De Beurs vandaag part 2
TIP
Re: De Beurs vandaag part 2
De Europese beurzen deden het anders toch niet zo geweldig tijdens WO I en WO II als ik mij niet vergis. De Amerikanen hadden het geluk dat deze oorlogen grotendeels niet op hun continent werden uitgevochten.sintorama schreef: ↑20 maart 2024, 13:15Inderdaad, de grootste crisissen (op de beurs) deden zich voor in vredestijd (denk aan 1929). Meer info: https://www.amazon.com.be/-/en/Barton-B ... 0470474793
-
- Verbannen Gebruiker
Pearl Harbour ligt in de Stille Oceaan, op 3600 kilometer van San Francisco.
Was San Francisco aangevallen, zou het een ander verhaal geweest zijn.
Jouw stelling "De invloed van oorlog en geweld op de aandelenmarkten is relatief beperkt" is compleet fout.
Het moet zijn: De invloed van oorlog en geweld op de aandelenmarkten van de landen die ver van het oorlogsgebeuren liggen, en waarvan de economie weinig invloed ondervindt van het oorlogsgebeuren, en waarvan de arbeidsbevolking weinig betrokken is bij het oorlogsgebeuren, en waar de dreiging dat het oorlogsgebeuren heel dichtbij komt, heel beperkt is, is relatief beperkt".
Jouw stelling kun je evengoed zo formuleren: "De invloed van oorlog en geweld op de aandelenmarkten van de landen waar de invloed van oorlog en geweld op de aandelenmarkten relatief beperkt is, is relatief beperkt"
-
- Verbannen Gebruiker
Hier een grafiek van de Dax, tijdens en rond WO 2.
Het feit dat de koersen zo lang hoog bleven ... was enkel te danken aan het feit dat de overheid de prijzen bevroren had.
Het feit dat de koersen zo lang hoog bleven ... was enkel te danken aan het feit dat de overheid de prijzen bevroren had.
Hoe ziet die grafiek eruit wanneer gecorrigeerd voor inflatie? Want die was een miljoen procent ofzo.
Dat was ook mijn initiële reactie, maar blijkbaar was de inflatie tijdens WOII beter onder controle dan die van andere landen zoals de US of Fra
Zoals vele keren de voorbij weken zijn de aandelen weer sterk gestegen vandaag.
Iwda staat boven de 90 euro.
Iwda staat boven de 90 euro.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
We zjn al bijna 5 maanden lang het ene record na het andere aan het neerzetten. Alle beleggers staan op winst, als groep. Voor wie IWDA 4 jaar geleden aankocht heeft aan halve prijs telt elke procent die er vandaag bijkomt dubbel. Om nog maar te zwijgen over wie nog eerder aankocht. Compount interest gaat hard.
Mooi uitgebreid de voorbije dagen met de verkoop van OLP en nu is de weg hopelijk weer vrij naar boven. BF lijkt me nu wel mooi uitgebodemd.Galactic schreef: ↑14 maart 2024, 18:43Vooral rentekosten zijn fors hoger gegaan, volgens mij als ik het zo lees. Nu ken ik je gemiddelde koers niet natuurlijk. Maar het model van Basic-Fit werkt wel. Zonder twijfel zullen ze nog enkele jaren fors verder kunnen groeien. Hoeveel winst daar uit gaat komen op termijn van 5-6 jaar is wel onduidelijk en van vele (externe) factoren afhankelijk.
Misschien omdat hij een jarenlange onderprestatie van het aandeel verwacht Kijk voor de grap eens wat een dagje Disneyland je tegenwoordig kost. Er is niet echt meer ruimte om de prijzen op te drijven. Content, tja, superveel concurrentie... heb het idee dat mensen ook de superhelden films en games wat beu aan het worden zijn (feedback uit mijn eigen sociale bubbel, die natuurlijk niet alleszeggend is).
Vandaag ook goedkeuring gekregen om een mooi aantal BFs op te starten in Spanje.
Beste tracker YTD is niet IWDA, niet CNDX (Nasdaq), niet VBTC (VanEck bitcoin ETN), maar COCO (Cacao-tracker die in Milaan noteert). YTD +112%! Eet chocolade, nu het nog kan!
Niet zeker dat ze uitverkocht zijn hoor. Ze kunnen ook richting 0% gaan, dan duurt het nog wel enkele weken aan het volume van vrijdag. Er is wel terug een evenwicht in de koers..
Goedkeuring is voor de overname van MC Fit spain (RSG Group). MGMT voorzag geen problemen mbt goedkeuring, dus op zich niet verrassend.
-
- Verbannen Gebruiker
Ik lees net dat Daniel Kahneman gisteren overleden is.
Is verplichte lectuur voor alle beleggers. En alle niet-beleggers.
Is verplichte lectuur voor alle beleggers. En alle niet-beleggers.
-
- Verbannen Gebruiker
En het goede nieuws blijft maar binnenstromen ...
Zoals ik al meerdere keren heb gezegd: 2023 was goed, 2024 wordt beter.
WASHINGTON, March 28 (Reuters) - The U.S. economy grew faster than previously estimated in the fourth quarter, boosted by strong consumer spending and business investment in nonresidential structures like factories and healthcare facilities.
The report from the Commerce Department on Thursday also showed profits rising at a solid clip last quarter, driven by nonfinancial corporations. Increasing profits, together with rising worker productivity, could encourage companies to retain their employees, and extend the economic expansion.
The economy has shrugged off fearmongering about a recession following 525 basis points worth of interest rate hikes from the Federal Reserve since March 2022 to quell inflation. Though momentum has slowed, it continues to outpace its global peers.
The report, which also showed underlying inflation pressures easing last quarter, did not change expectations that the U.S. central bank will start cutting rates by June
Zoals ik al meerdere keren heb gezegd: 2023 was goed, 2024 wordt beter.
Wie op zijn cash bleef zitten, verliest hoe langer hoe meer.huisjetuintjefiets schreef: ↑1 maart 2024, 20:04Het verleden dat zo ver ligt, heeft weinig belang
De wereld is totaal anders, de economie is wereldwijd enorm geëvolueerd, er zijn algemene crisissen geweest. De big 7 waren 10 jaar geleden nog piepklein.
Heel veel andere bedrijven waren vroeger steengoed, maar zijn de dieperik ingegaan. Te log geworden, te lui, te gemakzuchtig, totaal verkeerde keuzes gemaakt, veel schulden gemaakt toen de rente 0% was, vasthouden aan hun recept terwijl de hele wereld aan een sneltempo evolueert, ...
Veel dat er 5 jaar geleden was (het goede of het slechte) is vandaag niet meer relevant.
En wat de toekomst brengt, weet niemand, maar de globale beurzen stijgen op lange termijn, ook al zit er een Japan bij, ...
Dat wordt allemaal uitgevlakt
Ik blijf enorm optimistisch, en mijn optimisme blijft maar stijgen. 2023 was goed. 2024 wordt nog beter
WASHINGTON, March 28 (Reuters) - The U.S. economy grew faster than previously estimated in the fourth quarter, boosted by strong consumer spending and business investment in nonresidential structures like factories and healthcare facilities.
The report from the Commerce Department on Thursday also showed profits rising at a solid clip last quarter, driven by nonfinancial corporations. Increasing profits, together with rising worker productivity, could encourage companies to retain their employees, and extend the economic expansion.
The economy has shrugged off fearmongering about a recession following 525 basis points worth of interest rate hikes from the Federal Reserve since March 2022 to quell inflation. Though momentum has slowed, it continues to outpace its global peers.
The report, which also showed underlying inflation pressures easing last quarter, did not change expectations that the U.S. central bank will start cutting rates by June
-
- Verbannen Gebruiker
En ook vandaag blijft het goede nieuws binnenstromen.
Goed nieuws van de SMI index in de VS en de PMI in China deze keer.
De economie is echt aan het recoveren. En dan moet ze nog beginnen met ferm te stijgen
De 10 jaar rente in de VS sprong na het SMI nieuws van 4,2% na 4,35%. Stijgen we deze keer door naar het lange termijn gemiddelde van 5,8%?
Zoals steeds zakt de beurs een beetje door beleggers die denken: oh jee. De economie doet het te goed !!! De FED zal hun rente niet snel laten zakken
Snel komt het gezond verstand terug: de economie doet het beter en beter . Goed voor de aandelen
En zo gaan we steeds hoger. Up, up, up
The numbers: A barometer of business conditions at U.S. manufacturers turned positive in March for the first time in 17 months, in another sign that the industrial side of the economy is on the mend.
The Institute for Supply Management’s index of manufacturers rose to 50.3% in March from 47.8% in the prior month.
Numbers above 50% are viewed as positive for the industrial side of the economy. The index had fallen for 16 months in a row.
=======
China's National Bureau of Statistics released survey data on Sunday that showed the country's official manufacturing PMI coming in at 50.8 in March, its strongest reading since March last year.
Goed nieuws van de SMI index in de VS en de PMI in China deze keer.
De economie is echt aan het recoveren. En dan moet ze nog beginnen met ferm te stijgen
De 10 jaar rente in de VS sprong na het SMI nieuws van 4,2% na 4,35%. Stijgen we deze keer door naar het lange termijn gemiddelde van 5,8%?
Zoals steeds zakt de beurs een beetje door beleggers die denken: oh jee. De economie doet het te goed !!! De FED zal hun rente niet snel laten zakken
Snel komt het gezond verstand terug: de economie doet het beter en beter . Goed voor de aandelen
En zo gaan we steeds hoger. Up, up, up
The numbers: A barometer of business conditions at U.S. manufacturers turned positive in March for the first time in 17 months, in another sign that the industrial side of the economy is on the mend.
The Institute for Supply Management’s index of manufacturers rose to 50.3% in March from 47.8% in the prior month.
Numbers above 50% are viewed as positive for the industrial side of the economy. The index had fallen for 16 months in a row.
=======
China's National Bureau of Statistics released survey data on Sunday that showed the country's official manufacturing PMI coming in at 50.8 in March, its strongest reading since March last year.
Bovendien stijgt de koers van de dollar tegenover de euro met een half procent. Duurdere dollar = hogere prijs in euro voor de Amerikaanse aandelen in onze etf's en hogere prijs in euro voor goud.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer: