De Beurs vandaag part 2
TIP
Re: De Beurs vandaag part 2
Hij gunt het mij weer niet hoor. Ik heb stelselmatig de afgelopen jaren wat gekocht, tot 6%, en dan aangevuld tot 10%. De laatste keer in augustus en oktober. Bewijs kan je hier vinden (post van 24 okt):
goud-verkopen-t32181-15.html
Veel beleggingen doen het over sommige periodes beter dan wereldwijde aandelenindexen.Barryke schreef: ↑12 april 2024, 15:49Hij gunt het mij weer niet hoor. Ik heb stelselmatig de afgelopen jaren wat gekocht, tot 6%, en dan aangevuld tot 10%. De laatste keer in augustus en oktober. Bewijs kan je hier vinden (post van 24 okt):
goud-verkopen-t32181-15.html
Gebaseerd op wat je schreef heeft het feit dat goud het tov exact 5 jaar geleden beter deed dan IWDA heeft weinig belang voor jou.
De resultaten van de laatste jaren zijn belangrijker voor jou.
Met excel (XIRR-functie) kan je exact narekenen of aankopen van SGLD of IWDA op jouw aankoopdatums beter zouden geweest zijn.
Dit is de vergelijkende grafiek voor de laatste 3 jaar; zeer gelijkaardig verloop.
En dit is over de langst mogelijke periode.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik ben in 2021 goud beginnen kopen. Op mijn beursapp kan je kiezen om de performance over 1 jaar of 5 jaar weer te geven. Ik koos voor 5 jaar.
Ik zeg ook niet dat goud een betere langetermijnbelegging is dan iwda. Maar over de afgelopen 5 jaar dus wel. En volgens mij mogelijk ook de komende 3 à 5 jaar. We hebben een mooie uitbraak en gunstige fundamentals. Mijn normale weging voor goud is 6%. Keert het momentum, dan ga ik weer van 10% naar 5% of 6%. Voorlopig laat ik het nog gewoon wat lopen.
Ik zeg ook niet dat goud een betere langetermijnbelegging is dan iwda. Maar over de afgelopen 5 jaar dus wel. En volgens mij mogelijk ook de komende 3 à 5 jaar. We hebben een mooie uitbraak en gunstige fundamentals. Mijn normale weging voor goud is 6%. Keert het momentum, dan ga ik weer van 10% naar 5% of 6%. Voorlopig laat ik het nog gewoon wat lopen.
Ik denk dat we onze hoop op renteverlagingen mogen opbergen. Er zijn er zelfs al die van van bijkomende renteverhogingen spreken in plaats van verlaging.
Omdat de inflatie in de VS hardnekkig blijft. Europa staat er beter voor maar de ECB zal de rente niet verlagen voor de Fed dat doet omdat anders het renteverschil te groot wordt. Dan wordt de dollar duurder en daardoor ook de import en importeren we dus inflatie.
Ik denk niet dat het hier beter gaat met de inflatie dan in de US. We zullen het morgen wel zien met de EU CPI.Yaris schreef: ↑16 april 2024, 12:20 Omdat de inflatie in de VS hardnekkig blijft. Europa staat er beter voor maar de ECB zal de rente niet verlagen voor de Fed dat doet omdat anders het renteverschil te groot wordt. Dan wordt de dollar duurder en daardoor ook de import en importeren we dus inflatie.
Alleen de economie in de US doet het veel beter dan in de EU.
En Lagarde is inderdaad een volger en geen leider met verstand van zaken zoals Powell.
Lagarde neemt de beslissingen van de ECB niet op haar eentje net zomin als Powell dat doet voor die van de Fed. Lagarde is geen bankierster maar heeft als ex-IMF chef wel kennis van de economie.
Ik zie dit zie dit eerder als mooie opportunities om dit jaar bij te kopen. Niet?
In Kopenhagen gaat de beurs zelfs in vlammen op bij dit rentenieuws
74% aandelen, 16% obligaties, 10% cash
Ja en door naar het IMF te gaan ontliep ze haar straf voor nalatigheid waar ze in Frankrijk voor terecht moest staan..
Christine Lagarde is volgens Franse rechtbank schuldig, maar krijgt geen straf…herkenbaar?
ANP,
Business Insider Nederland
19 dec 2016
Google er maar eens op.
Ja en door naar het IMF te gaan ontliep ze haar straf voor nalatigheid waar ze in Frankrijk voor terecht moest staan..
Christine Lagarde is volgens Franse rechtbank schuldig, maar krijgt geen straf…herkenbaar?
ANP,
Business Insider Nederland
19 dec 2016
Google er maar eens op.
Hoe kan het dat Goldwasser een Nederlandse staatsobligatie, uitgegeven jan. 2022 en looptijd nog 1 jaar en 9 mnd, zonder beurstax kan verkopen aan zijn klanten?
Iemand een idee?
Iemand een idee?
-
- Full Member
- Contacteer:
Even een vraag tussendoor. Ik las vandaag over een paar aankomende beursintroducties (Parijs en Amsterdam), ik weet dat die verlopen via een aantal banken en heb in het verleden dat al eens gedaan maar stel dat ik wil intekenen op zo'n beursintroductie in Parijs en/of Amsterdam, hoe moet je dat dan doen van bij een Belgische broker of kan dat niet ?