De Beurs vandaag part 2
TIP
Re: De Beurs vandaag part 2
Toch maar een pokkenvaccin fabrikant gekocht.
75% aandelen, 15% obligaties, 10% cash
Bavarian Nordic op de beurs van Kopenhagen.
Omdat dat de enige is met een goedgekeurd vaccin voor de ontwikkelde landen met een hoge efficiëntie (85%). En in onderhandeling met verschillende Afrikaanse landen.
Ze hebben trouwens al heel wat orders binnen dus de stijging van de afgelopen maand is al op iets tastbaar gebaseerd. Als die nieuwe mpox variant verder verspreid zal het weer paniekvoetbal worden.
Bij Covid-19 kregen we onheilspellende berichten in december 2019 en zakte de beurs pas in elkaar halverwege februari. Het lijkt weer lang genoeg geleden dat beleggers dat 'vergeten' zijn.
Heb toevallig wat ingelezen over potentiële pandemiëen tijdens de zomervakantie en verschillende virologen noemden daar al mpox als een heel waarschijnlijke kandidaat voor een volgende pandemie.
Mortaliteit is hier ook heel wat anders, en treft ook jonge mensen. Zou rond de 4% zitten... Laat ons hopen dat het geen pandemie wordt voor alle duidelijkheid maar ik ben liever voorzichtig pessimistisch.
We hebben gelukkig een paar voordelen deze keer, het virus muteert minder snel en het verspreid zich niet doorheen de lucht. Je moet contact maken om besmet te worden. Alleen is het toch nog even afwachten hoe die 1b variant het doet op vlak van verspreiding, deze variant lijkt zich makkelijker te verspreiden. Als ze in Afrika 100 cases tellen zijn er wellicht een veelvoud...
Nog extra info over de nieuwe variant:
Unfortunately, a close look at preliminary data from the WHO and the EU is worrying...
While we know very little about the Mpox clade Ib variant at this point, here is a basic summary of what we do and do not know.
What we know:What we don’t know:
- it's much more contagious than previous strains.
- symptoms are more severe and the mortality rate is higher than in previous strains.
- the incubation period is estimated to be 2 to 3 weeks.
- there are strong indications that infected people are contagious while asymptomatic. If that is confirmed, the virus is already circulating in most countries, including the US, and the first cases will start to be reported within the next two weeks.
- children under the age of 6 are particularly vulnerable and sadly the mortality rate is high.
- the effectiveness of the vaccine(s) against Clade Ib.
- the reproduction rate and severe cases/mortality rate in developed countries where the medical infrastructure is better than in Africa.
- most importantly, while it is already established that this clade is airborne, we don't know how 'efficient' the airborne transmission is in different environments (climate, population density etc.). Once viruses 'achieve' human-to-human airborne transmission, they tend to mutate and become more contagious.
Laatst gewijzigd door reteiP op 23 augustus 2024, 14:37, 1 keer totaal gewijzigd.
75% aandelen, 15% obligaties, 10% cash
Fasten your seatbelts voor later vandaag,Arkimedes schreef: ↑8 augustus 2024, 10:52
Binnenkort gaan Jerome, Christine, en die Japanner, samen nog eens konkelfoezen in hun barak in Jackson Hole.
https://www.kansascityfed.org/research/ ... symposium/
Het zou me niet verbazen dat ze daar nogmaals afspreken the fight against inflation is not over en 'de markt' nog wel even kan wachten op verlaging van de rente.
Mooi nieuws voor de Ageas aandeelhouders.
Ik kijk belangstellend uit naar de trimestriële verkondiging der resultaten van nvidia.
Kereltje!
Insgelijks.
Iedereen stelt blijkbaar dat het fantastisch gaat zijn, waardoor ikzelf denk dat de fun eruit zal zjin en alle hype er reeds in gecalculeerd zit en het hierdoor enkel kan tegenvallen. We'll see. Gegarendaeerd zullen morgen Nasdaq, IT en grote tech-stock bijna allemaal mee bewegen in de richting van Nvidia.
Snap je dat nou? De verwachtingen waren al hooggespannen, de resultaten waren nog beter dan de verwachtingen en dan is het nog niet goed voor de beleggers.
Benieuwd wat het nog gaat doen als de beurs daar straks open gaat, ie. verder inzakken (zonder gegronde reden mijn inziens) of toch stijgen doordat een hoop volk dit als koopkans ziet.
Ik twijfel enorm om een deel van m'n pakketje te lozen. Wat denken jullie?
Je had dan eigenlijk beter eergisteren geloosd.
Of op 18 juni
Ik dacht dat die jongens zoveel geld verdienden door hun geld te beleggen. Dan is al die reclame toch niet nodig ?
This week, Compounding Quality 2.0 will launch .
The price of the Founding Subscription ?
$1,200.
The good news?
As you have been a Partner of Compounding Quality in the past, I will upgrade your regular subscription to the Founding Subscription if you take one.
On top of that, I am giving you an extra discount of 20%!
This means you only pay $399 instead of $1,200. A discount of $800!
This week, Compounding Quality 2.0 will launch .
The price of the Founding Subscription ?
$1,200.
The good news?
As you have been a Partner of Compounding Quality in the past, I will upgrade your regular subscription to the Founding Subscription if you take one.
On top of that, I am giving you an extra discount of 20%!
This means you only pay $399 instead of $1,200. A discount of $800!
Dat is een mail die ik niet gekregen heb. De prijs maal 3. En aan de stijl van zijn mails te zien dacht ik dat hij al niet veel abonnementen meer verkocht. Wil hij het exclusiever maken? Benieuwd of zijn strategie gaat werken.