best nog wat strikter toegepast mogen worden.EarthNvstr1 schreef: ↑5 december 2021, 11:20 Een foto van een winkel met een ontsmettingsflacon en een rol keukenpapier vind ik niet direct een hysterisch beeld.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Als ze geen masker zouden gedragen hebben, dan zou het ook niet goed geweest zijn.
Politicus, geen gemakkelijke job vandaag...
Politicus, geen gemakkelijke job vandaag...
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Ik vrees dan dat je het laatste anderhalf jaar niet op de planeet Belgistan bent geweest
I agree to disagree.EarthNvstr1 schreef: ↑5 december 2021, 11:20Een foto van een winkel met een ontsmettingsflacon en een rol keukenpapier vind ik niet direct een hysterisch beeld.
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Da' s het nadeel van wat ouder te worden, alles komt terug.Yaris schreef: ↑5 december 2021, 09:42Niet toevallig heb je die cartoon gekozen. Dat was Meneerke Peeters.CarpeNoctem schreef: ↑5 december 2021, 09:04 't Zou kunnen dat enkel de oudere generatie deze herkent ...
--KNIP--
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Voor 6000€ netto mogen die wel wat shit over hun krijgen voor de prestaties die zij tegenwoordig afleveren.
Portefeuille: Aedifica - Ageas - Alfen - Alibaba - AMG - Barco - Bpost - Cofinimmo - ING - KBC - KBC Ancora - Montea - Nvidia - Shell - Shurgard - Solvay - Syensqo - Umicore - VGP - Xior
Persoonlijk denk ik dat er ons een hoop blaaskens wordt wijsgemaakt.
Kinderen zijn besmet - al geloof ik niet veel in ons corrupt landje in het aantal geteste gevallen - maar komen zelden ziek. Kan mij wel voorstellen dat zij anderen - lees ouderen - ook kunnen besmetten. Scholen worden ten onrechte gesloten en de boosterprik voor leerkrachten zou m.i. nuttig zijn.
Wat vnl. interessant is zijn de mortualiteitscijfers, wie is het die vandaag het leven laat ten gevolge van corona? Heb wel mijn twijfels omtrent deze cijfers. Als ik zo zie wat er dagelijks in beweging is, lijkt mij het het aantal sterfgevallen niet zo hoog. Ook hoor je dat er - spijtig genoeg - veel gevaccineerden sterven, maar bij een groot percentage hoor je nadien dat er onderliggende oorzaken waren. Dus niemand kan hier zeggen dat corona de explicite oorzaak was.
Er wordt ontzettend veel paniekvoetbal gespeeld, gevoed door onze mediavirologen die om weet ik welke reden de boel gesloten willen houden of is het om naambekendheid te krijgen.
Reeds een 20 maanden zijn ze in de media, iets nieuws hebben ze nog niet verkondigd. Laat ze hun werk doen en naar buiten komen als ze iets daadwerkelijk nieuw hebben te verkondigen.
De betoging vandaag bewijst dat er nog velen anders denken dan degenen welke ons eea voorschrijven. Toch denk ik, als zo om me heen zie, dat het merendeel verantwoord omspringt met het corona.
Maar laar a.u.b. die paniek achterwege, wat zo is is zo.
Kinderen zijn besmet - al geloof ik niet veel in ons corrupt landje in het aantal geteste gevallen - maar komen zelden ziek. Kan mij wel voorstellen dat zij anderen - lees ouderen - ook kunnen besmetten. Scholen worden ten onrechte gesloten en de boosterprik voor leerkrachten zou m.i. nuttig zijn.
Wat vnl. interessant is zijn de mortualiteitscijfers, wie is het die vandaag het leven laat ten gevolge van corona? Heb wel mijn twijfels omtrent deze cijfers. Als ik zo zie wat er dagelijks in beweging is, lijkt mij het het aantal sterfgevallen niet zo hoog. Ook hoor je dat er - spijtig genoeg - veel gevaccineerden sterven, maar bij een groot percentage hoor je nadien dat er onderliggende oorzaken waren. Dus niemand kan hier zeggen dat corona de explicite oorzaak was.
Er wordt ontzettend veel paniekvoetbal gespeeld, gevoed door onze mediavirologen die om weet ik welke reden de boel gesloten willen houden of is het om naambekendheid te krijgen.
Reeds een 20 maanden zijn ze in de media, iets nieuws hebben ze nog niet verkondigd. Laat ze hun werk doen en naar buiten komen als ze iets daadwerkelijk nieuw hebben te verkondigen.
De betoging vandaag bewijst dat er nog velen anders denken dan degenen welke ons eea voorschrijven. Toch denk ik, als zo om me heen zie, dat het merendeel verantwoord omspringt met het corona.
Maar laar a.u.b. die paniek achterwege, wat zo is is zo.
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Ondertussen maakt het OCAD zich zorgen over die toenemende polarisatie en het steeds breder wordende protest. Wel spijtig dat het OCAD zelf ook een aardig stukje mee helpt aan die polarisatie door de oorzaak bij de 'tegenbeweging' te leggen.CarpeNoctem schreef: ↑4 december 2021, 17:34Wel, een paar weken terug was er een betoging van mensen tegen de coronahysterie. Het was een onverhoopt succes, en deelnemers van alle gezindten, zowel linkse als rechtse rakkers. Daaronder wel wat niet-gevaccineerden. Wel, als je die mensen blijft tergen moet je niet schrikken als er opeens een echt gevaarlijke moegetergde mens opstaat die in tegenstelling tot Jurgen Conings wel eens echt zou kunnen tot atie overgaan. Stop eens met die polarisatie, ik vrees dat dit niet goed gaat aflopen.EarthNvstr1 schreef: ↑4 december 2021, 17:23 Kan je eventueel uitweiden over "geen ongevaarlijke praktijk" ? (dat vind ik interessanter dan die vermeende polarisatie)
bronEen nieuw rapport van Ocad, het orgaan dat dreiging analyseert, waarschuwt voor een 'opgehitst en gepolariseerd' klimaat door de 'tegenbeweging' die de betogers op de been bracht in Brussel. De VRT kon het rapport inkijken. Ocad noemt het'opvallend dat organisaties van diverse signatuur voor het eerst de krachten bundelen in hun kritiek op het coronabeleid'.
Die tegenbeweging slaagt erin een steeds prominentere plaats af te dwingen binnen de openbare ruimte, klinkt het. Het protest leidt volgens OCAD tot steeds scherpere oproepen, bedreigingen en haatberichten. Dat leidt tot een 'opgehitst en gepolariseerd' klimaat.
Ocad merkt op dat haatspraak ten aanzien van beleidsmakers, media en virologen zo steeds meer maatschappelijk aanvaard lijkt te worden. Een eventuele verplichte vaccinatie zou - net als de covidpas in het verleden - de protesten nog meer kunnen aanwakkeren, aldus het rapport. Nu al merkt het Ocad steeds scherpere oproepen tot 'revolutie' en 'tribunalen'.
OCAD legt de verantwoordelijkheid ook deels bij de politiek.
(De Morgen)In veel van de groepen gaan fake news en samenzweringstheorieën vlot rond, aldus het OCAD, aangevuurd door de algoritmes van sociale media. Ook de loze belofte dat het Rijk der Vrijheid nabij was en de invoering van de coronapas voedden de onvrede en de onwil om de maatregelen nog na te leven.
Laatst gewijzigd door Yaris op 5 december 2021, 19:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik ken de cartoon niet. Ik zal dus tot de jongere generatie behoren ...Yaris schreef: ↑5 december 2021, 09:42Niet toevallig heb je die cartoon gekozen. Dat was Meneerke Peeters.CarpeNoctem schreef: ↑5 december 2021, 09:04 't Zou kunnen dat enkel de oudere generatie deze herkent ...
Oei, dat is niet netjes. Vooral dan de vergelijking met die fantast en ook de omschrijving ervan. Zo spreekt men niet tegen een dame ...CarpeNoctem schreef: ↑5 december 2021, 13:57Da' s het nadeel van wat ouder te worden, alles komt terug.
Het ligt natuurlijk aan mij, maar bij onze M Peeters denk ik aan de gagstrip of aan Mark Peeters, een prettig gestoorde die ook in alles een samenzweringstheorie zag.
Dat van die Meneerke Peeters - ik kende die cartoonfiguur niet - is nog grappig , dat van Mark Peeters totaal niet ... (in het bijzonder het woordje "ook" vind ik respectloos).
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Ik ken hem ook niet echt al klinkt de naam bekend.
Stonden er deze morgen niet meer berichten in deze topic ?
Ik ben hier nog nieuw maar ligt het aan mij of is er iets anders dat ik niet weet ?
Er is ook een topic "Coronavirus". Misschien heb je daar berichten gelezen.