correcte brandverzekering bestaat zoiets?
correcte brandverzekering bestaat zoiets?
Heb brandverzekering(+familale incl.) met nochtans voor mij correcte prijs(euro 404,30) opgezegd. Reden: had waterschade door
beschadigde aansluiting (door sneeuw & vriesweer) op terras 1ste verdiep. Het terras had ik (zoals gezegd aan de makelaar) graag
laten vernieuwen (10 jaar oud) o.a. om de de juiste oorzaak van de schade nog duidelijker te kunnen aanwijzen; de afspraak met
de expert evenwel werd mij enigszins 'geforceerd' nog voor ik dit kon laten uitvoeren, maar ik had vertrouwen dat men dit correct
zou evalueren. Wegens mijn bezigheden had ik 'r minder op gelet dat ik na 3 maanden nog geen rapport had gekregen, bij navraag
bleek dat de makelaar dit rapport reeds na 'n tiental dagen had doorgekregen maar had nagelaten mij hiervan in kennis te stellen.
De maatschappij bevestigde mij dat de expertise, niettegenstaande ik zelfs 'n zeer gerelativeerde onkostenschatting van euro 500(!)
voor alleen maar vernieuwing van het muur-verfwerk (uitgevoerd de zomer voordien) had aanvaard, NEGATIEF was omdat de situatie totaal in slechte staat van onderhoud(!) was. Bij de expertise-opmaak werd dit ook, en met reden uiteraard, NIET door de expert ver-
meld aangezien daar ook geen enkele reden of aanwijzing voor was, enkel in het slotrapport werd dit uitgesproken. Was dit de reden waarom de makelaar mij, nogal laffelijk niet had geinformeerd? Ik heb de ombudsdienst voor verzekeringen ingeschakeld, hen van alle bewijsvoering voorzien, met als resultaat NIHIL en 'n lichtelijk excuserende mail dat zij in werkelijkheid geen enkele impact
hebben op de expert! (Dus sedert de veralgemening van ombudsdiensten zijn ook die in effectiviteit fel afgenomen!).
Ik zoek bijgevolg 'n nieuwe, voor zover mogelijk correctere maatschappij, en geen (zoals ik recent vernam) 1 die nu nieuwe klanten
lokt met 'n kansje een haute-cuisine-menu (van euro 500) te 'winnen' in 'n exquis restaurant.
beschadigde aansluiting (door sneeuw & vriesweer) op terras 1ste verdiep. Het terras had ik (zoals gezegd aan de makelaar) graag
laten vernieuwen (10 jaar oud) o.a. om de de juiste oorzaak van de schade nog duidelijker te kunnen aanwijzen; de afspraak met
de expert evenwel werd mij enigszins 'geforceerd' nog voor ik dit kon laten uitvoeren, maar ik had vertrouwen dat men dit correct
zou evalueren. Wegens mijn bezigheden had ik 'r minder op gelet dat ik na 3 maanden nog geen rapport had gekregen, bij navraag
bleek dat de makelaar dit rapport reeds na 'n tiental dagen had doorgekregen maar had nagelaten mij hiervan in kennis te stellen.
De maatschappij bevestigde mij dat de expertise, niettegenstaande ik zelfs 'n zeer gerelativeerde onkostenschatting van euro 500(!)
voor alleen maar vernieuwing van het muur-verfwerk (uitgevoerd de zomer voordien) had aanvaard, NEGATIEF was omdat de situatie totaal in slechte staat van onderhoud(!) was. Bij de expertise-opmaak werd dit ook, en met reden uiteraard, NIET door de expert ver-
meld aangezien daar ook geen enkele reden of aanwijzing voor was, enkel in het slotrapport werd dit uitgesproken. Was dit de reden waarom de makelaar mij, nogal laffelijk niet had geinformeerd? Ik heb de ombudsdienst voor verzekeringen ingeschakeld, hen van alle bewijsvoering voorzien, met als resultaat NIHIL en 'n lichtelijk excuserende mail dat zij in werkelijkheid geen enkele impact
hebben op de expert! (Dus sedert de veralgemening van ombudsdiensten zijn ook die in effectiviteit fel afgenomen!).
Ik zoek bijgevolg 'n nieuwe, voor zover mogelijk correctere maatschappij, en geen (zoals ik recent vernam) 1 die nu nieuwe klanten
lokt met 'n kansje een haute-cuisine-menu (van euro 500) te 'winnen' in 'n exquis restaurant.
Re: correcte brandverzekering bestaat zoiets?
Is het mogelijk de maatschappij te vermelden, is altijd intressant om te weten.
Ik zou u aanraden om een onafhankelijke rechtsbijstand 'na brand' te nemen, is nog veel belangrijker dan een goede maatschappij (bij D.A.S bvb 19 eur, bij Euromex is dit automatisch verzekerd in hun rechtsbijstand prive-leven).
Waar ik voor vrees in uw geval is schade door vriesweer. Indien een buis is gesprongen door vriesweer is dit meestal uitgesloten omdat je die buizen moet aflaten in de winter. (misschien willen ze dit zeggen met hun 'slechte onderhoud'). Dit staat zeker in de algemene voorwaarden van je brandpolis en heb je m.i. bij elke maatschappij. Er is meestal een periode hiervoor vermeld, zoals van 1 november tot 31 maart.
Ik zou u aanraden om een onafhankelijke rechtsbijstand 'na brand' te nemen, is nog veel belangrijker dan een goede maatschappij (bij D.A.S bvb 19 eur, bij Euromex is dit automatisch verzekerd in hun rechtsbijstand prive-leven).
Waar ik voor vrees in uw geval is schade door vriesweer. Indien een buis is gesprongen door vriesweer is dit meestal uitgesloten omdat je die buizen moet aflaten in de winter. (misschien willen ze dit zeggen met hun 'slechte onderhoud'). Dit staat zeker in de algemene voorwaarden van je brandpolis en heb je m.i. bij elke maatschappij. Er is meestal een periode hiervoor vermeld, zoals van 1 november tot 31 maart.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Re: correcte brandverzekering bestaat zoiets?
Dank je voor reaktie en uw raadgeving.nuyttie schreef:Is het mogelijk de maatschappij te vermelden, is altijd intressant om te weten.
Ik zou u aanraden om een onafhankelijke rechtsbijstand 'na brand' te nemen, is nog veel belangrijker dan een goede maatschappij (bij D.A.S bvb 19 eur, bij Euromex is dit automatisch verzekerd in hun rechtsbijstand prive-leven).
Waar ik voor vrees in uw geval is schade door vriesweer. Indien een buis is gesprongen door vriesweer is dit meestal uitgesloten omdat je die buizen moet aflaten in de winter. (misschien willen ze dit zeggen met hun 'slechte onderhoud'). Dit staat zeker in de algemene voorwaarden van je brandpolis en heb je m.i. bij elke maatschappij. Er is meestal een periode hiervoor vermeld, zoals van 1 november tot 31 maart.
De schade-oorzaak lag aan 'n barstje in de dichting-aansluiting terras naar afvoerpijp (terras volledig vernieuwd 10 jaar terug), vlgs
polis in aanmerking te nemen voor tussenkomst. De schade was ook niet enorm, daarom gingen wij akkoord voor tussenkomst van
500 euro, maar dit was voor AVERO Insurance bij oordeel achteraf (waarover niet is gecommuniceerd) reden genoeg om ons het
verwijt te maken van 'verwaarloosd onderhoud'.