Curve
-
- Hero Member
- Contacteer:
Re: Curve
Ook een trouwe gebruiker van Curve hier. Bij mij zitten er Beobank kaarten, maar ook Revolut en N26 achter. Ik vind het handig dat er maar 1 kaart is, die bovendien ook te activeren valt in Google Pay (en Apple Pay), waardoor je dus contactloos kunt betalen mét Beobank Visa door je telefoon tegen de betaalautomaat te houden.
Als je aankopen doet in Ikea of Carrefour (of enkele andere winkels in te stellen, krijg je de eerste 3 maanden ook nog van Curve 1 procent cashback erbovenop. Ook bij Amazon trouwens.
Er waren de afgelopen tijd een heel aantal problemen ivm de Wirecard-fraude, maar nu zijn ze volledig 'zelfstandig'. Refunds (als je bv bij Amazon iets terugstuurt) worden voorlopig nog wel in GBP terugbetaald, maar daar komt zeer snel een oplossing voor.
En tenslotte is er ook een referral programma (5 GBP voor de nieuwe gebruiker, 5 GBP voor de aanbrenger). Probeer maar met mijn code EYJVB6LE ( )) in te vullen tijdens het registratieproces (je begint met de app te downloaden).
Als je aankopen doet in Ikea of Carrefour (of enkele andere winkels in te stellen, krijg je de eerste 3 maanden ook nog van Curve 1 procent cashback erbovenop. Ook bij Amazon trouwens.
Er waren de afgelopen tijd een heel aantal problemen ivm de Wirecard-fraude, maar nu zijn ze volledig 'zelfstandig'. Refunds (als je bv bij Amazon iets terugstuurt) worden voorlopig nog wel in GBP terugbetaald, maar daar komt zeer snel een oplossing voor.
En tenslotte is er ook een referral programma (5 GBP voor de nieuwe gebruiker, 5 GBP voor de aanbrenger). Probeer maar met mijn code EYJVB6LE ( )) in te vullen tijdens het registratieproces (je begint met de app te downloaden).
Ik denk me ook zo'n kaart aan te vragen, ik vind wel nergens iets over een code die je moet hanteren (de code van 4 cijfers zoals de meeste kaarten). Hoe werkt dat met Curve ?
-
- Hero Member
- Contacteer:
Dag Nete, je krijgt gewoon een Pin code om met de fysieke kaart te betalen en een csv Code die je kunt invullen bij online betalingen. Die Info staat in de app nadat je je app code of je vinger hebt gescand.
Bedoel je dat of nog iets anders?
Je zit juist hoor, bedankt. Kan die code ook aangepast worden naar eigen wens ?woodpeckerbird schreef: ↑5 augustus 2020, 08:33 Dag Nete, je krijgt gewoon een Pin code om met de fysieke kaart te betalen en een csv Code die je kunt invullen bij online betalingen. Die Info staat in de app nadat je je app code of je vinger hebt gescand.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Je kunt ze eenmalig instellen in de app tijdens de aanvraag van je fysieke kaart.
Gebruikt bedankt
Gebruikt bedankt
-
- Hero Member
- Contacteer:
Super ! Dank je wel. Als je nog vragen hebt, shoot!
Nog belangrijk: als je gegevens in de app staan, niet te lang wachten om de eerste keer je kaart te gebruiken, bv met Google pay of gewoon, want anders vervalt de 5 GBP cashback. Weet niet exact hoe lang het blijft, maar ik zou meteen er ergens mee betalen.
Intussen zijn ook hun refund problemen opgelost. Heb zonder problemen terugbetaling gehad van iets op Amazon.
Nog belangrijk: als je gegevens in de app staan, niet te lang wachten om de eerste keer je kaart te gebruiken, bv met Google pay of gewoon, want anders vervalt de 5 GBP cashback. Weet niet exact hoe lang het blijft, maar ik zou meteen er ergens mee betalen.
Intussen zijn ook hun refund problemen opgelost. Heb zonder problemen terugbetaling gehad van iets op Amazon.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Is dit nog altijd zo? Ik had begrepen dat intussen alles van curve nu juist als offline beschouwd werd bij beobank, precies omwille van cashback. Ik denk dat iemand dat hier eerder meldde. Ervaringen? Ik ben nog steeds fan van Curve, vooral voor apple pay en Google pay. Referral nog steeds beschikbaar ook.
Beobank beschouwt Curve-transacties inderdaad niet meer als onlinetransacties.
-
- Hero Member
- Contacteer:
intussen zelf even gebeld naar Beobank. Er blijkt al eerder iemand voor gebeld te hebben want ze wisten ervan. En naar aanleiding van die vroegere 'klacht' hebben ze bij Beobank nu blijkbaar beslist dat elke transactie met CRV gewoon uitgesloten wordt van cashback!
Ik heb dus even klacht ingediend, hoe meer mensen even bellen naar beobank met die opmerking, des te meer druk om CRV transacties toch weer te laten deelnemen aan het cashback systeem van Beobank!
Ik heb dus even klacht ingediend, hoe meer mensen even bellen naar beobank met die opmerking, des te meer druk om CRV transacties toch weer te laten deelnemen aan het cashback systeem van Beobank!
Ik denk dat de CRV wel cashback krijgt bij kaarten die altijd cash back geven en niet alleen online cashback.
Bv. de Beobank Q8 kaart zal ook op CRV 0,5% cash back geven.
Bv. de Beobank Q8 kaart zal ook op CRV 0,5% cash back geven.
vaganzza[at]spaargids[punt]be
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Lijkt mij te kloppen, ik heb de afgelopen maand uitsluitend via Curve betaald en heb cashback gekregen via m'n Beobank Extra World Mastercard.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Ik kreeg er zelfs nog een mailtje over. Maar goed, dan hoop ik dat het op q8 en World Mastercard blijft lopen.
[De cash back wordt berekend op uitgaven die u doet met uw kredietkaart.
We zien dat u uitgaven doet via uw CURVE wallet.
Aangezien deze transacties niet rechtstreeks worden gedaan met uw kredietkaart worden deze uitgaven niet
verwerkt worden door ons system maar door CURVE zelf.
Om cash back te ontvangen voor uw uitgaven met uw kredietkaart dient u onze kaart te gebruiken en de
aankoop niet via CURVE te doen.
[De cash back wordt berekend op uitgaven die u doet met uw kredietkaart.
We zien dat u uitgaven doet via uw CURVE wallet.
Aangezien deze transacties niet rechtstreeks worden gedaan met uw kredietkaart worden deze uitgaven niet
verwerkt worden door ons system maar door CURVE zelf.
Om cash back te ontvangen voor uw uitgaven met uw kredietkaart dient u onze kaart te gebruiken en de
aankoop niet via CURVE te doen.
Welke kaart gebruik je? Want mijn ervaring is dat ze de online cash back niet meer geven als het niet met hun eigen kaart is betaald. Zo konden we enkele maanden het systeem omzeilen en toch een hogere cash back bij offline betalingen.
vaganzza[at]spaargids[punt]be