Crelan tariefverhoging Fidelio cooperanten wettelijk
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
Crelan tariefverhoging Fidelio cooperanten wettelijk
Crelan verhoogt de kost om cooperant te zijn ("Fidelio') van 30 naar 42 EUR.
Maar men kan dit niet zomaar stopzetten, zeker als men opzegt na 30 juni (nieuw tarief is vanzelfsprekened na 30 juni bekendgemaakt), want dan passeert Crelan tweemaal aan de kassa, aan 42 EUR ipv 30 EUR...
Is het eigenlijk wettig een tarief eenzijdig te verhogen, zonder de klant de kans te geven af te zien van de dienst?
Als bvb. een verzekeringsmaatschappij, telecommaatschappij, etc hun tarieven verhogen heb je steeds de mogelijkheid op te zeggen en er niet aan mee te doen. Welke Is de wettelijke basis hiervan?
Dit is de tekst uit de Crelan tarieven:
" Indien de terugbetaling van maatschappelijke aandelen wordt aangevraagd na 30 juni, wordt het bedrag terugbetaald na de algemene vergadering van aandeelhouders van het tweede daaropvolgende jaar."
Maar men kan dit niet zomaar stopzetten, zeker als men opzegt na 30 juni (nieuw tarief is vanzelfsprekened na 30 juni bekendgemaakt), want dan passeert Crelan tweemaal aan de kassa, aan 42 EUR ipv 30 EUR...
Is het eigenlijk wettig een tarief eenzijdig te verhogen, zonder de klant de kans te geven af te zien van de dienst?
Als bvb. een verzekeringsmaatschappij, telecommaatschappij, etc hun tarieven verhogen heb je steeds de mogelijkheid op te zeggen en er niet aan mee te doen. Welke Is de wettelijke basis hiervan?
Dit is de tekst uit de Crelan tarieven:
" Indien de terugbetaling van maatschappelijke aandelen wordt aangevraagd na 30 juni, wordt het bedrag terugbetaald na de algemene vergadering van aandeelhouders van het tweede daaropvolgende jaar."
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Re: Crelan tariefverhoging Fidelio cooperanten wettelijk
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
u kunt ook iemand zoeken die uw aandelen wilt overnemen. De kantoorhouder kan daarin helpen.
Ze hebben me een paar jaar geleden dat ook proberen door de strot te jagen ... tot ik vroeg hoe het zat met - denkende aan Arco - de staatsgarantie ... ze zwegenronnie schreef:Crelan verhoogt de kost om cooperant te zijn ("Fidelio') van 30 naar 42 EUR.
![Undecided :-\](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/undecided.gif)
Wat zijn trouwens de 'kosten' die ze maken aan het 'cooperant zijn' ... wat zit er achter die 'kosten'
![Huh? ???](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/huh.gif)
draai het of keer het zoals je wilt maar het geeft (voorlopig) nog altijd een goeie opbrengst. Zeker als je voor het max bedrag belegt en je er uw rekening hebt.
Die kosten zijn er voor het Fidelio "voordelen"pakket.
Je kan er echter niet van afzien.
Het enige voordeel dat ik had was 30 EUR kosten per jaar, en nu dus 42 EUR.
Iemand een idee ivm de eigenlijke vraag.
Je kan er echter niet van afzien.
Het enige voordeel dat ik had was 30 EUR kosten per jaar, en nu dus 42 EUR.
Iemand een idee ivm de eigenlijke vraag.
ik heb ook die aandelen (2*4000), dat van die tariefverhoging wist ik niet eens
het is mij ook een raadsel wat die voordelen dan wel zijn, ik heb er in ieder geval nog nooit een gebruikt...
maar het is wel duidelijk wie de overname van CENTEA aan het betalen is
dividend gaat in dalende lijn, kosten in stijgende
misschien toch maar eens uitstappen
![Angry >:(](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/angry.gif)
het is mij ook een raadsel wat die voordelen dan wel zijn, ik heb er in ieder geval nog nooit een gebruikt...
maar het is wel duidelijk wie de overname van CENTEA aan het betalen is
dividend gaat in dalende lijn, kosten in stijgende
misschien toch maar eens uitstappen
Ik ben die tariefverhoging ook enkel te weten gekomen via spaargids.
Gisteren heb ik mijn inbox na gezien in crelan online, en daar ook de tariefverhoging niet gevonden.
Toch een beetje straf, en de vraag blijft, ik hang hier nog minstens 2 jaar aan vast, en voor hetzelfde geld vertienvoudigen ze morgen het tarief, zonder dat ik het kan opzeggen... en als ik het niet weet zal ik het pas volgend jaar merken en hang ik er opnieuw een jaar extra aan vast.
Een verduidelijking van Crelan zelf zou wenselijk zijn...
Gisteren heb ik mijn inbox na gezien in crelan online, en daar ook de tariefverhoging niet gevonden.
Toch een beetje straf, en de vraag blijft, ik hang hier nog minstens 2 jaar aan vast, en voor hetzelfde geld vertienvoudigen ze morgen het tarief, zonder dat ik het kan opzeggen... en als ik het niet weet zal ik het pas volgend jaar merken en hang ik er opnieuw een jaar extra aan vast.
Een verduidelijking van Crelan zelf zou wenselijk zijn...
stel: iemand heeft voor 1.000 EURO coop aandelen,
jaarlijks dividend was laatste keer blijkbaar 3,25 % = 32,5 EURO,
maar de jaarlijkse bijdrage wordt 42 EURO
conclusie: als dividend niet stijgt, doet persoon verlies lijkt mij?
http://www.crelan.be/nl/fidelio
jaarlijks dividend was laatste keer blijkbaar 3,25 % = 32,5 EURO,
maar de jaarlijkse bijdrage wordt 42 EURO
conclusie: als dividend niet stijgt, doet persoon verlies lijkt mij?
http://www.crelan.be/nl/fidelio
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Ik zie het dividend eerder dalen dan stijgen. Het niveau van dividend is gekoppeld aan het niveau van de rente.soja schreef: conclusie: als dividend niet stijgt, doet persoon verlies lijkt mij?
Ik heb de aandelen tot het oude maximum (3000 euro) en ben zeker niet van plan om dit bedrag te verhogen. Ik zal dus een rendement van 1,85% hebben als het dividend niet daalt...
Als ik zou kunnen kiezen nam ik de niet-bancaire voordelen niet.Ik heb die gewoon niet nodig. Nooit maar dan ook werkelijk nog nooit iets van gebruikt!
Wel erg dat ik dit toen moest vernemen via spaargids.
En als je de bancaire voordelen bekijkt: een iRekening is gratis voor iedereen, inclusief Bancontact.
Ik heb dit eigenlijk geopend met de hoop om een reactie te krijgen van Crelan (of va iemand anders een bevestiging dat het tarief verhogen mag, maar men dan wel de kans moet geven om de dienst niet meer te nemen).
Ze hebben andere zaken aan hun hoofd.
Ik heb dit eigenlijk geopend met de hoop om een reactie te krijgen van Crelan (of va iemand anders een bevestiging dat het tarief verhogen mag, maar men dan wel de kans moet geven om de dienst niet meer te nemen).
Ze hebben andere zaken aan hun hoofd.
een plotse stijging van 40 % is moeilijk redelijk te noemen
welke stijging van kosten verantwoordt dit?
je kan toch moeilijk zeggen dat je als fidelio het voordeel hebt van een gratis rekening, eigenlijk betaal je die dan toch gewoon zelf via die 30/42 EURO?
en als het beheren van de kortingen in restaurants zoveel kost, dat men er dan gewoon mee stopt, ik denk dat de meeste klanten daar totaal geen boodschap aan hebben, ik in ieder geval heb dat nog nooit gebruikt,
mij doet het denken aan de enorme stijging van zogenaamde "dossierkosten" bij bepaalde banken als je een woonkrediet wil...
welke stijging van kosten verantwoordt dit?
je kan toch moeilijk zeggen dat je als fidelio het voordeel hebt van een gratis rekening, eigenlijk betaal je die dan toch gewoon zelf via die 30/42 EURO?
en als het beheren van de kortingen in restaurants zoveel kost, dat men er dan gewoon mee stopt, ik denk dat de meeste klanten daar totaal geen boodschap aan hebben, ik in ieder geval heb dat nog nooit gebruikt,
mij doet het denken aan de enorme stijging van zogenaamde "dossierkosten" bij bepaalde banken als je een woonkrediet wil...
-
- VIP member
- Contacteer:
Grootste "voordeel" is/was dat ik zgz een beter hypotheektarief kreeg indien ik fidelio klant werd en dus verplicht coöperant.
Die 40% stijging v 12eu weegt nog steeds niet op maar tgaat om t principe.
Ze zijn toch allemaal tzelfde.
Doet me denken aan die mensen die verplichte brandverzekering moeten nemen voor 0,0x % betere rente en jaarlijks zware prijsstijging moeten slikken.
Die 40% stijging v 12eu weegt nog steeds niet op maar tgaat om t principe.
Ze zijn toch allemaal tzelfde.
Doet me denken aan die mensen die verplichte brandverzekering moeten nemen voor 0,0x % betere rente en jaarlijks zware prijsstijging moeten slikken.
Ik dacht dat het voordeel bij hypothecaire lening er niet meer is en het nu voor iedereen gelijk is.
Argenta heeft ook van dit soort aandelen,ook met niet-bancaire voordelen. Maar moet je daar kosten betalen?Ik dacht van niet.
Argenta heeft ook van dit soort aandelen,ook met niet-bancaire voordelen. Maar moet je daar kosten betalen?Ik dacht van niet.