Coronavaccinaties en de cijfers
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Re: Coronavaccinaties en de cijfers
Wel, het zijn naakte cijfers. Dat jij daar weer nogal wat blabla rond vertelt was te verwachten. Je bent nog altijd vrij om met cijfers af te komen die ons vaccinatiedebacle in een ander daglicht stellen. Maar het zal weer bij veel gedans rond de hete brij blijven zeker?
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Jaja ... Blabla ... Hoeveel landen zitten er niet in ? In je naakte, onvolledige, dus gekleurde cijfers.
En wie ziet niet in dat je geweldig aan het lullen bent .... Iemand die niet door het eerste studiejaar geraakt is ? Hebben we er hier zo veel ?
Ik zeg niet dat we het best doen.
Alleen maken jouw cijfers het er gewoon NOG slechter op dan het in werkelijkheid is. En dat is zo goed als iedere keer zo, als jij met CIJFERS komt. Met cijfers kan je alles bewijzen. JIj vooral, want je bent er wel goed in.
Je bewijst dus gewoon jouw voorop afgelijnde opinie en stelling. En je gebruikt daarvoor onvolledige grafieken, gekleurde cijfers, desnoods draai je de zaak wel om met je cijfers.
Dat is alles.
En wie ziet niet in dat je geweldig aan het lullen bent .... Iemand die niet door het eerste studiejaar geraakt is ? Hebben we er hier zo veel ?
Ik zeg niet dat we het best doen.
Alleen maken jouw cijfers het er gewoon NOG slechter op dan het in werkelijkheid is. En dat is zo goed als iedere keer zo, als jij met CIJFERS komt. Met cijfers kan je alles bewijzen. JIj vooral, want je bent er wel goed in.
Je bewijst dus gewoon jouw voorop afgelijnde opinie en stelling. En je gebruikt daarvoor onvolledige grafieken, gekleurde cijfers, desnoods draai je de zaak wel om met je cijfers.
Dat is alles.
Laatst gewijzigd door haelewyn op 2 februari 2021, 10:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Kijk even naar de uitleg: er staat "FULLY vaccinated". Dus 2 spuitjes gehad. Nederland heeft gekozen om meer tijd tussen 2 spuiten te laten en al méér mensen een eerste spuit te geven (alvorens aan ronde 2 te beginnen). Daarom komt NL niet in de grafiek voor.CarpeNoctem schreef: ↑2 februari 2021, 09:24"On est dans le peloton" (Alexander De Croo) ...
Dixit, wat gebeurt er in Nederland?
Vandaag zullen hier de nieuwe cijfers gepubliceerd worden: https://www.rivm.nl/covid-19-vaccinatie ... -nederland
Vorige week zaten ze al op 146.612 gevaccineerden (1 spuit).
Dus de teller blijft daar nog even op 0 staan.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Oef, ik vreesde even dat je met cijfers en argumenten ging afkomen. Gelukkig zijn er nog zekerheden in het leven.
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Natuurlijk. Een ervan (zekerheden) is dat jouw cijfers altijd gekleurd en geforceerd in een frame gezet zijn.
@Fakkel : mooi verhaal, maar de conclusie is nog altijd niet : Nederland doet het beter.
En dan nog .. Wat kan het mij schelen. Wil je alleen in een winning team zitten ?
Ik zit in dat van FC de Kampioenen en dat bevalt me best en goed genoeg.
@Fakkel : mooi verhaal, maar de conclusie is nog altijd niet : Nederland doet het beter.
En dan nog .. Wat kan het mij schelen. Wil je alleen in een winning team zitten ?
Ik zit in dat van FC de Kampioenen en dat bevalt me best en goed genoeg.
Laatst gewijzigd door haelewyn op 2 februari 2021, 10:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Ja Haelewyn, zelfs als de zon schijnt zal het volgens CN regenen.
Zelf heb ik me ook enige tijd afgevraagd of we met die enorme hoeveelheid vaccins in de diepvries wel goed bezig waren, maar er zit wel degelijk een planmatige aanpak achter: voor de thans toegediende vaccins dient immers binnen een bepaalde termijn een tweede dosis te worden toegediend. Dus zijn de voorraden geprogrammeerd om nog als tweede dosis te worden ingediend. Ook al heeft professor Barabas daar eventjes voor stoorzender gezorgd door onwetenschappelijk een ballonnetje op te laten om het bij één dosis te houden.
En daar bovenop kan natuurlijk enkel gevaccineerd worden wat daar bovenop geleverd wordt. En daarbij is de afgelopen weken gebleken dat de leveranciers weinig garanties/zekerheid te bieden hebben.
Ondertussen moet moet men maar trachten het hoofd koel te houden bij de druk van her en der om deze of andere bevolkingsgroep voorrang te verlenen bij de vaccinatie
Zelf heb ik me ook enige tijd afgevraagd of we met die enorme hoeveelheid vaccins in de diepvries wel goed bezig waren, maar er zit wel degelijk een planmatige aanpak achter: voor de thans toegediende vaccins dient immers binnen een bepaalde termijn een tweede dosis te worden toegediend. Dus zijn de voorraden geprogrammeerd om nog als tweede dosis te worden ingediend. Ook al heeft professor Barabas daar eventjes voor stoorzender gezorgd door onwetenschappelijk een ballonnetje op te laten om het bij één dosis te houden.
En daar bovenop kan natuurlijk enkel gevaccineerd worden wat daar bovenop geleverd wordt. En daarbij is de afgelopen weken gebleken dat de leveranciers weinig garanties/zekerheid te bieden hebben.
Ondertussen moet moet men maar trachten het hoofd koel te houden bij de druk van her en der om deze of andere bevolkingsgroep voorrang te verlenen bij de vaccinatie
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Ja, dat leek me duidelijk. Maar je kunt dit toch bezwaarlijk een goede score noemen?
Al?
Voila Jeff... Dat is de logische en enige redelijke uitleg bij het verhaal.
Als je daar nu geen CIJFERS op plakt heb je volgens CN geen voeling met de werkelijkheid.
Voor mij is hij het, met zijn cijfers, die er eigenlijk geen bal van snapt maar graag doet alsof hij het allemaal best begrepen heeft.
De loodgieter die gaat vertellen hoe een open hartoperatie moet worden uitgevoerd en hij zal zelfs nog even gauw het systeem verbeteren.
Nog eentje : Vaccinatie is een Vlaamse bevoegdheid he mannen !!! Het ligt niet aan jullie favorietjes zeker ? Alleen aan de anderen die erbij zitten ?
Als je daar nu geen CIJFERS op plakt heb je volgens CN geen voeling met de werkelijkheid.
Voor mij is hij het, met zijn cijfers, die er eigenlijk geen bal van snapt maar graag doet alsof hij het allemaal best begrepen heeft.
De loodgieter die gaat vertellen hoe een open hartoperatie moet worden uitgevoerd en hij zal zelfs nog even gauw het systeem verbeteren.
Nog eentje : Vaccinatie is een Vlaamse bevoegdheid he mannen !!! Het ligt niet aan jullie favorietjes zeker ? Alleen aan de anderen die erbij zitten ?
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Wel, ik hou je niet tegen om hier met cijfers te komen waaruit blijkt dat we beter doen dan Zimbabwe. Maar zelfs daar slaag je niet in.
Met dat verschil dat de kapitein van FC De Kampioenen zich niet voortdurend op de borst klopt en doet alsof ze goed bezig zijn.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
De vaccinaties zetten is een Vlaamse bevoegdheid en daar doen we het slecht. Al meermaals gezegd. Nu tevreden?
Zorgen dat er vaccins/naalden het land binnenraken is federale materie, en daar doen we het nog slechter.
Heb ik dat gesuggereerd?
Ik heb geantwoord op CN z´n vraag wat er in Nederland aan de hand is. Wel, er is aan de hand dat ze niet in de lijst staan omdat ze een andere strategie volgen met meer tijd tussen beide injecties, waardoor ze nog nul scoren op ´fully vaccinated´. Un point, c´est tout.
Dat is enkel de lezer van het stripverhaal die zo denkt ... Ik zeg nergens dat we het goed of fantastisch doen.CarpeNoctem schreef: ↑2 februari 2021, 10:19 Met dat verschil dat de kapitein van FC De Kampioenen zich niet voortdurend op de borst klopt en doet alsof ze goed bezig zijn.
Je moet al helemaal niet kunnen lezen om dat na maanden nog altijd niet te snappen en te blijven herhalen, als techniek om anderen een rad voor de ogen te draaien alweer.
Met cijfers komen om mijn eigen gelijk zodanig te belichten dat anderen het misschien geloven ?
Neen man... Aan demagogie doe ik niet mee.
Nu gaan werken ! Cheerio !
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Toen het van in het begin duidelijk werd dat we ook wat vaccineren betreft bijzonder slecht gingen scoren, en Nederland erin slaagde om het nog slechter te doen dacht ik ook dat het iets tijdelijk was. Reculer pour mieux sauter, weet je wel. Die nuchtere Nederlanders gaan ons weer met het schaamrood op de kaken achterlaten, maar tot nader order zijn ze ook maar wat aan het aanmodderen. Zo een beetje op zijn Belgisch

- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer: