Coronavaccinaties en de cijfers
Re: Coronavaccinaties en de cijfers
Mijn achterbuurvourw, verpleegster in St Augustinus in A´pen, was afgelopen week aan de beurt. Ze heeft geweigerd. Naar het waarom heb ik het raden, het was m´n vriendin die haar gesproken heeft, en die vraagt niet door.
Een 'achterbuurvrouw' is dat zoiets als een achterkleinkind?
Apropos, sint augustinus is in wilrijk, niet in antwerpen
Apropos, sint augustinus is in wilrijk, niet in antwerpen
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Mijn nichtje is verpleegster en vertelde me dat er nogal wat verpleegsters weigerachtig staan tegen vaccinatie. Vooral de jongere die nog kinderen willen. Zelf heeft ze er ondertussen 3 (kinderen, that is), en ze vindt dat meer dan voldoende

Maar toch was ze nogal teleurgesteld dat ze dat derdekeusvaccin van Astra Zeneca ging krijgen. Maar verleden week waren er vaccins van Pfizer op overschot en ze hebben die dan maar in haar schouder gepleurd. Nergens last van gehad.
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Den ene zijn achterbuurvrouw is verpleegster, den andere zijn nichtje is verpleegster...wel, ik doe méé : mijn overgrootmoeder was ook verpleegster, nàh!
Straffer nog. Ik ken een neef van iemand die toch een nichtje is, en ook verpleger/ster. Je houdt het niet voor mogelijk wat er tegenwoordig allemaal kan.
kan je eens uitleggen wat een verpleger/ster is?
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Net wat het forum nodig heeft, een complotdenker !Pedro007 schreef: ↑21 februari 2021, 18:58 Dat dagelijkse 'corona-nieuws' is gemanipuleerd. Zowel de berichten positief als negatief zijn op grote schaal gemanipuleerd.
Dat 'voel' je gewoon, zonder enig bewijs. Een politiek en economisch spelletje op hoog niveau, waar miljarden mee gemoeid zijn. Ze laten de pandemie gedijen om zo de wereldbevolking drastisch uit te dunnen. En dat is totnogtoe niet genoeg gebeurd. Dus neem maar van mij aan : die coronasoap duurt nog zeker 3 jaren! Pas dàn is er genoeg bespaard op pensioenen en uitkeringen.
Voor België geeft het in elk geval geen besparing, integendeel enorme toename van de schulden.
Irony is wasted on the dumb. Oscar Wilde.
denk je dat ik hier kom omdat het forum wat nodig heeft? Nee! ik kom hier als onafhankelijke om een andere zienswijze te openbaren op al wat gebeurt rond die soap van corona. Ik heb nog nooit een coronageval gezien, jij wél?
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Veel mensen met Covid al gezien, ja. Weliswaar vooral oudere mensen, maar ook jongeren.
Covid is echt, hoor.
Waar ik je wel in volg is dat de reactie van overheden op Covid misschien wel wat overtrokken is.
Maar het is vrij dodelijk voor zwakke ouderen, en ook gezonde jongere mensen kunnen er flink ziek van zijn.
Covid is echt, hoor.
Waar ik je wel in volg is dat de reactie van overheden op Covid misschien wel wat overtrokken is.
Maar het is vrij dodelijk voor zwakke ouderen, en ook gezonde jongere mensen kunnen er flink ziek van zijn.
Irony is wasted on the dumb. Oscar Wilde.
Als deze epidemie zo dodelijk zou zijn, dan zag je dagelijks nieuwsbeelden van mensen die dood op straat liggen, zoals bij ebola. Het érgste dat ik al gezien heb -in verband met corona- is enkele nieuwsbeelden van dementerende bejaarden. Niks spectaculairs!
Het zou geloofwaardiger overkomen als men iemand zou filmen die vandaag volkomen gezond was, en morgen, vol puisten en boebels, dood voor zijn voordeur lag...
Het zou geloofwaardiger overkomen als men iemand zou filmen die vandaag volkomen gezond was, en morgen, vol puisten en boebels, dood voor zijn voordeur lag...
Jij zou geloofwaardiger zijn als je wat minder zuipt in 't weekend, trolletje Pedro...
Je trekt je daar verder toch ook niets van aan ?
Je trekt je daar verder toch ook niets van aan ?
Ik gebruik nooit scheldwoorden, sorry dat is te laag voor mij. Zoek je soort op!
Dat is een goed idee... Ga jij dan maar al naar het zatte trollenbal. 
Ga in de bibliotheek eens 'scheldwoord' opzoeken.

Ga in de bibliotheek eens 'scheldwoord' opzoeken.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Me vannacht weer zalig ontspannen met wat rekenwerk in Excel
Als AstraZeneca vanaf maart of april ook aan 65+ mag toegediend worden en bijgevolg de 2de prik ermee pas 3 mnd later in de zomer, dan versnelt dat het geheel zodanig dat half april elke gevaccineerde 65plusser idd beschermd is tegen ziekenhuisopname/overlijden.
Behoudt men de huidige strategie om aan 65+ enkel Pfizer toe te dienen, dan duurt het tot eind juni vooraleer elke 65plusser zijn 2 doses van Pfizer gekregen heeft. Dan is ie echter ook bijkomend voor 90% beschermd voor milde tot matige covid-symptomen, wat bij Astra Zeneca pas na de 2de prik (half juli) tot 80% oploopt. ALS de resultaten van de lopende studies bij 55+ dezelfde zijn als bij 55- hé.
Ongeveer gelijklopend dan wellicht maar nog niet zeker.
Toch had het anders kunnen zijn hebben moest België het volledig deel van Pfizer gekocht hebben dat de EU ons toebedeelde!
We kregen er 7,5 milj van het 1ste contract maar tekenden slechts voor 5 milj in!
Hadden we dat wel volledig gedaan, dan had elke 65plusser half mei zijn 2de Pfizer-dosis kunnen gehad hebben!
Van het 2de Pfizer-contract hebben we wel alles besteld wat ons toekwam maar daarvan worden de leveringen pas gestart na 1 april, vandaar...
Cijfers liegen niet. Virologen en politici ook niet maar ze verzwijgen sowieso.

Als AstraZeneca vanaf maart of april ook aan 65+ mag toegediend worden en bijgevolg de 2de prik ermee pas 3 mnd later in de zomer, dan versnelt dat het geheel zodanig dat half april elke gevaccineerde 65plusser idd beschermd is tegen ziekenhuisopname/overlijden.
Behoudt men de huidige strategie om aan 65+ enkel Pfizer toe te dienen, dan duurt het tot eind juni vooraleer elke 65plusser zijn 2 doses van Pfizer gekregen heeft. Dan is ie echter ook bijkomend voor 90% beschermd voor milde tot matige covid-symptomen, wat bij Astra Zeneca pas na de 2de prik (half juli) tot 80% oploopt. ALS de resultaten van de lopende studies bij 55+ dezelfde zijn als bij 55- hé.
Ongeveer gelijklopend dan wellicht maar nog niet zeker.
Toch had het anders kunnen zijn hebben moest België het volledig deel van Pfizer gekocht hebben dat de EU ons toebedeelde!
We kregen er 7,5 milj van het 1ste contract maar tekenden slechts voor 5 milj in!
Hadden we dat wel volledig gedaan, dan had elke 65plusser half mei zijn 2de Pfizer-dosis kunnen gehad hebben!
Van het 2de Pfizer-contract hebben we wel alles besteld wat ons toekwam maar daarvan worden de leveringen pas gestart na 1 april, vandaar...
Cijfers liegen niet. Virologen en politici ook niet maar ze verzwijgen sowieso.
Bon,
Net te horen gekregen dat ik op de prio lijst sta om gevaccineerd te worden. Ik zal worden opgebeld en moet me dan spoorslags naar het vaccinatiecentrum begeven. Wanneer zal ik opgebeld worden? Ze weten het niet. Het is afhankelijk van het aantal vaccins dat zal binnen komen. Dat kan binnen 10 minuten zijn of binnen een maand. Ik zal dus de komende tijd mijn telefoon niet uit het oog mogen verliezen.
Net te horen gekregen dat ik op de prio lijst sta om gevaccineerd te worden. Ik zal worden opgebeld en moet me dan spoorslags naar het vaccinatiecentrum begeven. Wanneer zal ik opgebeld worden? Ze weten het niet. Het is afhankelijk van het aantal vaccins dat zal binnen komen. Dat kan binnen 10 minuten zijn of binnen een maand. Ik zal dus de komende tijd mijn telefoon niet uit het oog mogen verliezen.