CPI - Care Property Invest
TIP
Re: CPI - Care Property Invest
Sorry,je hebt gelijk,er zijn geen defensieve aandelen,cijfers van C.P.I. zijn oké,100% verhuurd,groeiverhaal,heeft nu vooral te lijden onder stijgende rente,k.v.,horrorscenario Orpea enz....
-
- Hero Member
- Contacteer:
Daarom dat je niet hoort te beleggen is een geografisch sterk geconcentreerde, uiterst kleine index. De s&p500 gaf een return van grofweg 100% over dezelfde periode en vereiste 0 huiswerk om in te investeren.doorwinterd schreef: ↑13 januari 2023, 14:48 Misshien ook wat kort door de bocht gezien 6€ dividenden (die herbelegd konden worden)
Zal over die periode beter zijn dan de BEL 20 Net Return
Oké,maar dollar is duur,15% dividendbelasting(zorgvastgoed) is mooi meegenomen...sintorama schreef: ↑13 januari 2023, 16:46Daarom dat je niet hoort te beleggen is een geografisch sterk geconcentreerde, uiterst kleine index. De s&p500 gaf een return van grofweg 100% over dezelfde periode en vereiste 0 huiswerk om in te investeren.doorwinterd schreef: ↑13 januari 2023, 14:48 Misshien ook wat kort door de bocht gezien 6€ dividenden (die herbelegd konden worden)
Zal over die periode beter zijn dan de BEL 20 Net Return
Op een accumulerende tracker heb je 0% dividendbelasting.
"You need to buy the umbrella before it starts to rain."
Je rechten worden automatisch omgezet in aandelen als je dit aangevinkt hebt bij het afsluiten op 19 Januari. Je moet wel zorgen dat er dan voldoende op rekening staat (360 Euro in bovenstaand voorbeeld)Maneblusser schreef: ↑13 januari 2023, 10:41Het is vooral de praktische gang van zaken die me niet helemaal duidelijk is. Ik heb zonet ingetekend en heb nu een aantal rechten. Worden die automatisch omgezet in aandelen of moet ik zelf nog stappen ondernemen?depie schreef: ↑12 januari 2023, 12:23 ik begrijp het zo:
je krijgt X rechten (ifv aantal aandelen)
Vb: 100 rechten, want je hebt 100 aandelen
3 rechten / 1 aandeel
prijs per aandeel is 12
dus je wil 30 aandelen => dan wissel je 90 rechten in
je vult in bij rechten die je wil inwisselen: 90
je hebt nog 10 rechten over (mogelijks krijg je hier nog iets voor aangezien die rechten verkocht worden?)
dit kost je 30 * 12 = 360€
Ik ben nog aan het twijfelen om in te tekenen, wat gebeurt er eigenijk als er onvoldoende interesse is om bij te tekenen ? Heeft CPI dan een probleem ?
Van Keytrade heb ik een email gekregen dat ik via een bericht op platform kan intekenen maar geen bericht ontvangen. Iemand bij Keytrade al ingetekend op de kapitaalverhoging ?
Uiteraard wel, maar liefst zo weinig mogelijk.
-
- Jr. Member
- Contacteer:
KristofDD, hier net hetzelfde. E-mail gekregen met de uitleg dat je via berichten kan intekenen maar dit bericht heb ik dus ook niet ontvangen.
Ja, ik weet het (allez, de term is nieuw voor mij). Maar is dat niet een heel stuk minder dan bij hoge dividend-uitkeerders als in de vastgoedsector? Heel veel grote bedrijven betalen weinig dividend uit. Ik neem als voorbeeld Berkshire: 0%.
Hoe kan je via DeGiro meedoen aan deze aandelenemissie? Ik heb nog steeds geen communicatie erover gevonden