CPI - Care Property Invest
TIP
Re: CPI - Care Property Invest
Degiro
Ik had een aantal coupons gekocht om te kunnen intekenen en kreeg deze morgend deze mail.
Geachte ,
Via deze e-mail brengen wij u op de hoogte van de corporate action in het aandeel Care Property Invest NV (BE0974273055) op Euronext Brussels (EBR).
Details corporate action
Voor elk aangehouden aandeel Care Property Invest NV (BE0974273055) heeft u 1 verhandelbare claim CARE PROP(SUB)C17 (BE0970182854) ontvangen. Per 3 ontvangen claims heeft u de mogelijkheid om 1 nieuw aandeel Care Property Invest NV (BE0974273055) aan te kopen tegen EUR 12,00 per aandeel.
Wat zijn de mogelijkheden met uw claims?
U kunt uw claims verhandelen in de markt. De laatste handelsdag van de claims is 19 januari 2023. Let op, handelstijden van claims kunnen afwijken van reguliere handelstijden.
U kunt uw claims uitoefenen tegen bovengenoemde ratio. De deadline om uw claims uit te oefenen is 17 januari 2023 14:00. Zie Aanmeldingsprocedure.
Indien u de claims niet uitoefent of voortijdig verkoopt, zullen de claims waardeloos uit uw account worden geboekt.
Meer informatie over deze corporate action vindt u hier.
Aanmeldingsprocedure Care Property Invest NV
Indien u uw claims wenst uit te oefenen kunt u dit bewerkstelligen door een verzoek sturen naar ca@degiro.nl:
Met uw gebruikersnaam
Met het aantal claims dat u wenst uit te oefenen
Vanuit uw geregistreerde e-mailadres
Wat gebeurt er na de deadline?
Indien u uw claims heeft aangemeld, zullen deze claims na de deadline uit uw portefeuille worden geboekt en ontvangt u een reserveringsregel voor de te ontvangen aandelen. U ziet dit in uw portefeuille in de vorm van een “non-tradeable” positie. Zodra wij de nieuwe aandelen hebben ontvangen vanuit het bedrijf, zullen wij deze zo spoedig mogelijk in uw portefeuille boeken. Doorgaans neemt een kapitaalverhoging 3 tot 4 weken in beslag. Wij willen u er op attenderen dat u op de deadline over voldoende vrije ruimte dient te beschikken om de claims uit te oefenen.
Wanneer u uw claims niet aanmeldt of voortijdig verkoopt, zullen de niet-aangemelde claims waardeloos uit uw portefeuille worden geboekt.
Voor het aankopen van de claims kan het zijn dat u de betreffende productgroep in moet schakelen. U krijgt hiervan een melding. Voor het verkopen van de claims is dit niet nodig. U kunt doorklikken om de order plaatsen.
Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Mocht u nog vragen hebben, dan horen wij dat graag.
Met vriendelijke groet,
DEGIRO
Vragen?
Neem gerust contact met ons op. Wij zijn bereikbaar op werkdagen van 08.00 tot 22.00.
_
klanten@degiro.nl |
www.degiro.nl | Help Center
Ik had een aantal coupons gekocht om te kunnen intekenen en kreeg deze morgend deze mail.
Geachte ,
Via deze e-mail brengen wij u op de hoogte van de corporate action in het aandeel Care Property Invest NV (BE0974273055) op Euronext Brussels (EBR).
Details corporate action
Voor elk aangehouden aandeel Care Property Invest NV (BE0974273055) heeft u 1 verhandelbare claim CARE PROP(SUB)C17 (BE0970182854) ontvangen. Per 3 ontvangen claims heeft u de mogelijkheid om 1 nieuw aandeel Care Property Invest NV (BE0974273055) aan te kopen tegen EUR 12,00 per aandeel.
Wat zijn de mogelijkheden met uw claims?
U kunt uw claims verhandelen in de markt. De laatste handelsdag van de claims is 19 januari 2023. Let op, handelstijden van claims kunnen afwijken van reguliere handelstijden.
U kunt uw claims uitoefenen tegen bovengenoemde ratio. De deadline om uw claims uit te oefenen is 17 januari 2023 14:00. Zie Aanmeldingsprocedure.
Indien u de claims niet uitoefent of voortijdig verkoopt, zullen de claims waardeloos uit uw account worden geboekt.
Meer informatie over deze corporate action vindt u hier.
Aanmeldingsprocedure Care Property Invest NV
Indien u uw claims wenst uit te oefenen kunt u dit bewerkstelligen door een verzoek sturen naar ca@degiro.nl:
Met uw gebruikersnaam
Met het aantal claims dat u wenst uit te oefenen
Vanuit uw geregistreerde e-mailadres
Wat gebeurt er na de deadline?
Indien u uw claims heeft aangemeld, zullen deze claims na de deadline uit uw portefeuille worden geboekt en ontvangt u een reserveringsregel voor de te ontvangen aandelen. U ziet dit in uw portefeuille in de vorm van een “non-tradeable” positie. Zodra wij de nieuwe aandelen hebben ontvangen vanuit het bedrijf, zullen wij deze zo spoedig mogelijk in uw portefeuille boeken. Doorgaans neemt een kapitaalverhoging 3 tot 4 weken in beslag. Wij willen u er op attenderen dat u op de deadline over voldoende vrije ruimte dient te beschikken om de claims uit te oefenen.
Wanneer u uw claims niet aanmeldt of voortijdig verkoopt, zullen de niet-aangemelde claims waardeloos uit uw portefeuille worden geboekt.
Voor het aankopen van de claims kan het zijn dat u de betreffende productgroep in moet schakelen. U krijgt hiervan een melding. Voor het verkopen van de claims is dit niet nodig. U kunt doorklikken om de order plaatsen.
Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Mocht u nog vragen hebben, dan horen wij dat graag.
Met vriendelijke groet,
DEGIRO
Vragen?
Neem gerust contact met ons op. Wij zijn bereikbaar op werkdagen van 08.00 tot 22.00.
_
klanten@degiro.nl |
www.degiro.nl | Help Center
Geven ze ons toch nog een volle 4 uur om te reageren.
Het dient wel gezegd te worden: ze reageerden snel op mijn e-mail om in te tekenen.
Het dient wel gezegd te worden: ze reageerden snel op mijn e-mail om in te tekenen.
Opvallend dat CPI boven de € 14 blijft noteren.
Het dividend van 2022 is al geknipt (€1) en het is toch een behoorlijke kapitaalverhoging waardoor toekomstige winsten over veel meer aandelen zullen moeten verdeeld worden.
De netto-actiefwaarde (EPRA NTA) per aandeel was voor de kapitaalverhoging iets minder dan €20 en de koers noteerde aan €16 dus een mooie korting. Na de kapitaalverhoging zal de EPRA NTA ongeveer € 15 zijn.
EPRA winst per aandeel in 2023 kan rond € 1 uitkomen (1,19 E2022) en dan komt het dividend rond de € 0,80 uit.
Mensen die vandaag of later het aandeel kopen krijgen pas een eerste dividend in 2024.
Positief is wel dat de onzekerheid van een kapitaalverhoging weg is en vergeleken met de voorbije jaren is het dividendrendement een stuk interessanter voor zij die nu willen instappen.
Het dividend van 2022 is al geknipt (€1) en het is toch een behoorlijke kapitaalverhoging waardoor toekomstige winsten over veel meer aandelen zullen moeten verdeeld worden.
De netto-actiefwaarde (EPRA NTA) per aandeel was voor de kapitaalverhoging iets minder dan €20 en de koers noteerde aan €16 dus een mooie korting. Na de kapitaalverhoging zal de EPRA NTA ongeveer € 15 zijn.
EPRA winst per aandeel in 2023 kan rond € 1 uitkomen (1,19 E2022) en dan komt het dividend rond de € 0,80 uit.
Mensen die vandaag of later het aandeel kopen krijgen pas een eerste dividend in 2024.
Positief is wel dat de onzekerheid van een kapitaalverhoging weg is en vergeleken met de voorbije jaren is het dividendrendement een stuk interessanter voor zij die nu willen instappen.
Hoe kom je aan die € 15 EPRA NTA na de kapitaalverhoging ?
De guidance FY 2023 bij de kapitaalverhoging spreekt van € 1,05 - 1,1 EPRA winst per aandeel en (minstens) € 1 bruto dividend.
Mea Culpa
Bedankt voor uw reactie Jeky, ik heb de investor presentation gezocht en de guidance gevonden nu zie ik dat mijn cijfers er naast zitten.
Bedankt voor uw reactie Jeky, ik heb de investor presentation gezocht en de guidance gevonden nu zie ik dat mijn cijfers er naast zitten.
In het begeleidend PB bij de prospectus staan gegevens over de eerste 3 kwartalen van het boekjaar 2022. De wpa (€0.95) ligt opnieuw een stuk hoger dan het pro-rata cijfer van 2021 (€1.06*3/4 = €0.765), alhoewel de inkomsten niet noodzakelijk evenredig verdeeld zijn over het jaar. Je hebt dus steeds de meest recente cijfers. Voor het jaarverslag over volledig 2022 is het nog even wachten.
De bedenking die ik mij maak is dat zowel VGP als CP Invest (veel) te lang gewacht hebben met een publieke KV. Eén jaar geleden waren koersen en waarderingen nog een stuk hoger. Ze konden vlot kapitaal ophalen aan veel hogere koersen. Toen was voor CPInv €18 een koopje geweest, Met VGP boven €200 zou een publieke KV aan €150 ook genoeg gegadigden hebben aangetrokken. Misschien was een private plaatsing voor hetzelfde bedrag (<10% nieuwe aandelen, met lage 'korting') dan ook mogelijk geweest.
De bedenking die ik mij maak is dat zowel VGP als CP Invest (veel) te lang gewacht hebben met een publieke KV. Eén jaar geleden waren koersen en waarderingen nog een stuk hoger. Ze konden vlot kapitaal ophalen aan veel hogere koersen. Toen was voor CPInv €18 een koopje geweest, Met VGP boven €200 zou een publieke KV aan €150 ook genoeg gegadigden hebben aangetrokken. Misschien was een private plaatsing voor hetzelfde bedrag (<10% nieuwe aandelen, met lage 'korting') dan ook mogelijk geweest.
Volledig mee eens,alle professionelen hebben blijkbaar renteverhogingen niet zien aankomen....Zwygymor schreef: ↑18 januari 2023, 12:12 In het begeleidend PB bij de prospectus staan gegevens over de eerste 3 kwartalen van het boekjaar 2022. De wpa (€0.95) ligt opnieuw een stuk hoger dan het pro-rata cijfer van 2021 (€1.06*3/4 = €0.765), alhoewel de inkomsten niet noodzakelijk evenredig verdeeld zijn over het jaar. Je hebt dus steeds de meest recente cijfers. Voor het jaarverslag over volledig 2022 is het nog even wachten.
Ik ben al tevreden als een bedrijf de bestaande aandeelhouders de kans geeft om in te tekenen op de kapitaalverhoging.
Of het dan laat is of vroeg voor een kapitaalsverhoging.
En niet enkel de vriendjes institutionelen, die zodra ze weten dat ze gaan kunnen intekenen op een KV een deel van hun aandelen dumpen (of short gaan) omdat ze er met korting bij gaan kunnen kopen terwijl de gewone aandeelhouder van nog van niets weet. Bovendien tekenen die niet in zonder dat ze bepaalde info ontvangen, nogmaals info de de andere aandeelhouders pas veel later krijgen.
Ik vind eigenlijk dat bij beursanalyses hier (eindelijk) aandacht aan geschonken moet worden, aan het feit dat een bedrijf in het verleden de gewone aandeelhouder heeft uitgesloten van kapitaalverhogingen bedoel ik.
Of het dan laat is of vroeg voor een kapitaalsverhoging.
En niet enkel de vriendjes institutionelen, die zodra ze weten dat ze gaan kunnen intekenen op een KV een deel van hun aandelen dumpen (of short gaan) omdat ze er met korting bij gaan kunnen kopen terwijl de gewone aandeelhouder van nog van niets weet. Bovendien tekenen die niet in zonder dat ze bepaalde info ontvangen, nogmaals info de de andere aandeelhouders pas veel later krijgen.
Ik vind eigenlijk dat bij beursanalyses hier (eindelijk) aandacht aan geschonken moet worden, aan het feit dat een bedrijf in het verleden de gewone aandeelhouder heeft uitgesloten van kapitaalverhogingen bedoel ik.
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Ik heb een hele week zitten wachten op een bericht van keytrade om in te tekenen waardoor ik nu te laat ben.
Ik heb zondag nog een e-mail gestuurd maar geen antwoord op gekregen.
Vandaag heb ik dan gebeld om te vragen of het nog mogelijk is maar de deadline is verstreken.
Wat is eigenlijk het beste om dan te doen? Voorkeurrechten verkopen of gewoon af te wachten?
Vandaag heb ik dan gebeld om te vragen of het nog mogelijk is maar de deadline is verstreken.
Wat is eigenlijk het beste om dan te doen? Voorkeurrechten verkopen of gewoon af te wachten?
Deadline bij Bolero is morgen om 12 u. Ik twijfel nog of ik zal intekenen of niet.buffaloke85 schreef: ↑18 januari 2023, 17:30 Ik heb een hele week zitten wachten op een bericht van keytrade om in te tekenen waardoor ik nu te laat ben.
Ik had maandag gebeld, link gekregen via e-mail en dat werkte perfect. In jouw geval is het te laat bij Keytrade. Ik zou mijn rechten verkopen en extra aandelen op de beurs kopen, dat komt op hetzelfde neer als intekenen op de KV.buffaloke85 schreef: ↑18 januari 2023, 17:30 Ik heb een hele week zitten wachten op een bericht van keytrade om in te tekenen waardoor ik nu te laat ben.
Praktischbuffaloke85 schreef: ↑18 januari 2023, 17:30 Ik heb een hele week zitten wachten op een bericht van keytrade om in te tekenen waardoor ik nu te laat ben.
Op donderdag 12 januari krijgen de bestaande aandeelhouders een voorkeurrecht (ISIN: BE0970182854), dat gedurende de inschrijvingsperiode verhandelbaar is.
Als bestaande aandeelhouder bij Bolero krijg je later een e-mail van Bolero met alle informatie over de transactie. Als je wil deelnemen aan de transactie, dan kan je via het Bolero-platform of de smartphoneapp (rubriek 'berichten – corporate events') je instructie doorgeven.
De inschrijvingsperiode loopt tot en met donderdag 19 januari.
-
- Jr. Member
- Contacteer:
De persoon gisteren aan de lijn zei dat ik beter direct had gebeld ipv een mail te sturen maar ik had er eerst niet aan gedacht dat ik tot 22u kon bellen naar de klantendienst. Enfin het gaat maar over 33 aandelen waarvoor ik had kunnen intekenen dus zo'n ramp is het niet.KristofDD schreef: ↑19 januari 2023, 06:24Ik had maandag gebeld, link gekregen via e-mail en dat werkte perfect. In jouw geval is het te laat bij Keytrade. Ik zou mijn rechten verkopen en extra aandelen op de beurs kopen, dat komt op hetzelfde neer als intekenen op de KV.buffaloke85 schreef: ↑18 januari 2023, 17:30 Ik heb een hele week zitten wachten op een bericht van keytrade om in te tekenen waardoor ik nu te laat ben.
@SteMa
Normaal heb je idd tijd tot vandaag maar ik zit bij keytrade en daar had ik jammer genoeg maar tijd tot en met 17/01.
Gisteren net voor de deadline dan toch ingetekend op de KV.
Lees via de tijd dat de interesse beperkt is. Artikel kan ik niet lezen wegens geen abonnement. Weet hier iemand meer?