Coronavaccinaties en de cijfers
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Re: Coronavaccinaties en de cijfers
Als je amateuristisch ziet als tegengesteld aan vet betaald: akkoord. Maar voor de rest ben ik daar nog niet zo zeker van. En wat meer is: voor mijn dorpspolitici heb ik nog een zeker respect. Er zal daar best ook wel eens iemand tussenzitten die het doet voor wat pecunia bij te verdienen, maar wat onze nationale politici ervan bakken?
Een beschamend schouwspel

A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
-
- Sr. Member
- Contacteer:
GroupB, een paar pagina's terug heb ik beargumenteerd waarom AstraZeneca wel een goed vaccin is. Dat was weliswaar voor bekend raakte dat het niet zou werken tegen de ZA variant. Het beschermt zeer goed tegen infectie en ZHopname, en voor 65% tegen infecties. En binnen een paar weken zal wellicht blijken dat het ook bij ouderen goed werkt, de gegevens uit de UK zouden dan bekend moeten zijn. Laat ons die gegevens afwachten vooraleer een definitief oordeel te vellen.GroupB schreef: ↑11 februari 2021, 15:53 Mijn huisarts heeft ook geen vertrouwen in de Astra Zeneca vaccins. Hij raadt vaccineren aan, maar dan wel met Pfizer of Moderna. Waarom is er eigenlijk geen keuzemogelijkheid? Een doktersconsultatie betalen en zelf mijn vaccin kiezen en uit eigen zak betalen, moet toch kunnen? Mijn dochter heeft ook allemaal haar vaccins gehad van een kinderarts ipv Kind & Gezin. Het kost iets meer, maar ik heb er meer vertrouwen in.
Is een Golf een goede auto ? Jazeker, maar als je het vergelijkt met pakweg een BMW5 reeks valt de vergelijking negatief uit voor de Golf. Maar vele mensen rijden met een Golf en niet met een 5.
Tussen droom en daad staan praktische bezwaren.
Is AstraZeneca een goed vaccin ? Jazeker, maar als je het vergelijkt met de vaccins van Pfizer en Moderna is het minder goed.
Irony is wasted on the dumb. Oscar Wilde.
Dat er na maanden nog steeds twijfel is over de werkzaamheid bij ouderen, dat het wellicht te weinig bescherming gaat bieden tegen nieuwe varianten en dat het maar bij een 60 a 65% van de gevaccineerden een bescherming biedt tegen een besmetting en verdere verspreiding, maakt eigenlijk dat het niet geschikt is om de noodzakelijke 70% groepsimmuniteit te bereiken. De 35 a 40% die alsnog besmet kan worden is ruim genoeg om dit virus zonder de maatregelen actief te houden. Met andere woorden, zelfs al laat 80% van de Belgen zich met dit vaccin inspuiten, dan nog is het weinig waarschijnlijk dat we van alle maatregelen vanaf zullen geraken.Charlesvdw schreef: ↑11 februari 2021, 20:23 GroupB, een paar pagina's terug heb ik beargumenteerd waarom AstraZeneca wel een goed vaccin is. Dat was weliswaar voor bekend raakte dat het niet zou werken tegen de ZA variant. Het beschermt zeer goed tegen infectie en ZHopname, en voor 65% tegen infecties. En binnen een paar weken zal wellicht blijken dat het ook bij ouderen goed werkt, de gegevens uit de UK zouden dan bekend moeten zijn. Laat ons die gegevens afwachten vooraleer een definitief oordeel te vellen.
Mocht dit het enige vaccin zijn, dan was het een goed genoeg vaccin, zonder twijfel beter dit dan niks. Maar wetende dat met de andere vaccins wel een maatschappij zonder corona miserie mogelijk is, maakt dat het AZ vaccin eigenlijk niet voldoet (tenzij er alsnog betere cijfers aan het licht komen). Het gaat voor de vaccinatie bereidheid ook geen goeie zaak zijn dat het merendeel van de bevolking met een mindergoed vaccin zal ingespoten worden. Men gaat dubbel verliezen, minder vaccinaties en minder efficiënte bescherming. Die vaccinatie bereidheid is het allerbelangrijkste, eenmaal je die kwijtspeelt zijn zelfs de beste vaccins waardeloos.Charlesvdw schreef: ↑11 februari 2021, 20:23 Is AstraZeneca een goed vaccin ? Jazeker, maar als je het vergelijkt met de vaccins van Pfizer en Moderna is het minder goed.
Inderdaad. Als ik moet kiezen tussen de Britse brol en helemaal niets, dan gaan we voor de Rosbif-rommel. Bijna homeopatisch - het schaadt niet. En het baat ook niet.
Maar dat ding heeft echt wel alles tegen !
Het voordeel van het Leidse vaccin - toch ook modelletje Skoda Octavia - is in ieder geval, dat het in 1 keer erin wordt gestoken. Afspraak. En klaar.
(Enfin, niet bij mij... ik wacht nog 56 dagen op het 2e shot).
Maar zelfs dat geldt niet voor AZ. Zoals MVR al voorrekende: zelfs als Jan De Ham gelijk heeft met zijn 'eerste prikje voor de zomer', dan nog krijg je je 2e prikje pas 10 weken later en het volledig effect is dan nog eens 3 weken later.
De Rolls Royce van Pfizer is 2-shot binnen de 3 weken. En effectiviteit reeds een paar dagen na het 1e shot.
Maar dat ding heeft echt wel alles tegen !
Het voordeel van het Leidse vaccin - toch ook modelletje Skoda Octavia - is in ieder geval, dat het in 1 keer erin wordt gestoken. Afspraak. En klaar.
(Enfin, niet bij mij... ik wacht nog 56 dagen op het 2e shot).
Maar zelfs dat geldt niet voor AZ. Zoals MVR al voorrekende: zelfs als Jan De Ham gelijk heeft met zijn 'eerste prikje voor de zomer', dan nog krijg je je 2e prikje pas 10 weken later en het volledig effect is dan nog eens 3 weken later.
De Rolls Royce van Pfizer is 2-shot binnen de 3 weken. En effectiviteit reeds een paar dagen na het 1e shot.
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf202102 ... RJTPCPJzoA
Het is wel verontrustend dat er nu nog bijwerkingen worden ontdekt...
Voortschrijdend inzicht op dit vlak is niet bepaald een goed teken
Het is wel verontrustend dat er nu nog bijwerkingen worden ontdekt...
Voortschrijdend inzicht op dit vlak is niet bepaald een goed teken
Het lijkt erop dat de account van Guy Verhofstadt gehackt is, want er wordt blijkbaar (overigens volledig terecht) kritiek geuit op de EU, en UK wordt als een voorbeeld aangehaald. Dat we dat nog mogen meemaken. Normaal gezien is het nu wachten op zijn volgende post waarin hij, als oplossing voor een zoveelste faling van de EU, voorstelt om de EU meer macht/bevoegdheden te geven.
https://www.standaard.be/cnt/dmf20210216_94066580
https://www.standaard.be/cnt/dmf20210216_94066580
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Bedankt voor de link. Inderdaad een zeldzaam moment van zelfreflectie.
Guy Verhofstadt noemt vaccinatiestrategie EU ‘een fiasco’
‘Europa is de wereldleider in de productie van vaccins. Meer dan 75 procent wereldwijd wordt in Europa geproduceerd. Desalniettemin is er een groot tekort in bijna elke Europese lidstaat. Dat zien we niet in de Verenigde Staten, Canada of het Verenigde Koninkrijk. Slechts vier procent van de EU-burgers kreeg al hun eerste dosis, vergeleken met 20 procent in het VK.’
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
En het blijft stroef lopen:
Vaccinaties uitgesteld door falend IT-systeem: uitnodigingen werden niet uitgestuurd
Vaccinaties uitgesteld door falend IT-systeem: uitnodigingen werden niet uitgestuurd

Het vaccinatiedorp op Brussels Expo ging dinsdag open, maar moet dus meteen weer dicht. Eén dag vertraging komt op de Heizel (foto) in de huidige fase van de campagne neer op ongeveer een duizendtal vaccintoedieningen.
En niet alleen in Brussel loopt het verkeerd.
https://hetostendsnieuws.be/coronavirus ... iet-werkt/
Dat komt er natuurlijk van wanneer je IT ambtenaren een hongerloontje geeft en hen maar 7.36 per dag laat werken
https://hetostendsnieuws.be/coronavirus ... iet-werkt/
Dat komt er natuurlijk van wanneer je IT ambtenaren een hongerloontje geeft en hen maar 7.36 per dag laat werken

Ondertussen laten de verzorgsters in de woonzorgcentra zich massaal niet vaccineren.
Pijnlijk, want de vlaamse regering heeft besloten, dat de bejaarden dezelfde rechten als de rest van de bevolking krijgen - en dat zijn er niet zo veel - als 90% van de bejaarden en 70% van de verzorgsters is gevaccineerd. En die verzorgsters doen dat dus massaal niet.
Vooral de Brusselse bejaarden zullen nog 'even' opgehokt moeten blijven.
Pijnlijk, want de vlaamse regering heeft besloten, dat de bejaarden dezelfde rechten als de rest van de bevolking krijgen - en dat zijn er niet zo veel - als 90% van de bejaarden en 70% van de verzorgsters is gevaccineerd. En die verzorgsters doen dat dus massaal niet.
Vooral de Brusselse bejaarden zullen nog 'even' opgehokt moeten blijven.
Toch een manifest gebrek aan respect en empathie vanwege die verzorgers/-sters tegenover hun patiënten/klanten? Hebben ze dan liever dat die stokoude mensen besmet geraken en sterven? Of willen ze zo minder "werk" hebben?Dixit schreef: ↑19 februari 2021, 09:07 Pijnlijk, want de vlaamse regering heeft besloten, dat de bejaarden dezelfde rechten als de rest van de bevolking krijgen - en dat zijn er niet zo veel - als 90% van de bejaarden en 70% van de verzorgsters is gevaccineerd. En die verzorgsters doen dat dus massaal niet.
Met zo een mentaliteit gaan we natuurlijk niet snel de groepsimmuniteit bereiken noch ons vroegere leven kunnen opnemen. Een beetje vertrouwen in de wetenschap mag toch ...
Ik krijg plaatsvervangende schaamte over de commentaren die ik lees op facebook en andere "sociale" media over vaccins ... je zou beginnen vermoeden dat corona bij velen hun al beperkte hersencapaciteit nog verder heeft aangetast.
Ze staan te roepen en te protesteren om het "normale" leven te kunnen hervatten maar het zullen wel de "anderen" moeten zijn die er voor moeten zorgen. Hoe langer het duurt vooraleer groepsimmuniteit is bereikt hoe meer varianten er kunnen opduiken en hoe verder we weer van het "normaal" zullen geraken.
Velen van hen die nu de vaccins zullen weigeren zouden waarschijnlijk de eersten zijn om experimentele, niet-geteste en soms potentieel gevaarlijke geneesmiddelen te nemen mocht hun leven er van afhangen maar een vaccin ho maar ...
-
- Sr. Member
- Contacteer:
+1, inderdaad weinig verantwoordelijk tov hun patiënten.Ardennois schreef: ↑19 februari 2021, 16:36Toch een manifest gebrek aan respect en empathie vanwege die verzorgers/-sters tegenover hun patiënten/klanten? Hebben ze dan liever dat die stokoude mensen besmet geraken en sterven? Of willen ze zo minder "werk" hebben?Dixit schreef: ↑19 februari 2021, 09:07 Pijnlijk, want de vlaamse regering heeft besloten, dat de bejaarden dezelfde rechten als de rest van de bevolking krijgen - en dat zijn er niet zo veel - als 90% van de bejaarden en 70% van de verzorgsters is gevaccineerd. En die verzorgsters doen dat dus massaal niet.
Met zo een mentaliteit gaan we natuurlijk niet snel de groepsimmuniteit bereiken noch ons vroegere leven kunnen opnemen. Een beetje vertrouwen in de wetenschap mag toch ...
Irony is wasted on the dumb. Oscar Wilde.
Ja haha. Ik ken er die zeggen geen vaccin te willen omdat ze geen synthetische brol (sic) in hun lichaam willen maar ze staan wel in de rij voor botox, fillers en valse tetten. Hilarisch.
Inderdaad, Geebee, ... echter een hielprik voor die 1 op een miljoen-ziekte van die baby Pia is dan weer wel prioritair ... maar een o zo nodig corona-vaccinspuitje ten voordele van allen ... Mens"dom" heette onze soort zeker