Daling energieprijzen
- relativity
- Hero Member
- Contacteer:
Re: Daling energieprijzen
Dit is dan ook dé reden waarom ik geen dubbele tariefmeter in huis zal halen.Ook vind ik persoonlijk het gemak van een enkelvoudig tariefsysteem niet te onderschatten. Ik moet bij Ecopower geen rekening houden of ik nu de vaatwas of de wasmachine in gang zet of vanavond. Dat gemak heeft ook zijn prijs (vraag het maar aan de vrouwen).
Ik heb al jaren een dubbele meter. Mijn totaal jaarverbruik is ongeveer fifty-fifty. De helft daluren, de helft spitsuren. Wasmachines en dergelijke hebben tegenwoordig allemaal een 'uitgestelde start', waardoor het kinderspel is om het snachts te laten draaien. Tijdens weekends maken wij bv invriesgroenten en langbradende gerechten klaar. Ook grasmaaien en andere grootverbruikers schakelen we enkel in het weekend in. Het scheelt een pak in je rekening.
- relativity
- Hero Member
- Contacteer:
Klinkt allemaal mooi, uitgestelde startfunctie. Nu kan ik op een dag makkelijk de wasmachine twee of drie cyclussen laten doen en tevens gelijk nog eens de droogkast laten werken.
Zo heb ik in de dag, ergens in de week tussen de uren dak moet werken, de was in het huishouden gedaan, zonder dat ik hierin vrije uren in het weekend moet besteden of de was spreiden door de hele week. (Want je staat 's nachts toch niet op om een tweede wascyclus op te zetten?)
Iedereen zijn manier van leven, en nachttarief past helemaal niet in mijn gewoonten.
Zo heb ik in de dag, ergens in de week tussen de uren dak moet werken, de was in het huishouden gedaan, zonder dat ik hierin vrije uren in het weekend moet besteden of de was spreiden door de hele week. (Want je staat 's nachts toch niet op om een tweede wascyclus op te zetten?)
Iedereen zijn manier van leven, en nachttarief past helemaal niet in mijn gewoonten.
Het lijkt een beetje eigenaardig om in de rubriek 'besparingstips' een pleidooi te houden om niet te besparen...
Je zou evengoed al je geld op één bank kunnen zetten, levenslang dezelfde...da's ook gemakkelijker dan bankshoppen!
Je zou evengoed al je geld op één bank kunnen zetten, levenslang dezelfde...da's ook gemakkelijker dan bankshoppen!
- relativity
- Hero Member
- Contacteer:
Hier ben ik het niet mee eens. Aangezien ik verschillende banken combineer (en bespaar) ZONDER te hoeven inboeten aan comfort.Kitreet schreef: Het lijkt een beetje eigenaardig om in de rubriek 'besparingstips' een pleidooi te houden om niet te besparen...
Zo ook ik met mijn dubbele meter : ik bespaar en moet daar geen grote moeite voor doen. Trouwens, de meeste mensen hebben een dubbele meter, dat kan je lezen op een site van de VREG.
- relativity
- Hero Member
- Contacteer:
Voor mij persoonlijk is het nachttarief teveel inboeten aan comfort, dus ik heb het buitengesmeten en van die meerprijs heb ik nog geen moment spijt gehad.Kitreet schreef: Zo ook ik met mijn dubbele meter : ik bespaar en moet daar geen grote moeite voor doen. Trouwens, de meeste mensen hebben een dubbele meter, dat kan je lezen op een site van de VREG.
Wat de meeste mensen hebben, dat moeten zij weten, daar zal ik niet van wakker liggen.
Beste is nog, dat ik minder betaal bij Ecopower met enkelvoudig tarief en nog eens 100% groene energie erbij krijg!
Vroeger dacht ik ook dat het goedkoper was dubbel tarief, tot ik veranderd ben! En nog eens, dat beetje comfort heeft ook zijn prijs.
Vroeger dacht ik ook dat het goedkoper was dubbel tarief, tot ik veranderd ben! En nog eens, dat beetje comfort heeft ook zijn prijs.
- relativity
- Hero Member
- Contacteer:
Ik ben sinds enkele jaren klant bij Ecopower en ben uiterst tevreden!Toone schreef: Beste is nog, dat ik minder betaal bij Ecopower met enkelvoudig tarief en nog eens 100% groene energie erbij krijg!
Om écht te kunnen vergelijken wie hier nu het voordeligste is, zou je je jaarverbruik moeten medelen, en je exacte afrekening. Dat is m.i. het enige criterium om te vergelijken. Anders glijden we af naar een holle discussie van ja en nee.
- relativity
- Hero Member
- Contacteer:
Ik weet dat ik financieel voordeel zou hebben als ik opteer voor dubbel tarief. Maar om bovenstaande redenen doe ik dit niet.Kitreet schreef: Om écht te kunnen vergelijken wie hier nu het voordeligste is, zou je je jaarverbruik moeten medelen, en je exacte afrekening. Dat is m.i. het enige criterium om te vergelijken. Anders glijden we af naar een holle discussie van ja en nee.
Wat de klantendienst betreft bij Ecopower: deze zijn uiterst vriendelijk en behulpzaam én je krijgt geen vervelende stemcomputer aan de lijn die u, na enkele menu's en submenu's te hebben doorgeworsteld, doorschakelt naar een medewerker.
Tevens is de facturatie er altijd correct!
Ecopower, misschien niet altijd de goedkoopste, maar groen en klantgericht. En vooral dat laatste kan tegenwoordig zwaar doortellen!
Ja ik begrijp je : je betoog gaat in de richting 'comforttips', misschien een ander topic opstarten daarvoor?
- relativity
- Hero Member
- Contacteer:
Niet noodzakelijk: want voor enkelvoudig tarief was Ecopower glansrijk de goedkoopste voor mij.Kitreet schreef: Ja ik begrijp je : je betoog gaat in de richting 'comforttips', misschien een ander topic opstarten daarvoor?
![Cheesy :D](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/cheesy.gif)
Wil je zeker zijn?
Heel gemakkelijk : pak je laatste afrekening :
X Kwh elektriciteit : X-euro/jaar
X Kwh gas : X-euro/jaar
Dat staat allemaal op je laatste afrekening.
Heel gemakkelijk : pak je laatste afrekening :
X Kwh elektriciteit : X-euro/jaar
X Kwh gas : X-euro/jaar
Dat staat allemaal op je laatste afrekening.
- relativity
- Hero Member
- Contacteer:
Ik maak een jaarlijkse vergelijking om hiervan de zekerheid te behouden. Wat dit betreft voor aardgas heb ik al enkele keren moet switchen van leverancier en/of contract.
Bij Luminus maken ze er ook een sport van, het ene jaar is het de "Actief" die voordeliger is, het andere de "Connect".
Kwestie van de minder alerte consumenten niet steevast de laagste prijs te hoeven aanbieden.
Bij Luminus maken ze er ook een sport van, het ene jaar is het de "Actief" die voordeliger is, het andere de "Connect".
Kwestie van de minder alerte consumenten niet steevast de laagste prijs te hoeven aanbieden.