Coronavaccinaties en de cijfers
Re: Coronavaccinaties en de cijfers
Onderstaande site is ontworpen door een zekere Joris Vaesen.
Een interview met hem stond op 17/02 in De Morgen
De strijder voor open data die Sciensano op de knieën kreeg: ‘Ik wil alleen maar een onderbouwd debat’
Een dagelijks overzicht met het aantal beschikbare en toegediende vaccins. Omdat de overheid het niet deed, zette softwareontwikkelaar Joris Vaesen (29) zelf zo’n dashboard op. Zijn strijd voor open data werpt vruchten af: Sciensano stelt nu alle gegevens over de vaccinaties beschikbaar. ( De Morgen 17/02))
https://covid-vaccinatie.be/nl
Een interview met hem stond op 17/02 in De Morgen
De strijder voor open data die Sciensano op de knieën kreeg: ‘Ik wil alleen maar een onderbouwd debat’
Een dagelijks overzicht met het aantal beschikbare en toegediende vaccins. Omdat de overheid het niet deed, zette softwareontwikkelaar Joris Vaesen (29) zelf zo’n dashboard op. Zijn strijd voor open data werpt vruchten af: Sciensano stelt nu alle gegevens over de vaccinaties beschikbaar. ( De Morgen 17/02))
https://covid-vaccinatie.be/nl
https://www.hln.be/binnenland/onrust-bi ... ~a3727e69/
Blijkbaar krijgen de meest essentiële sectoren in België het minste vaccin. Typisch zeker.
Blijkbaar krijgen de meest essentiële sectoren in België het minste vaccin. Typisch zeker.
Neem het voor wat het waard is, maar er staat voor elk wat wils in de kranten, zowel voor de pro's als de contra's.anonymous schreef: ↑20 februari 2021, 12:38 https://www.hln.be/binnenland/onrust-bi ... ~a3727e69/
Sommige media zouden beter even kijken en uitfilteren wat klaar staat om te verschijnen alvorens tegenstrijdige berichten te plaatsen.
Door al hun tegenstrijdige berichten kweken ze veel twijfelaars en dit laatste is, volgens mij, niet nodig.
Ik kan natuurlijk niet spreken voor het verpleegkundig personeel en welk vaccin zij zullen krijgen maar wat ik wel weet is de de politie (-55 jaar) het AstraZeneca vaccin zal krijgen. Toch ook een redelijk essentiële sector 

Dus je wil censuur ("uitfilteren") en enkel berichten die het doel heiligen?E10ne schreef: ↑20 februari 2021, 12:51 Neem het voor wat het waard is, maar er staat voor elk wat wils in de kranten, zowel voor de pro's als de contra's.
Sommige media zouden beter even kijken en uitfilteren wat klaar staat om te verschijnen alvorens tegenstrijdige berichten te plaatsen.
Door al hun tegenstrijdige berichten kweken ze veel twijfelaars en dit laatste is, volgens mij, niet nodig.
Och ook zonder vaccin is die redelijke essentiële sector in staat gebleven om de brave burger te controleren en verbaliseren op de meest dwaze corona regeltjes, dus zo noodzakelijk gaat een goed vaccin niet zijn. Trouwens als zij de brave burger gerust laten en geen feestjes organiseren lopen ze ook geen risico op besmetting

-
- VIP member
- Contacteer:
Met alle respect maar ik vind dat heel die discussie over "essentiële" sectoren het failliet van België nog eens aantoont... Ik hoop dat iedereen die werkt zijn of haar werk maatschappelijk essentieel vindt, anders kan je evengoed in een hangmat gaan liggen....
Het meest efficiënte zou zijn op basis van leeftijd. Gemakkelijk en medische gezien één van de of zoniet de meest bepalende factor van het risico op intensieve zorgen te belanden....
Ik heb me misschien een beetje verkeerd uitgedrukt. De meeste beroepen kunnen tijdens hun werk voldoende afstand houden van anderen. Bepaalde mensen zoals verpleegkundigen, politie, leerkrachten, dokters, enz kunnen al veel moeilijker afstand houden en zien tientallen mensen per dag dan nog dikwijls in omstandigheden waarbij de mensen die ze zien geagiteerd of soms ronduit agressief zijn. Dat maakt het risico op besmetting veel groter.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
En we slagen er maar niet in boven het (lage) EU-gemiddelde te komen:

A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Is het niet logisch dat we rond het EU-gemiddelde zitten ? We zijn dan ook een EU-land.
Irony is wasted on the dumb. Oscar Wilde.
In een land dat zo goed als de hoogste belastingen ter wereld heft om de beste sociale zekerheid te kunnen betalen, zou je toch mogen verwachten om beter te doen dan de rest.Charlesvdw schreef: ↑20 februari 2021, 19:06 Is het niet logisch dat we rond het EU-gemiddelde zitten ? We zijn dan ook een EU-land.
Sorry, ik weet dat bovenstaande hier als extreemrechts wordt beschouwd en niet gezegd mag worden.
Volgens COVID-vaccinatie.be, toch al 80k Astra zeneca vaccins geleverd.
Wanneer gaan die mannen nu eigenlijk eens leveren?
Pfizer levert ongeveer 100k per week. Dat is alsnog beter dan niks.
Wanneer gaan die mannen nu eigenlijk eens leveren?
Pfizer levert ongeveer 100k per week. Dat is alsnog beter dan niks.
Dat dagelijkse 'corona-nieuws' is gemanipuleerd. Zowel de berichten positief als negatief zijn op grote schaal gemanipuleerd.
Dat 'voel' je gewoon, zonder enig bewijs. Een politiek en economisch spelletje op hoog niveau, waar miljarden mee gemoeid zijn. Ze laten de pandemie gedijen om zo de wereldbevolking drastisch uit te dunnen. En dat is totnogtoe niet genoeg gebeurd. Dus neem maar van mij aan : die coronasoap duurt nog zeker 3 jaren! Pas dàn is er genoeg bespaard op pensioenen en uitkeringen.
Dat 'voel' je gewoon, zonder enig bewijs. Een politiek en economisch spelletje op hoog niveau, waar miljarden mee gemoeid zijn. Ze laten de pandemie gedijen om zo de wereldbevolking drastisch uit te dunnen. En dat is totnogtoe niet genoeg gebeurd. Dus neem maar van mij aan : die coronasoap duurt nog zeker 3 jaren! Pas dàn is er genoeg bespaard op pensioenen en uitkeringen.
Dat zou een goed plan geweest zijn, maar ze hebben pharma wat onderschat blijkbaar. Ach je kan er van alles achter zoeken, er gaan boeken geschreven en films over gemaakt worden. Echter, men gaat ons morgen niet van naaldje tot draadje vertellen hoe de vork nu precies aan de steel zit. Ik blijf het alvast één grote, slechte soap vinden.