Daling energieprijzen
Daling energieprijzen
Maar bij ECOPOWER elektriciteit (alleen GROEN) van 0.16 naar 0.18 cent/kwh. Stijging van 12% op14 maanden.
Dit percentage is ook geldig voor drinkwater... +11 %.......
En nu maar wachten op + %... De Zenne + ..... %
Dit percentage is ook geldig voor drinkwater... +11 %.......
En nu maar wachten op + %... De Zenne + ..... %
Laatst gewijzigd door pol op 18 december 2009, 20:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Daling energieprijzen
Je moet er dan wel bijzeggen dat de gemiddelde totaalprijs van 1 kwh bij Electrabel NA de daling zo ongeveer 0,20 euro bedraagt.
De prijs van Ecopower is gestegen wegens de stijging van de distributiekosten. Wat is het excuus van Electrabel om vroeger nog veel duurder te zijn ?
Nog een pikant detail: de prijs van gas als grondstof is op de wereldmarkt met 60% gezakt !
De prijs van Ecopower is gestegen wegens de stijging van de distributiekosten. Wat is het excuus van Electrabel om vroeger nog veel duurder te zijn ?
Nog een pikant detail: de prijs van gas als grondstof is op de wereldmarkt met 60% gezakt !
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Pol heeft wel een punt. De good-news-show in het nieuws is zo misleidend.
Want inderdaad, niet omdat op de wereldmarkt de prijs van elecktriciteit is gedaald, de prijs voor de consument of alle consumenten is gedaald.
Want inderdaad, niet omdat op de wereldmarkt de prijs van elecktriciteit is gedaald, de prijs voor de consument of alle consumenten is gedaald.
Geld verdienen doe je door te werken.
Geld verliezen is simpel dankzij Fortis & Co
robokat schreef:
Wat is het excuus van Electrabel om vroeger nog veel duurder te zijn ?
Ze hebben geen excuus, ze hebben het monopolie in België, ze zijn alleenheersers en kunnen zo de prijzen bepalen en mogelijke concurrenten klein houden. Laatst heb ik hierover enkele artikels gelezen in P-Magazine en dat is behoorlijk verhelderend geweest. Het kwam erop neer dat onze vleugellamme politici hun huiswerk niet goed gemaakt hadden bij de liberalisering van de energiemarkt in België en zo heeft Electrabel alles in handen de dag van vandaag zonder dat iets of iemand er iets aan kan doen.
- disterminator
- Hero Member
- Contacteer:
Ik begrijp dat geleuter over het zogenaamde monopolie van Electrabel niet goed. Ik ben er al sinds jaar en dag geen klant meer, niet voor elektriciteit en niet voor gas. En dat heeft me al honderden euro opgeleverd.
Laatst had ik hun klantendienst aan de lijn, om te vragen of ik misschien weer klant zou willen worden, want dat ze nu echt wel scherpe tarieven hadden (vroeger blijkbaar niet dus, ze zijn niet te beroerd om dat toe te geven)
Toen ik hen vertelde dat ik ondertussen tevreden klant bij Ecopower en Lampiris ben, feliciteerde hun callcenter mij met mijn keuze : dat zijn tarieven waar ze absoluut niet aan kunnen![Cheesy :D](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/cheesy.gif)
Maar om een lang verhaal kort te maken: iedereen heeft de vrije keuze om bij hen weg te gaan en een goedkopere leverancier te nemen. Niks geen monopolie dus, maar je moet wel de (kleine) moeite willen doen.
Laatst had ik hun klantendienst aan de lijn, om te vragen of ik misschien weer klant zou willen worden, want dat ze nu echt wel scherpe tarieven hadden (vroeger blijkbaar niet dus, ze zijn niet te beroerd om dat toe te geven)
Toen ik hen vertelde dat ik ondertussen tevreden klant bij Ecopower en Lampiris ben, feliciteerde hun callcenter mij met mijn keuze : dat zijn tarieven waar ze absoluut niet aan kunnen
![Cheesy :D](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/cheesy.gif)
Maar om een lang verhaal kort te maken: iedereen heeft de vrije keuze om bij hen weg te gaan en een goedkopere leverancier te nemen. Niks geen monopolie dus, maar je moet wel de (kleine) moeite willen doen.
Enjoy the party, but dance near the door
Ik betaal bij electrabel allezins een stuk minder dan dat ik bij ecopower zou betalen.
Voor gas heb ik dit nog niet vergeleken, zou ik eigenlijk dringend eens moeten doen.
Voor gas heb ik dit nog niet vergeleken, zou ik eigenlijk dringend eens moeten doen.
- disterminator
- Hero Member
- Contacteer:
Voor elektriciteit ben je bij Ecopower niet altijd op de juiste plaats, enkel als je "gemiddeld" of laag verbruik hebt zijn ze de goedkoopste. Ze rekenen immers nauwelijks of geen vaste kosten, en een ietwat hogere vergoeding per kwH.cp1234 schreef: Ik betaal bij electrabel allezins een stuk minder dan dat ik bij ecopower zou betalen.
Voor gas is het bij mijn weten onmogelijk dat je bij Electrabel het beste af bent, tenzij je er misschien speciale voorwaarden hebt (personeelsvoorwaarden, sociaal tarief,..)
Enjoy the party, but dance near the door
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
We zijn hier weer gelukkig omdat Electrabel de prijs van de electriciteit met 'n paar procenten verlaagt. Even vergelijken met NL, daar verlaagt Nuon het tarief met maar liefst 23%, Electrabel houdt dus nog wat marge over. ![Roll Eyes ::)](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/rolleyes.gif)
Nuon NL
![Roll Eyes ::)](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/rolleyes.gif)
Nuon NL
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Je hebt gelijk maar je vergeet dat je nog steeds evenveel moet betalen voor de distributietarieven en daardoor is je energiefactuur toch nog steeds te hoog.disterminator schreef: Ik begrijp dat geleuter over het zogenaamde monopolie van Electrabel niet goed. Ik ben er al sinds jaar en dag geen klant meer, niet voor elektriciteit en niet voor gas. En dat heeft me al honderden euro opgeleverd.
Toen ik hen vertelde dat ik ondertussen tevreden klant bij Ecopower en Lampiris ben, feliciteerde hun callcenter mij met mijn keuze : dat zijn tarieven waar ze absoluut niet aan kunnen
België is een land die dergelijke praktijken toelaat. We betalen voor vrijwel alles te veel: energie, GSM, in de supermarkt,...
Ik beweerde dan ook niet dat ik voor gas goedkoper af was hé, enkel voor de elecktriciteit, voor gas ga ik het eens bestuderen waar ik het beste af ben.disterminator schreef:Voor elektriciteit ben je bij Ecopower niet altijd op de juiste plaats, enkel als je "gemiddeld" of laag verbruik hebt zijn ze de goedkoopste. Ze rekenen immers nauwelijks of geen vaste kosten, en een ietwat hogere vergoeding per kwH.cp1234 schreef: Ik betaal bij electrabel allezins een stuk minder dan dat ik bij ecopower zou betalen.
Voor gas is het bij mijn weten onmogelijk dat je bij Electrabel het beste af bent, tenzij je er misschien speciale voorwaarden hebt (personeelsvoorwaarden, sociaal tarief,..)
Zit wel met een combi-contract waardoor ik korting krijg op de gas.
Laatst gewijzigd door cp1234 op 20 december 2009, 11:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Heb juist de vergelijking van de kosten gemaakt. Sociaal tarief tel ik niet mee.disterminator schreef:Voor elektriciteit ben je bij Ecopower niet altijd op de juiste plaats, enkel als je "gemiddeld" of laag verbruik hebt zijn ze de goedkoopste. Ze rekenen immers nauwelijks of geen vaste kosten, en een ietwat hogere vergoeding per kwH.cp1234 schreef: Ik betaal bij electrabel allezins een stuk minder dan dat ik bij ecopower zou betalen.
14 prijzen bij diverse aanbieders en formules.
Van de 14 waren er 9 duurder dan mijn plan bij electrabel, 2 waren op een euro of 2 na hetzelfde en 2 waren ietsje goedkoper.
Maar de moeite om over te stappen was het allezins niet en ik verbruik redelijk wat energie want mijn vriendin heeft nogal rap koud, dus ik kan redelijk goed vergelijken.
-
- Full Member
- Contacteer:
Je gaat ook niet enkel naar Ecopower voor de scherpste prijzen. Is ook niet waar ze voor staan. Als je kijkt naar de groei de laatste jaren dan weet je genoeg. Voor mensen met een laag verbruik of met PV wel interessant en anders gewoon omdat je zeker bent van 100% groene stroom en geen grijze.
Ik sta 100% achter ecopower, ben er klant voor mijn 2de verblijf en zit nu ook nog te pushen bij de syndicus van een ander eigendom om daar voor de gemene delen ook ecopower te pakken.centjessparen schreef: Je gaat ook niet enkel naar Ecopower voor de scherpste prijzen. Is ook niet waar ze voor staan. Als je kijkt naar de groei de laatste jaren dan weet je genoeg. Voor mensen met een laag verbruik of met PV wel interessant en anders gewoon omdat je zeker bent van 100% groene stroom en geen grijze.
Maar de waarheid blijft dat voor een gewoon gezin, electrabel bijna altijd goedkoper zal zijn dan ecopower.
Het leeuwendeel van de klanten op de Belgische markt zit volgens mij met hun energie nog steeds bij Electrabel, net zoals het merendeel van de markt nog steeds een klassieke rekening heeft bij een grootbank, of Internet bij Belgacom of Telenet. En ze hebben tenslotte gratis steenkoolcentrales die wij afbetaald hebben, dat lijken mij toch vrij sterke hulpmiddelen om de prijs te controleren. Bekijk anders eens dit filmpje van Greenpeace (was vroeger een hele website aan gewijd namelijk electrabrol.be), dat legt met een mooi animatiefilmpje erbij uit hoe we zo ver gekomen zijn.disterminator schreef: Ik begrijp dat geleuter over het zogenaamde monopolie van Electrabel niet goed.
Ik ben zelf lid van Greenpeace, maar de schuld bij Electrabel steken, is ronduit belachelijk.
Wie heeft ervoor gezorgd dat electrabel een quasi- monopolie had-heeft en zal houden ? Electrabel of onze corrupte politici ?
Wie heeft al die vergunningen ( of heeft electrabel ze daar gewoon neergezet )
gegeven voor al die steenkoolcentrales ?
We moeten de realiteit gewoon inzien, stel dat we morgen allemaal overschakelen naar bv. Ecopower, dan zullen ze na een paar honderd man al moeten weigeren omdat er niet genoeg productie is. Om nog maar te zwijen over de meerprijs die de meesten onder ons zullen moeten betalen.
En wiens schuld is dat, de overheid die elke investering in groene energie boycot of electrabel die gewoon de huidige politieke malaise gebruikt ?
Wie heeft ervoor gezorgd dat electrabel een quasi- monopolie had-heeft en zal houden ? Electrabel of onze corrupte politici ?
Wie heeft al die vergunningen ( of heeft electrabel ze daar gewoon neergezet )
gegeven voor al die steenkoolcentrales ?
We moeten de realiteit gewoon inzien, stel dat we morgen allemaal overschakelen naar bv. Ecopower, dan zullen ze na een paar honderd man al moeten weigeren omdat er niet genoeg productie is. Om nog maar te zwijen over de meerprijs die de meesten onder ons zullen moeten betalen.
En wiens schuld is dat, de overheid die elke investering in groene energie boycot of electrabel die gewoon de huidige politieke malaise gebruikt ?