Crelan naar BNP Paribas?
TIP
Gebruik onze vergelijkers pensioensparen via verzekering
- pensioensparen via fonds
Crelan naar BNP Paribas?
Mijn vriendin doet aan pensioensparen bij Crelan door middel van stortingen in het fonds Crelan Pension Fund Growth. Nu, om tal van redenen, wil zij graag haar zicht- en spaarrekening bij Crelan afsluiten. Het feit dat het pensioensparen dan daar nog zit, is wat vervelend, want zonder zicht- of spaarrekening kan je dit niet opvolgen.
Ik neem echter aan dat dit fonds, dat beheerd wordt door BNP Paribas Fortis, exact hetzelfde fonds betreft als het Growth fonds van BNP Paribas.
Wat zijn haar opties? Kan ze, kosteloos, switchen naar een ander pensioenspaarfonds? Kan ze kosteloos switchen naar BNP Paribas Fortis Growth pensioenspaarfonds? Of is het enige alternatief om de enkele jaren die ze stortte bij Crelan daar te laten staan en ergens anders verder te gaan? Het blijft vervelend dat zij dan geen zicht meer heeft op de reeds gedane stortingen in het Crelan fonds...
Ik neem echter aan dat dit fonds, dat beheerd wordt door BNP Paribas Fortis, exact hetzelfde fonds betreft als het Growth fonds van BNP Paribas.
Wat zijn haar opties? Kan ze, kosteloos, switchen naar een ander pensioenspaarfonds? Kan ze kosteloos switchen naar BNP Paribas Fortis Growth pensioenspaarfonds? Of is het enige alternatief om de enkele jaren die ze stortte bij Crelan daar te laten staan en ergens anders verder te gaan? Het blijft vervelend dat zij dan geen zicht meer heeft op de reeds gedane stortingen in het Crelan fonds...
Re: Crelan naar BNP Paribas?
Je kan perfect switchen tussen banken voor pensioenspaarfondsen. Moest Crelan daar kosten voor aanrekenen betalen de meeste banken die terug.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Normaal zou het mogelijk moeten zijn om te switchen naar BNP, Keytrade , ... die hetzelfde fonds aanbieden.
Je kan ook switchen naar banken die een ander fonds aanbieden.
Zoals al gezegd hierboven, kan het zijn dat Crelan daarvoor kosten aanrekent. Best eens navragen bij de bank waar je naartoe wil gaan, welke geste ze willen doen als je naar hen komt. Normaalgezien zal die bank die kosten wel voor zich nemen.
Je kan ook switchen naar banken die een ander fonds aanbieden.
Zoals al gezegd hierboven, kan het zijn dat Crelan daarvoor kosten aanrekent. Best eens navragen bij de bank waar je naartoe wil gaan, welke geste ze willen doen als je naar hen komt. Normaalgezien zal die bank die kosten wel voor zich nemen.
Af en toe doet BNP een actie om pensioensparen over te nemen met een beloning. Als je dan toch van plan bent te veranderen, zou ik hier op wachten.
Ik meen mij te herinneren dat ik een paar jaar toch €100 heb gekregen in cash om mijn pensioensparen over te brengen.
Er staat geen haast op. Het achterliggende fonds is hetzelfde en of je nu aan koopt bij Crelan of BNP is geen enkel verschil. Op zich moet je bij Crelan geen andere rekeningen hebben. De fiscale fiche sturen ze wel per post.
Ik meen mij te herinneren dat ik een paar jaar toch €100 heb gekregen in cash om mijn pensioensparen over te brengen.
Er staat geen haast op. Het achterliggende fonds is hetzelfde en of je nu aan koopt bij Crelan of BNP is geen enkel verschil. Op zich moet je bij Crelan geen andere rekeningen hebben. De fiscale fiche sturen ze wel per post.