Curve
Re: Curve
Wist niet eens dat deze bestond 
Veel nieuws onder de zon zit er niet in. Gratis model om je binnen te trekken, maar zodra je iets meer wilt is het vreselijk duur. En natuurlijk een metaal kaartje als je de hoofdprijs wilt betalen.
Nope, niets voor mij.
Zij die veel FX betalingen doen kunnen er misschien wel iets uit halen (kennis van mij in Hongarije heeft Revolut en heeft best wat baat bij de lage transactiekost).
De privacy van die diensten baart mij het meest zorgen
Moet wel zeggen, transparant zijn ze wel.

Veel nieuws onder de zon zit er niet in. Gratis model om je binnen te trekken, maar zodra je iets meer wilt is het vreselijk duur. En natuurlijk een metaal kaartje als je de hoofdprijs wilt betalen.
Nope, niets voor mij.
Zij die veel FX betalingen doen kunnen er misschien wel iets uit halen (kennis van mij in Hongarije heeft Revolut en heeft best wat baat bij de lage transactiekost).
De privacy van die diensten baart mij het meest zorgen
Dus kortom, ze analyseren je transactie en persoonlijke data om je te marketing informatie te spammen.Purpose: Provide you with Curve products and services and manage your account
Data: Identity, Contact, Financial, Transaction
Lawful basis: Contract, Legitimate interests (to provide you with services and recover fees)
Purpose: Suggest goods, services, programmes or activities that may be of interest to you
Data: Identity, Contact, Device, Profile, Financial, Transaction
Lawful basis: Consent, Legitimate interests (to develop our product offering and grow our business).
Purpose: Send you marketing communications
Data: Identity, Contact, Profile, Device, Transaction
Lawful basis: Consent, Legitimate interests (to ensure you are kept up to date with our services)
https://www.curve.com/legal/privacy/index.html
Moet wel zeggen, transparant zijn ze wel.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Nog niks gemerkt van marketing of extra Spam sinds ik in januari 2020 met curve begon.
"Een week of langer", inderdaad. Na een maand nog geen reactie....Nete schreef: ↑5 januari 2021, 16:26 Curve blijft hier vrij hopeloos.
Ik had maanden geleden een Curve kaart gekregen, maar uiteindelijk de rekening afgesloten.
De oude kaart via hun support nu terug willen actieveren, lukt niet.
Men stuurt me een nieuwe kaart met een ander kaartnummer, vandaag toegekomen, maar als ik die kaart wil activeren worden de laatste 4 cijfers van de kaartnummer gevraagd. Als ik die invul krijg ik een melding: "verify a card that's yours & issued in Europe"
Het spijtige is dat je op support steeds een week of langer moet wachten...
Curve is duidelijk niet aan mij besteed.
Zijn er ook debit kaarten gesupporteerd in Belgie onder de Curve kaart? Of plannen daarnaartoe?
Het lijkt dat alleen Visa & MasterCard werken, hoewel hun website zegt dat ze credit en debit kaarten kunnen toevoegen.
Het lijkt dat alleen Visa & MasterCard werken, hoewel hun website zegt dat ze credit en debit kaarten kunnen toevoegen.
Na zoveel weken nog eens een reactie, maar dan beginnen ze over hoe een kaart toevoegen, terwijl ik de Curve kaart niet eens geactiveerd krijg.Nete schreef: ↑9 februari 2021, 23:45"Een week of langer", inderdaad. Na een maand nog geen reactie....Nete schreef: ↑5 januari 2021, 16:26 Curve blijft hier vrij hopeloos.
Ik had maanden geleden een Curve kaart gekregen, maar uiteindelijk de rekening afgesloten.
De oude kaart via hun support nu terug willen actieveren, lukt niet.
Men stuurt me een nieuwe kaart met een ander kaartnummer, vandaag toegekomen, maar als ik die kaart wil activeren worden de laatste 4 cijfers van de kaartnummer gevraagd. Als ik die invul krijg ik een melding: "verify a card that's yours & issued in Europe"
Het spijtige is dat je op support steeds een week of langer moet wachten...
Curve is duidelijk niet aan mij besteed.
Ik denk dat ik de kaart beter versnipper, want met zo'n lullige service betrouw ik de hele zaak niet al te veel als je ze al werkend krijgt.
Een Visa- of MasterCard-kaart kan een debetkaart zijn, dus ze stellen de zaken niet verkeerd voor.
Los daarvan: al die neobanken en quasi-neobanken ondersteunen een klein aantal kaartmerken die globaal aanvaard worden. Wanneer ze uitbreiden naar belangrijke nieuwe markten durven ze héél soms een specialleke doen door iets te ondersteunen dat typisch is voor die markt, maar voor een markt als België gaan ze enkel de dingen ondersteunen die globaal werken.
Ik zie persoonlijk ook niet echt een grote meerwaarde. Het kan praktisch zijn als je meerdere kaarten hebt en er op gebrand bent om maar met 1 kaart rond te lopen, als je de (potentiële) nadelen van zo'n aanpak erbij neemt:
- limieten van Curve t.o.v. achterliggende kaarten (die zijn mogelijks - tot waarschijnlijk - hoger bij de achterliggende kaarten zelf)
- het is een Mastercard Debit (al heb ik gelezen dat er ook een Credit variant zit aan te komen): Wat met authorizations zoals bij het tanken, reservaties in hotels en waarborg bij huurauto? Wordt dit correct doorgezet naar bijvoorbeeld een achterliggende credit card, zonder (impact op je) limieten? En hoe zit het met aanvaarding (ik heb op een vorig werk eens een Amerikaan bij ons weten staan met een Mastercard Debit en dat ding werd niet aanvaard door onze POS terminal die nochtans Mastercard aanvaardde - toegegeven het was wel een typisch Amerikaanse magneetkaart zonder chip)?
- het is een TPP, dus inherent minder stabiel dan een bank (zie problemen in 2020) en ook meer kans dat je account geblokkeerd wordt om een of andere reden (vermoeden fraude of misbruik b.v.b.) - daar sta je dan
- misgelopen cashback op achterliggende kaarten (die cashback aanbieden) wanneer je via deze kaart werkt (dit is overigens geen 'lokaal' issue, zoek maar eens wat rond op het net)
Persoonlijk ben ik er niet zo happig op om deze kaart voor haar beoogde doel te gebruiken en enkel hiermee op zak rond te lopen (als enige "credit card" dan zogezegd). Voordelen die ik zie:
- kan wel handig zijn om kaarten te bundelen (persoonlijk zou ik hier voor de veiligheid/zekerheid enkel "secundaire" kaarten achter hangen die ik anders toch thuis laat liggen tenzij ik bijvoorbeeld op reis ga, maar ja, wat is het nut dan: op vakantie de oorspronkelijke kaarten in de kluis te kunnen laten liggen als back-up misschien)
- goedkope FX tot 500 GBP en gratis afhalingen tot 200 GBP in buitenland (per rolling 30d): In die zin misschien wel handig om als "front end" te gebruiken voor een echte kredietkaart als je reist buiten de eurozone of af en toe voor een beperkt bedrag iets in vreemde munten online koopt (ik vermoed o.b.v. de info die ik terug vind dat de exchange rate quasi hetzelfde is als bij Revolut: interbank rate gedurende de week en surcharge in weekend?). Wat me niet duidelijk is, zit die 200 GBP foreign ATM withdrawals vervat in het slot van 500 GBP FX (ik vermoed van wel) of komt dit er boven op? En ik lees dat ze via MCC het type transactie doorgeven, m.a.w. je kaartuitgever kan zien dat het een cash afhaling is en er nog hun eigen klassieke kosten voor cash afhalingen bovenop gooien (correct me if I'm wrong)? Dan zou ik het persoonlijk eerder als back-up meenemen naast de gratis versies van N26 & Revolut bijvoorbeeld.
- Apple / Google / Samsung Pay voor zij die dat gebruiken
Zie ik iets over het hoofd?
PS: In eerste instantie leek dit mij een interessante gratis "front end" kaart t.v.v. de fysieke Revolut kaart (je betaalt verzendkosten voor een fysieke Revolut kaart - onnozel in mijn geval, ik zou ze enkel op vakantie gebruiken - plus ze ziet er uit als een stuk speelgoed), maar ik zie nu dat er geen optie is om currency conversion uit te zetten op Curve, je moet steeds de "native currency" van de achterliggende kaart instellen (uit een beperkt aantal mogelijkheden) en afhankelijk van de munteenheid van je transactie zal er dan al dan niet FX worden toegepast door Curve op basis hiervan. Blijkbaar iets waar men al een tijdje voor loopt te zeuren maar tot op heden niet veel beweging uit het Curve-kamp.
-
- Hero Member
- Contacteer:
N26 op de vingers getikt
Ik gebruik zelf inderdaad verschillende fysieke en virtuele kaarten van Revolut in Curve, eentje voor elke munteenheid. Maar ben een oude Revolut gebruiker waardoor ik de fysieke kaarten ook nog gratis kreeg. Je krijgt af en toe aanbiedingen van Revolut om een fysieke kaart gratis aan te vragen.phase schreef: ↑7 mei 2021, 13:38 PS: In eerste instantie leek dit mij een interessante gratis "front end" kaart t.v.v. de fysieke Revolut kaart (je betaalt verzendkosten voor een fysieke Revolut kaart - onnozel in mijn geval, ik zou ze enkel op vakantie gebruiken - plus ze ziet er uit als een stuk speelgoed), maar ik zie nu dat er geen optie is om currency conversion uit te zetten op Curve, je moet steeds de "native currency" van de achterliggende kaart instellen (uit een beperkt aantal mogelijkheden) en afhankelijk van de munteenheid van je transactie zal er dan al dan niet FX worden toegepast door Curve op basis hiervan. Blijkbaar iets waar men al een tijdje voor loopt te zeuren maar tot op heden niet veel beweging uit het Curve-kamp.
-
- Hero Member
- Contacteer:
N26: nog tot 30 september elk 50 euro bij opening. Referral code bij mij te bekomen. Je moet ook wel een transactie doen, maar dat is al bij al makkelijk verdiend toch?
-
- Hero Member
- Contacteer:
En ter aanvulling: wie geen fysieke kaart van N26 wil kopen (10 euro), kan ook gratis bij Curve eentje maken. Dat is dus een kaart waar je via de app je N26 kunt onder stoppen. De betalingen die je dan met de curve kaart doet, worden dan afgerekend in een tweede stap met n26. Succes!
De vriendenlink is op dit ogenblik 10€ waard voor de nieuwe Curve aanvrager, de linkgever krijgt 15€ momenteel. Wie dus al aan het twijfelen was voor een Curve kaart, is het een goed moment om het effectief aan te vragen.
vaganzza[at]spaargids[punt]be
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Een positieve ervaring met de klantendienst van Curve onlangs. Helaas het slachtoffer geworden van fraude (onterechte afschrijving) voor een bedrag in de honderd euro. Ik vulde het onlineformulier in, en een vijftal uur later een antwoord dat ze mij het bedrag zullen terugbetalen, en dat ze mij onmiddellijk een nieuwe debetkaart zullen opsturen.
Fintech en goede service: het kan!
Fintech en goede service: het kan!
We’ve listened to your feedback, and we’re transforming Curve into the ultimate Global Wallet with unbeatable travel benefits.
To give customers global financial freedom, we’re increasing fee-free spending limits abroad and removing weekend FX fees on all currencies, for all premium Curve customers. Very soon, we’ll be adding 1% travel cashback to all premium plans so you can earn cashback on all your spending outside of the UK and Europe.
As a Curve Lite customer, you will still retain your monthly €250 fee-free spending limit abroad. There will be a small increase in FX fees when you go beyond your fee-free spending limit and when you spend abroad on weekends. You can increase your fee-free spending limits abroad by upgrading your plan.
Here’s a summary of upcoming changes:

Lite versie wordt buiten EU dus weer eens duurder (voor al degenen die geen 72€ jaarlijks kunnen uitsparen door over te gaan naar Curve X)
To give customers global financial freedom, we’re increasing fee-free spending limits abroad and removing weekend FX fees on all currencies, for all premium Curve customers. Very soon, we’ll be adding 1% travel cashback to all premium plans so you can earn cashback on all your spending outside of the UK and Europe.
As a Curve Lite customer, you will still retain your monthly €250 fee-free spending limit abroad. There will be a small increase in FX fees when you go beyond your fee-free spending limit and when you spend abroad on weekends. You can increase your fee-free spending limits abroad by upgrading your plan.
Here’s a summary of upcoming changes:

Lite versie wordt buiten EU dus weer eens duurder (voor al degenen die geen 72€ jaarlijks kunnen uitsparen door over te gaan naar Curve X)