De Beurs vandaag part 2
TIP
Re: De Beurs vandaag part 2
Hopelijk niet te veel CrowdStrike aandeelhouders in de zaal?
Mijn bank-bediende wilde mij ooit overtuigen om een thematisch fonds te kopen "CyberSecurity". Dat gaat heel erg belangrijk worden in de toekomst, zei hij. Mijn reactie: inderdaad, ik wil de schadeclaims tegenover die bedrijven liever niet zien....
Mijn bank-bediende wilde mij ooit overtuigen om een thematisch fonds te kopen "CyberSecurity". Dat gaat heel erg belangrijk worden in de toekomst, zei hij. Mijn reactie: inderdaad, ik wil de schadeclaims tegenover die bedrijven liever niet zien....
Grapjas? Je had beter geluisterd, cybersecurity is al jaren een van de best presterende sectoren en Crowdstrike is een van de beste.
+430% sinds IPO, +310 op 5 jaar, +117% op 1 jaar, +38% YTD.
Wat een ramp om aandeelhouder van te zijn... Gelukkig heb je dat vermeden! Want wie weet krijgen ze ooit een schadeclaim
Wat een ramp om aandeelhouder van te zijn... Gelukkig heb je dat vermeden! Want wie weet krijgen ze ooit een schadeclaim
Aan alle crowdstrike aandelen bezitters.Rise schreef: ↑19 juli 2024, 10:01 Grapjas? Je had beter geluisterd, cybersecurity is al jaren een van de best presterende sectoren en Crowdstrike is een van de beste.
Veel sterkte. Moge het meevallen met alle claims.
"Cyber'security is natuurlijk geen nieuwe sector.
Men dunkt dat het soort bedrijven van die grootte een bepaalde indekking hebben tegen claims...
Met andere woorden, mijn vermoeden is dat het wel zal meevallen (er zullen natuurlijk andere negatieve gevolen zijn voor dit soort aandelen).
Blij met mijn porto (+23% dit jaar). Maar realiseer u 1 ding, ook mij zitten er verliezers in.
Men dunkt dat het soort bedrijven van die grootte een bepaalde indekking hebben tegen claims...
Met andere woorden, mijn vermoeden is dat het wel zal meevallen (er zullen natuurlijk andere negatieve gevolen zijn voor dit soort aandelen).
Blij met mijn porto (+23% dit jaar). Maar realiseer u 1 ding, ook mij zitten er verliezers in.
Dat lijkt voorlopig nog inderdaad goed mee te vallen, CrowdStrike is amper 30% van zijn waarde kwijt. Nu, het fonds dat de bank mij voorstelde (https://www.morningstar.nl/nl/funds/sna ... 00LG&tab=1) presteert sinds de aanbieding tov een simpele weredindex totaal ondermaats (op 3 jaar kwam er in totaal ongeveer nul procent bij, terwijl voor die wereld index omgeveer 30%). Ik ben blij met mijn hangtmat-keuze.Rise schreef: ↑19 juli 2024, 10:01 Grapjas? Je had beter geluisterd, cybersecurity is al jaren een van de best presterende sectoren en Crowdstrike is een van de beste.
Je weet toch dat banken alleen maar fondsen of aandelen aanprijzen waar ze zelf vanaf willen.sintorama schreef: ↑23 juli 2024, 08:26Dat lijkt voorlopig nog inderdaad goed mee te vallen, CrowdStrike is amper 30% van zijn waarde kwijt. Nu, het fonds dat de bank mij voorstelde (https://www.morningstar.nl/nl/funds/sna ... 00LG&tab=1) presteert sinds de aanbieding tov een simpele weredindex totaal ondermaats (op 3 jaar kwam er in totaal ongeveer nul procent bij, terwijl voor die wereld index omgeveer 30%). Ik ben blij met mijn hangtmat-keuze.Rise schreef: ↑19 juli 2024, 10:01 Grapjas? Je had beter geluisterd, cybersecurity is al jaren een van de best presterende sectoren en Crowdstrike is een van de beste.
Vanaf willen? Het is niet zoals met appelen he. Ze willen fondsen verkopen waar ze aan verdienen, en thematisch the latest fad verkopen met een leuk verhaaltje hoort thuis in die strategie.
Dus nog erger, de bank geeft een fonds verkocht om aan te verdienen, waar ze uiteindelijk minder aan heeft verdiend dan een ander fonds.
Aah, jij gaat ervan uit dat de vergoeding voor de verkoper gelinkt is aan de performance van het fonds?
Ik denk niet dat de bank veel verdient aan mijn indextrackers.
Het was een beetje dubbel bedoeld, excuses voor de verwarring. Wat ik eigenlijk wil zeggen, volgens mij verkopen ze gewoon een vodje papier aan de mensen.
Sell me this pen.
Buy the dip op Alphabet. Q2 was fantastisch, on track naar $100 miljard winst dit jaar aka multiple van 22x FCF ondanks dikke nettokaspositie, 14% omzetgroei, boomende cloud business ($10 miljard omzet (+28%) met $1 miljard winst terwijl die vorig jaar nog verlieslatend was).
Post later op de dag nog iets uitgebreider, maar voor diegenen die nog geen positie hebben: plaats alvast uw order Niet meer zo'n nobrainer als aan $140, maar het aandeel is totaal niet duur en het momentum zit over heel de lijn mee. De winst is kwartaal na kwartaal minder afhankelijk van advertising (hoewel ook advertising enorm sterk presteert) en hun Clouddivisie heeft nog heel veel groei + margin expansion voor zich.
Napkin math:
Volgend jaar $108 miljard FCF met 12.245 miljoen shares outstanding en multiple expansion naar 26x geeft $229 voor de A shares.
Microsoft, Apple, Amazon, Nvidia, Tesla & letterlijk elk qualitybedrijf zitten boven de 30x, dus is imo nog altijd conservatief gezien oa balans en economische moat. Cloud omzet is recurring revenue en dat model schaalt heel winstgevend. Pure play cloud spelers worden niet aan multiples van de cashflow, maar van de omzet gewaardeerd. Waymo (jaren voor op Tesla FSD) totaal niet in de koers verrekend.
Post later op de dag nog iets uitgebreider, maar voor diegenen die nog geen positie hebben: plaats alvast uw order Niet meer zo'n nobrainer als aan $140, maar het aandeel is totaal niet duur en het momentum zit over heel de lijn mee. De winst is kwartaal na kwartaal minder afhankelijk van advertising (hoewel ook advertising enorm sterk presteert) en hun Clouddivisie heeft nog heel veel groei + margin expansion voor zich.
Napkin math:
Volgend jaar $108 miljard FCF met 12.245 miljoen shares outstanding en multiple expansion naar 26x geeft $229 voor de A shares.
Microsoft, Apple, Amazon, Nvidia, Tesla & letterlijk elk qualitybedrijf zitten boven de 30x, dus is imo nog altijd conservatief gezien oa balans en economische moat. Cloud omzet is recurring revenue en dat model schaalt heel winstgevend. Pure play cloud spelers worden niet aan multiples van de cashflow, maar van de omzet gewaardeerd. Waymo (jaren voor op Tesla FSD) totaal niet in de koers verrekend.
Bedankt Rise !
Altijd mooie posts van je. Mooi onderbouwd. Ze doen me aan Gpv1 zijn posts denken...
Altijd mooie posts van je. Mooi onderbouwd. Ze doen me aan Gpv1 zijn posts denken...
- Vincent2018
- Full Member
"All HELL BREAKS LOOSE" (In the Next Few Months) says FED Insider, Danie... https://youtu.be/EMJpSo-AXDI?si=gNKfSCR23FexOyQ4
"ik ben lief voor mijn medebeleggers, ik koop als iedereen ze weg doet en verkoop als ze die allemaal willen hebben"