De Beurs vandaag part 2
TIP
Re: De Beurs vandaag part 2
Ik heb momenteel een kleine tilt naar value in het small cap gedeelte van mijn portefeuille. Ik overweeg om ook een tilt naar value te doen voor het large cap world gedeelte. Iemand die aanbevelingen heeft naar welke kapitalisatie etf ik hier best voor gebruik?
Alvast hartelijk bedankt !
Alvast hartelijk bedankt !
De ''value premium '' levert meer verwacht rendement op bij kleinere bedrijven (vermoedelijk doe je dit momenteel met ZPRX en ZPRV). Een alternatief voor het volgen van een marktkapitalisatie gewogen index kan een multifactor fonds zijn. Zij streven naar een beter risico gewogen rendement door een index te volgen die filtert op factoren als Momentum, Quality en Low Volatility. Net als bij actief beheerde fondsen is het afwachten of ze de meerkost waard zijn. Populaire voorbeelden zijn:
- JPGL van JP Morgan
- XDEM van Xtrackers
- JPGL van JP Morgan
- XDEM van Xtrackers
Interessante grafiek: de return voor iemand (of zijn nabestaanden) die in 1802 1 dollar belegd had in goud, obligaties en aandelen. Kijk eens hoe aandelen stijgen. 1 dollar wordt 1 miljoen. Zelfs de crash van 1929 valt nauwelijks op. Goud daarentegen is maar een triestige belegging. Wie cash aanhield verloor bijna al zijn koopkracht.
Yaris echt… Ooit gehoord van de goudstandaard?
Vertel eens.
Dat toont maar dat je met grafiekjes alles kan tonen op de beurs, je moet alleen je tijdsframe goed nemen
https://www.reuters.com/world/political ... 024-01-29/
Het wordt plezant precies
Dat zou nu eens een perfect idee zijn voor het rendement van mijn portefeuille...
Mijn defensie terug omhoog, olie omhoog, rente's omhoog, straks moet ik nog mijn YTD verwachtingen naar boven herzien...
Het wordt plezant precies
Dat zou nu eens een perfect idee zijn voor het rendement van mijn portefeuille...
Mijn defensie terug omhoog, olie omhoog, rente's omhoog, straks moet ik nog mijn YTD verwachtingen naar boven herzien...
Beursduivel is weer in form deze morgen
"Recticel won in de BelMid 23,2 procent. Vrijdag bleek dat Janus Henderson het belang in Recticel heeft vergroot tot meer dan 5 procent."
Het is de zoveelste fout.. is er niemand die zaken (onafhankelijk) controleert vooraleer ze dit publiceren op hun pagina?
"Recticel won in de BelMid 23,2 procent. Vrijdag bleek dat Janus Henderson het belang in Recticel heeft vergroot tot meer dan 5 procent."
Het is de zoveelste fout.. is er niemand die zaken (onafhankelijk) controleert vooraleer ze dit publiceren op hun pagina?
23.2%… was het maar waar Het staat nog steeds zo op hun website.
Uw geld vervijfvoudigde tussen april 2020 en 2022 en zit sindsdien in de strafhoek. Sindsdien waren er andere aandelen aantrekkelijk, zie tech. De tijd dat Recticel ooit nog de 20 euro gaat terug zien, god mag het weten.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2024/01/29 ... vergrande/Vastgoedgigant Evergrande failliet: hoe in China bomen en woontorens niet langer tot in de hemel groeien
"Het zag zijn schuldenberg groeien tot een Everest van omgerekend zo’n 300 miljard euro. De grootste schuldenberg van een vastgoedbedrijf ter wereld. "EarthNvstr1 schreef: ↑29 januari 2024, 15:04https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2024/01/29 ... vergrande/Vastgoedgigant Evergrande failliet: hoe in China bomen en woontorens niet langer tot in de hemel groeien
Da's gene kattepis natuurlijk.
Iemand hier ingekocht op Nyxoah?