De Beurs vandaag part 2
TIP
Re: De Beurs vandaag part 2
De verschillende landen en staten maken verschillende keuzes hoe ze verschillende bronnen van inkomen belasten.Finny10 schreef: ↑Vandaag 19:04Klopt.
Maar de gewone belastingschijven lopen van 10 tot 37%
Belastingvrije som rond de 20.000.
Belastingschijven voor gehuwd koppel of weduwe/weduwnaar:
1 - 22.000 10%
22.000 - 89.450 12%
89.450 - 190.750 22%
190.750 - 364.200 24%
364.200 - 462.500 32%
462.500 - 693.750 35%
693.750 + 37%
Kijk progressief en de sterkste schouders betalen etc.
B.t.w verschillend per staat van 0% tot 7,25%
Belgie focust zich vooral op het belasten van inkomen uit arbeid.
In het voorbeeld van de US moet je er ook nog de Net Investment Income Tax (NIIT) van 3.8% op de modified adjusted gross incomes boven $250,000 bijtellen.
Ook andere inkomen worden belast op dezelfde manier: bvb "netto" inkomen uit verhuur wordt meegeteld in het belastbaar inkomen.
State taxes zijn some hoger dan hierboven aangegeven; bvb gaan tot 13.3% in California, doorboven komen nog local taxen (bvb >3% van het belastbaar inkomen in NY)
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
In de US is dit vooral 'nuttig' omdat er bij de dood de meerwaarde vervallen, en de erfgenamen beginnen aan de nieuwe 'step-up basis' van de dag van de dood.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ok beide bovenstaanden. Maar al met al is het toch wel een erg schril contrast met België. Werken loont daar nog!
En zelfs al zou je hun belastingen verdubbelen, dan nog zit je voor 90% van de bevolking beter dan 90% van de bevolking in België.
En zelfs al zou je hun belastingen verdubbelen, dan nog zit je voor 90% van de bevolking beter dan 90% van de bevolking in België.