Coronavaccinaties en de cijfers
Re: Coronavaccinaties en de cijfers
je bent volledig correct daar, de vaccinatie verminderd de kans op transmissie, geen discussie daarover.
Maar dan nog: ja, gevaccineerden hebben niet-gevaccineerden "gedood" en omgekeerd
(je kan niet van gedood spreken in dit geval, dat heb ik voordien al gezegd)
Het enige wat gedood heeft is het virus, niet de mensen die het hebben overgedragen.
Anders zou je patient 0 kunnen opsluiten wegens genocide ofzo?
Maar dan nog: ja, gevaccineerden hebben niet-gevaccineerden "gedood" en omgekeerd
Het enige wat gedood heeft is het virus, niet de mensen die het hebben overgedragen.
Vaccinatie vermindert de kans op BESMETTING maar vooral de kans op ZIEKENHUISOPNAME (dat laatste wordt wordt nogal eens gemakkelijk “vergeten” door bepaalde mensen).Aerolla schreef: ↑23 december 2021, 21:12 je bent volledig correct daar, de vaccinatie verminderd de kans op transmissie, geen discussie daarover.
Niet onbelangrijk op momenten dat de ziekenhuizen - en in het bijzonder IC - overbelast worden en mensen met andere aandoeningen (hersentumor, kanker …) daarvoor terug naar huis worden gestuurd …
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Met toepassingen uit een recent verleden ben je op vandaag niks meer.
Ik heb - anecdotisch uiteraard (ze zal toevallig wel het allerenigste geval zijn dat gekend is - moeten vaststellen dat mijn eigen dochter, nauwelijks anderhalve maand na haar tweede vaccinatie - besmet werd door (wellicht ?) twee vriendinnen, ook allebei dubbel gevaccineerd - en dat ze uit de resultaten als superverspreider kwam. Op dat moment (en ervoor ook al trouwens) heb ik vastgesteld dat het hele gedoe met CST de grootste klucht is/was in de recente geschiedenis.
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Recentere cijfers maar de conclusie blijft hetzelfde: bescherming van de huidige vaccins is ruim onvoldoende om virussen met een r-waarde gelijk delta en omikron onder controle te houden. Zelfs al zou de ganse wereld bevolking trippel gevaccineerd zijn, dan nog raast delta en omikron daar vrolijk doorheen. Te veel doorbraakinfecties zorgen in absolute cijfers voor te veel ziekenhuis opnames, zelfs al geven vaccins wel wat bescherming tegen ernstige zieke. De huidige vaccins zijn de zandzakjes die iedereen bij een overstroming voor zijn deur legt, goed bedoelt maar haalt uiteindelijk weinig uit, het water staat alsnog in huis.m-peeters schreef: ↑23 december 2021, 21:03Maar waren wel van toepassing in een recent verleden ...
Gelukkig hebben we ook meer recente cijfers via het wekelijkse epidemiologisch bulletin van Sciensano. Deze komen uit het epidemiologisch bulletin van 17/12/2021:
De tabel hieronder toont het percentage waarmee het risico op een infectie (symptomatisch
en asymptomatisch) gereduceerd is onder volledig gevaccineerde mensen in vergelijking
met niet gevaccineerde mensen, en voor mensen die een boosterdosis hebben ontvangen
in vergelijking met volledig gevaccineerde mensen.
Dat men maar rap stopt met het verkondigen van die valse vaccin bescherming, mensen denken dat ze na hun booster weer veilig zijn terwijl dat absoluut niet het geval is, wat ze winnen aan kans op infectie / ziekenhuis opname wordt weer teniet gedaan door meer risico gedrag (meer contacten).
Ik ben ook niet voor alle coronamaatregelen en ben ook kritisch voor het CST maar uiteindelijk is het heel simpel: een vaccin biedt meer bescherming dan niet-vaccinatie. Punt gedaan!verbanneling schreef: ↑24 december 2021, 08:15Recentere cijfers maar de conclusie blijft hetzelfde: bescherming van de huidige vaccins is ruim onvoldoende om virussen met een r-waarde gelijk delta en omikron onder controle te houden. Zelfs al zou de ganse wereld bevolking trippel gevaccineerd zijn, dan nog raast delta en omikron daar vrolijk doorheen. Te veel doorbraakinfecties zorgen in absolute cijfers voor te veel ziekenhuis opnames, zelfs al geven vaccins wel wat bescherming tegen ernstige zieke. De huidige vaccins zijn de zandzakjes die iedereen bij een overstroming voor zijn deur legt, goed bedoelt maar haalt uiteindelijk weinig uit, het water staat alsnog in huis.m-peeters schreef: ↑23 december 2021, 21:03
Maar waren wel van toepassing in een recent verleden ...
Gelukkig hebben we ook meer recente cijfers via het wekelijkse epidemiologisch bulletin van Sciensano. Deze komen uit het epidemiologisch bulletin van 17/12/2021:
De tabel hieronder toont het percentage waarmee het risico op een infectie (symptomatisch
en asymptomatisch) gereduceerd is onder volledig gevaccineerde mensen in vergelijking
met niet gevaccineerde mensen, en voor mensen die een boosterdosis hebben ontvangen
in vergelijking met volledig gevaccineerde mensen.
Dat men maar rap stopt met het verkondigen van die valse vaccin bescherming, mensen denken dat ze na hun booster weer veilig zijn terwijl dat absoluut niet het geval is, wat ze winnen aan kans op infectie / ziekenhuis opname wordt weer teniet gedaan door meer risico gedrag (meer contacten).
Voor de rest mogen jullie allebei blijven kibbelen zoveel je wil, ik begin aan de kerstvoorbereidingen …
Prettige feestdagen aan iedereen, ook aan de ongevaccineerden!
Het grappige is eigenlijk dat beide kibbelaars gevaccineerd zijn en elke post aangrijpen om de vaccins te kapittelen. Dan heb ik veel meer respect voor mensen die zich niet willen laten vaccineren dan diegene die het wel doen en dan achteraf niets anders doen dan zagen erover.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Als je de cijfers van de stock bekijkt, moet men zich is dringend de vraag stellen of er niets mee kan worden gedaan in landen die veel minder ver staan in de vaccinatie ....
Meuh non...Jiraisking schreef: ↑6 januari 2022, 15:35Als je de cijfers van de stock bekijkt, moet men zich is dringend de vraag stellen of er niets mee kan worden gedaan in landen die veel minder ver staan in de vaccinatie ....
Dan moeten --KNIP-- nog grotere gaten graven
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20220108_95904218
Zou dit in Vlaanderen ook kunnen gebeuren ? Hebben we ook fanatieke antivaxxers hier ?
0f op dit forum ?
Zou dit in Vlaanderen ook kunnen gebeuren ? Hebben we ook fanatieke antivaxxers hier ?
0f op dit forum ?
Opinions are like assholes. Everybody has one and they all stink.
Je moet je in de eerste plaats de vraag stellen of dit wel waar is en wat de context is.
Gezien er zo weinig informatie instaat, en gezien hij de dag nadien al vrijgelaten werd, betwijfel ik sterk of dit artikel wel waar is, of tenminste of dat anti-vaccer zijn wel de echte reden is.
Vermoedelijk is er iets anders aan de hand
Gezien er zo weinig informatie instaat, en gezien hij de dag nadien al vrijgelaten werd, betwijfel ik sterk of dit artikel wel waar is, of tenminste of dat anti-vaccer zijn wel de echte reden is.
Vermoedelijk is er iets anders aan de hand
Ik herinner me zoiets over een op de vlucht geslagen militair die wapens zou gestolen hebben.
Daarover moesten we geloven dat hij niets van plan was en dat hij niets misdaan had.
Een advocaat zou die op 10 minuten wel vrij hebben..
Ik zie een gelijkenis en een patroon.
Daarover moesten we geloven dat hij niets van plan was en dat hij niets misdaan had.
Een advocaat zou die op 10 minuten wel vrij hebben..
Ik zie een gelijkenis en een patroon.
Die militair is ook uiteindelijk nooit veroordeeld geweest
Meestal zij het op dit forum de pro vaccinatie aanhangers die als “fanatiekeling” of “geweldenaar” worden beschouwd. Zij respecteren immers het recht op vrije keuze niet, volgens sommigen althans.Destereir schreef: ↑10 januari 2022, 10:23 https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20220108_95904218
0f op dit forum ?
Dat was niet moeilijk ook ... We weten allemaal waarom het nooit tot een proces is gekomen.
Omdat hij ervoor gezorgd heeft dat hij er niet meer bij moest zijn (?)