De Beurs vandaag part 2
TIP
Re: De Beurs vandaag part 2
Ik denk niet dat Jerommeke veel te zeggen heeft, eerlijk gezegd. We zijn in een verkiezingsjaar, niet te onderschatten ....Arkimedes schreef: ↑8 augustus 2024, 10:52Ik denk het niet.
Binnenkort gaan Jerome, Christine, en die Japanner, samen nog eens konkelfoezen in hun barak in Jackson Hole.
https://www.kansascityfed.org/research/ ... symposium/
Het zou me niet verbazen dat ze daar nogmaals afspreken the fight against inflation is not over en 'de markt' nog wel even kan wachten op verlaging van de rente.
Waarschijnlijk heeft veel te vertellen.Ayhrual schreef: ↑8 augustus 2024, 11:52Ik denk niet dat Jerommeke veel te zeggen heeft, eerlijk gezegd. We zijn in een verkiezingsjaar, niet te onderschatten ....Arkimedes schreef: ↑8 augustus 2024, 10:52
Ik denk het niet.
Binnenkort gaan Jerome, Christine, en die Japanner, samen nog eens konkelfoezen in hun barak in Jackson Hole.
https://www.kansascityfed.org/research/ ... symposium/
Het zou me niet verbazen dat ze daar nogmaals afspreken the fight against inflation is not over en 'de markt' nog wel even kan wachten op verlaging van de rente.
Wat is de verwachting voor morgen? Beurzen omlaag voor het weekend?
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Mijn excuses, ik ben Franstalig en soms worden uitspraken letterlijk vertaald van het frans :
"Rien à dire" (vertaald : niets te zeggen) wilt zeggen dat zijn mening uiteindelijk niet van belang is ...
C'est clair ?
-
- Full Member
- Contacteer:
"blijven hangen" als in... omhoog knallen ? Dan klopt dat zeker.
Vooral nog niet kopen mensen want komende maanden gaat het nog lager (lager dan de paniekbodem van vorige week maandag that is voor de goede verstaander), ge kunt wel wat klaar zetten voor eventuele koopjes als het zover is...
dixit D'Hoore en Vandroogenbroeck vorige maandag.
Nikkei volledig hersteld, de rest ver weg van de bodems... altijd hetzelfde hoe meer paniek hoe meer er komen roepen "nog niet kopen het gaat nog veel lager"
Kopen als het op de TV komt werkte weer maar eens, voorlopig natuurlijk, jaar is nog lang. Maar voorlopig zitten die goeroe's er weer kilometers naast.
De beurzen zijn maal 5 gegaan in de laatste 15 jaar.the_bishop schreef: ↑14 augustus 2024, 04:46"blijven hangen" als in... omhoog knallen ? Dan klopt dat zeker.
Vooral nog niet kopen mensen want komende maanden gaat het nog lager (lager dan de paniekbodem van vorige week maandag that is voor de goede verstaander), ge kunt wel wat klaar zetten voor eventuele koopjes als het zover is...
Nikkei volledig hersteld, de rest ver weg van de bodems... altijd hetzelfde hoe meer paniek hoe meer er komen roepen "nog niet kopen het gaat nog veel lager"
Kopen als het op de TV komt werkte weer maar eens, voorlopig natuurlijk, jaar is nog lang. Maar voorlopig zitten die goeroe's er weer kilometers naast.
Allen die wachten tot de beurs 20% zakt om koopjes te doen, vergeten dat ze ondertussen een paar 100% rendement kwijt zijn. Mooie koopjes zijn dat
Je kan (moet) zeker niet oordelen na een paar dagen.the_bishop schreef: ↑14 augustus 2024, 04:46"blijven hangen" als in... omhoog knallen ? Dan klopt dat zeker.
"Blijven hangen" wilt zeggen geen duidelijke richting.
De herstel van de laatste dagen is puur te danken aan beleggers die "goeie" aandelen terug kopen na de sterke daling. Ik heb het ook gedaan, in de grondstoffen.
Maar vooral : vorige week blijkt dat de Federal Reserve stiekem $140 miljard aan liquiditeit in de markt heeft gepompt.
In een VS verkiezingsjaar zullen de politiekers er alles aan doen om kalmte te behouden.
De carry trade in Japan is zeker niet over maar de vorige uitspraken van de centrale bank van Japan zullen ze zeker niet meer herhalen.
Dit is puur mijn mening en ik kan er naast liggen, ik ben geen goeroe.
Inflation check: July’s Consumer Price Index (CPI) is expected to show annual core inflation — excluding food and gas — fell to 3.2% from June’s 3.3%. The all-inclusive CPI figure is expected to stay at 3% compared to 12 months ago as prices are expected to have climbed 0.2% in July after falling -0.1% in June. The reading follows the wholesale sector’s Producer Price Index (PPI) that came in lower than expected Tuesday. And given how those prices trickle downhill to the consumer, both figures are expected to add to the case for a September rate cut.
The CPI inflation update, is out at 8:30 a.m. ET.
Stocks ride the cooling data: The cooling PPI data filled the stock market's sails, sending the S&P 500 and Nasdaq up 1.7% and 2.4%, respectively. These gains are part of a remarkable few days for both indexes — Tuesday marked the best three-day run this year — and the S&P 500 is now back at a year-to-date gain of 14.6%.
The CPI inflation update, is out at 8:30 a.m. ET.
Stocks ride the cooling data: The cooling PPI data filled the stock market's sails, sending the S&P 500 and Nasdaq up 1.7% and 2.4%, respectively. These gains are part of a remarkable few days for both indexes — Tuesday marked the best three-day run this year — and the S&P 500 is now back at a year-to-date gain of 14.6%.
Is HLN tegenwoordig de plaats geworden om wat bij te verdienen ?
Wil je geld investeren, maar weet je niet hoe? ‘Geldpiramide’ is dé oplossing volgens expert.
De laatste tijd hoor je veel over staatsbons en andere beleggingen, maar hoe weet je nu echt welke investering voor jou de beste is? Ervaren financieel analist Gert De Mesure zweert bij de ‘geldpiramide’ als dé manier om slim je vermogen mee op te bouwen.
Wil je geld investeren, maar weet je niet hoe? ‘Geldpiramide’ is dé oplossing volgens expert.
De laatste tijd hoor je veel over staatsbons en andere beleggingen, maar hoe weet je nu echt welke investering voor jou de beste is? Ervaren financieel analist Gert De Mesure zweert bij de ‘geldpiramide’ als dé manier om slim je vermogen mee op te bouwen.
Niet meteen een naam die vertrouwen geeft, gezien de link met piramide spelen waarbij voornamelijk via fraude enkelingen rijk worden.
Pro- beleggingstip ( en levens-tip):
Download software die je sites laat blokkeren, blokkeer hln.be, en bedank me later.
En zoek deftige nieuwssites.
Ik deed dit, nog nooit zo gelukkig geweest, geen clickbait, geen fake news,...
Ik zweer het, je beklaagt het je niet , 100%
Download software die je sites laat blokkeren, blokkeer hln.be, en bedank me later.
Daar gaat het niet over. Ik bedoel dat analisten die vroeger voor deftige kanalen werkten(De Tijd, KaZ, VFB) nu zinloze artikels voor kranten als HLN gaan schrijven.Aerolla schreef: ↑16 augustus 2024, 18:04 Pro- beleggingstip ( en levens-tip):
Wat schrijven ze nu toch weer allemaal bij De Tijd…
“De druk kwam vooral van de technologiewaarden en meer in het bijzonder van de Magnificent Seven. Zij hadden last van het feit dat de langetermijnrente in de VS opliep door hernieuwde recessievrees.”
De langetermijnrente die oploopt door recessievrees? Makes no sense at all.
“De druk kwam vooral van de technologiewaarden en meer in het bijzonder van de Magnificent Seven. Zij hadden last van het feit dat de langetermijnrente in de VS opliep door hernieuwde recessievrees.”
De langetermijnrente die oploopt door recessievrees? Makes no sense at all.