De Beurs vandaag part 2
TIP
Re: De Beurs vandaag part 2
Mogen we het niet heftig vinden wanneer de markt op één dag 3% verliest? Dat wil niet zeggen dat we in paniek zijn.
Er zijn genoeg particulieren actief die actief de jaren '90 hebben meegemaakt en de crash daarna. Idem met 2007-2009. Toen zijn er telkens ook veel gestopt met beleggen. De laatste generatie daar is het buiten 3 maand corona crisis altijd heel rooskleurig voor geweest. Op een gegeven moment komt er een reality check en dan zal er leed zijn. Ik denk dat er veel volatiliteit gepaard mee zal gaan en dat het ook HEEL snel kan gaan. Op een dag komt het collectieve besef, ik koop hier in een ETF waarvan de multiple boven de xx (vul zelf in) is wat eigenlijk veel te veel is... Of de koopwoede eindigd en er komen meer verkopers dan kopers. De euforie kan heel snel weg zijn. De eerste zullen winst namen de andere zullen de bagholders zijn. Een gedeeltelijke verkoop om in een korte treasury te steken is momenteel te rechtvaardigen.vortex schreef: ↑Vandaag 08:28Wat je hier toch allemaal leest, S&P500 staat god och here 3% onder een all-time high, vraag mij af in welke paniek men hier gaat schieten wanneer er eens 50 of 60% af gaatPieter1985 schreef: ↑Vandaag 08:15 Dat de markt dan zo heftig reageert, verbaasde mij dan ook wel wat.
-
- Full Member
- Contacteer:
Het gaat hem niet over paniek. I couldn't care less. Er is in mijn ogen gewoon niks nieuws gezegd of gedaan waardoor de SP500 plots 3% achteruit zou moeten gaan...
Want inderdaad, de indexen zijn nog niet eens gezakt naar het niveau van vóór de verkiezingen.
Want inderdaad, de indexen zijn nog niet eens gezakt naar het niveau van vóór de verkiezingen.
Het begint interessant te worden en Trump steekt intussen ook een tandje bij.
Trump says EU should make up 'tremendous deficit' with US by purchasing its oil and gas.
Trump says EU should make up 'tremendous deficit' with US by purchasing its oil and gas.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Oei oei, staat de beleggersbarometer nu al op extreme fear?
Wat gaat dat geven als we ergens in 2026 ginds beneden staan?
Zie mijn plaatje gepost in 'De crash van 2025' op 5 december 2024.
Er komen gouden tijden aan voor https://www.ruimerke.be/nl
Wat gaat dat geven als we ergens in 2026 ginds beneden staan?
Zie mijn plaatje gepost in 'De crash van 2025' op 5 december 2024.
Er komen gouden tijden aan voor https://www.ruimerke.be/nl
Je moet maar denken: we komen iedere dag dichter bij goede koopkansen.
In jouw ogen misschien niet, maar ik heb toch heel goed begrepen dat er geanticipeerd wordt op Trump beleid (invoer tarieven) en een het risico dat daardoor de inflatie weer zal toenemen, met als gevolg dat het tempo van de eerder verwachtte rente verlagingen wordt terug geschroefd. Dat er hierdoor na een YTD run van 26% een 3% afgaat lijkt mij een geheel normale markt reactie, zou mij zelfs verwonderen dat het bij 3% zou blijven. En als je daar nog even verder over redeneert; de FED gaat Trump geen markt stimulus middels lage rente cadeau geven.Pieter1985 schreef: ↑Vandaag 09:06 Er is in mijn ogen gewoon niks nieuws gezegd of gedaan waardoor de SP500 plots 3% achteruit zou moeten gaan...
3% zou inderdaad erg weinig zijn.vortex schreef: ↑Vandaag 10:22In jouw ogen misschien niet, maar ik heb toch heel goed begrepen dat er geanticipeerd wordt op Trump beleid (invoer tarieven) en een het risico dat daardoor de inflatie weer zal toenemen, met als gevolg dat het tempo van de eerder verwachtte rente verlagingen wordt terug geschroefd. Dat er hierdoor na een YTD run van 26% een 3% afgaat lijkt mij een geheel normale markt reactie, zou mij zelfs verwonderen dat het bij 3% zou blijven. En als je daar nog even verder over redeneert; de FED gaat Trump geen markt stimulus middels lage rente cadeau geven.Pieter1985 schreef: ↑Vandaag 09:06 Er is in mijn ogen gewoon niks nieuws gezegd of gedaan waardoor de SP500 plots 3% achteruit zou moeten gaan...
Vandaag nog een belangrijke parameter die de tendens misschien zou kunnen keren, PCE inflation om 14h30. Indien zwak resultaat zal mijn eerste order wellicht getriggerd worden voor 5% van de cash portefeuille.
Waarom wil je nu 100% belegd zijn???
Laatst gewijzigd door Finny10 op 20 december 2024, 12:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Hangt ervan af wat er onder de noemer beleggen valt. Hier:
- 70% vastgoed
- 3% obligaties
- 8% spaarrekening
- 2% cash
- 17% particuliere leningen
Staat allicht in een fout topic.
- 70% vastgoed
- 3% obligaties
- 8% spaarrekening
- 2% cash
- 17% particuliere leningen
Staat allicht in een fout topic.
Dan win ik. 58% 0% obligaties (nog max. lopend tot april) 42% cash. Laatste aandelen waren Campine, ook verkocht begin van de week.
Indien je voor de lange termijn gaat beleggen is dit puur ruis.