De Beurs vandaag part 2
TIP
Re: De Beurs vandaag part 2
EUR/USD +2.50%
Nasdaq futures -3,66%

Nasdaq futures -3,66%

Waarom al die paniek? Exact 2 jaar geleden stond de S&P 4100 en nu 5.500.
Ik had daar toen willen voor tekenen.
Ik had daar toen willen voor tekenen.
Ja met die komende meerwaardetaks kan ik je perfect volgen.
Elect a clown, expect a circus. Make America Go Away. En neem die Romeinse Pipo ineens ook maar mee.
Waar zie jij eigenlijk paniek? Jullie spreken altijd over paniek wanneer hier amper iets van paniek te bespeuren valt. Ik zie hier juist nog veel optimisme. Iedereen denkt ook dat de beurs zich vanaf nu altijd gaat gedragen zoals na Covid, met een snel V-herstel. Spoiler alert: dat was hoogst uitzonderlijk. De pijn duurt normaal veel langer.
Alé Barryke, niet uit de lucht komen vallen hé. Tenzij jij berichten anders interpreteert hier, maar ik werd deze morgen nogal zwaar op de korrel genomen voor het feit dat ik had gezegd om stelselmatig bij te kopen (waar ik nog steeds achter sta en consequent zelf doe). We zijn letterlijk nog geen maand verder sinds m'n bericht en m'n gaat hier schrijven dat ik mezelf verantwoordelijk zou moeten stellen tegenover gedupeerden? Excusser hé.Barryke schreef: ↑Gisteren 14:11Waar zie jij eigenlijk paniek? Jullie spreken altijd over paniek wanneer hier amper iets van paniek te bespeuren valt. Ik zie hier juist nog veel optimisme. Iedereen denkt ook dat de beurs zich vanaf nu altijd gaat gedragen zoals na Covid, met een snel V-herstel. Spoiler alert: dat was hoogst uitzonderlijk. De pijn duurt normaal veel langer.

En op andere topics zitten er hier ook nog enkele doemdenkers en kortetermijnbeleggers die met moeite hun * kunnen inhouden als de beurs eens enkele maanden zou zakken. Je zou bijna denken dat ze tegen hun pensioendatum zitten te duwen en achteraf komen wenen omdat ze dachten dat de beurs enkel maar stijgt. Spoiler alert: neen, dat klopt niet.
Er is dat ene bericht vandaag van Aerolla ja. Maar ook daar lees ik persoonlijk niet echt paniek in. Hij/zij spreekt u gewoon aan op het feit dat je het toen een goed moment vond om bij te kopen.
Natuurlijk een beetje een onnozel bericht van Aerolla, maar bon. Dat terzijde.
Hij/zij zegt niet: het einde is nabij! Verkoop alles! Dump al je aandelen!! Het gaat crashen en nooit meer beter worden!
Het viel me gewoon op dat jullie spreken over “al die paniek hier” wanneer ik die nergens zie.
Hij/zij zegt niet: het einde is nabij! Verkoop alles! Dump al je aandelen!! Het gaat crashen en nooit meer beter worden!
Het viel me gewoon op dat jullie spreken over “al die paniek hier” wanneer ik die nergens zie.
Dat is idd een goede indicator. Als de bonds niets bewegen is er weinig aan de hand op de beursvloer. Overstappen van aandelen naar bonds is ook geen optie. Daar liggen de rendementen te laag voor.
Mijn beleggingshorizon is bijna op zijn einde. Ik heb dus weinig boodschap aan beurzen die OOIT terug nieuwe toppen scheren. Alle USD waren bijna de deur uit en wilde aanvankelijk terug aankopen bij 1,12. Daar ben ik nu niet meer zo zeker van.

Op faecesboek is er toch nogal wat paniek in de beleggersgroepjes.
- MeneerParmentier
- Full Member
- Contacteer:
Dat zeggen waarschijnlijk alleen diegenen die zelf in paniek zijn.Barryke schreef: ↑Gisteren 15:08 Er is dat ene bericht vandaag van Aerolla ja. Maar ook daar lees ik persoonlijk niet echt paniek in. Hij/zij spreekt u gewoon aan op het feit dat je het toen een goed moment vond om bij te kopen.
Ik wou het niet zeggen Finny, maar dat is ook wat ik dacht 

-
- Full Member
- Contacteer:
Trump is een onredelijk mens. Hopen dat Trump plots redelijk zal worden, en inzien dat hij verkeerd is met zijn tarieven: onmogelijk.Beewee schreef: ↑Gisteren 11:22 Exact hetzelfde tijdens covid, Russische invasie (2x), etc...
Veel paniekzaaierij hier en veel gepraat. Enkele maanden later herstel en het was hier opnieuw doods.
En tijdens de volgende crisis zal alles zich herhalen. Hoe meer dingen veranderen, hoe meer dingen hetzelfde blijven. In de tussentijd, volg het plan dat je voor jezelf hebt opgesteld.
Amerika zal in een diepe recessie terechtkomen. De reactie van Trump zal zijn: we worden nog altijd door onze partners bedrogen; de tarieven moeten nog hoger.
Een beetje verder terugkijkend in de tijd, zie je dat het veel langer kan duren dan enkele maanden om de beurzen te zien herstellen.

Het zijn historische dagen. Trump heeft 2 keer de waarheid gespoken, ja ja !!!
- Niemand heeft ooit zoiets gezien!
- Het zal ongelooflijk zijn, wat gebeurt!
For many years we've been at the wrong side of the ball. And I'll tell you what, I think it's going to be unbelievable."
Trump says ‘it’s going very well’ after tariffs roil markets
Trumps MAGA = MAPA: Make Americans Poor Again
https://www.reddit.com/r/nederlands/comments/1itue3l/een_overzicht_voor_het_boycotten_van_amerikaanse/
https://www.reddit.com/r/nederlands/comments/1itue3l/een_overzicht_voor_het_boycotten_van_amerikaanse/
Fear & greed op 7, dat heb ik ook nog nooit gezien denk ik. Plukje bijgekocht daarjuist. Toch al 15,5% van IWDA af. Volgens mijn beleggingsplan ga ik voor 100% in aandelen als iwda zakt met 42% of meer. Ben benieuwd.