De 3 aandelen van " Geldexpert " Paul D'Hoore - HLN - 03.03.2023
TIP
Re: De 3 aandelen van " Geldexpert " Paul D'Hoore - HLN - 03.03.2023
Alle aandelen kunnen verdubbelen, hij heeft geen ongelijk ![Grin ;D](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/grin.gif)
![Grin ;D](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/grin.gif)
Ongelofelijk,altijd maar in die Belgische aandeeltjes blijven hangen.
Waarvan er dan nog 2 heel sterk "bouw" gelateerd zijn.(heel slechte vooruitzichten)
Terwijl er zo veel beters,ook aan goedkope prijzen ,te koop is.
Lees maar eens mee op andere draadjes. Zoals Coca-cola en Estee-lauder ! Bedrijven van wereldformaat aan solden !
Waarvan er dan nog 2 heel sterk "bouw" gelateerd zijn.(heel slechte vooruitzichten)
Lees maar eens mee op andere draadjes. Zoals Coca-cola en Estee-lauder ! Bedrijven van wereldformaat aan solden !
HLN betaalt niet voor namen van bedrijven die niemand kent...
De modale vlaming gaat geen aandelen kopen die in dollar noteren of buiten de landsgrenzen.
Of alleszins, hun lezers niet.
Dit is geschreven voor mensen met een --KNIP--
PS: het zijn alle drie bouwaandelen![Grin ;D](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/grin.gif)
De modale vlaming gaat geen aandelen kopen die in dollar noteren of buiten de landsgrenzen.
Dit is geschreven voor mensen met een --KNIP--
PS: het zijn alle drie bouwaandelen
Bouw gerelateerd mischien toch even laten passerren.
Deceuninck had ik al kleine positie, maar ga ik toch ook niet onmiddellijk meer uitbreiden.
Deceuninck had ik al kleine positie, maar ga ik toch ook niet onmiddellijk meer uitbreiden.
Ook sommige van onze brokers stimuleren toch echt wel "dichtbij" aandelen.Aerolla schreef: ↑6 oktober 2023, 10:32 HLN betaalt niet voor namen van bedrijven die niemand kent...
Dit is geschreven voor mensen met een nogal lage intelligentie (dat is immers het doelpubliek van HLN...)
PS: het zijn alle drie bouwaandelen![]()
RE=BEL is enkel maar interessant bij aandelen op de Brusselse beurs.
ING Self-invest enkel bij aandelen op Brussel,Amsterdam en Parijs.
Kosten om valuata om te wisselen. Sommigen rekenen echt goed door !
Bepaalde aandelen (beurzen) niet aanbieden.enz...
Zou het te maken hebben met Belgische regelgeving.Divi schreef: ↑7 oktober 2023, 19:11
Ook sommige van onze brokers stimuleren toch echt wel "dichtbij" aandelen.
RE=BEL is enkel maar interessant bij aandelen op de Brusselse beurs.
ING Self-invest enkel bij aandelen op Brussel,Amsterdam en Parijs.
Kosten om valuata om te wisselen. Sommigen rekenen echt goed door !
Bepaalde aandelen (beurzen) niet aanbieden.enz...
In andere landen kan een en ander wel wat vlotter.
Estee-lauder, jij zou dat aanraden nu om te kopen? Als je die koers ziet, zou ik er precies van wegblijven momenteel.Divi schreef: ↑6 oktober 2023, 09:14 Ongelofelijk,altijd maar in die Belgische aandeeltjes blijven hangen.
Geld meer dan gehalveerd sinds de top.Jonaske schreef: ↑26 oktober 2023, 13:14Estee-lauder, jij zou dat aanraden nu om te kopen? Als je die koers ziet, zou ik er precies van wegblijven momenteel.Divi schreef: ↑6 oktober 2023, 09:14 Ongelofelijk,altijd maar in die Belgische aandeeltjes blijven hangen.
Lotus een aandeel van de eeuw? Nu moet ik toch lachen.
In Frankrijk zijn ze al bezig alle zoete producten van Nestlé te weren en dat gaat in meer landen gebeuren.
Als je de toename van obesitas en diabetes onder de jeugd in de EU ziet, zullen meer landen spoedig volgen.
En wat verkoopt Lotus nog meer dan suiker met een bruin kleurtje en wat speculaas smaak?
Nee, ik pas met Lotus voor de toekomst.
In Frankrijk zijn ze al bezig alle zoete producten van Nestlé te weren en dat gaat in meer landen gebeuren.
Als je de toename van obesitas en diabetes onder de jeugd in de EU ziet, zullen meer landen spoedig volgen.
En wat verkoopt Lotus nog meer dan suiker met een bruin kleurtje en wat speculaas smaak?
Nee, ik pas met Lotus voor de toekomst.
Deze Amerikaanse producent (Estee-Lauder) van verzorgingsproducten voor huid en haar en make-up is samen met L'oreal de 2 grootste spelers in dit segment.(waar L'oreal wat breder zit in product gamma).
De ellende is begonnen met de covid-pandemie ,en het lang op slot gaan van China in het bijzonder.Daardoor is de winst beginnen afkalven en steeds verder blijven afkalven.En aangezien een ongeluk nooit alleen komt,is het bedrijf begin dit jaar ook getroffen door een cyberaanval. Verder heeft Leonard Lauder beslist om te stoppen als bestuurder. Doet allemaal geen deugd aan een al sterk overgewaardeerde beurskoers.
Het bedrijf communiceert ook dit jaar geen margeherstel te zien. Die ligt nu op ongeveer 10% van de omzet. Waar we de afgelopen 10 jaar met een operationele winstmarge van 15 tot 20% !! zaten.
Verder nog een schuldenpositie van 4x EBITDA (vanaf maal 3 wordt als ongezond aanzien).
Voila,dit is zowat alle ellende van Estee-Lauder op een rijtje...
Pro's :
Het bedrijf laat weten zeker te zijn van een bescheiden groei voor het fiscale jaar 2024 .
Verder voldoende cash aan boord om de schulden zonder problemen verder af te betalen.
Volgens mijn berekeningen kom ik op een intrinsieke waarde van 177$ (we noteren onder de 140$)
Een hele sterke dividendgroeibeleid al elf jaar lang.Wel met een hoge pay-out ratio van 94%.
Een plukje Estee-Lauder nu aankopen lijkt mij wel degelijk te verantwoorden. Je haalt hiermee een wereldspeler en een onverwoestbare merknaam in je portefeuille.Wel rekening mee houden,het is voor een lange rit!
De ellende is begonnen met de covid-pandemie ,en het lang op slot gaan van China in het bijzonder.Daardoor is de winst beginnen afkalven en steeds verder blijven afkalven.En aangezien een ongeluk nooit alleen komt,is het bedrijf begin dit jaar ook getroffen door een cyberaanval. Verder heeft Leonard Lauder beslist om te stoppen als bestuurder. Doet allemaal geen deugd aan een al sterk overgewaardeerde beurskoers.
Het bedrijf communiceert ook dit jaar geen margeherstel te zien. Die ligt nu op ongeveer 10% van de omzet. Waar we de afgelopen 10 jaar met een operationele winstmarge van 15 tot 20% !! zaten.
Verder nog een schuldenpositie van 4x EBITDA (vanaf maal 3 wordt als ongezond aanzien).
Voila,dit is zowat alle ellende van Estee-Lauder op een rijtje...
Pro's :
Het bedrijf laat weten zeker te zijn van een bescheiden groei voor het fiscale jaar 2024 .
Verder voldoende cash aan boord om de schulden zonder problemen verder af te betalen.
Volgens mijn berekeningen kom ik op een intrinsieke waarde van 177$ (we noteren onder de 140$)
Een hele sterke dividendgroeibeleid al elf jaar lang.Wel met een hoge pay-out ratio van 94%.
Een plukje Estee-Lauder nu aankopen lijkt mij wel degelijk te verantwoorden. Je haalt hiermee een wereldspeler en een onverwoestbare merknaam in je portefeuille.Wel rekening mee houden,het is voor een lange rit!
Lotus is nochtans de wereld aan het veroveren
Vraag je een koffie op een vlucht van Qatar Airways: koekje van Lotus erbij.
Stap je een grootwarenhuis in Azië binnen: je kunt niet naast de koekjes van Lotus kijken. Midden Oosten hetzelfde.
Foto is vorige week in Qatar genomen.
Vraag je een koffie op een vlucht van Qatar Airways: koekje van Lotus erbij.
Stap je een grootwarenhuis in Azië binnen: je kunt niet naast de koekjes van Lotus kijken. Midden Oosten hetzelfde.
Foto is vorige week in Qatar genomen.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door BlueB op 26 oktober 2023, 16:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Lotus keert maar 45 euro uit op een koers van 7000 euro.
Had je voor dat bedrag Ageas gekocht dan stond je al veel verder om iets te noemen
Leuke aan Paul is dat hij het steeds weet te vertellen, maar als die het zo goed weet, wat zit die daar dan nog te prutsen bij VTM, hij zou dan toch allang moeten rentenieren van zijn 'enorme' winsten.
Wie Ageas op 8 euro kocht heeft er nu 40 op koerswinst alleen, om maar de zwijgen over de hoge dividend uitkeringen.
Lotus doet het dan gewoon slecht.
Had je voor dat bedrag Ageas gekocht dan stond je al veel verder om iets te noemen
Leuke aan Paul is dat hij het steeds weet te vertellen, maar als die het zo goed weet, wat zit die daar dan nog te prutsen bij VTM, hij zou dan toch allang moeten rentenieren van zijn 'enorme' winsten.
Wie Ageas op 8 euro kocht heeft er nu 40 op koerswinst alleen, om maar de zwijgen over de hoge dividend uitkeringen.
Groeten Bas.
Top aandelen: Exmar, Ageas, Shell, BP, Chevron, Exxon Mobile, Total Industries, Golar LNG, Euronav, bPost, Proximus, Titan, KBC, Telefonica, Deutsche bank, UBS, AMD, Intel, Microsoft, Lockheed Martin, Var Energy, etc.
Top aandelen: Exmar, Ageas, Shell, BP, Chevron, Exxon Mobile, Total Industries, Golar LNG, Euronav, bPost, Proximus, Titan, KBC, Telefonica, Deutsche bank, UBS, AMD, Intel, Microsoft, Lockheed Martin, Var Energy, etc.
https://www.google.com/finance/quote/LO ... window=MAXBassie schreef: ↑26 oktober 2023, 17:47 Lotus keert maar 45 euro uit op een koers van 7000 euro.
Had je voor dat bedrag Ageas gekocht dan stond je al veel verder om iets te noemen![]()
uwen ageas staat nog niet eens op de kaart man. En klik ook eens op 5 jaar.
BlueB, daar heb je helemaal gelijk in. Dat is juist het probleem.