POST VERWIJDEREN
TIP
POST VERWIJDEREN
- -
Door de vele absurde reacties hier (wat absoluut niet de bedoeling was) mag deze post verwijderd worden.
- -
Door de vele absurde reacties hier (wat absoluut niet de bedoeling was) mag deze post verwijderd worden.
- -
Laatst gewijzigd door Tj op 14 februari 2025, 17:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Daytraden (en winst behalen)
Ik weet dat het niet het antwoord is dat je wilt horen, maar ik geef het toch: veruit de meeste daytraders verliezen geld ten opzichte van de markt. Waarom zou je van een "spel" waarbij de winstkansen in je voordeel liggen een spel willen maken waarbij de kansen in je nadeel liggen?
Als je toch wilt doorzetten met je plan dan raad ik aan om naast je daytrading portefeuille ook een saai indexfonds te kopen, al was het maar met 1000 euro. Op die manier wordt je binnen enkele decennia geconfronteerd met hoeveel meer winst je had kunnen behalen... Stel dat je toch de uitzondering bent, wel, dan is het ook goed want dan zie je hoeveel meer winst je gemaakt hebt en zul je extra blij zijn dat je mijn advies in de wind hebt geslagen.![Cheesy :D](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/cheesy.gif)
Als je toch wilt doorzetten met je plan dan raad ik aan om naast je daytrading portefeuille ook een saai indexfonds te kopen, al was het maar met 1000 euro. Op die manier wordt je binnen enkele decennia geconfronteerd met hoeveel meer winst je had kunnen behalen... Stel dat je toch de uitzondering bent, wel, dan is het ook goed want dan zie je hoeveel meer winst je gemaakt hebt en zul je extra blij zijn dat je mijn advies in de wind hebt geslagen.
![Cheesy :D](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/cheesy.gif)
"You need to buy the umbrella before it starts to rain."
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Ik veronderstel dat je weet dat de fiscus je op je winsten serieus zal belasten. Je daytrading activiteiten worden als beroepsinkomsten beschouwd waarop je dus tot 55% personenbelasting kan aangerekend worden.
55 % plus eventueel nog 10 % meerwaardetaks ( maar daar is de Roverheid nog het niet eens )
plus boetes voor het eventueel niet spontaan aangeven van die inkomsten.
De Roverheid heeft geld nodig
-
- Full Member
- Contacteer:
Laat die mens eens doen. Als je 1000 euro per dag verdient, dan is 500 euro aan belastingen jammer maar niet onoverkomelijk.
Als je ze afhaalt van je brokeraccount, niet? Of wordt dit automatisch doorgegeven van je broker naar de fiscus?
Ik zit al in de hoogste belastingsschijf, dus op zich maakt dat niet uit.
Zelfs als de ( gerealiseerde ) winsten op de brokeraccount blijven staan zijn ze belastbaar
Als het een buitenlandse broker is wordt de fiscus automatisch verwittigd.
Bij een belgische broker kan de fiscus met één druk op de knop zien hoeveel er op de rekening staat, zelfs voor bankrekening kan dit ook nagezien worden.
Niettegenstaande dit moet de belastingplichtige ZELF een aangifte doen, anders wordt het als fraude aanzien.
Bij een belgische broker kan de fiscus met één druk op de knop zien hoeveel er op de rekening staat, zelfs voor bankrekening kan dit ook nagezien worden.
Niettegenstaande dit moet de belastingplichtige ZELF een aangifte doen, anders wordt het als fraude aanzien.
Laatst gewijzigd door paul op 14 februari 2025, 11:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Zelfs als je het afhaalt van je brokeraccount, moet je er belastingen op betalen. Een Belgische broker deelt driemaandelijks (of zesmaandelijks) de situatie van de accounts mee aan het CAP. Een rekening bij een buitenlandse broker moet je aangeven aan het CAP en op je belastingsbrief.
Dagelijks 500 à 1000 Euro winst behalen met een startkapitaal van 5000 Euro. Daar doe ik mijn petje voor af.
Ik doe het niet, maar ben wel zeer geïnteresseerd hoe je gemiddeld 500 a 1000 per dag kunt verdienen met 5000 als inzet, kun je eens de trades posten die je vandaag doet en wat ze opbrengen, gewoon maar als voorbeeld zodat wij dat ook eens van dichtbij beleven?
![Cheesy :D](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/cheesy.gif)
Heel simpel. Reageren op dalende candlesticks op de 1 min en 5 min chart. Kijken naar de RSI van een aandeel (onder/rond de 30 = oversold. Dan is er een koopopportuniteit). Kijken naar het dagelijkse volume. Als een aandeel meer dan 5x zijn gemiddeld dagelijks volume tradet, dan kan je heel makkelijk inspelen op de verschillende drops van de candlesticks. Ook kijken naar bepaalde steunpunten en een kooporder zetten op een specifiek steunpunt om zo laag mogelijk in te kopen
Oke, dit is informatie die ik niet beschikbaar had. Maar; er is een verschil tussen in 2 maanden veel geld verdienen (beginnend belegger - met veel geluk -) of jarenlang veel geld verdienen (professioneel belegger).paul schreef: ↑Gisteren 11:41 Zelfs als de ( gerealiseerde ) winsten op de brokeraccount blijven staan zijn ze belastbaar
Als de fiscus me zou zien als professioneel belegger na 2 maanden beleggen, dan zal ik wel eens hun reden hiervoor willen zien én zou dit moeten geschreven worden in een officieel bericht aan welke eisen ik voldeed om 'professioneel' genoemd te worden.
Ik ben hoogstens een speculatieve belegger momenteel
Zoals ik zei, hoogstens een speculatieve belegger (33% winst). Dit is voor mij geen beroepsinkomsten. Ik heb 2 andere jobs.xvsteep schreef: ↑Gisteren 12:11 Je onderschat de fiscus![]()
Lees https://www.wikifin.be/nl/belasting-wer ... 20belasten.
Er werd zelfs een vraag hierover aan heerschap Reynders gesteld ( die van de kraslotjes )
"fiscus belast zonder schroom "
https://www.fiscalibus.be/show.php?id=65
Fiscus doet zijn goesting, en dan is het eventueel aan de rechtbank om je gelijk te halen
"fiscus belast zonder schroom "
https://www.fiscalibus.be/show.php?id=65
Fiscus doet zijn goesting, en dan is het eventueel aan de rechtbank om je gelijk te halen