crypto currencies
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
-
- Full Member
- Contacteer:
Re: crypto currencies
Je kan moeilijk categorieën aanmaken op basis van hoe mensen met belegproducten omgaan, en daaruit vervolgens daaruit concludeert dat crypto-currencies in de categorie van speculatieve assets vallen.B7H4long schreef: ↑19 mei 2019, 13:26Laat me dit verder uitwerken:
Persoonlijk maak ik het verschil tussen:
+ Sparen: Het opzij zetten van geld voor een later doel.
+ Beleggen: Met een (lange termijn) beleggingsstrategie gebaseerd op de fundamentele waarde van de belegging je kapitaal laten groeien om je beleggingsdoel te bereiken. Beleggingen hebben, door "constructie" een fundamenteel positief verwacht rendement.
+ Investeren: Gebruik ik voor beleggingen waar men dieper bij betrokken bent, waar ik in geloof. Ik investeer niet louter als belegging met het doel voor het geld te laten groeien. Zo beschouw ik zo mijn coöperatieve aandelen een investering
+ Speculeren: Kopen met het doel het effect op een later tijdstip weer te verkopen met winst als gevolg van een prijsstijging. De enige manier om winst te halen is een koper vinden die meer wil betalen dan je zelf gaf
+ Traden: Speculeren op korte termijn stijgende of dalende koersveranderingen : Het kopen en verkopen van effecten op de beurs om te profiteren van prijsfluctuaties tijdens de handelsdag
Crypto-Currencies vallen duidelijk in de categorie van speculatieve assets.
De categorieën zeggen namelijk dat het er vanaf hangt hoe mensen met die crypto currency omgaan. Als je bitcoins koopt en in een kluis bewaart, dan ben je aan beleggen / investeren en niet aan het speculeren of aan het traden.
Ook de fiscus is intussen afgestapt van het standpunt dat crypto's per definitie een speculatief product zijn. In de plaats daarvan moet je nu een vragenlijst invullen om uit te maken of je opbrengsten voortvloeien uit speculatief handelen of beleggen. Dat laatste wordt niet belast.
Grappig ... een vragenlijst om te bepalen of je in crypto's belegt of speculeert ... kruis aan wat van toepassing is ... euh, wat zou ik invullenCowboy_Bebop schreef: ↑20 mei 2019, 16:42 Ook de fiscus is intussen afgestapt van het standpunt dat crypto's per definitie een speculatief product zijn. In de plaats daarvan moet je nu een vragenlijst invullen om uit te maken of je opbrengsten voortvloeien uit speculatief handelen of beleggen. Dat laatste wordt niet belast.
-
- Newbie
- Contacteer:
Mss een beetje een domme vraag. Maar ik zou graag een alert (mail/SMS) willen krijgen als bitcoin of ether onder een bepaalde waarde gaat. Zijn er goede sites/apps waar je gratis van deze alerts kan krijgen?
Bij bolero is dit bij mijn weten niet mogelijk vermits je er niet direct in bitcoin kan verhandelen.
Thx
Bij bolero is dit bij mijn weten niet mogelijk vermits je er niet direct in bitcoin kan verhandelen.
Thx
app: Blockfolio (stuurt notificaties)
Is de facebookcoin die er aan komt niet de doodsteek van de crypto's ... aangezien deze wellicht wel algemeen aanvaard zal worden en hij gekoppeld worden aan échte valuta waardoor de speculatie wegvalt en het in tegenstelling tot de andere crypto's wel een stabiele koers zal krijgen ? I wonder ...
Facebook wilt een stabiele munt oprichten. Het is weliswaar een digitale munt, maar ik zie meer gelijkenissen tussen de Facebookcoin en een de munten die je op pakweg Tomorrowland koopt om je eten te betalen.geebee schreef: ↑16 juni 2019, 13:41 Is de facebookcoin die er aan komt niet de doodsteek van de crypto's ... aangezien deze wellicht wel algemeen aanvaard zal worden en hij gekoppeld worden aan échte valuta waardoor de speculatie wegvalt en het in tegenstelling tot de andere crypto's wel een stabiele koers zal krijgen ? I wonder ...
Daarnaast zal de Facebook munten allesbehalve anoniem zijn.
Het enige van gelijkenissen lijkt mij de eenvoud om geld om te wisselen in andere valuta's. Misschien wat extra concurrentie voor diensten als Western Union en co.
De doodsteek voor andere crypto's? Ik twijfel hier sterk aan.
-
- Full Member
- Contacteer:
Daar bestaan er al 13 in een dozijn van. Zoek op: 'stablecoin'geebee schreef: ↑16 juni 2019, 13:41 Is de facebookcoin die er aan komt niet de doodsteek van de crypto's ... aangezien deze wellicht wel algemeen aanvaard zal worden en hij gekoppeld worden aan échte valuta waardoor de speculatie wegvalt en het in tegenstelling tot de andere crypto's wel een stabiele koers zal krijgen ? I wonder ...
Libra brengt op dat vlak technologisch niets nieuws op tafel. Enige interessante aan libra is de integratie in sociale media en de facebook brand natuurlijk. Je hoeft in se niets nieuws te verzinnen om een succesvol product te maken, zolang je een bestaand concept maar kan populariseren heb je ook een winner.
Oké, maar als bitcoin zogezegd de bedoeling heeft om ooit eens uit te groeien tot een wereldwijd aanvaard betaalmiddel dat zal er toch minstens een zekere stabiliteit in moeten zitten ... of is dat niet de bedoeling van bitcoin : enkel maar een speculatief virtueel spel met een paar winnaars en veel verliezers ?Cowboy_Bebop schreef: ↑26 juni 2019, 09:03Daar bestaan er al 13 in een dozijn van. Zoek op: 'stablecoin'geebee schreef: ↑16 juni 2019, 13:41 Is de facebookcoin die er aan komt niet de doodsteek van de crypto's ... aangezien deze wellicht wel algemeen aanvaard zal worden en hij gekoppeld worden aan échte valuta waardoor de speculatie wegvalt en het in tegenstelling tot de andere crypto's wel een stabiele koers zal krijgen ? I wonder ...
Libra brengt op dat vlak technologisch niets nieuws op tafel. Enige interessante aan libra is de integratie in sociale media en de facebook brand natuurlijk. Je hoeft in se niets nieuws te verzinnen om een succesvol product te maken, zolang je een bestaand concept maar kan populariseren heb je ook een winner.
-
- Full Member
- Contacteer:
Wat nu juist de functie van bitcoin gaat zijn, daar wordt al jaren over gefilosofeerd. Er zijn er die zeggen dat bitcoin long term vanzelf zal stabiliseren naarmate de cap stijgt en al dat gespeculeer geen impact meer heeft op de koerswaarde.geebee schreef: ↑26 juni 2019, 10:32 Oké, maar als bitcoin zogezegd de bedoeling heeft om ooit eens uit te groeien tot een wereldwijd aanvaard betaalmiddel dat zal er toch minstens een zekere stabiliteit in moeten zitten ... of is dat niet de bedoeling van bitcoin : enkel maar een speculatief virtueel spel met een paar winnaars en veel verliezers ?
En er zijn er die stellen dat ook al blijft de munt onstabiel, je de waarde ervan (net zoals goud dat ook fluctueert ) kan aanzien als een store of value waarbij je kapitaal veilig stelt buiten het monetair systeem.
Hoe dan ook is er geen enkele stablecoin op dit moment die bitcoin naar de kroon kan stoten.
Tuurlijk niet, er valt geen geld met de "STABLE"-coins te verdienenCowboy_Bebop schreef: ↑26 juni 2019, 10:47
En er zijn er die stellen dat ook al blijft de munt onstabiel, je de waarde ervan (net zoals goud dat ook fluctueert ) kan aanzien als een store of value waarbij je kapitaal veilig stelt buiten het monetair systeem.
Hoe dan ook is er geen enkele stablecoin op dit moment die bitcoin naar de kroon kan stoten.
Goud fluctueert ook maar niet in die mate dat het in 6 maanden tijd van 20000 naar 3000 en - as we speak - weer naar 11000 gaat ... en goud blinkt tenminste nog
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Iemand veel ervaring met die cryptobots?
Slim beleggen spamt me er weer eens dood mee.
Slim beleggen spamt me er weer eens dood mee.
De trend lijkt ook te zijn dat de munt steeds stabieler wordt: https://www.buybitcoinworldwide.com/volatility-index/
Beste Forum lezers
Ik me Lid gemaakt om jullie waarschuwen voor Nano, Ormeus en andere Scams.
Ik hoop van harte dat nog geen van jullie geld overgemaakt heeft naar deze oplichters, diezelfde ‘verkopers’ zijn bij mij thuis langs geweest en ikzelf heb daar aardig wat spaargeld aan verloren.
Begin er NIET! Aan.. u bent uw geld op voorhand kwijt..
Ik me Lid gemaakt om jullie waarschuwen voor Nano, Ormeus en andere Scams.
Ik hoop van harte dat nog geen van jullie geld overgemaakt heeft naar deze oplichters, diezelfde ‘verkopers’ zijn bij mij thuis langs geweest en ikzelf heb daar aardig wat spaargeld aan verloren.
Begin er NIET! Aan.. u bent uw geld op voorhand kwijt..
diezelfde ‘verkopers’ zijn bij mij thuis langs geweest
Als ze aan jouw voordeur komen aanbellen met een geweldige "investeringsopportuniteit" weet je direct hoe laat het is...
Vanuit het standpunt van een hodler, dus niet speculatief of voor day-trading, welke cryptocurrencies hebben de best use case? Bitcoin als eerste en de grootste markt, Monero voor privacy en blijkbaar ook Ether voor het Ethereum netwerk wat dat ook moge zijn. Welke cryptocoins hebben jullie voor de lange termijn?