Daling energieprijzen
Re: Daling energieprijzen
Dat klopt, maar ik zie ze wel een belangrijke centrale rol spelen in de toekomst met (sterke) aanvulling door zonne-energie, windenergie en - in de landen waar dat mogelijk is - waterkrachtcentrales. Ik bedoel gewoon dat we niet het heil moet gaan zien in de kernenergie want daar ligt niet de toekomst denk ik. Het lijkt me noodzakelijk dat we streven naar groenere energie en niet genoegen nemen met de simpelere kernenergie-‘oplossing’.Stier schreef: Biomassacentrales gaan het hiaat van het wegvallen van kerncentrales niet kunnen opvangen.
Ik heb geen probleem met een windmolen in mijn achtertuin, maar wel met kernafval in mijn achtertuin.Stier schreef: We moeten een beetje af van 'niet in onze achtertuin' mentaliteit. Het heeft ertoe geleid dat heel onze kernenergie goedkoop in Franse handen terecht is gekomen.
Graaf dan al maar een diepe put voor de +/-1500 dode vogels/ jaar er in te gooien.Maarten schreef:Dat klopt, maar ik zie ze wel een belangrijke centrale rol spelen in de toekomst met (sterke) aanvulling door zonne-energie, windenergie en - in de landen waar dat mogelijk is - waterkrachtcentrales. Ik bedoel gewoon dat we niet het heil moet gaan zien in de kernenergie want daar ligt niet de toekomst denk ik. Het lijkt me noodzakelijk dat we streven naar groenere energie en niet genoegen nemen met de simpelere kernenergie-‘oplossing’.Stier schreef: Biomassacentrales gaan het hiaat van het wegvallen van kerncentrales niet kunnen opvangen.
Ik heb geen probleem met een windmolen in mijn achtertuin, maar wel met kernafval in mijn achtertuin.Stier schreef: We moeten een beetje af van 'niet in onze achtertuin' mentaliteit. Het heeft ertoe geleid dat heel onze kernenergie goedkoop in Franse handen terecht is gekomen.
Geld verdienen doe je door te werken.
Geld verliezen is simpel dankzij Fortis & Co
Ik zou ook niet voorstellen om een windmolen te zetten recht in een natuurgebied. 1500 vogels lijken mij trouwens nogal wat veel:cp1234 schreef:Graaf dan al maar een diepe put voor de +/-1500 dode vogels/ jaar er in te gooien.Maarten schreef: Ik heb geen probleem met een windmolen in mijn achtertuin, maar wel met kernafval in mijn achtertuin.
“Uit onderzoek, in 2005, bleek dat de toen 1.700 windmolens per jaar ongeveer vijftigduizend slachtoffers maakten. Auto’s eisen per jaar ongeveer twee miljoen vogellevens. Ook katten hebben meer dode vogels op hun geweten dan windmolens.”
“Berekeningen leren dat een middelgrote windmolen (op het land) gemiddeld twintig tot veertig slachtoffers per jaar maakt en dat is een stuk minder dan het gemiddelde dat onze geliefde Nederlandse huiskatten halen (totaal per jaar enkele honderdduizenden tot een half miljoen slachtoffers). Hoogspanningslijnen kunnen jaarlijks een tot twee miljoen dode vogels op hun conto schrijven en in het Nederlandse verkeer sneuvelen naar schatting jaarlijks twee tot acht miljoen vogels (om van allerlei andere dieren maar te zwijgen).” (uit http://www.appeltern.nl/windmolens.html)
Zo zie je, je moet zo’n cijfer die je hoort soms met een korrel zout nemen.
Klopt, wou gewoon laten zien dat niet alles zo "mooi" is aan windmolens.
Aan alles is er wel een negatief kantje.
Windmolenparken op zee, ver uit de buurt van trekroutes van vogels zijn het beste alternatief. Zowel naar productie, hinder voor omwonenden of voor het zicht als voor eventuele vogelslachtoffers.
Aan alles is er wel een negatief kantje.
Windmolenparken op zee, ver uit de buurt van trekroutes van vogels zijn het beste alternatief. Zowel naar productie, hinder voor omwonenden of voor het zicht als voor eventuele vogelslachtoffers.
Geld verdienen doe je door te werken.