Credit Europe Bank: belangrijke verlaging op de termijnrekeningen
TIP
-
pol
Re: Credit Europe Bank: belangrijke verlaging op de termijnrekeningen
Het zo genaamde [glow=red,0,300]buikgevoel[/glow] ik ken dat ook...maar mijn buik is lekker gevuld bij de rente's van CE en DHB. Bijna het dubbele van de rest...(met garantie)Jay schreef: Moest ik deze maatschappij meer vertrouwen zou ik er meteen geld parkeren. Maar [glow=red,0,300]diep vanbinnen is er een stemmetje [/glow] dat alsmaar "Kaupthing" roept als ik ook maar overweeg klant te worden bij CE...
Die rentes zijn gezien de huidige marktsituatie absurd hoog... Ik vraag me echt af hoe zij dat kunnen betalen.
Mogelijks gebruiken ze dat geld voor leningen in het buitenland; maar wat als de recessie echt goed toeslaat in die landen waar de leningen al pokkeduur zijn...?
Geweldig,droge humorHet zo genaamde [glow=red,0,300]buikgevoel[/glow] ik ken dat ook...maar mijn buik is lekker gevuld bij de rente's van CE en DHB. Bijna het dubbele van de rest...(met garantie)
Laatst gewijzigd door Vaganzza op 18 januari 2009, 21:01, 1 keer totaal gewijzigd.
amber schreef:Het zo genaamde [glow=red,0,300]buikgevoel[/glow] ik ken dat ook...maar mijn buik is lekker gevuld bij de rente's van CE en DHB. Bijna het dubbele van de rest...(met garantie)
Ik vind dit eerder misplaatse humor !!!!!!
Al een geluk dat jij en ik dan niet dezelfde humor hebbenSara51 schreef:amber schreef:
Ik vind dit eerder misplaatse humor !!!!!!
Verschillende mensen ,verschillende meningen.
-
pol
Vind je ?amber schreef:Geweldig,droge humorHet zo genaamde [glow=red,0,300]buikgevoel[/glow] ik ken dat ook...maar mijn buik is lekker gevuld bij de rente's van CE en DHB. Bijna het dubbele van de rest...(met garantie)![]()
Dit zijn realistische bedragen van rente. Akkoord dit zal niet blijven duren...vanaf 01/04/09 krijgen de grootbanken meer invloed door de beperkte wettelijke rente/aangroei. Ben al 4 jaar bij DHB en1 jaar bij CE. Op 150.000€ heb ik +/- 4500€ meer gekregen dan bij de grootbanken in 2008. Dit is geen droge humor vind ik.
mvg,
pol
Ik had uw reactie anders geïnterpreteerd.( en ja dit vond ik droge humor )pol schreef:Vind je ?amber schreef:
Geweldig,droge humor![]()
Dit zijn realistische bedragen van rente. Akkoord dit zal niet blijven duren...vanaf 01/04/09 krijgen de grootbanken meer invloed door de beperkte wettelijke rente/aangroei. Ben al 4 jaar bij DHB en1 jaar bij CE. Op 150.000€ heb ik +/- 4500€ meer gekregen dan bij de grootbanken in 2008. Dit is geen droge humor vind ik.
mvg,
pol
Het feit dat alles zal zakken is minder droog
Zoals je zelf al aanhaald mooie liedjes blijven immers niet duren,maar hetgeen je hebt gehad kan men je ook niet meer afnemen.
Moet eerlijk toegeven dat ik als klant bij CE ook niet zo'n prettig gevoel heb als ik bij sommige andere banken heb. Maar zolang het garantiefonds het dekt hebben we niet veel te verliezen en kies ik tovch voor hun hoge rente. Moesten de garanties later naar beneden getrokken worden zal ik mijn situatie op dat moment wel opnieuw bekijken maar nu probeer ik het maximale uit mijn centjes te halen zonder veel risico te nelmen(garantiefonds)
Deels deel ik je mening,maar anderzijds zit de schrik er toch ook nog wel in.( mss onterecht,wie zal het zeggen )peter schreef: Moet eerlijk toegeven dat ik als klant bij CE ook niet zo'n prettig gevoel heb als ik bij sommige andere banken heb. Maar zolang het garantiefonds het dekt hebben we niet veel te verliezen en kies ik tovch voor hun hoge rente. Moesten de garanties later naar beneden getrokken worden zal ik mijn situatie op dat moment wel opnieuw bekijken maar nu probeer ik het maximale uit mijn centjes te halen zonder veel risico te nelmen(garantiefonds)
Die hoge rente steekt ook wel mijn ogen uit,maar heb voorlopig geen zin meer in gedoe en mijn paranoa slaat toe.
Wat me nog het meest van al stoorde,was dat je eigenlijk achter alles zelfs moest aanlopen,geen info van de bank zelf....
Voorlopig hier ff tweestrijd,een engeltje en een duiveltje die met elkaar in gevecht liggen
Maar ik versta uw standpunt en het klopt dat er je niets kan gebeuren indien je onder het garantiefonds blijft.
Juist een brief van CE gekregen. Ze garanderen dat de 5,5% per jaar voor 2 jaar nog geldig is tot 16/03/2009. Juist op tijd (voor de nieuwe spaarrechtlijn op spaarboekjes) om een stuk van het geld op mijn spaarrekening om te zetten, en zo een goeie % vast te leggen 
+1frank schreef: Juist op tijd (voor de nieuwe spaarrechtlijn op spaarboekjes) om een stuk van het geld op mijn spaarrekening om te zetten, en zo een goeie % vast te leggen![]()
verleden vrijdag inschrijvingspakket CE aangevraagd: zou hier automatisch alles voor de aanvraag van een termijnrekening bijzitten?
Ja, die termijnrekeningen kun je online aanmakentZetZefLy schreef:+1frank schreef: Juist op tijd (voor de nieuwe spaarrechtlijn op spaarboekjes) om een stuk van het geld op mijn spaarrekening om te zetten, en zo een goeie % vast te leggen![]()
verleden vrijdag inschrijvingspakket CE aangevraagd: zou hier automatisch alles voor de aanvraag van een termijnrekening bijzitten?
Denkt eraan Je legt de rente vast maar OOK JE GELD.
Dus beter niet hoger gaan dan de garantie die zeker is op LANGE TERMIJN.
Als je geld vast zit tot 2011 en de garantie in 2010 terug naar 50.000 EUR gaat ben je ook maar voor 50.000 zeker als er in 2011 iets fout gaat
Weet trouwens iemand wat Nederland waarborgt in de toekomst.
Vraag hoe zit het met een termijnrekening die tot 2011 loopt als er bijv. in 2010 CE van de lijst van gewaarborgde instellingen geschrapt wordt?
Als je geld vast zit tot 2011 en de garantie in 2010 terug naar 50.000 EUR gaat ben je ook maar voor 50.000 zeker als er in 2011 iets fout gaat
Vraag hoe zit het met een termijnrekening die tot 2011 loopt als er bijv. in 2010 CE van de lijst van gewaarborgde instellingen geschrapt wordt?
Zo een vaart zal het toch wel niet lopen zeker? Schrappen zie ik nooit gebeuren. Zulke banken moeten momenteel toch ook de nodige garanties kunnen voorleggen? of ben ik verkeerd?ted schreef: Denkt eraan Je legt de rente vast maar OOK JE GELD.
Vraag hoe zit het met een termijnrekening die tot 2011 loopt als er bijv. in 2010 CE van de lijst van gewaarborgde instellingen geschrapt wordt?![]()
is het normaal dat je weken moet wachten voor je een rekening geopend krijgt bij CE?
Mijn envelloppe met kopies paspoorten is al meer dan 14 dagen opgestuurd zonder respons
Vreemde gang van zaken??
Mijn envelloppe met kopies paspoorten is al meer dan 14 dagen opgestuurd zonder respons
Vreemde gang van zaken??