De Beurs vandaag part 2
TIP
Re: De Beurs vandaag part 2
In 2010 zeiden ze al dat België het Griekenland aan de Noordzee was.
Uit nieuwsgierigheid: zijn er hier mensen die zijn gestart met aandelen te verkopen of houden jullie ze nog gewoon bij?
Ik heb enkele weken geleden enkele posities verkocht, puur omdat het potentieel weg leek na een forse stijging. Enkel bij Align Tech lag mijn limiet helaas net te hoog.
Nu verkoop ik niks, doe er nog 5% vanaf en ik begin bij te kopen in luxury, semiconductors en tracker op s&p
Nu verkoop ik niks, doe er nog 5% vanaf en ik begin bij te kopen in luxury, semiconductors en tracker op s&p
Gelukkig al enige tijd uit de aandelen. Alleen goud. Ook nog wat kortlopende Duitse 0% obligaties kopen. Verder wat met futures op de aex en S&P handelen. Gezien de geopolitieke situatie vind ik aandelen momenteel te gevaarlijk.
Onnozelaar. https://trends.knack.be/kanaal-z/financ ... worldline/huisjetuintjefiets schreef: ↑25 oktober 2023, 18:34 Heeft boven de 5% gestaan. Staat nu 4,92%. Is het zo moeilijk om de cijfers te checken voor je iets beweert
"You need to buy the umbrella before it starts to rain."
Wanneer was de laatste periode waarin de geopolitieke situatie stabiel genoeg was?
De ECB heeft de rente niet verhoogd, ze hebben hem behouden en de volgende stap zal naar een lagere rente zijn.Aerolla schreef: ↑25 oktober 2023, 21:21 Daarom: ik ben hier al maanden aan het zeggen dat de rente langer hoger zal blijven, en dat we niet zomaar zullen verlagen, al heel lang voor analisten op dat idee kwamen...
Maar blijkbaar leven mensen nog altijd in een illusie dat ze terug ultralage rente gaan krijgen
Het beleid van ECB en FED is net heel goed, maar niet leuk voor beleggers
Ze hebben eindelijk door dat hun beleid het probleem is.
Groeten Bas.
Top aandelen: Exmar, Ageas, Shell, BP, Chevron, Exxon Mobile, Total Industries, Golar LNG, Euronav, bPost, Proximus, Titan, KBC, Telefonica, Deutsche bank, UBS, AMD, Intel, Microsoft, Lockheed Martin, Var Energy, etc.
Top aandelen: Exmar, Ageas, Shell, BP, Chevron, Exxon Mobile, Total Industries, Golar LNG, Euronav, bPost, Proximus, Titan, KBC, Telefonica, Deutsche bank, UBS, AMD, Intel, Microsoft, Lockheed Martin, Var Energy, etc.
Ze hebben vast en zeker de posts van Bassie op Spaargids gelezen.
De theorie van Bassie is zo zot niet.
Die is immers exact dezelfde als die van Erdogan, dus hij is niet de enige in zijn wereld.
Dat gezegd zijnde, buiten Erdogan en Bassie, is er niemand anders met die theorie.
Misschien heeft dat een reden, misschien zeg ik
Die is immers exact dezelfde als die van Erdogan, dus hij is niet de enige in zijn wereld.
Dat gezegd zijnde, buiten Erdogan en Bassie, is er niemand anders met die theorie.
Misschien heeft dat een reden, misschien zeg ik
Ach ja 2 miljard users give or take.BlueB schreef: ↑26 oktober 2023, 06:57 De resultaten van Meta zijn blijkbaar indrukwekkend en vooral het aantal maandelijkse en dagelijkse gebruikers is enorm toegenomen.
Ik had daar echter een vraag over (ik heb ze op IG gesteld op een Wall Street account en werd kort daarna voor 24u geband door Meta).
Wat verstaat men onder een gebruiker? Ikzelf heb 2 Whatsapps met 2 verschillende nummers (privé & prof) en ik heb 2 IG accounts met 2 verschillende mails (privé & prof). Noch de mails, noch de telefoonnummers zijn aan elkaar gekoppeld. Hoe kan Meta dan weten dat dit om 1 persoon gaat en waarom zouden ze de moeite doen om dit na te gaan als ze gemakkelijkheidshalve gewoon kunnen zeggen dat dit 4 gebruikers zijn die dagelijks hun diensten gebruiken? Want nu is iedereen onder de indruk: "de helft van de wereldbevolking gebruikt dagelijks de diensten van Meta " Terwijl het in realiteit misschien nog geen 10% is...
Het aantal ogen neemt toe vooral gedreven door het Oosten van de wereld. Daarnaast slaagt META erin om meer ads te tonen per set ogen. Dus de ads motor draait op volle toeren. Alleen is er minder interesse vanuit adverteerders, dus de price per ad gaat omlaag. Desalniettemin 20% meer revenue. META kerngezond dat is duidelijk.
Daar bovenop is de business een stukje leaner geworden en is er nog ca 37 mia buybacks voorzien.
Ohja en we zien wel wat Reality labs brengt.. er gaat echt zeer veel geld naartoe.
Heb deze week al 3 nieuwe posities ingenomen. Waarvan Albemarle de grootste is .
X-Fab had trouwens ook weer zeer goede resultaten.
X-Fab had trouwens ook weer zeer goede resultaten.
- Vincent2018
- Full Member
WE ARE SLEEPWALKING OUR WAY INTO A GLOBAL CRISIS - THE REAL THREAT IS THE MASSIVE DEFICIT AND DEBT https://youtu.be/DNpJIqM1hnM?si=aGkWI2YL6l1vED_Q
"ik ben lief voor mijn medebeleggers, ik koop als iedereen ze weg doet en verkoop als ze die allemaal willen hebben"
Mijn posities ga ik gewoon behouden want ik geloof erin op lange termijn.
Begin dit jaar wat Berkshire gekocht, verder cash opgebouwd, en vanaf begin november koop ik maandelijks bij (wat dividend kings, holdings en etf)